Forum

SPAK ponawia przetarg na przeguby

Dziś na stronach SPAK pojawił się ponowny przetarg na zakup 3 przegubowych autobusów z silnikiem Euro 6. Otwarcie ofert nastąpi 10 kwietnia. Zwycięzca przetargu będzie miał czas na dostarczenie wozów, maksymalnie do 28 lutego przyszłego roku.

wysłane przez man 128

wysłane przez PawlukBoss21

man napisał(a):

> Pytania od producentów: > http://bip.spak.pl/wp-content/uploads/2018/03/S18032612300.pdf

Nie znam się, ale proszę informacje od znawców czy są to pytania od MANa czy od Mercedesa ?

wysłane przez end 52

PawlukBoss21 napisał(a):

> Nie znam się, ale proszę informacje od znawców czy są to > pytania od MANa czy od Mercedesa ?

Część pytań to kopia pytań z poprzedniego przetargu. Raczej wszystkie są od MANa.

Pytanie czy MAN posiada autobusy z podgrzewaczem rozruchu silnika? Bo SPAK się bardzo uparł, że ten podgrzewacz musi być i nie zaakceptował rozwiązania w postaci świecy płomieniowej.

-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
end napisał(a):

> Pytanie czy MAN posiada autobusy z podgrzewaczem rozruchu > silnika? Bo SPAK się bardzo uparł, że ten podgrzewacz musi > być i nie zaakceptował rozwiązania w postaci świecy > płomieniowej.

A uparł się bo Solaris taki ma i kopiują rozwiązania techniczne z tego co już mają.

wysłane przez man 128

end napisał(a):

> Część pytań to kopia pytań z poprzedniego przetargu. Raczej > wszystkie są od MANa.

Solaris pomału wraca do mniejszych przetargów, może i w tym weźmie udział.
man napisał(a):

> Solaris pomału wraca do mniejszych przetargów, może i w tym > weźmie udział.

Bo te mniejsze przetargi są już z odpowiednim terminem dostaw. Jak widzę średnio taki termin wynosi rok od podpisania umowy. A w tym czasie Solaris ma mniejszą liczbę zamówień, jak na razie. W naszym przetargu od podpisania umowy zwycięzca będzie miał maksymalnie 9-10 miesięcy, zależy kiedy podpiszą umowę czy jeszcze kwiecień, czy juź w maju.

wysłane przez end 52

Jeżeli nie wpłyną nowe pytania oprócz tych co już są, to będziemy mieli albo znowu zero ofert albo MAN jakoś przejdzie przez kłody rzucane mu przez SPAK i jednak złoży ofertę (pytanie czy nie zostanie odrzucona). Jest to tym bardziej dziwne, bo nikt bardziej niż SPAK nie potrzebuje nowych autobusów i to jak najszybciej.

Dziwne, że SPAK "stać" na odrzucanie rozwiązań stosowanych przez sprawdzonego producenta. W najgorszym scenariuszu będzie następny przetarg i dostawa nówek po raz kolejny odsunie się w czasie. Ciekawa polityka - strzał w kolano.

-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez maciekos95 3

end napisał(a):

[ciach]

A nie ma opcji żeby Solaris jednak złożył ofertę?

wysłane przez Piotr_B

maciekos95 napisał(a):

> end napisał(a):

> [ciach] >  > A nie ma opcji żeby Solaris jednak złożył ofertę?

Zawsze jest taka opcja. Może też dać zaporową cenę. W Białymstoku ostatnio wygrał Mercedes z czołgiem Conecto. Ale było pytanie m.in. od Otokara.

wysłane przez Karton_03 91

maciekos95 napisał(a):

> A nie ma opcji żeby Solaris jednak złożył ofertę?

Bolechowo może olać ten przetarg z prozaicznych powodów - Potentat Autobusowy jest mocno zarobiony, dlatego od wielu lat klepie na ilość. Jeśli udowodni swoją obecność, to na pewno zaoferuje „czwórki”.

MAN756 napisał(a):

> SPAK dąży do ujednolicenia taboru,albo obawia sie nowego modelu MANA

Z jednej strony Zajezdniomuzeum skupuje na potęgę używane MANy z wielu stron Starego Kontynentu zaś z drugiej sprowadza pojazdy Potentata Autobusowego (fabrycznie nowe i używane w śladowych ilościach), który i tak zajmuje już ponad połowę ilostanu taborowego.

Wielkim zaskoczeniem będzie to, że swoją ofertę złożą Scania i EvoBus (najlepiej z MB Citaro G C2, ale Conecto też mnie zaskoczy)...

-- Najlepszy autobus EVER - Ikarus

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...

wysłane przez MAN756 23

end napisał(a):

  > Dziwne, że SPAK "stać" na odrzucanie rozwiązań > stosowanych przez sprawdzonego producenta. W najgorszym > scenariuszu będzie następny przetarg i dostawa nówek po > raz kolejny odsunie się w czasie. Ciekawa polityka - strzał > w kolano.

Myślę, że są dwie przyczyny: SPAK dąży do ujednolicenia taboru,albo obawia sie nowego modelu MANA, który ma być produkowany od sierpnia w Starachowicach a chyba taki będzie w ofercie. Ma to być zupełnie nowa "buda"oraz nowe generacje silników. Nowe pojazdy mogą nie być dopracowane tzn mogą mieć dużo chorób wieku dziecięcego.Wiadomo są pewne założenia inżynierów, projektantów, ale pewne rzeczy "wychodzą" dopiero w trakcie eksploatacji.

wysłane przez Jasiek 36

MAN756 napisał(a):

> Myślę, że są dwie przyczyny: SPAK dąży do ujednolicenia > taboru,albo obawia sie nowego modelu MANA,

Ujednolicania taboru opartego na jednym modelu? No proszę Cię, przecież SPPK już to przerabiało, czemu SPAK nie uczy się na błędach.

wysłane przez MAN756 23

Jasiek napisał(a):

> MAN756 napisał(a):

> > Myślę, że są dwie przyczyny: SPAK dąży do ujednolicenia > > taboru,albo obawia sie nowego modelu MANA, >  > Ujednolicania taboru opartego na jednym modelu? No proszę Cię, > przecież SPPK już to przerabiało, czemu SPAK nie uczy się na > błędach.

To są tylko moje przypuszczenia. A tak wygląda nowy model Mana: http://infobus.pl/nowy-man-lion%60s-city-pierwsze-zdjecia_more_96843.html

wysłane przez Luke_Police  163

MAN756 napisał(a):

> Myślę, że są dwie przyczyny: SPAK dąży do ujednolicenia > taboru,albo obawia sie nowego modelu MANA, który ma być > produkowany od sierpnia w Starachowicach a chyba taki będzie w > ofercie.

Może po prostu nie radzą sobie z wozami z Goteborga i obawiają się, że z nowymi wozami też będą mieli problemy, dlatego nie chcą więcej autobusów MAN. Generalnie domyślam się przyczyn tego, dlaczego szczecińskie spółki preferują Solarisa, ale to bardziej jest temat na rozmowę przy piwie niż do pisania na forum.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez end 52

Luke_Police napisał(a):

> Może po prostu nie radzą sobie z wozami z Goteborga i obawiają > się, że z nowymi wozami też będą mieli problemy, dlatego nie > chcą więcej autobusów MAN. Generalnie domyślam się przyczyn > tego, dlaczego szczecińskie spółki preferują Solarisa, ale to > bardziej jest temat na rozmowę przy piwie niż do pisania na > forum.

Przecież gwarancja ma być 7 letnia, to wszelkie usterki będą obciążały producenta, a nie SPAK. SPAK nie poniósłby żadnego ryzyka bo gwarancja jest dosłownie na wszystko. Nie rozumiem ich podejścia.

-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez lukaszenko 16

Luke_Police napisał(a):

> [ciach]

To kiedy to piwo? :P

wysłane przez Karton_03 91

Analizując SIWZ dopatrzyłem się jednej, aczkolwiek zagadkowej rzeczy: otóż jest napisane, że pojazdy muszą być wyposażone w SRG-3000. Jak widać Szanowny Pan Putiatycki nadal nie może przeboleć tego, że panowie Rączka i Gąsior przestali już produkować ten przestarzały model sterownika...

-- Najlepszy autobus EVER - Ikarus

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...