Forum
68 pojedzie dalej
wysłane przez man 128
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> No nareszcie! Cieszy też obecność 68 w inne dni niż dni > powszednie. ;D
Cieszy też fakt,że pomysł jaki pojawił się na tym forum został zrealizowany.
wysłane przez lukaszenko 16
> To już nie mogło być nazwy "Małe Błonia"? Myślę że > byłoby o wiele łatwiej skojarzyć dokąd autobus jedzie, a > i nazwa ładniejsza wg mnie niż "Przepiórki".
Racja. Mam wrażenie, że to jakaś ogólna tendencja, której nie rozumiem, by nie nazywać od osiedli. Bo po co transformacja Płoni w Uczniowską, czy Zdrojów Krzyżówki w Rondo Ułanów Podolskich.
> To już nie mogło być nazwy "Małe Błonia"? Myślę że > byłoby o wiele łatwiej skojarzyć dokąd autobus jedzie, a > i nazwa ładniejsza wg mnie niż "Przepiórki".
To jest konsekwencja zamiłowania osób układających rozkłady do nazywania prawie wszystkiego nazwami ulic. Jak np. Kablowa, to nic że jest tam Załom Dworzec PKP.
> Załom Dworzec PKP.
I wychodzi zamiłowanie nazywania stacji/przystanków kolejowych dworcami :D Zdroje Dworzec > Zdroje PKP Zdunowo Dworzec > Zdunowo PKP Kablowa > Załom PKP
To takie moje sugestie :D
-- "- Panie! Ziemniaki Pan wieziesz? - A z którego worka się wysypała?" codzienność na linii 61.
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
> To już nie mogło być nazwy "Małe Błonia"? Myślę że > byłoby o wiele łatwiej skojarzyć dokąd autobus jedzie, a > i nazwa ładniejsza wg mnie niż "Przepiórki".
Obecny przystanek końcowy będzie przystankiem tymczasowym (nawet zdaje się organizacja ruchu związana z jego uruchomieniem ma być wyznaczona żółtymi liniami). Stąd jego "nijaka" nazwa.
wysłane przez lukaszenko 16
> A poza tym Małe Błonia to inwestycja dewelopera, a nie > dzielnica/osiedle.
W takim razie "Teleyard" też musimy zmienić na nazwę uniwersalną, bo to inwestycja prywatna i nazwa zakładu może się w każdej chwili zmienić, a co za tym idzie i nazwa przystanku musi ulec zmianie.
Na ulicy Szybowcowej już jakiś czas temu zostały zamontowane progi wyspowe typu Quartet.
-- "- Panie! Ziemniaki Pan wieziesz? - A z którego worka się wysypała?" codzienność na linii 61.
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
> Rozmawiałem z przewodniczącą Rady Osiedla Dąbie. Z jej > słów wynika, że linia 56 pojedzie przez ulicę Szybowcową w > momencie gdy zostanie do użytku pętla przy ulicy Turkusowej. > Autobus miałby wówczas jechać z Dąbie Osiedla przez > Goplańską, Szybowcową, Portową, Pomorską (z podjazdem pod > Z-dy Mięsne), dalej Niedźwiedzią i trasą linii 84 do > Turkusowej. > > Na ulicy Szybowcowej już jakiś czas temu zostały zamontowane > progi wyspowe typu Quartet.
Z jednej strony miło będzie mieć bezpośrednie połączenie z Dąbiem (przyst. Mączna), ale z drugiej taka linia może łapać dość spore opóźnienia w godzinach szczytu. No i mam nadzieję, że nie zostawią nas bez żadnego połączenia z rondem w Zdrojach.
> Rozmawiałem z przewodniczącą Rady Osiedla Dąbie. Z jej > słów wynika, że linia 56 pojedzie przez ulicę Szybowcową w > momencie gdy zostanie do użytku pętla przy ulicy Turkusowej. > Autobus miałby wówczas jechać z Dąbie Osiedla przez > Goplańską, Szybowcową, Portową, Pomorską (z podjazdem pod > Z-dy Mięsne), dalej Niedźwiedzią i trasą linii 84 do > Turkusowej.
Jeśli miałbym jechać z Szybowcowej do tramwaju powyższą trasą, to chyba wolałbym potuptać na Goleniowską i wsiąść w 64.
-- Niesamowite jak wielu pieszych jest zdziwionych widząc na drodze dla rowerów... rowerzystę!
> Jeśli miałbym jechać z Szybowcowej do tramwaju powyższą > trasą, to chyba wolałbym potuptać na Goleniowską i wsiąść > w 64.
Dokładnie, bezpośredni autobus co będzie zwiedzał pół prawobrzeża, stał na przejeździe na Pomorskiej nie wiadomo ile itd. A tak 64, 10 minut i jesteś w tramwaju...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
> > Dokładnie, bezpośredni autobus co będzie zwiedzał pół > prawobrzeża, stał na przejeździe na Pomorskiej nie wiadomo ile > itd. A tak 64, 10 minut i jesteś w tramwaju...
Ja wybieram 856,896 bo jeszcze szybciej ;) Ale taka prawda jeżeli ten autobus ma jechać przez Pomorską to już wiadomo, że rozkład będzie fikcją w większości przypadków... Myślałem, że po prostu 56 w stronę Basenu poprowadzą przez Szybowcową i już.
> ma jechać przez Pomorską to już wiadomo, że rozkład będzie fikcją
Jeżeli rozkład zostanie normalnie ułożony, a nie tak jak 72 obecnie to może jeszcze jakoś pójdzie. Rozmawiam z wieloma kierowcami ze SPAD i wszyscy narzekają na tę linię. Minuta na Śmierdnicy, cztery na Basenie, a kierowca niech w pampersie jeździ. Chyba, że ta linia ma przewidziany postój na Pomorskiej na każdym kółku po to, aby kierowca poszedł pod drzewo i tam załatwił potrzebę ;-)
I raczej w ten sposób nie wyobrażam sobie przyszłego 56, o ile słowa Pani Kordowskiej znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości.
-- "- Panie! Ziemniaki Pan wieziesz? - A z którego worka się wysypała?" codzienność na linii 61.
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez lukaszenko 16
> Jeżeli rozkład zostanie normalnie ułożony, a nie tak jak 72 obecnie > to może jeszcze jakoś pójdzie.
Ale rozkład możesz ułożyć tylko pod składy osobowe, a towarowe? Z nimi nigdy nic nie wiadomo. Poza tym wystarczy że któryś z pociągów osobowych będzie opóźniony o 2-3 minuty i cały rozkład leży tak czy inaczej. Przy tym natężeniu ruchu kolejowego nie ułożysz rozkładu tak żeby autobus był planowo bo fizycznie jest to niemożliwe.
No dokładnie. Ja rekord miałem 36 minut zanim przez niego przejechałem, owszem był otwierany ale 5-6 aut i znowu zamykany. A dwa jak taki szlaban otworzą w końcu to wszystko jak ruszy to się zbiera przed rondem i to kolejne 10 minut się przebić. Ogólnie myślę, że nie zaryzykują kolejnej linii przez ten przejazd.
> Dokładnie, bezpośredni autobus co będzie zwiedzał pół > prawobrzeża, stał na przejeździe na Pomorskiej nie wiadomo ile > itd. A tak 64, 10 minut i jesteś w tramwaju...
Ale bezpośredni to wszędzie jest dla kogoś. A nie wszystkie autobusy muszą jeździć Gryfińską.
> Mareczek napisał(a):
> > Dokładnie, bezpośredni autobus co będzie zwiedzał pół > > prawobrzeża, stał na przejeździe na Pomorskiej nie wiadomo ile > > itd. A tak 64, 10 minut i jesteś w tramwaju... > > Ale bezpośredni to wszędzie jest dla kogoś. A nie wszystkie > autobusy muszą jeździć Gryfińską.
Dlatego proponuje teraz puścić tą linię przez Szybowcową i potem Zdunowo, Wielgowo... W końcu "bezpośredni to wszędzie jest dla kogoś".
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
> Dlatego proponuje teraz puścić tą linię przez Szybowcową i potem > Zdunowo, Wielgowo... W końcu "bezpośredni to wszędzie jest dla > kogoś".
Nie zrozumiałeś aluzji, do Twych czysto teoretycznych słów. Z 73 i 93 i tak trzeba coś zrobić, bo przejście z 93 na 73 też jest czysto fikcyjne, bo przerwa wynosi aż 8 minut, a na trasie także nielubiane przez Was przejazdy kolejowe.
> Z 73 i > 93 i tak trzeba coś zrobić, bo przejście z 93 na 73 też jest czysto > fikcyjne, bo przerwa wynosi aż 8 minut, a na trasie także nielubiane > przez Was przejazdy kolejowe.
Ten w Zdunowie jest zamykany automatycznie, więc czasowo mniej uciążliwy, zaś na Elbląskiej ma zdecydowanie mniejsze natężenie ruchu kolejowego. Sumarycznie te dwa przejazdy są mniej uciążliwe niż ten jeden na Pomorskiej.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
> Ten w Zdunowie jest zamykany automatycznie, więc czasowo mniej > uciążliwy, zaś na Elbląskiej ma zdecydowanie mniejsze natężenie > ruchu kolejowego. Sumarycznie te dwa przejazdy są mniej uciążliwe > niż ten jeden na Pomorskiej.
Może i tak, ale jak jedzie towarowy to bez różnicy co lub kto zamyka.
ciach!
Nie oszukujmy się, przejazd kat. B (a taki znajduje się w Zdunowie), to najmniej uciążliwy ze wszystkich przejazdów tworzących zaporę dla pojazdów (chyba, że się zepsuje - czas oczekiwania do godziny - wypada kółko). Przejazd zamyka się na krótką chwilę przed przejazdem pociągu, otwiera się również szybko. Z kolei Elbląska, to tak jak Mareczek wspomniał, dużo mniejszy ruch, a i kumaty dyżurny za sterami siedzi, jak widzi autobus, to mimo rozpoczęcia zamykania przejazdu, otworzy, poczeka aż przejadę i zamknie :)
Pomorska to niestety skumulowanie obu przejazdów (z wyłączeniem przejazdu na łącznicy SDA - SDC), wąskie gardło, gdzie nic nie pomoże. Nic, oprócz wiaduktu, o który aż się tam prosi. Na Wiosennej także się prosi o wiadukt, wtedy możnaby puścić tamtędy 77 :)
-- Specjalista ds. transportu Follow Me ;)
Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)