Forum

Nowa linia tramwajowa i jej sześć przystanków. Tak ma to...

Nowa linia tramwajowa ma kursować od dworca Szczecin Główny do skrzyżowania ulic Witkiewicza z Derdowskiego. Od ul. 26 Kwietnia będzie poruszać się całkiem nowym torowiskiem. Wiadomo już, gdzie będą i jak mają wyglądać poszczególne przystanki.
Totalny bezsens. Po pierwsze dlatego, że powinni wykorzystać inne miejsce tzn 26 Kwietnia do końca (tak jak jeżdżą nocne), a po drugie pętle można zbudować na wysokości przystanku Taczaka NŻ, gdzie jest mnóstwo miejsca na w/w przeze mnie pętle, a nie pchać się w Santocką i Witkiewicza. A po trzecie praktycznie w tym miejscu nie ma to miejsca z prostej przyczyny pas zieleni jest zwyczajnie mniejszy niż ten, który mamy na 26 kwietnia oraz Taczaka. Nawet na tramwaj dwukierunkowy.
PawelSzczecinFG2050 napisał(a):

> Totalny bezsens.

Ten stary przebieg 26 kwietnia by kontynuuował linię szybkiego tramwaju, wykonanie byłoby szybsze i pewnie tańsze, a dodatkowo mając tramwaje dwukierunkowe (przy założeniu, że nie budujemy tam pętli) można by podciągnąc się do Handlowej z SST na tej samej zasadzie - tylko z drugiej strony. Zresztą mając w perspektywie budowę tej linii na 26 kwietnia bzdurą było likwidowanie wydzielonego pasa tramwajowego na Krzywoustego.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.
PawelSzczecinFG2050 napisał(a):

> Totalny bezsens. Po pierwsze dlatego, że powinni > wykorzystać inne miejsce tzn 26 Kwietnia do końca (tak jak > jeżdżą nocne), a po drugie pętle można zbudować na > wysokości przystanku Taczaka NŻ, gdzie jest mnóstwo > miejsca na w/w przeze mnie pętle, a nie pchać się w > Santocką i Witkiewicza.

Ty tak zupełnie na serio?

Faktycznie, wywalenie kupy kasy na wybudowanie tramwaju, który nie rozwiąże żadnych problemów, to świetny pomysł. To nic, że od lat są problemy z 75 i że skierowanie tramwaju na Santocką i Witkiewicza wiele z tych problemów by rozwiązało. Budujmy tak, jak ktoś sobie wymyślił 30 czy 40 lat temu.

Już jedną taką linię zbudowaną według planów sprzed pół wieku mamy. Nazywa się SST, dowiązanie jej do reszty sieci nastręczyło mnóstwo problemów, a i tak ludzie są niezadowoleni. Niczego Cię to nie na uczyło?
A na Witkiewicza jest pas drzew, które też trzeba byłoby wyciąć, a trawa jest mniejszym problemem niż drzewo. Zawsze są za i przeciw.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
PawelSzczecinFG2050 napisał(a):

> A na Witkiewicza jest pas drzew, które też trzeba byłoby > wyciąć, a trawa jest mniejszym problemem niż drzewo. Zawsze > są za i przeciw.

Buduje się tramwaj przez las (Arkońska) wycinając drzewa - cisza. Planuje się wybudować tramwaj dla ludzi wycinając kilka drzew* - dramat.

* - można nasadzić nowe drzewa w okolicy.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Idąc Twoim tokiem myślenia wywalmy w ogóle tramwaj z 26 Kwietnia, bo na tym pasie zieleni też rośnie pełno drzew!

https://www.google.pl/maps/@53.4286584,14.5244952,3a,75y,266.91h,85.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-Zge_xTK0yC_ezVeQ_unJw!2e0!7i13312!8i6656

Poza tym już mamy taki tramwaj puszczony w znacznej odległości od bloków i przez to były protesty. Tramwaj moim zdaniem powinien jechać bliżej skupisk ludzkich, czyli właśnie Santocką i Witkiewicza. Wówczas dostęp do tramwaju mają nie tylko mieszkańcy osiedli Kaliny i Przyjaźni, ale też Ci z południowego rejonu Pogodna (Wróblewskiego, Krakusa, Konopnickiej, Wandy itd.).

-- "- Panie! Ziemniaki Pan wieziesz? - A z którego worka się wysypała?" codzienność na linii 61.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
mkubien napisał(a):

(...)

Jak najbardziej zgadzam się ze stwierdzeniem, że puszczenie tramwaju po „starym założeniu” mija się z celem, tym bardziej, ze od Santockiej do Derdowskiego i dalej na Taczaka aż do wlotu właśnie ulicy Witkiewicza – kierując się w Kierunku Krzekowa – po prawej stronie w bliskiej odległości od tych ulic można powiedzieć nie ma dużej ilości zabudowy wielorodzinnej. Po lewej nie ma jej wcale oraz są działki. Twierdzę tylko, że już teraz należało by jednak wziąć pod uwagę i nawet wykonać projekt nie kończenia linii tramwajowej w okolicach Syriusza, a od razu pociągnąć ją dalej wzdłuż ulicy Witkiewicza (wg mnie jest miejsce na poszerzenie ulicy Witkiewicza za skrzyżowaniem z Derdowskiego – po lewej stronie są działki, przesunąć trzeba by rury CO) aż do Taczaka i dalej jak to było planowane do Krzekowa / Zawadzkiego (Netto Arena). Wtedy tramwaj byłby dostępny dla zdecydowanie większej ilości mieszkańców. Byłby też chyba szybciej na Zawadzkiego niż "75", co odciążyłoby bardzo tę linię autobusową.
N236 napisał(a):

> Twierdzę tylko, że już teraz należało by jednak wziąć pod > uwagę i nawet wykonać projekt nie kończenia linii tramwajowej > w okolicach Syriusza, a od razu pociągnąć ją dalej wzdłuż > ulicy Witkiewicza (wg mnie jest miejsce na poszerzenie ulicy > Witkiewicza za skrzyżowaniem z Derdowskiego – po lewej stronie > są działki, przesunąć trzeba by rury CO) aż do Taczaka i > dalej jak to było planowane do Krzekowa / Zawadzkiego (Netto > Arena). Wtedy tramwaj byłby dostępny dla zdecydowanie większej > ilości mieszkańców. Byłby też chyba szybciej na Zawadzkiego > niż "75", co odciążyłoby bardzo tę linię autobusową.

Mocno popieram ten pomysł. Potem 75 to nawet można by zlikwidować, bo odcinek Dworzec Główny - Osiedle Kaliny oraz osiedle Zawadzkiego /Szafera obsługiwałby tramwaj, a na Reduty Ordona i tak nie chcą komunikacji miejskiej.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
t105n napisał(a):

> Mocno popieram ten pomysł. Potem 75 to nawet można by > zlikwidować, bo odcinek Dworzec Główny - Osiedle Kaliny oraz > osiedle Zawadzkiego /Szafera obsługiwałby tramwaj, a na Reduty > Ordona i tak nie chcą komunikacji miejskiej.

Taa wszystko likwidować. Pośpiechy też bo jest tramwaj. Są ludzie którzy nie lubią tramwaju albo boją się podróżować tramwajem i wybierają autobus. Tramwaj tak, lecz autobus jako alternatywa

-- Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):

> Taa wszystko likwidować. Pośpiechy też bo jest tramwaj. > Są ludzie którzy nie lubią tramwaju albo boją się podróżować > tramwajem i wybierają autobus. Tramwaj tak, lecz autobus jako > alternatywa

Dublowanie się tramwaju i autobusu = marnotrawstwo pieniędzy. A tych bojących się są takie tłumy, że taniej byłoby im fundować taksówki niż puszczać specjalnie dla nich autobus. Poza tym 53, 60 i 67 nikt nie zamierza likwidować.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
Zawsze 75 można skierować na nową trasę i zacząć w końcu obsługiwać dziurę komunikacyjną jakim jest rejon osiedla przy Kusocińskiego. Nawet Telebusa tam puścić, ale aby coś jeździło, bo babuleńki narzekają, że mają "wszędzie daleko i pod górkę źle się idzie".

-- "- Panie! Ziemniaki Pan wieziesz? - A z którego worka się wysypała?" codzienność na linii 61.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Tatra108 napisał(a):

> Zawsze 75 można skierować na nową trasę i zacząć w końcu > obsługiwać dziurę komunikacyjną jakim jest rejon osiedla przy > Kusocińskiego. Nawet Telebusa tam puścić, ale aby coś jeździło, > bo babuleńki narzekają, że mają "wszędzie daleko i pod górkę > źle się idzie".

A dzisiaj 81 albo 83 nie mogłaby tego obsługiwać? Od placu Szyrockiego przez Dąbrowskiego, Kusocińskiego, plac Dziecka, Kopernika do placu Zwycięstwa (końcowy tam gdzie 62). Nawrót od placu Dziecka przez Langiewicza, Królowej Jadwigi, Narutowicza do Kusocińskiego.

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Zaraz by się burzyli, że studenci nie mają dojazdu, choć tym 83 i tak mało kto jeździ. Zawsze on mógłby tamtędy jechać

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Tatra108 napisał(a):

> Zaraz by się burzyli, że studenci nie mają dojazdu, choć tym 83 i > tak mało kto jeździ. Zawsze on mógłby tamtędy jechać

Jeśli miałoby coś w przyszłości ruszyć w tamtym rejonie to może warto też lepiej skomunikować dojazd do szpitala na Pomorzanach z wykorzystaniem ulicy Starkiewicza?
PawelSzczecinFG2050 napisał(a):

> Totalny bezsens. Po pierwsze dlatego, że powinni > wykorzystać inne miejsce tzn 26 Kwietnia do końca (tak jak > jeżdżą nocne), a po drugie pętle można zbudować na > wysokości przystanku Taczaka NŻ, gdzie jest mnóstwo > miejsca na w/w przeze mnie pętle, a nie pchać się w > Santocką i Witkiewicza.

Pomysł skierowania tramwaju przez środek dużego osiedla ulicami Santocką i Witkiewicza jest jak najbardziej słuszny, tylko bez sensu jest planowanie ślepej końcówki na wysokości przystanku Osiedle Kaliny. Linię tramwajową można pociągnąć dalej do końca ulicy Witkiewicza i tam, przy ulicy Taczaka jest sporo wolnego terenu, gdzie zmieści się konwencjonalna pętla tramwajowa. Osiedle przy ulicy Grota Roweckiego też wygeneruje sporą ilość pasażerów w tramwaju.

> A po trzecie praktycznie w tym > miejscu nie ma to miejsca z prostej przyczyny pas zieleni > jest zwyczajnie mniejszy niż ten, który mamy na 26 kwietnia > oraz Taczaka. Nawet na tramwaj dwukierunkowy.

Kwestia odpowiedniego rozplanowania jezdni, torów, ścieżki rowerowej i chodników jest do zrealizowania w projekcie. W Szczecinie węższymi ulicami jeżdżą tramwaje.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> tylko bez sensu jest planowanie ślepej końcówki na > wysokości przystanku Osiedle Kaliny

Ja rozumiem, że jest to rozwiązanie tymczasowe, bo docelowo ta linia zdaje się ma jednak dojechać do pętli przy Netto Arenie.
Poza tym zawsze jest pętla zapasowa, jak się coś zepsuje na odcinku od ww. pętli do Netto Areny.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja