Forum

Lwy dla SPPK

Jak informuje SPPK na swojej stronie internetowej, w dniu dzisiejszym (5.12.2017) dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu "Zakup taboru autobusowego niskoemisyjnego w ilości 5 sztuk na rzecz Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa komunikacyjnego Spółka Z o.o.". Jedynym oferentem który stanął do przetargu był MAN Truck & Bus i to on uzyskując 97,25 punktów, okazał się wykonawcą wybranym do realizacji zadania. Od dnia podpisania umowy, producent będzie miał równe pół roku na dostarczenie pojazdów do zajezdni przy ul. Fabrycznej w Policach.

wysłane przez Piotr_B

No i dobrze. SPPK postraszyło MAN-a, by nie szarżował z cenami wybierając Solarisa. Teraz wszystko wróciło do normy.

wysłane przez MAN756 23

Piotr_B napisał(a):

> No i dobrze. SPPK postraszyło MAN-a, by nie szarżował z > cenami wybierając Solarisa. Teraz wszystko wróciło do > normy.

Taak tylko żeby potem nie okazało się, że zastosują gdzie niegdzie tańsze materiały.

wysłane przez Jasiek 36

MAN756 napisał(a):

> Taak tylko żeby potem nie okazało się, że zastosują gdzie > niegdzie tańsze materiały.

Jak to mówią zamawiający wymaga taniej, to będzie miał taniej.

wysłane przez PrzemekW

Jasiek napisał(a):

> Jak to mówią zamawiający wymaga taniej, to będzie miał > taniej.

Nie wyciągałbym wniosków takich, że MAN czy jakikolwiek inny producent poskłada i przyśle jakieś badziewie. Nikt nie będzie się bawił w zamawianie partii zastępczych części wykonanych z gorszej jakości materiałów. Niemniej zaplecze techniczne byłoby wdzięczne gdyby MAN przestał robić wieńce zębate kół zamachowych z plasteliny ;)

wysłane przez MAN756 23

PrzemekW napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> > Jak to mówią zamawiający wymaga taniej, to będzie miał > > taniej. >  > Nie wyciągałbym wniosków takich, że MAN czy jakikolwiek inny > producent poskłada i przyśle jakieś badziewie. Nikt nie będzie > się bawił w zamawianie partii zastępczych części wykonanych z > gorszej jakości materiałów. Niemniej zaplecze techniczne byłoby > wdzięczne gdyby MAN przestał robić wieńce zębate kół > zamachowych z plasteliny ;)

Noo właśnie ;)...a wymiana takiego wieńca zębatego wymaga demontażu skrzyni biegów, co jest dosyć pracochłonną operacją.

wysłane przez Jasiek 36

PrzemekW napisał(a):

> Niemniej zaplecze techniczne byłoby > wdzięczne gdyby MAN przestał robić wieńce zębate kół > zamachowych z plasteliny ;)

Ja jednak uważam, że tacy producenci jak Solaris czy Solbus zepsuli rynek, bo czołowi producenci chcąc z nimi konkurować musieli zejść z ceny. Przykład to zamek drzwi kabiny kierowcy. Kiedyś był porządny metalowy mechanizm jak w #2201-2205, po tym jak Solaris zaczął montować plastik, MAN także zaczął w nowych Lionsach dla SPPK.

wysłane przez PrzemekW

Jasiek napisał(a):

> Ja jednak uważam, że tacy producenci jak Solaris czy Solbus zepsuli > rynek, bo czołowi producenci chcąc z nimi konkurować musieli > zejść z ceny. Przykład to zamek drzwi kabiny kierowcy. Kiedyś > był porządny metalowy mechanizm jak w #2201-2205, po tym jak > Solaris zaczął montować plastik, MAN także zaczął w nowych > Lionsach dla SPPK. MAN zaczął takie cuda robić w momencie przejęcia pakietu udziałów przez grupę vw. Niestety teraz pojazdy projektują księgowi i większa ilość napraw i sprzedaż części zamiennych jest zjawiskiem globalnym. Czy z udziałem Solarisa, czy nie. Wspomniany wieniec to właśnie jeden z takich przykładów.