Forum
Świeżo zmodernizowana Tatra pędzi po zielonym torowisku
wysłane przez Sebek821 1
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez Jasiek 36
> I jak zwykle... Chrzest na Potulickiej. Czemu mnie to nie > dziwi?
No bo gdzie ma być skoro 3 linie, na której najczęściej pojawiają się Tatry kursują przez Potulicką? Zresztą chrzest to ona miała, ale w Berlinie.
wysłane przez paki
> I jak zwykle... Chrzest na Potulickiej. Czemu mnie to nie > dziwi?
Użyj siły umysłu ;-) Wypuszczasz nowy wóz na miasto, na które linie go skierujesz, aby firma i pasażerowie poniosły jak najmniejsze straty w przypadku zjazdu awaryjnego czy konieczności wymiany?
-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez Macowsky
> Użyj siły umysłu ;-) Wypuszczasz nowy wóz na miasto, na > które linie go skierujesz, aby firma i pasażerowie poniosły > jak najmniejsze straty w przypadku zjazdu awaryjnego czy > konieczności wymiany?
Odpowiedź jest prosta: NIE na Potulicką.
wysłane przez ricardo78 0
> Użyj siły umysłu ;-) Wypuszczasz nowy wóz na miasto, na > które linie go skierujesz, aby firma i pasażerowie poniosły > jak najmniejsze straty w przypadku zjazdu awaryjnego czy > konieczności wymiany?
Jak napisali koledzy- NIE NA POTULICKĄ. A odnośnie użycia siły umysłu przypomniałeś mi Star Wars: Użyj mocy, Luke...;
-- One,two Freddy comes to you; three,four better lock the door...
Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
wysłane przez Tatra108 10
> I jak zwykle... Chrzest na Potulickiej. Czemu mnie to nie > dziwi?
Na Potulickiej przy tym torowisku już od dawna nie powinno być tramwajów. Zamiast nich powinni tam dać "zatramwaje". Przede wszystkim po modernizacyjne nówki tam się niszczą. Daję im 2 góra 3 lata i będą tak samo zdezelowane jak te które nie przechodziły modernizacji.
-- Tu ma promise Volvo, et est arrivé... Solaris. Pourquoi?
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez LinX 13
> Przede wszystkim po modernizacyjne nówki tam się niszczą. > Daję im 2 góra 3 lata i będą tak samo zdezelowane jak te > które nie przechodziły modernizacji
Poza nowym lakierem, obiciem siedzeń, kawałkiem linoleum oraz z części napędowej - przekształtnikiem, kawałkiem nowej instalacji, pulpitem i sterownikiem nie ma tam nic nowego. Do tego można jeszcze doliczyć zregenerowane silniki wentylatorów chłodzących oraz zreanimowane sprzęgi - Tatry przychodzące na modernizację napędu miały je często pogięte przez ustawiaczy na Pogodnie.
Rdza która czasem bywała pod podłogą zostaje (103 albo 104 miał sporo "rudej" pod siedzeniami).
Jednym słowem "nie wszystko złoto co się świeci".
Mała ciekawostka - Tatry miały mieć zamontowany napęd asynchroniczny taki jak Moderusy - jednak był problem z dopasowaniem silników.
wysłane przez NWO
> Do > tego można jeszcze doliczyć zregenerowane silniki wentylatorów > chłodzących oraz zreanimowane sprzęgi - Tatry przychodzące na > modernizację napędu miały je często pogięte przez ustawiaczy > na Pogodnie.
No i teraz już wiadomo dlaczego tak wiele Tatr T6 ma zdemontowane niemieckie sprzęgi. Wagon 203 jakoś niedawno stracił przedni sprzęg, 201 chyba też już nie ma z przodu.
wysłane przez raper91
> No i teraz już wiadomo dlaczego tak wiele Tatr T6 ma zdemontowane > niemieckie sprzęgi. Wagon 203 jakoś niedawno stracił przedni > sprzęg, 201 chyba też już nie ma z przodu.
Czyli według ciebie wychodzi na to, że skład 1203+1204 z EZG nie ma z przodu sprzęgu, bo też jechał po Potulickiej? Dla mnie te sprzęgi i tak nie są zbyt potrzebne, gdyż na pewno nie ujrzymy 3x Tatra T6A2D na linii 8.
-- T III EZG- Polak Potrafi :P
T III EZG- Polak Potrafi :P
wysłane przez NWO
> Czyli według ciebie wychodzi na to, że skład 1203+1204 z EZG nie > ma z przodu sprzęgu, bo też jechał po Potulickiej?
Czytanie ze zrozumieniem się kłania szanowny kolego. Niemieckie sprzęgi znikają po rozmaitych kolizjach, o których pośrednio wspomniał LinX.
wysłane przez LinX 13
> (ciach)
Trzeba też liczyć to że sprzęgi zużywają się w błyskawicznym tempie na naszych torowiskach. Krótko mówiąc poddawane są skręcaniu na Al. Piastów, Potulickiej itd. Wyrabiają się części mechaniczne, styki, a to są "drogie rzeczy". Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest więc poświęcenie tych nieużywanych przednich i tylnych sprzęgów składu na części. Do łączenia składów Tatr "Albertów" nie użyją bo nie ma miejsca na montaż gniazd sterowania i zasilania (dlatego zmodernizowane "katówki" mają mimo wszystko "Scharfenbergi" choć plany były inne).