Forum

Autobusy za unijne miliony

Do polickiej zajezdni autobusowej trafiło 5 nowych autobusów. To 2 przegubowe Solarisy Urbino 18 i 3 krótkie Solarisy Urbino 12. A spółka ogłosiła właśnie przetarg na kolejne pojazdy. Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne to jedyny przewoźnik obsługujący linie m.in. na terenie Szczecina, który od lat inwestuje jedynie w nowy tabor.

wysłane przez Czarny87

SPPK kupuje nowe autobusy i za chwilę może się okazać, że zacznie sprzedawać pojazdy z roczników które SPAK i SPAD kupują jako używane...

wysłane przez PrzemekW

Czarny87 napisał(a):

> SPPK kupuje nowe autobusy i za chwilę może się okazać, > że zacznie sprzedawać pojazdy z roczników które SPAK i > SPAD kupują jako używane...

Jedna z nówek (nie pamiętam która) już nawet zdążyła się zarysować ;) SPAK może odkupi jakieś MANy od SPPK, myślę że mogliby się dogadać :D

wysłane przez Jasiek 36

PrzemekW napisał(a):

> Jedna z nówek (nie pamiętam która) już nawet zdążyła > się zarysować ;) > SPAK może odkupi jakieś MANy od SPPK, myślę że mogliby > się dogadać :D

Sądzę, że nikt ze SPAD i SPAK nie będzie na tyle szalony, aby kupić tak dobite autobusy, jakie są w szczecińsko-polickich zajezdniach po eksploatacji w takich a nie innych warunkach. SPAD idzie dobrą drogą i choć nie stać go na aż tak częste zakupy nówek, to uzupełnia park w dobrym stanie autobusami używanymi z Niemiec.

wysłane przez Czarny87

Jasiek napisał(a):

> Sądzę, że nikt ze SPAD i SPAK nie będzie na tyle szalony, aby > kupić tak dobite autobusy, po eksploatacji w takich a nie innych > warunkach.

A kupowanie autobusów po Michalczewskim z Warszawy to przepraszam czym jest jeśli nie szaleństwem??? Z tym kupowaniem to była ironia ale niestety pokazuje jakie są różnice między spółkami, jaka dzieli je przepaść.

wysłane przez Neo 42

Czarny87 napisał(a):

> A kupowanie autobusów po Michalczewskim z Warszawy to przepraszam > czym jest jeśli nie szaleństwem??? > Z tym kupowaniem to była ironia ale niestety pokazuje jakie są > różnice między spółkami, jaka dzieli je przepaść.

Ale te przeguby to inna bajka, bo był ogłoszony prze4targ na używane przegubyi solówki więc SPAK zbytnio nie wybierał co chciał tylko to co zaoferował startujuący w przetargu.

-- Kiedy byłem małym chłopcem...

wysłane przez PrzemekW

Neo napisał(a):

> Ale te przeguby to inna bajka, bo był ogłoszony prze4targ na > używane przegubyi solówki więc SPAK zbytnio nie wybierał co > chciał tylko to co zaoferował startujuący w przetargu.

Zacznijmy od tego, że tak duże miasto jak Szczecin nie powinno sobie w ogóle zawracać d... głowy używanymi trupami. Era autobusów używanych miała się zakończyć już dawno wedle zapowiedzi sołtysa, i co? No właśnie. 16 hybryd dla SPAK to już zapowiadane było chyba rok temu. Umowa na dofinansowanie podpisana od 5(!) miesięcy i też cisza. Trzeba ukręcić kiełbasę na nadchodzące wybory, to sobie przypomną o przetargu w przyszłym roku pewnie.

wysłane przez man 128

PrzemekW napisał(a):

> 16 hybryd dla SPAK to już zapowiadane było chyba rok temu. Umowa na > dofinansowanie podpisana od 5(!) miesięcy i też cisza. Trzeba > ukręcić kiełbasę na nadchodzące wybory, to sobie przypomną o > przetargu w przyszłym roku pewnie.

Sam tego nie pojmuję, dostać ileś tam kasy z dofinansowania i odłożyć to jako zapomniane. Ta 16 hybryd pomogłaby SPAK-owi wycofać niektóre trupki, a sam również powinien zorganizować jakiś przetarg (o ile kasa pozwala).

wysłane przez Mar321 0

PrzemekW napisał(a):



To raz, chociaż autobusy to jeszcze pół biedy. Co z tramwajami? Miał być składany wniosek o dofinansowanie, ale sprawa ucichła. Nawet Gorzów czy Bydgoszcz kupiły nowe składy, a my zostaniemy w tyle jeżeli nic się nie zmieni.

wysłane przez PrzemekW

Jasiek napisał(a):

> Sądzę, że nikt ze SPAD i SPAK nie będzie na tyle szalony, aby > kupić tak dobite autobusy, jakie są w szczecińsko-polickich > zajezdniach po eksploatacji w takich a nie innych warunkach. SPAD > idzie dobrą drogą i choć nie stać go na aż tak częste > zakupy nówek, to uzupełnia park w dobrym stanie autobusami > używanymi z Niemiec.

Wiesz, to była oczywiście ironia ale z drugiej strony, gdyby ktoś mi powiedział że SPAK kupił używki z Polic to nawet bym się nie zdziwił i był skłonny w to uwierzyć ;) Nie wiem czy ściąganie używek można uznać za pójście dobrą drogą, niezależnie od ich stanu czy pochodzenia.

wysłane przez Jasiek 36

PrzemekW napisał(a):

> Nie wiem czy ściąganie używek można uznać za pójście dobrą > drogą, niezależnie od ich stanu czy pochodzenia.

Przy takim poziomie finansowania myślę że wilk syty i owca cała. A w przyszłym roku 20 nowych fabrycznie.

wysłane przez PrzemekW

Jasiek napisał(a):

> Przy takim poziomie finansowania myślę że wilk syty i owca cała. > A w przyszłym roku 20 nowych fabrycznie.

Co kto lubi. Ja uważam, że w mieście wielkości Szczecina, z dwu miliardowym budżetem rocznym, niepoważnym jest zakup pojazdów używanych. Z 20 nówek oczywiście należy się cieszyć, ale później co? kolejne 10 lat stagnacji? Najstarsze Solarisy które kupiliśmy jako nowe, mają już po niemal 13 lat, a oprócz nich mamy jeszcze stosy wyeksploatowanych MANów wszelkiej maści, parę lat starszych. Po dostawie tych 20 sztuk nowych autobusów (i w dalej nieokreślonej przyszłości 16 hybryd do SPAK), powinno się robić takie strzały jak robi teraz SPPK - 5 sztuk fabrycznie nowych raz na rok i byłby stale w miarę nowy tabor. Oczywiście to abstrakcja, nie przy takiej władzy. Zapomniałem też o tym, że mamy dwie zajezdnie tramwajowe gdzie średnia wieku to odpowiednio 28 lat dla EZP i 25 dla EZG...

wysłane przez Jasiek 36

PrzemekW napisał(a):

> Co kto lubi. Ja uważam, że w mieście wielkości Szczecina, z dwu > miliardowym budżetem rocznym, niepoważnym jest zakup pojazdów > używanych. Z 20 nówek oczywiście należy się cieszyć, ale > później co? kolejne 10 lat stagnacji?

Ja tego nie podważam, mówię tylko że SPAD jakoś się ratuję tymi używkami w dobrym stanie.