Forum
Nie tylko w SPPK można zobaczyć takiego "lwa"
wysłane przez M21 8
wysłane przez PawlukBoss21
> Wozik pełen wypas. Ciekawe czy kiedyś będziemy kupować > nówki tak wyposażone.
W SPAD takich nie zobaczysz ze względu na SIWZ, chyba, że używane egzemplarze. W SPPK są i są na 6 ocenione wg mnie i liczę na kolejne sztuki. W SPAK są nadzieje na wygraną MANA tylko musi oferować taniej swe wozy. A poprzedni przetarg przegrał prawdopodobnie dlatego, że w Polsce nie oferowane są krótkie MANY LIONS CITY C. Co do koloru może być tylko za bardzo nazwa firmy na białym tle się rzuca w oczy. W KT4DT powinno być na żółtym a nie białym tle. Oceniam lwiątko na 4,5
wysłane przez LLUZNIAK
> W SPAK są nadzieje na wygraną MANA (...) > A poprzedni przetarg przegrał prawdopodobnie > dlatego, że w Polsce nie oferowane są krótkie MANY LIONS > CITY C.
...rozwiń myśl?
wysłane przez PawlukBoss21
> PawlukBoss21 napisał(a):
> > ...rozwiń myśl?
Ostatni przetarg w SPAK był na 2 wozy 10 metrowe, 3 wozy 12 metrowe i 3 wozy 18 metrowe. Solaris ma takie wersje, MAN nie ma wersji 10 metrowej, więc to było oczywiste, że jego oferta została odrzucona. Coś jeszcze jest niezrozumiałe? Jak MAN, Volvo będą oferować swe ceny podobne do Solarisów to takie wozy ujrzymy w naszym mieście.
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Jak MAN, Volvo będą oferować swe ceny podobne do Solarisów to > takie wozy ujrzymy w naszym mieście.
I później byłyby pretensje, że się psują, że stoją na zajezdni itd. Solaris dużo sobie nie bierze i cena idzie w parze z jakością i mamy tego efekty.
wysłane przez LLUZNIAK
> Ostatni przetarg w SPAK był na 2 wozy 10 metrowe, 3 wozy 12 > metrowe i 3 wozy 18 metrowe. Solaris ma takie wersje, MAN nie ma > wersji 10 metrowej, więc to było oczywiste, że jego oferta > została odrzucona. Coś jeszcze jest niezrozumiałe? > Jak MAN, Volvo będą oferować swe ceny podobne do Solarisów to > takie wozy ujrzymy w naszym mieście.
1. Wspomniany przez Ciebie Lion's City C JEST oferowany w naszym kraju. 2. MAN Lion's City C ze swoją długością ok 13,7 m nie spełniał wymogów ani dla taboru MAXI (wymagane byly pojazdy dwuosiowe), ani MEGA (wymagane pojazdy przegubowe) wspomnianych przez Ciebie przetargów. 3. MAN posiada w swojej ofercie jeden z modeli Lion's City M, ktory to pojazd o długości ok 10 metrów spełnia wymogi klonowickiego przetargu w kategorii taboru MIDI. A teraz ponowię pytanie... Rozwiń wątek MANa Lion's City C w kontekście ostatniego przetargu SPAK?
wysłane przez Michal105N
wysłane przez Luke_Police 163
> Logo i numer taborowy nad linią okien wyglądają fatalnie.
Faktycznie białe tło dla logo spółki naklejone na czarnym tle wygląda źle. Ale przód pomalowany w taki sposób wygląda dosyć komicznie.
-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.
Technik serwisu :)
wysłane przez MQ ?
> Faktycznie białe tło dla logo spółki naklejone na czarnym > tle wygląda źle.
Ktoś stwierdził, że koniecznie trzeba poprawić pierwotny schemat malowania FG i teraz wychodzą takie kwiatki. Trzeba było zostawić nazwę spółki i numer taborowy pod szybami. No ale przecież miejsce na reklamę było ważniejsze...
wysłane przez t105n 49
> numer taborowy pod szybami.
Co do tego, to jestem przeciw. Wolę numer nad szybami, bo jest lepiej widoczny - niezasłonięty przez samochody, pieszych, bariery energochłonne i niezachlapany przez błoto.
-- Okna większości szczecińskich pojazdów KM są jak stół Kamila Durczoka.
wysłane przez konjo 4
> Logo i numer taborowy nad linią okien wyglądają fatalnie.
Fatalnie to wyszedł ten niebieski... wiem, wiem... zaraz będzie, że inaczej się nie da... ale NL223 w FG wyszedł lepiej.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Fatalnie to wyszedł ten niebieski... wiem, wiem... zaraz > będzie, że inaczej się nie da... ale NL223 w FG wyszedł > lepiej.
Możliwe, że można tego było uniknąć, pewnie taniej by wyszło. W końcu cały biały przyjechał do SPAD.
Do KT można uzupełnić numery rejestracyjne.
wysłane przez BatiX 14
> Fatalnie to wyszedł ten niebieski... wiem, wiem... zaraz > będzie, że inaczej się nie da... ale NL223 w FG wyszedł > lepiej.
Może ciut lepiej by to wyglądało, gdyby logo i napis z przodu pozostały w jakiejś odróżniającej się barwie.
wysłane przez Podjuchowy
> konjo napisał(a):
> > Fatalnie to wyszedł ten niebieski... wiem, wiem... zaraz
Zgadzam się w 100% mogli by ten niebieski element zostawić biały, a logo MAN-a pomalować na czarno czy coś w tym stylu.
-- Jak widać to moja pasja...
Jak widać to moja pasja...
wysłane przez bartez 336
> Zgadzam się w 100% mogli by ten niebieski element zostawić > biały, a logo MAN-a pomalować na czarno czy coś w tym stylu.
Moim skromnym zdaniem przód powinni pomalować jak w Solarisach a więc dwa pasy zielony i niebieski. I tak powinni malować także inne wozy, a nie niebieski pas wciskają nad szybą.
-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Mario ?
> Moim skromnym zdaniem przód powinni pomalować jak w Solarisach a > więc dwa pasy zielony i niebieski. I tak powinni malować także > inne wozy, a nie niebieski pas wciskają nad szybą.
Albo coś w tym stylu:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=42264&mode=search&sessionid=0c6ab09e43160a8557b8553aea089310
> Fatalnie to wyszedł ten niebieski... wiem, wiem... zaraz > będzie, że inaczej się nie da... ale NL223 w FG wyszedł > lepiej.
Wlaśnie w NL223 wygląda to gorzej. Obudowa wyświetlacza powinna być czarna, a nie niebieska. Niebieski nad wyświetlaczem wygląda źle w nowych wozach. Jestem ciekaw dlaczego nie przeszkadza Ci w Solarisach niebieski panel nad zielonym. A przecież prezentuje się to podobnie jak w tym MANie.
-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez janek12345 0
> Jestem ciekaw > dlaczego nie przeszkadza Ci w Solarisach niebieski panel nad > zielonym. A przecież prezentuje się to podobnie jak w tym > MANie.
W Solariscah FG jest dopasowane jak ulał. Według mnie najlepiej na Solarisach z całej Polski prezentuje się Floating Garden. Tylko w tym MAN-ie chyba nie pomyśleli za długo nad układem.
-- Lubię Solarisy i Swingi, ale to nie znaczy, że nie lubię Ikarusów, Starych Volvo i 105-tek. Orientuję się w TS i SPAK. SPAD lekko, a na SPPK nie znam się.
wysłane przez mxk
> Jestem ciekaw > dlaczego nie przeszkadza Ci w Solarisach niebieski panel nad > zielonym. A przecież prezentuje się to podobnie jak w tym > MANie.
W Solarisie niebieski panel ma szerokość pojazdu, a tutaj nie i przez to wygląda jakby dodali go na siłę. Podobnie jak konjo uważam, że z tym niebieskim nie wyszło.
-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez tabor3377
wysłane przez konjo 4
> Widziałem dziś polickiego Mana i moim zdaniem powinni zrobić tak > jak w nim, czyli dół zderzaka na zielono na równi z kierunkami, a > wokół lamp na niebiesko może być z pasem na przedniej klapie.
I tak jest najlepiej dla tego typu.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez konjo 4
> Wlaśnie w NL223 wygląda to gorzej. Obudowa wyświetlacza > powinna być czarna, a nie niebieska. Niebieski nad > wyświetlaczem wygląda źle w nowych wozach. Jestem ciekaw > dlaczego nie przeszkadza Ci w Solarisach niebieski panel nad > zielonym. A przecież prezentuje się to podobnie jak w tym > MANie.
Bo w Solarisie jest po linii podziału blach/świateł. W V7700 też to ładnie rozwiązano... W tramwajach to nawet ten niebieski jest drugorzędny i nie wchodzi strasznie na front. Tu jest trochę na siłę, zwłaszcza, że po polakierowaniu na tu jest pół logotypu niebieskie a pół białe...
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez end 52
> Logo i numer taborowy nad linią okien wyglądają fatalnie.
W moim odczuciu faktycznie - logo spółki nad linią okien na białym tle wygląda bardzo źle i powinno być to jakoś zmienione. Poza tym to nie mam zastrzeżeń - przód wygląda bardzo dobrze - nawet z tym niebieskim. Moim zdaniem lepszy niebieski na dole - tak jak w Solarisach , niż nad wyświetlaczem.
-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Jasiek 36
wysłane przez mike_1994
> A ja w odpowiedzi na wszystkie posty uważam, że Wam nie da > się nigdy dogodzić... Przecież ważniejsze aby, jak na > Swingach numer taborowy nie był prawie widoczny, no bo > przecież nie może być na białym tle. Dziękuję i > dobranoc.
Bo jak się chce robić spójny schemat malowania i wprowadzać wizje, to niech to też spójnie wygląda na pojazdach. Ten ma niebieski pasek nad wyświetlaczem, a ten nie. Temu damy zielony tylko zderzak, a temu też pas pod nim. Nie wydaje mi się, aby był potrzebny wielki wysiłek, żeby pojazdy oprócz wizyjnych kolorków prezentowały jakiekolwiek pojęcie o estetyce. A co do białej naklejki z nazwą spółki - wystarczyłoby zamówić taką, gdzie litery są w kolorze numeru taborowego, a tło jest bezbarwne. Ciężko? Nie sądzę.
wysłane przez DAWO
wysłane przez Mareczek 5
> A ja w odpowiedzi na wszystkie posty uważam, że Wam nie da > się nigdy dogodzić...
Cały Jasiek. Autobus skasować bo pusty na X przystanku, służby skrócić bo po co, wszyscy wokół robią źle a Ty jako jedyny robisz najlepiej. Ale jak ludki się przyczepią do Twojego pomysłu to już foch na wszystkich. Szkoda dyskutować...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Jasiek 36
> Cały Jasiek. Ale jak ludki się > przyczepią do Twojego pomysłu to już foch na wszystkich.
Przepraszam bardzo to nie mój pomysł, ja tylko rzuciłem propozycję całkiem luźną, którą ktoś inny zmodyfikował. I tyle...na ten temat mam do powiedzenia.
wysłane przez BArtexio
Nazwa zajezdni za mocno rzuca się w oczy, numer taborowy jeszcze przejdzie.
Plus za duży i czytelny wyświetlacz.
wysłane przez raper91
> Przód niczego sobie, no z wyjątkiem tego niebieskiego paska > który pasuje nijak, ale skoro jest. > > Nazwa zajezdni za mocno rzuca się w oczy, numer taborowy > jeszcze przejdzie. > > Plus za duży i czytelny wyświetlacz.
Lepiej żeby było widać tak jak na tym zdjęciu niż tak jak ma Autosan H6 1747, gdzie nawet dobro-wzrokowiec nie jest w stanie odczytać zajezdni z naklejki nad szybą. O numerze taborowym już nie wspomnę.
T III EZG- Polak Potrafi :P
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Plus za duży i czytelny wyświetlacz.
Możliwe, że zostanie on wymieniony.
wysłane przez LagunaGrandtour 105
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Dlaczego?
Jak już napisałem - możliwe. To są tylko moje przypuszczenia. Zauważyłem, że SPAD konsekwentnie stosuje tylko zielone wyświetlacze w Solarisach, a Volvo 7700 też początkowo miało pomarańcz, teraz jest zieleń.
wysłane przez LagunaGrandtour 105
wysłane przez konjo 4
> Jak już napisałem - możliwe. To są tylko moje przypuszczenia. > Zauważyłem, że SPAD konsekwentnie stosuje tylko zielone > wyświetlacze w Solarisach, a Volvo 7700 też początkowo miało > pomarańcz, teraz jest zieleń.
Pytanie czy one są docelowe czy wypożyczone jak już było kilka razy.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez Sebek821 1
-- Uwaga... W razie rażącej ilości "bzdur" - poprawcie mnie. :)
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez LagunaGrandtour 105
> Chyba jest z Oslo. To są moje przemyślenia, gdyż wydaje mi > się, że gdzieś o tym przeczytałem.
Skoro jak twierdzisz jest z Oslo, to dlaczego wewnątrz wszędzie są niemieckie napisy typu "wagen halt" czy inne niemieckie wyrazy? Nie twierdzę, że nie masz racji, po prostu mnie to zastanawia.
wysłane przez LagunaGrandtour 105
> Czy jest to jedyny lew w SPAD? Rozumiem, że używany, więc > pytanie, kto był poprzednim właścicielem? Pytam, bo w > Gorzowie też prawdopodobnie w tym roku będzie przetarg na > używane, co najmniej 5-letnie wozy i ciekawi mnie, kto > może się takich autobusów pozbywać.
Słyszałem że autobusy są odbierane przewoźnikom za niespłacany leasing lub po prostu firmy odstępują leasingi w tedy bank przejmuje pojazd i na ogół sprzedaje go bezpośrednio klientowi lub przekazuje pojazd do autoryzowanego dealera jeśli pojazd jest stosunkowo młody. Przykłady: http://www.truckscout24.com/search/eng/detail.asp?vehicletype_id=6&vehicle_id=14288892&make=4&mid=6&page=2&AllowNext=1&language=eng&price_type=1
http://www.truckscout24.com/search/eng/detail.asp?vehicletype_id=6&vehicle_id=14281538&make=4&mid=6&page=2&AllowNext=1&language=eng&price_type=1
wysłane przez Luke_Police 163
> Słyszałem że autobusy są odbierane przewoźnikom za > niespłacany leasing lub po prostu firmy odstępują leasingi w > tedy bank przejmuje pojazd i na ogół sprzedaje go > bezpośrednio klientowi lub przekazuje pojazd do autoryzowanego > dealera jeśli pojazd jest stosunkowo młody.
W sumie podobnie było z polickim #3038. Tylko tam zdaje się firma zbankrutowała.
-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.
Technik serwisu :)
> Słyszałem że autobusy są odbierane przewoźnikom za > niespłacany leasing lub po prostu firmy odstępują leasingi w > tedy bank przejmuje pojazd i na ogół sprzedaje go > bezpośrednio klientowi lub przekazuje pojazd do autoryzowanego > dealera jeśli pojazd jest stosunkowo młody.
Generalnie w leasingu pojazdy są własnością banku, dopiero po okresie spłacenia rat leasingowych pojazd może zostać wykupiony. Na zachodzie czasami obsługa przewozów w danym mieście/regionie jest wyłaniana na drodze przetargu, na określony okres i z warunkiem kupna nowych pojazdów do obsługi przewozów, na które rozpisany był przetarg. Firma, która taki przetarg wygrała, po upływie okresu związania umową (kilka lat) najczęściej pozbywa się tych pojazdów, gdyż nie są jej do niczego potrzebne - do nowego przetargu musi mieć nową flotę. Takie autobusy są wtedy "łakomym kąskiem" na rynku pojazdów używanych.
-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
> Firma, która taki > przetarg wygrała, po upływie okresu związania umową (kilka > lat) najczęściej pozbywa się tych pojazdów, gdyż nie są jej > do niczego potrzebne - do nowego przetargu musi mieć nową > flotę. Takie autobusy są wtedy "łakomym kąskiem" na rynku > pojazdów używanych.
Dziękuję za odpowiedź. U nas też mówi się o wozach z Norwegii, więc być może będą od tego samego przewoźnika co u was. Pozdrawiam
> http://www.truckscout24.com/search/eng/detail.asp?vehicletype_id=6&vehicle_id=14281538&make=4&mid=6&page=2&AllowNext=1&language=eng&price_type=1
Ten też ma pasek tylko czerwony, wyraźne logo i na jednym tle. Wygląda to lepiej niż u nas.
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
>http://www.truckscout24.com/search/eng/detail.asp?vehicletype_id=6&vehicle_id=14281538&make=4&mid=6&page=2&AllowNext=1&language=eng&price_type=1 > Ten też ma pasek tylko czerwony, wyraźne logo i na jednym tle. > Wygląda to lepiej niż u nas.
Przepraszam że pisze zbaczając z tematu ale zauważyłem właśnie że na danym autobusie widnieje logo veolia a z tego co wiem to jest to polska firma świadcząca usługi przewozowe osób na terenie Polski. Czyżby autobus trafił od nas do dealera w Holandi? Czy może firma ta posiada filie w innych krajach o czym nie słyszałem?
> Przepraszam że pisze zbaczając z tematu ale zauważyłem > właśnie że na danym autobusie widnieje logo veolia a z tego co > wiem to jest to polska firma świadcząca usługi przewozowe osób > na terenie Polski. Czyżby autobus trafił od nas do dealera w > Holandi? Czy może firma ta posiada filie w innych krajach o czym > nie słyszałem?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Veolia_Environnement
To Veolia przywędrowała do nas ;)
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Veolia_Environnement > > To Veolia przywędrowała do nas ;)
Dziękuję za wyjaśnienie :)
wysłane przez Sebek821 1
"Wasz" błąd, czy "ich"?
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez LLUZNIAK
> Na zdjęciu widnieje wpis NL283. Wczoraj patrzyłem w dowód > rejestracyjny, i widnieje tam wpis NL313. Rok produkcji 2006, > a nie 2005. > > "Wasz" błąd, czy "ich"?
Jako autor tego "błędu" polecam lekturę tego: http://www.mkm.szczecin.pl/tabor.php?action=detail&id=1746
Natomiast warto tu dodać odrobinę wyjaśnień. Za rok produkcji MAN uznaje opcjonalnie moment, w którym to wytworzone jest kompletne podwozie dla danego wozu, lub też moment, gdy zostanie ono okarosowane. Od tego czasu może minąć jakiś czas, do chwili, gdy zostanie ono wyposażone zgodnie z konkretnym zamówieniem (które czasem może nastąpić w odległej przyszłości) oraz polakierowane w dane barwy. W Niemczech natomiast często, zamiast roku produkcji widnieje w papierach wyłącznie rok dostawy/pierwszej rejestracji, stąd też przy sprowadzanych pojazdach robi się bajzel.
Co do oznaczenia zaś... Początkowo przypuszczaliśmy (gdy nie był jeszcze znany numer VIN pojazdu), że jest to właśnie NL 283. Według mocy silnika (biorąc pod uwagę nomenklaturę MAN'a) oraz oznaczenia tego wozu w papierach jest to NL 363, zaś zgodnie z europejskim świadectwem homologacji autobus podciągnięto pod NL 313/D28/3T/E3 - i to też widnieje zapewne na tabliczce znamionowej oraz w dowodzie rejestracyjnym.
wysłane przez Luke_Police 163
> Co do oznaczenia zaś... Początkowo przypuszczaliśmy (gdy nie > był jeszcze znany numer VIN pojazdu), że jest to właśnie NL > 283.
W zasadzie to było tak, że w serwisie pojawiło się info, że wóz wyjechał na linię, a jakoś trzeba było go nazwać, a przecież nie wiedzieliśmy nic na temat jego silnika. Stąd też oznaczenie "NL283" było niejako zgadywane poprzez analogię dla pojazdów takiego samego modelu w Policach. Spodziewałem się tego, że silnik może mieć inną moc (np. 270 lub 310KM) i faktycznie - wóz ma mocniejszy silnik, teraz mamy wiedzę pozwalającą, aby poprawić dane tego pojazdu w bazie danych serwisu.
-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.
Technik serwisu :)
wysłane przez Sebek821 1
> Spodziewałem się > tego, że silnik może mieć inną moc (np. 270 lub 310KM) i > faktycznie - wóz ma mocniejszy silnik, teraz mamy wiedzę > pozwalającą, aby poprawić dane tego pojazdu w bazie danych > serwisu.
Przecież mówiłem Ci w Sobotę, że wiem coś czego ty nie wiesz. Więc teraz to ujawnię wszem i wobec:
Pojazd - MAN NL313 Moc - 265kW - 360KM Rok produkcji - 2006 Pierwsza rejestracja w kraju - 19.12.2012r. Pojemność - 1197x cm3 (12L) Ciekawostka - posiada na tyle 4 "haki", gniazdo zasilania, oraz 2 mniejsze wejścia na kable. Prawdopodobnie autobus ten albo miał jakąś przyczepkę (w co wątpię), albo miał zakładany "bagażnik" jak w PKSach niektórych.
-- Uwaga... W razie rażącej ilości "bzdur" - poprawcie mnie. :)
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez LLUZNIAK
> Przecież mówiłem Ci w Sobotę, że wiem coś czego ty nie wiesz. > CIACH RESZTA
Zmartwię Cię! My to wszystko wiemy nie od dziś, ani nawet nie od wczoraj... A że informacje takie krążą tu w wątku niedostępnym między innymi Tobie to inna sprawa. :-) Ba, mogę Ci nawet po cichutku zdradzić w tajemnicy, że wóz był karosowany w swego czasu niezależnej firmie o dwuczłonowej nazwie, należącej obecnie do koncernu MAN'a :D
No chyba, że chcesz nas oświecić jaki model mechanizmów drzwiowych został w tym autobusie zainstalowany, lub też co to za klimatyzator wozi on na dachu :> Ewentualnie opowiesz nam o jego sprężarce, nagrzewnicach, systemie audio...
wysłane przez Sebek821 1
> Ewentualnie opowiesz nam o jego > sprężarce, nagrzewnicach, systemie audio...
Tego jeszcze nie wiem. Lecz dowiedziałem się iż miał, tachograf. :)
-- Uwaga... W razie rażącej ilości "bzdur" - poprawcie mnie. :)
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez LLUZNIAK
> Tego jeszcze nie wiem. Lecz dowiedziałem się iż miał, tachograf. :)
Czekam więc z niecierpliwością na kolejne njiusy :D
wysłane przez Luke_Police 163
> Przecież mówiłem Ci w Sobotę, że wiem coś czego ty nie wiesz.
Hehe :D
> Ciekawostka - posiada na tyle 4 "haki", gniazdo zasilania, oraz 2 > mniejsze wejścia na kable. > Prawdopodobnie autobus ten albo miał > jakąś przyczepkę (w co wątpię), albo miał zakładany > "bagażnik" jak w PKSach niektórych.
W gwarze transportowej mówi się na to "autobusowy plecak". Jest to osobny luk bagażowy z możliwością demontażu i własnym zestawem świateł drogowych - stąd też obecność gniazd elektrycznych z tyłu autobusu.
Przypominam, że mieliśmy już autobus ze śladami wieszaków na rowery (#3040), ostatecznie ślady zatarto przy okazji przemalowania w barwy SPPK.
-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.
Technik serwisu :)
wysłane przez Moderator 0
> Przecież mówiłem Ci w Sobotę, że wiem coś czego ty nie wiesz. > Więc teraz to ujawnię wszem i wobec:
Wszem wobec polecam poniższy artykuł poradni językowej: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=1287,
moderator@mkm.szczecin.pl