Forum

Cmentarny raport 2016 (20:05)

Jak co roku, okres Wszystkich Świętych oznacza wzmożone przewozy w komunikacji miejskiej. Prezentujemy raport z miasta.

wysłane przez mamol 4

Tradycyjnie uważni obserwatorzy podawali również autobusy stojące pod poszczególnymi bramami Cmentarza Centralnego jako dyspozytornie. pod drugą bramą na Karola Miarki zauważyłem Solaris Urbino 12 o numerze 1248 a pod trzecią bramą Solaris Urbino 12 o numerze 1602. w tym roku nie było nagłośnienia informującego o nadjeżdżającym tramwaju oraz o odjeżdżającym autobusie wybranej linii.

wysłane przez Wojtek 24

mamol napisał(a):

> Tradycyjnie uważni obserwatorzy podawali również autobusy > stojące pod poszczególnymi bramami Cmentarza Centralnego > jako dyspozytornie. pod drugą bramą na Karola Miarki > zauważyłem Solaris Urbino 12 o numerze 1248 a pod trzecią > bramą Solaris Urbino 12 o numerze 1602. w tym roku nie było > nagłośnienia informującego o nadjeżdżającym tramwaju > oraz o odjeżdżającym autobusie wybranej linii.

Przy II Bramie były podawane informacje, że przystanek dla wsiadających jest na Ku Słońcu, a na Karola Miarki tylko dla wysiadających.

A tak na przyszłość to uważam, że takie przystanki jak Lubeckiego Wiadukt (853, 867) czy Świerczewska (867) powinny nie być obsługiwane. To tylko strata czasu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez bartez 336

Wojtek napisał(a):

> A tak na przyszłość to uważam, że takie przystanki jak > Lubeckiego Wiadukt (853, 867) czy Świerczewska (867) powinny > nie być obsługiwane. To tylko strata czasu.

Lubeckiego Wiadukt jest na żądanie.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Wojtek 24

bartez napisał(a):

> Lubeckiego Wiadukt jest na żądanie.

Powiedz to kierowcom ze SPAD. Kilka wozów się zatrzymało, mimo że nie było wymiany pasażerów.

wysłane przez Glemp 0

Wojtek napisał(a):

> /.../ A tak na przyszłość to uważam, że takie przystanki jak > Lubeckiego Wiadukt (853, 867) czy Świerczewska (867) powinny > nie być obsługiwane. To tylko strata czasu.

Strata czasu to jest w ogóle pchanie tylu dodatków cmentarnych na Ludową.

wysłane przez Wojtek 24

Glemp napisał(a):

> Strata czasu to jest w ogóle pchanie tylu dodatków cmentarnych > na Ludową.

Nie uważam tak. Wsiadłem na Ludowej, ze mną 6 osób. Później na każdym przystanku dosiadało się po kilka osób. Na Komuny Paryskiej już było sporo pasażerów. Dojechaliśmy do Sczanieckiej i było już ciasno, aż do Karola Miarki. Tylko jak było z linią 67, bo autobusy z SPAK kończyły przy Stoczni, a ze SPAD na Ludowej? A wszystkie były oznaczone jako 67.

wysłane przez bartez 336

Glemp napisał(a):

> Strata czasu to jest w ogóle pchanie tylu dodatków cmentarnych > na Ludową.

Nie ma miejsca na inną pętlę, poza tym obsługa Komuny Paryskiej, a z powrotem Przyjaciół Żołnierza to bardzo dobra zmiana w porównaniu do D67 i pętli na Emilii Plater.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez MQ ?

Glemp napisał(a):

> Strata czasu to jest w ogóle pchanie tylu dodatków cmentarnych > na Ludową.

Ludowa zaczęła być wykorzystywana rok temu - po tym, jak Emilii Plater Hurt stała się niedostępna, a 1 Maja - Bożeny nie sprawdziła się. Masz jakiś lepszy pomysł, gdzie to wszystko poupychać?
Glemp napisał(a):

> Strata czasu to jest w ogóle pchanie tylu dodatków cmentarnych > na Ludową.

No dobra, to gdzie mają być skierowane w takim razie te dodatki? Skoro Ludowa jest jedyną pętlą w okolicy, która jest całkiem spora i wolna (no tylko 80-ka tam kończy, ale ona raczej tam nie przeszkadza). No i można tam zrealizować spore przerwy, jak i też jest zaplecze socjalne dla kierowców.

Poza tym ten układ dodatków cmentarnych jest w mojej opinii dobry i nie ma co tutaj zmieniać.

wysłane przez Glemp 0

Rozumiem, że dla kierowców Ludowa jest bardzo wygodna bo punkt socjalny i spokojny odpoczynek, ale mimo wszystko jeżdżenie tam 867 co 4 minuty i jeszcze 853 wydaje się lekką przesadą. Zwłaszcza, gdy cały czas się narzeka na brak sprawnego taboru i kierowców. Ćwiartka tego zapewnia przesiadkę z tramwajów na Ludowej, jeśli taka była idea i rzeczywiście każdym kursem ruszało 7 osób jak pisze Wojtek.

Pętli do wykorzystania w dni świąteczne w okolicy jest sporo- Kołłątaja i Arkońskie z kluczowymi dla Was punktami socjalnymi, pusty przy dużym osiedlu stoi końcowy 68. Jeśli coś oprócz 880 ma jechać na Komuny Paryskiej, to ewentualnie jest jeszcze Rugiańska. Podejrzewam, że każda z nich wygenerowałaby większy ruch w kierunku cmentarza niż Ludowa.

wysłane przez man1995 55

Glemp napisał(a):

> Rozumiem, że dla kierowców Ludowa jest bardzo wygodna bo punkt > socjalny i spokojny odpoczynek, ale mimo wszystko jeżdżenie tam 867 > co 4 minuty i jeszcze 853 wydaje się lekką przesadą. Zwłaszcza, > gdy cały czas się narzeka na brak sprawnego taboru i kierowców. > Ćwiartka tego zapewnia przesiadkę z tramwajów na Ludowej, jeśli > taka była idea i rzeczywiście każdym kursem ruszało 7 osób jak > pisze Wojtek. > 

A gdzie byś puścił te linie? Bo ja nie wiem gdzie bym zawrócił takie 867 czy 853. Na Stoczni? Nie ma miejsca. 67, 53 i 60 zajmują swoje perony. Do tego 860 tam zawijało. Nie zapomnij też, że 53 jeździło wg specjalnego rozkładu i wozów było jeszcze więcej niż w dni powszednie w czasie szczytu. Nie wiem jaka była frekwencja na trasie Stocznia-Ludowa w 853 ale jestem przekonany, że dla wszystkich kierowców było lepiej jechać tam i spokojnie zaparkować, zrobić co trzeba, chwilę odsapnąć i jechać dalej...

> Pętli do wykorzystania w dni świąteczne w okolicy jest sporo- > Kołłątaja i Arkońskie z kluczowymi dla Was punktami socjalnymi, > pusty przy dużym osiedlu stoi końcowy 68. Jeśli coś oprócz 880 > ma jechać na Komuny Paryskiej, to ewentualnie jest jeszcze > Rugiańska. Podejrzewam, że każda z nich wygenerowałaby większy > ruch w kierunku cmentarza niż Ludowa.

Kołłątaja? A gdzie tam masz miejsce? Jedynie peron 87 wolny. Ale sama pętla jest za mała dla "odpoczywających" pojazdów w takiej ilości plus trzeba jakoś podstawić się na peron. Końcowy na Kormoranów? A gdzie tam pójdziesz chociażby się "złamać"? Na tyły biedronki? Czy postawić ekskluzywnego toi-toia? Z Rugiańską ta sama śpiewka. Ludzi trzeba zachęcać do podróżowania KM w taki dzień i zrobić to tak żeby było jak najwygodniej. Wg mnie w tym jak i zeszłym roku dodatki cmentarne zostały zorganizowane bardzo dobrze. Nie wiem kto na te wszystkie pomysły wpadł ale chwała mu za to.

wysłane przez Wojtek 24

man1995 napisał(a):

> w dni powszednie w czasie szczytu. Nie wiem jaka była frekwencja na > trasie Stocznia-Ludowa w 853 ale jestem przekonany, że dla > wszystkich kierowców było lepiej jechać tam i spokojnie zaparkować, zrobić > co trzeba, chwilę odsapnąć i jechać dalej...

Kursem którym wracałem to w 853 na odcinku Stocznia-Ludowa były 4 osoby. Miejsca na postój na Ludowej jest bardzo dużo. Autobusy parkowały na ulicy jak i na pętli. W jednym momencie stało 8 autobusów, a dziewiąty zjechał jeszcze na Wiszesława.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Glemp 0

man1995 napisał(a):

> /.../ Końcowy na Kormoranów? A gdzie tam pójdziesz chociażby się > "złamać"? Na tyły biedronki?

Nie rozumiem, dlaczego rozmowa poszła w stronę Waszych warunków pracy - pasażera nie interesuje, gdzie "łamie się" kierowca tak samo jak przeciętny człowiek ma dokładnie w tyłku to, gdzie te sprawy załatwia policjant patrolujący ulicę, dozorczyni w bloku, roznosiciel ulotek, listonosz, sprzedawca z kiosku czy ktokolwiek inny nie spełniający stale swoich funkcji życiowych w bezpiecznej odległości od odpowiedniego lokalu :).

> Ludzi trzeba zachęcać do podróżowania KM w taki dzień i zrobić to > tak żeby było jak najwygodniej.

W zasadzie tylko o to chodzi- komunikacja jest po to, żeby jak najwygodniej przewieźć tysiące ludzi w relacji cmentarz-centrum i większe dzielnice. Tymczasem jeśli wszystkie kursy jeżdżą co kilka minut z 4 czy 7 osobami na Ludową, to budzi wątpliwości. Nie zmieniam zdania, ale zostawiam ten temat, bo widzę że z wątpliwości wyszedł mi zamach na punkty socjalne kierowców :)

wysłane przez bartez 336

Glemp napisał(a):

> Nie rozumiem, dlaczego rozmowa poszła w stronę Waszych warunków > pracy - pasażera nie interesuje, gdzie "łamie się" kierowca

To po ch.. to drążysz? ZDiTM tak wyznaczył trasy, żeby spełnić pewne wymogi, a pasażer powinien być zadowolony, że autobusy jeździły z zadowalającą częstotliwością.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Michal 2

bartez napisał(a):

> Glemp napisał(a):

> > Nie rozumiem, dlaczego rozmowa poszła w stronę Waszych warunków > > pracy - pasażera nie interesuje, gdzie "łamie się" kierowca >  > To po ch.. to drążysz? ZDiTM tak wyznaczył trasy, żeby spełnić > pewne wymogi, a pasażer powinien być zadowolony, że autobusy > jeździły z zadowalającą częstotliwością.

Chociaż z punktu widzenia pasażera (choć obecny układ nie jest najgorszy) idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby 867 skręcał po "Pasterskiej" w prawo do "Komuny Paryskiej" i w dół, pomijając całą wycieczkę na Ludową. Wtedy można by z każdego przystanku zarówno wysiąść, jak i wsiąść na cmentarz. A tak w przypadku przystanków jednokierunkowych w drugą stronę trzeba wybrać: przesiadka, spacer lub Ludowa... :)

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Ferrix 8

Wojtek napisał(a):

> A tak na przyszłość to uważam, że takie przystanki jak > Lubeckiego Wiadukt (853, 867) czy Świerczewska (867) powinny > nie być obsługiwane. To tylko strata czasu.

Moim zdaniem to "Santocka" dla 67 powinien być zdegradowany do "warunkowego". "Świerczewska" - hm, raczej nie. Dla dodatków (867, 880) - na żądanie obydwa.

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ

wysłane przez mamol 4

Korzystałem dwa razy z autobusów na linii 867 i uważam, że w przyszłym roku autobusy powinny kursować w obie strony przez ul. Przyjaciół Żołnierza i Warcisława ale z przystankiem przy pętli przy ul. Kołłątaja (aby umożliwić przesiadki do innych linii). Natomiast na ul. Emilii Plater i Staszica spotykały się wszystkie linie cmentarne a to nadmiar szczęścia. Wydaje się również, że linia 880 powinna mieć przystanek warunkowy na ul. Papieża Pawła VI.

wysłane przez man1995 55

mamol napisał(a):

>Wydaje się również, > że linia 880 powinna mieć przystanek warunkowy na ul. > Papieża Pawła VI.

A po co przystanek na Pawła VI?

wysłane przez BartiXD 0

>No dobra, to gdzie mają być skierowane >w takim razie te dodatki? >Skoro Ludowa jest jedyną pętlą w >okolicy, która jest całkiem >spora i wolna (no tylko 80-ka tam >kończy, ale ona raczej tam nie >przeszkadza). No i można tam >zrealizować spore przerwy, jak i >też jest zaplecze socjalne dla >kierowców.

Jest jeszcze niedaleko Pętla Wiszesława która jest pusta jeżdżą tam tylko nocne autobusy.

wysłane przez Luke_Police  163

BartiXD napisał(a):

> Jest jeszcze niedaleko Pętla Wiszesława która jest pusta > jeżdżą tam tylko nocne autobusy.

... i tam przerwy posiłkowe miały autobusy linii 853 - widocznie zaplecze socjalne na Ludowej się do tego nie do końca nadawało, tudzież brakowało tam miejsca na dłuższy postój ;) Na upartego jeszcze na Studziennej jakiś dodatek mógłby kończyć, ale oczywiście nie w takiej ilości wozów jak na Ludowej.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Wojtek 24

BartiXD napisał(a):

> Jest jeszcze niedaleko Pętla Wiszesława która jest pusta > jeżdżą tam tylko nocne autobusy.

To może odrazu na Gocław.

wysłane przez Tatra108 10

Gdzie nie ma punktu socjalnego, a wejdą max. 3-4 pojazdy? A reszta to będzie blokować ulice, tak?

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez volvo

> Jest jeszcze niedaleko Pętla Wiszesława która jest pusta > jeżdżą tam tylko nocne autobusy.

Idąc dalej tym tropem to zaraz do Śmierdnicy dojdziemy bo przecież tam też jest miejsce... :p

-- #2880 najlepszy wóz :D