Forum
Lwy dla SPPK
wysłane przez Piotr_B
wysłane przez MAN756 23
> No i dobrze. SPPK postraszyło MAN-a, by nie szarżował z > cenami wybierając Solarisa. Teraz wszystko wróciło do > normy.
Taak tylko żeby potem nie okazało się, że zastosują gdzie niegdzie tańsze materiały.
wysłane przez Jasiek 36
> Taak tylko żeby potem nie okazało się, że zastosują gdzie > niegdzie tańsze materiały.
Jak to mówią zamawiający wymaga taniej, to będzie miał taniej.
wysłane przez PrzemekW
> Jak to mówią zamawiający wymaga taniej, to będzie miał > taniej.
Nie wyciągałbym wniosków takich, że MAN czy jakikolwiek inny producent poskłada i przyśle jakieś badziewie. Nikt nie będzie się bawił w zamawianie partii zastępczych części wykonanych z gorszej jakości materiałów. Niemniej zaplecze techniczne byłoby wdzięczne gdyby MAN przestał robić wieńce zębate kół zamachowych z plasteliny ;)
wysłane przez MAN756 23
> Jasiek napisał(a):
> > Jak to mówią zamawiający wymaga taniej, to będzie miał > > taniej. > > Nie wyciągałbym wniosków takich, że MAN czy jakikolwiek inny > producent poskłada i przyśle jakieś badziewie. Nikt nie będzie > się bawił w zamawianie partii zastępczych części wykonanych z > gorszej jakości materiałów. Niemniej zaplecze techniczne byłoby > wdzięczne gdyby MAN przestał robić wieńce zębate kół > zamachowych z plasteliny ;)
Noo właśnie ;)...a wymiana takiego wieńca zębatego wymaga demontażu skrzyni biegów, co jest dosyć pracochłonną operacją.
wysłane przez Jasiek 36
> Niemniej zaplecze techniczne byłoby > wdzięczne gdyby MAN przestał robić wieńce zębate kół > zamachowych z plasteliny ;)
Ja jednak uważam, że tacy producenci jak Solaris czy Solbus zepsuli rynek, bo czołowi producenci chcąc z nimi konkurować musieli zejść z ceny. Przykład to zamek drzwi kabiny kierowcy. Kiedyś był porządny metalowy mechanizm jak w #2201-2205, po tym jak Solaris zaczął montować plastik, MAN także zaczął w nowych Lionsach dla SPPK.
wysłane przez PrzemekW
> Ja jednak uważam, że tacy producenci jak Solaris czy Solbus zepsuli > rynek, bo czołowi producenci chcąc z nimi konkurować musieli > zejść z ceny. Przykład to zamek drzwi kabiny kierowcy. Kiedyś > był porządny metalowy mechanizm jak w #2201-2205, po tym jak > Solaris zaczął montować plastik, MAN także zaczął w nowych > Lionsach dla SPPK. MAN zaczął takie cuda robić w momencie przejęcia pakietu udziałów przez grupę vw. Niestety teraz pojazdy projektują księgowi i większa ilość napraw i sprzedaż części zamiennych jest zjawiskiem globalnym. Czy z udziałem Solarisa, czy nie. Wspomniany wieniec to właśnie jeden z takich przykładów.