Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nie tylko w SPPK można zobaczyć takiego "lwa"
wysłane przez LLUZNIAK
Sebek821 napisał(a):
> Na zdjęciu widnieje wpis NL283. Wczoraj patrzyłem w dowód > rejestracyjny, i widnieje tam wpis NL313. Rok produkcji 2006, > a nie 2005. > > "Wasz" błąd, czy "ich"?
Jako autor tego "błędu" polecam lekturę tego: http://www.mkm.szczecin.pl/tabor.php?action=detail&id=1746
Natomiast warto tu dodać odrobinę wyjaśnień. Za rok produkcji MAN uznaje opcjonalnie moment, w którym to wytworzone jest kompletne podwozie dla danego wozu, lub też moment, gdy zostanie ono okarosowane. Od tego czasu może minąć jakiś czas, do chwili, gdy zostanie ono wyposażone zgodnie z konkretnym zamówieniem (które czasem może nastąpić w odległej przyszłości) oraz polakierowane w dane barwy. W Niemczech natomiast często, zamiast roku produkcji widnieje w papierach wyłącznie rok dostawy/pierwszej rejestracji, stąd też przy sprowadzanych pojazdach robi się bajzel.
Co do oznaczenia zaś... Początkowo przypuszczaliśmy (gdy nie był jeszcze znany numer VIN pojazdu), że jest to właśnie NL 283. Według mocy silnika (biorąc pod uwagę nomenklaturę MAN'a) oraz oznaczenia tego wozu w papierach jest to NL 363, zaś zgodnie z europejskim świadectwem homologacji autobus podciągnięto pod NL 313/D28/3T/E3 - i to też widnieje zapewne na tabliczce znamionowej oraz w dowodzie rejestracyjnym.
> Na zdjęciu widnieje wpis NL283. Wczoraj patrzyłem w dowód > rejestracyjny, i widnieje tam wpis NL313. Rok produkcji 2006, > a nie 2005. > > "Wasz" błąd, czy "ich"?
Jako autor tego "błędu" polecam lekturę tego: http://www.mkm.szczecin.pl/tabor.php?action=detail&id=1746
Natomiast warto tu dodać odrobinę wyjaśnień. Za rok produkcji MAN uznaje opcjonalnie moment, w którym to wytworzone jest kompletne podwozie dla danego wozu, lub też moment, gdy zostanie ono okarosowane. Od tego czasu może minąć jakiś czas, do chwili, gdy zostanie ono wyposażone zgodnie z konkretnym zamówieniem (które czasem może nastąpić w odległej przyszłości) oraz polakierowane w dane barwy. W Niemczech natomiast często, zamiast roku produkcji widnieje w papierach wyłącznie rok dostawy/pierwszej rejestracji, stąd też przy sprowadzanych pojazdach robi się bajzel.
Co do oznaczenia zaś... Początkowo przypuszczaliśmy (gdy nie był jeszcze znany numer VIN pojazdu), że jest to właśnie NL 283. Według mocy silnika (biorąc pod uwagę nomenklaturę MAN'a) oraz oznaczenia tego wozu w papierach jest to NL 363, zaś zgodnie z europejskim świadectwem homologacji autobus podciągnięto pod NL 313/D28/3T/E3 - i to też widnieje zapewne na tabliczce znamionowej oraz w dowodzie rejestracyjnym.
Re: Zły podpis autobusu
· 11 lat temu ·
LLUZNIAK