Forum

Nowoczesny system z problemami

Wciąż nie wiadomo, kiedy zacznie działać system zarządzania komunikacją miejską w Szczecinie. Chodzi m.in. o biletomaty, wyświetlacze na przystankach i e-bilet. System miał działać już rok temu.

wysłane przez patryk4545 0

Często zauważam np. na przystankach na Bramie Portowiej gdzie są "SIPy" że np. linia 3 kierunek Pomorzany za 3 minuty, a tak naprawdę będzie za 5. Albo raz widziałem jak na peronie w stronę Placu Żołnierza (linie 2,3) wskazywało że przyjedzie linia 8 w kierunku Gumieniec za 23 minuty, także to jest porażka jak na razie.

wysłane przez Pelikan 0

Hiszpanie nie przyjadą. Za zimno. Trzeba poczekać do kwietnia.

wysłane przez elewator991

patryk4545 napisał(a):

> Często zauważam np. na przystankach na Bramie Portowiej > gdzie są "SIPy" że np. linia 3 kierunek Pomorzany za 3 > minuty, a tak naprawdę będzie za 5. Albo raz widziałem jak > na peronie w stronę Placu Żołnierza (linie 2,3) > wskazywało że przyjedzie linia 8 w kierunku Gumieniec za 23 > minuty, także to jest porażka jak na razie

Te tablice SIP to jeszcze działają w miarę prawidłowo. Czasami zdarzy się tylko jakiś taki cyrk jak z linia 8, ale tak to jest ok. Co do tego, że pokazuje tramwaj za 3 minuty a przyjeżdża za 5 minut to wynika to z tego typu sytuacji: stoi sobie tramwaj przed skrzyżowaniem, wjechać na zielonym nie może bo królowie w swoich puchach zablokowali wjazd na torowisko, mija mu zielone i on dalej stoi w tym samym miejscu, w związku z czym na tablicy "czas stoi" i dalej są te 3 minuty. System niby ma się uczyć i po jakimś czasie takie rzeczy wyłapywać a jak będzie tego nie wie nikt.

wysłane przez ricardo78 0

Przykro mi to pisać ale ten system NIGDY nie będzie działał jak trzeba. Nie chciało go kilka miast w Polsce. Hiszpański szajs, dno i 3 metry mułu. Obserwując wdrażanie tego badziewia krwawię z oczu i z odbytu na co poszło ponad 50 milionów złotych. Oczywiście nikt kary nie poniesie. Dodatkowo supermaty 3D za kolejne 3 bańki. Obym się mylił, ale nie sądzę....

-- Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

wysłane przez Tatra108 10

Nie Ty jeden na to cierpisz ;-) ZDiTM myśli, że jak wywali kasę na jakieś badziewie to nagle pasażerowie z nieba im spadną. Tylko nikt tam nie pomyślał o tym, że pasażera zachęca się w miarę dobrze kursującymi autobusami, a nie cięciem rozkładów i tras, jak te nowe, gó***ane 65 i 79. Śmiech na sali i chłosta dla pomysłodawcy. Rozwinąłbym akronim ZDiTM, tak jak ja to widzę, ale nie mam ochoty zdobywać czerwonej kartki za obrażanie uczestników forum. Co niektórzy z nich to naprawdę kompetetni ludzie, tylko mają nie kompetentne szefostwo...

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez Jasiek 36

Tatra108 napisał(a):

> a nie > cięciem rozkładów i tras, jak te nowe, gó***ane 65 i 79.

A gdzie chciałeś puścić to 65? Na Basen? Skoro 71 i 55 już tam niepotrzebnie jeżdżą?

wysłane przez Administracja 0

Tatra108 napisał(a):

> gó***ane

Do zobaczenia za dwa tygodnie.

wysłane przez zack1989 12

ricardo78 napisał(a):

> Przykro mi to pisać ale ten system NIGDY nie będzie > działał jak trzeba. Nie chciało go kilka miast w Polsce. > Hiszpański szajs, dno i 3 metry mułu. Obserwując > wdrażanie tego badziewia krwawię z oczu i z odbytu na co > poszło ponad 50 milionów złotych. Oczywiście nikt kary > nie poniesie.

Jestem ciekawy kto podpisze odbiór systemu i kiedy go podadzą do prokuratury za poświadczenie nieprawdy ;)

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Jasiek 36

ricardo78 napisał(a):

> Przykro mi to pisać ale ten system NIGDY nie będzie > działał jak trzeba. Nie chciało go kilka miast w Polsce.

Jak widać po jednym z wątków parę niedociągnięć jest. I to tylko w przeciągu jednego tygodnia. :P Najbardziej mnie rozbawiło Wykonawca nie odbiera od nas telefonów, skarży się Zditm. Czyżby ktoś zapłacił już faktury? Druga sprawa to sam wykonawca, zamiast opracować SIWZ, aby startowali tylko sprawdzeni i mający sukcesy w tej sferze Wykonawcy, to Zditm Szczecin musiał być mądrzejszy.

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> Druga sprawa to sam wykonawca, zamiast opracować SIWZ, aby > startowali tylko sprawdzeni i mający sukcesy w tej sferze > Wykonawcy, to Zditm Szczecin musiał być mądrzejszy.

Osoba układająca SIWZ nie wzięła pod uwagę, że platformy informacyjno-kontrolne mogące być częścią tworzonego systemu już od dawna istnieją w pojazdach i podstawowym błędem na etapie tworzenia SIWZ był brak zapisu o kompatybilności z już istniejącymi platformami R&G/Pixel/Novamedia ewentualnie standardem IBIS (wszakże na rynku są dostępne moduły pozwalające na obsługę urządzeń IBIS przez urządzenia Pixela lub R&G). SCZKM mógłby być po prostu rozwinięciem tego, co już mamy w pojazdach. Nie byłoby zbędnego powielania urządzeń, a niektóre z nich zostałyby tylko wymienione na nowsze (np. kasowniki, sterownik systemu informacji pasażerskiej, moduły zapowiedzi, moduły zasilaczy itp.). Wpłynęłoby to wszystko na czas potrzebny do uruchomienia całości, bo ilość pracy do wykonania przez monterów byłaby mniejsza.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez MaK

Jasiek napisał(a):

> [...] to Zditm Szczecin musiał być mądrzejszy.

Zapomniałeś dopisać "jak zwykle".

wysłane przez ricardo78 0

W imieniu mieszkańców Dąbia (jestem jedynie przekazującym) serdeczne gratulacje dla Zditm-u za zamknięcie kasy biletowej przy ul. Gierczak.;)

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

wysłane przez Jasiek 36

ricardo78 napisał(a):

> W imieniu mieszkańców Dąbia (jestem jedynie > przekazującym) serdeczne gratulacje dla Zditm-u za > zamknięcie kasy biletowej przy ul. Gierczak.;)

To wyślij do Pani kierownik Małolepszej.