Forum

Oba sprowadzone MAN-y zadebiutowały bez sprawnych...

zdjęcie
Oba sprowadzone MAN-y zadebiutowały bez sprawnych wyświetlaczy
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Wyświetlacze to one mają prawdopodobnie sprawne, tylko sterownik do nich nie jest zaprogramowany.

Technik serwisu :)

wysłane przez Bamip

No to teraz ciekawskie pytanie, jaki jest kolor napisów na wyświetlaczach, pomarańczowy jak przystało na SPAK, czy może zielony.

wysłane przez Stig 1

A ja mam pytanie co do herbu, dlaczego on jest taki ogromny? Nie mieli mniejszych czy to już będzie standard SPAK-u?

wysłane przez LagunaGrandtour 105

Stig napisał(a):

> A ja mam pytanie co do herbu, dlaczego on jest taki ogromny? > Nie mieli mniejszych czy to już będzie standard SPAK-u?

Mnie zastanawia czemu są stare herby, a nie tak jak w Solarisach te nowe?

wysłane przez Man2401

LagunaGrandtour napisał(a):

> Mnie zastanawia czemu są stare herby, a nie tak jak w > Solarisach te nowe? Ponieważ była debata na ten temat i zdecydowano że powrócą "stare" herby na autobusy. Na każdym Dąbskim Solarisie od dawna zastąpiono na starszego gryfa.

wysłane przez man 128

LagunaGrandtour napisał(a):

> Mnie zastanawia czemu są stare herby, a nie tak jak w > Solarisach te nowe?

Kiedyś tak, ale od 2012 mają te stare.

wysłane przez Stig 1

Na Solarisach był kiedyś znak urzędu miejskiego na pewno nie herb, a od czasu nowego oznakowania jest herb.

wysłane przez bartez 336

LagunaGrandtour napisał(a):

> Mnie zastanawia czemu są stare herby, a nie tak jak w > Solarisach te nowe?

Była oto nagonka i już dawno powrócono do starego ptaszyska;)

Nowe nabytki mają póki co stały przydział czyli 1206 na 57, a 1300 na 68.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez konrad123456

Wie ktoś może czemu ten MAN nie jeździ? Uważam że montują w nim wyświetlacze.

wysłane przez LLUZNIAK

konrad123456 napisał(a):

> Wie ktoś może czemu ten MAN nie jeździ? Uważam że > montują w nim wyświetlacze.

Póki co montują na pajęczynkę diody, które to SPAK zbierał po punktach odbioru elektrozłomu od daty debiutu tego wozu ;-) Dziś składają przednią tablicę, a trochę to potrwa, bo każdą diodę muszą przykleić na kropelkę do przedniej osłony komory wyświetlacza, żeby się pajęczynka nie zwinęła :p

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Póki co montują na pajęczynkę diody, które to SPAK > zbierał po punktach odbioru elektrozłomu od daty debiutu tego > wozu ;-) Dziś składają przednią tablicę, a trochę to > potrwa, bo każdą diodę muszą przykleić na kropelkę do > przedniej osłony komory wyświetlacza, żeby się pajęczynka > nie zwinęła :p

To nie jest takie proste jak mówisz. Zapomniałeś dodać, że jak skończą przyklejać diody, muszą jeszcze do każdej dobrać opornik w technologii SMD w obudowie typu "1206" (zbieżność nazwy typu obudowy opornika z numerem taborowym autobusu wcale nie jest żartem!) oraz cyfrowy rejestr przesuwny sterujący każdą 16-tką diod LED. Kolejnym krokiem jest dobranie przetwornicy sygnału PWM w celu odpowiedniego sterowania jasnością tablicy poprzez modulację szerokości impulsu w zależności od liczby fotonów padających na fotoopór. Nie muszę chyba mówić, że całość potrzebuje wydajnego prądowo zasilacza o stabilizowanej wartości napięcia wyjściowego kompatybilnego z wymaganiami układów scalonych TTL lub CMOS (ciekawe, które rejestry przesuwne zastosują ;) ). No i najciekawsza rzecz to zaprogramowanie mikrokontrolera, który "wyłuska" właściwy tekst spośród danych biegających po magistrali przemysłowej systemu informacji pasażerskiej i na podstawie tablic wzorców znaków alfanumerycznych zawartych w kości pamięci wyświetli na diodowej pajęczynie numer linii oraz kierunek jazdy autobusu. Zatem jeszcze trochę to potrwa ;)

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> CIACH

No Łukasz, proszę Cię... :/ Przecież do każdej diody umieszcza się wtedy osobny przełącznik dźwigniowy zamontowany do dykty i umieszczony w kabinie z odpowiednim opisem A1 (dioda z kolumny A rząd 1), A2, A3, B1... Myślisz, że jak są robione te nowe piktogramy z tramwajem?! Ot inwencja kierowcy, który wsiadając za kierownicę nieopatrznie się o takowy "sterownik" tablicy oparł łokciem ;-) ;-) Tylko jeszcze trzeba wrzucić w obwód przetwornicę, ale to już przecież drobiazg ;p

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Przecież do każdej diody umieszcza > się wtedy osobny przełącznik dźwigniowy zamontowany do dykty i > umieszczony w kabinie z odpowiednim opisem A1 (dioda z kolumny A > rząd 1), A2, A3, B1...

Przełączniki mechaniczne w tablicach czołowych? No tak, nie zaskoczyłem, że mówisz o tablicach typu elektromagnetycznego z odrębnym podświetleniem LED każdego piksela... To troszkę zmienia postać rzeczy.

> Myślisz, że jak są robione te nowe > piktogramy z tramwajem?! Ot inwencja kierowcy, który wsiadając za > kierownicę nieopatrznie się o takowy "sterownik" tablicy oparł > łokciem ;-) ;-) Tylko jeszcze trzeba wrzucić w obwód > przetwornicę, ale to już przecież drobiazg ;p

Fakt, przetwornica to drobiazg. Tramwajowa waży 117kg, ale ta z wyświetlaczy zmieściłaby się między drobniakami w portfelu, jest mniejsza od baterii typu HR03 (AAA). Co do piktogramów, w przypadku tablic elektromagnetycznych kierowca może sobie takowy na tablicy narysować i to dosłownie. Wystarczy, że weźmie do ręki namagnesowany pędzel ;);)

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez pioko17 38

konrad123456 napisał(a):

> Wie ktoś może czemu ten MAN nie jeździ? Uważam że > montują w nim wyświetlacze.

Dziś widziany na Rodła na 68 z wyświetlaczem tylnym (przodu i boków zwyczajnie nie widziałem)

wysłane przez t105n  49

pioko17 napisał(a):

> Dziś widziany na Rodła na 68 z wyświetlaczem tylnym (przodu > i boków zwyczajnie nie widziałem)

Spoko! Ma wszystkie.