Forum
Oba sprowadzone MAN-y zadebiutowały bez sprawnych...
wysłane przez Luke_Police 163
Technik serwisu :)
wysłane przez Bamip
wysłane przez LagunaGrandtour 105
> A ja mam pytanie co do herbu, dlaczego on jest taki ogromny? > Nie mieli mniejszych czy to już będzie standard SPAK-u?
Mnie zastanawia czemu są stare herby, a nie tak jak w Solarisach te nowe?
> Mnie zastanawia czemu są stare herby, a nie tak jak w > Solarisach te nowe?
Była oto nagonka i już dawno powrócono do starego ptaszyska;)
Nowe nabytki mają póki co stały przydział czyli 1206 na 57, a 1300 na 68.
-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez konrad123456
wysłane przez LLUZNIAK
> Wie ktoś może czemu ten MAN nie jeździ? Uważam że > montują w nim wyświetlacze.
Póki co montują na pajęczynkę diody, które to SPAK zbierał po punktach odbioru elektrozłomu od daty debiutu tego wozu ;-) Dziś składają przednią tablicę, a trochę to potrwa, bo każdą diodę muszą przykleić na kropelkę do przedniej osłony komory wyświetlacza, żeby się pajęczynka nie zwinęła :p
wysłane przez Luke_Police 163
> Póki co montują na pajęczynkę diody, które to SPAK > zbierał po punktach odbioru elektrozłomu od daty debiutu tego > wozu ;-) Dziś składają przednią tablicę, a trochę to > potrwa, bo każdą diodę muszą przykleić na kropelkę do > przedniej osłony komory wyświetlacza, żeby się pajęczynka > nie zwinęła :p
To nie jest takie proste jak mówisz. Zapomniałeś dodać, że jak skończą przyklejać diody, muszą jeszcze do każdej dobrać opornik w technologii SMD w obudowie typu "1206" (zbieżność nazwy typu obudowy opornika z numerem taborowym autobusu wcale nie jest żartem!) oraz cyfrowy rejestr przesuwny sterujący każdą 16-tką diod LED. Kolejnym krokiem jest dobranie przetwornicy sygnału PWM w celu odpowiedniego sterowania jasnością tablicy poprzez modulację szerokości impulsu w zależności od liczby fotonów padających na fotoopór. Nie muszę chyba mówić, że całość potrzebuje wydajnego prądowo zasilacza o stabilizowanej wartości napięcia wyjściowego kompatybilnego z wymaganiami układów scalonych TTL lub CMOS (ciekawe, które rejestry przesuwne zastosują ;) ). No i najciekawsza rzecz to zaprogramowanie mikrokontrolera, który "wyłuska" właściwy tekst spośród danych biegających po magistrali przemysłowej systemu informacji pasażerskiej i na podstawie tablic wzorców znaków alfanumerycznych zawartych w kości pamięci wyświetli na diodowej pajęczynie numer linii oraz kierunek jazdy autobusu. Zatem jeszcze trochę to potrwa ;)
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez LLUZNIAK
> CIACH
No Łukasz, proszę Cię... :/ Przecież do każdej diody umieszcza się wtedy osobny przełącznik dźwigniowy zamontowany do dykty i umieszczony w kabinie z odpowiednim opisem A1 (dioda z kolumny A rząd 1), A2, A3, B1... Myślisz, że jak są robione te nowe piktogramy z tramwajem?! Ot inwencja kierowcy, który wsiadając za kierownicę nieopatrznie się o takowy "sterownik" tablicy oparł łokciem ;-) ;-) Tylko jeszcze trzeba wrzucić w obwód przetwornicę, ale to już przecież drobiazg ;p
wysłane przez Luke_Police 163
> Przecież do każdej diody umieszcza > się wtedy osobny przełącznik dźwigniowy zamontowany do dykty i > umieszczony w kabinie z odpowiednim opisem A1 (dioda z kolumny A > rząd 1), A2, A3, B1...
Przełączniki mechaniczne w tablicach czołowych? No tak, nie zaskoczyłem, że mówisz o tablicach typu elektromagnetycznego z odrębnym podświetleniem LED każdego piksela... To troszkę zmienia postać rzeczy.
> Myślisz, że jak są robione te nowe > piktogramy z tramwajem?! Ot inwencja kierowcy, który wsiadając za > kierownicę nieopatrznie się o takowy "sterownik" tablicy oparł > łokciem ;-) ;-) Tylko jeszcze trzeba wrzucić w obwód > przetwornicę, ale to już przecież drobiazg ;p
Fakt, przetwornica to drobiazg. Tramwajowa waży 117kg, ale ta z wyświetlaczy zmieściłaby się między drobniakami w portfelu, jest mniejsza od baterii typu HR03 (AAA). Co do piktogramów, w przypadku tablic elektromagnetycznych kierowca może sobie takowy na tablicy narysować i to dosłownie. Wystarczy, że weźmie do ręki namagnesowany pędzel ;);)
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez pioko17 38
> Wie ktoś może czemu ten MAN nie jeździ? Uważam że > montują w nim wyświetlacze.
Dziś widziany na Rodła na 68 z wyświetlaczem tylnym (przodu i boków zwyczajnie nie widziałem)
wysłane przez t105n 49
> Dziś widziany na Rodła na 68 z wyświetlaczem tylnym (przodu > i boków zwyczajnie nie widziałem)
Spoko! Ma wszystkie.