Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Oba sprowadzone MAN-y zadebiutowały bez sprawnych...
wysłane przez Luke_Police 163
LLUZNIAK napisał(a):
> Póki co montują na pajęczynkę diody, które to SPAK > zbierał po punktach odbioru elektrozłomu od daty debiutu tego > wozu ;-) Dziś składają przednią tablicę, a trochę to > potrwa, bo każdą diodę muszą przykleić na kropelkę do > przedniej osłony komory wyświetlacza, żeby się pajęczynka > nie zwinęła :p
To nie jest takie proste jak mówisz. Zapomniałeś dodać, że jak skończą przyklejać diody, muszą jeszcze do każdej dobrać opornik w technologii SMD w obudowie typu "1206" (zbieżność nazwy typu obudowy opornika z numerem taborowym autobusu wcale nie jest żartem!) oraz cyfrowy rejestr przesuwny sterujący każdą 16-tką diod LED. Kolejnym krokiem jest dobranie przetwornicy sygnału PWM w celu odpowiedniego sterowania jasnością tablicy poprzez modulację szerokości impulsu w zależności od liczby fotonów padających na fotoopór. Nie muszę chyba mówić, że całość potrzebuje wydajnego prądowo zasilacza o stabilizowanej wartości napięcia wyjściowego kompatybilnego z wymaganiami układów scalonych TTL lub CMOS (ciekawe, które rejestry przesuwne zastosują ;) ). No i najciekawsza rzecz to zaprogramowanie mikrokontrolera, który "wyłuska" właściwy tekst spośród danych biegających po magistrali przemysłowej systemu informacji pasażerskiej i na podstawie tablic wzorców znaków alfanumerycznych zawartych w kości pamięci wyświetli na diodowej pajęczynie numer linii oraz kierunek jazdy autobusu. Zatem jeszcze trochę to potrwa ;)
-- Technik serwisu :)
> Póki co montują na pajęczynkę diody, które to SPAK > zbierał po punktach odbioru elektrozłomu od daty debiutu tego > wozu ;-) Dziś składają przednią tablicę, a trochę to > potrwa, bo każdą diodę muszą przykleić na kropelkę do > przedniej osłony komory wyświetlacza, żeby się pajęczynka > nie zwinęła :p
To nie jest takie proste jak mówisz. Zapomniałeś dodać, że jak skończą przyklejać diody, muszą jeszcze do każdej dobrać opornik w technologii SMD w obudowie typu "1206" (zbieżność nazwy typu obudowy opornika z numerem taborowym autobusu wcale nie jest żartem!) oraz cyfrowy rejestr przesuwny sterujący każdą 16-tką diod LED. Kolejnym krokiem jest dobranie przetwornicy sygnału PWM w celu odpowiedniego sterowania jasnością tablicy poprzez modulację szerokości impulsu w zależności od liczby fotonów padających na fotoopór. Nie muszę chyba mówić, że całość potrzebuje wydajnego prądowo zasilacza o stabilizowanej wartości napięcia wyjściowego kompatybilnego z wymaganiami układów scalonych TTL lub CMOS (ciekawe, które rejestry przesuwne zastosują ;) ). No i najciekawsza rzecz to zaprogramowanie mikrokontrolera, który "wyłuska" właściwy tekst spośród danych biegających po magistrali przemysłowej systemu informacji pasażerskiej i na podstawie tablic wzorców znaków alfanumerycznych zawartych w kości pamięci wyświetli na diodowej pajęczynie numer linii oraz kierunek jazdy autobusu. Zatem jeszcze trochę to potrwa ;)
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)