Forum
Nie będzie tramwaju do "Steru"?
wysłane przez tomi −1
wysłane przez torwid 67
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Czarny87
> Na szczęście to fake news
Oficjalna informacja na stronie BIP to dla Ciebie fake? Tak właśnie wygląda polityka ekipy Krzystka, igrzyska zamiast infrastruktury. Kpina na cały kraj.
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Oficjalna informacja na stronie BIP to dla Ciebie fake? Tak > właśnie wygląda polityka ekipy Krzystka, igrzyska zamiast > infrastruktury. Kpina na cały kraj.
Przypomnę tylko, że dziwnym zbiegiem okoliczności przetarg na omawianą w temacie inwestycje ogłoszono, z tego co pamiętam, na około tydzień przed wyborami samorządowymi. Kiełbaska wyborcza się przeterminowała...
wysłane przez Karton_03 91
Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
wysłane przez Jasiek 36
> [ciach]
Lubię to. :)
wysłane przez Czarny87
> ciach
Oto jest wioska z tramwajami i krzywymi torami parafrazując jednego z byłych prezydentów Szczecina. Takie są efekty polityki Krzystka i jego ekipy, inne miasta już dawno remontują, budują, kupują tabor a Szczecin jak był w polu tak dalej jest i ani kroku do przodu nie zrobił. Prezydencik szybko się raczkiem z tych informacji niby wycofał ale zaraz się okaże, że może jednak by zrobić jednotor i kupić ze dwa tramwaje dwukierunkowe to może jednak taniej wyjdzie. Albo sfinansuje inwestycje z innych pieniędzy które zabierze z jeszcze innej inwestycji tudzież sfinansuje ją nie teraz ale np. za rok czy dwa... To jest największa bolączka Krzystkowej ekipy, autobusy wystarczy kupić ( choć jak widać trzeba jeszcze mieć rozeznanie czy firma która wygra przetarg w ogóle będzie w stanie go zrealizować- patrz Ursus) i pojadą wszędzie nawet po największych dziurach, nieważne, że na naprawy pójdzie potem kilka mln złotych. Tramwaj kupić owszem można tylko po co skoro zaraz trzeba będzie wysyłać za nim kursem podnośnik bo na co drugim rozjeździe się będzie wykolejał. O tym, że ceny wzrosły wiadomo od dawna niemniej jednak planowanie kosztów nie nadąża za rynkiem i prognozuje ceny sprzed dekady. Wieś się bawi i tańczy a czas ucieka, za dwa lata będziemy w czarnej d..ie ale Krzystek powie, że ma fajny stadion i aquapark,a ludzie przecież samochodami mogą dojechać...
wysłane przez Luke_Police 163
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez Mareczek 5
> Pod znakiem zapytania stawia to sens takich działań jak > remont pętli Las Arkoński kilka lat temu, po to by w 2019 > roku zupełnie zaorać to, co zostało wówczas zbudowane... > i zbudować pętlę tramwajową zupełnie od nowa.
Gdyby pętli wówczas nie wyremontowano, z chwilą oddania wyremontowanej ulicy Arkońskiej i Niemierzyńskiej (a było to 7 lat temu), tramwaje dalej by jeździły tylko do Dworca Niebuszewo...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Luke_Police 163
> Gdyby pętli wówczas nie wyremontowano, z chwilą oddania > wyremontowanej ulicy Arkońskiej i Niemierzyńskiej (a było to > 7 lat temu), tramwaje dalej by jeździły tylko do Dworca > Niebuszewo...
No dobra, tylko, skoro wyremontowali 7 lat temu, to dlaczego teraz zaorali całość? Skoro na jedną pętlę wydaje się pieniądze 2 razy w ciągu 7 lat, to nic dziwnego, że potem brakuje ich na nową trasę do Mierzyna czy inne planowane remonty torów.
W tym kontekście należy pochwalić budowę pełnych rozjazdów na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego. Nawet jeśli tory w kierunku Szafera pozostaną nieużywane przez kolejne 10 lat, to za 10 lat nie trzeba będzie po raz kolejny burzyć układu torowego na skrzyżowaniu, by podłączyć dodatkowy kierunek torowiska.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez pioko17 38
> No dobra, tylko, skoro wyremontowali 7 lat temu, to dlaczego > teraz zaorali całość? Skoro na jedną pętlę wydaje się > pieniądze 2 razy w ciągu 7 lat, to nic dziwnego, że potem > brakuje ich na nową trasę do Mierzyna czy inne planowane > remonty torów. > > W tym kontekście należy pochwalić budowę pełnych rozjazdów > na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego. Nawet jeśli tory w > kierunku Szafera pozostaną nieużywane przez kolejne 10 lat, to > za 10 lat nie trzeba będzie po raz kolejny burzyć układu > torowego na skrzyżowaniu, by podłączyć dodatkowy kierunek > torowiska.
Co ciekawe, w Warszawie jest jeszcze inne myślenie, bo tam nie buduje się na zaś rozjazdów, argumentując, że kilkuletnia jednostronna eksploatacja zwrotnicy doprowadziła by niepotrzebnie do szybszego zużycia jej iglic. Szczególnie, gdy wykorzystywany ma być jedynie kierunek zwrotny, co ma miejsce właśnie w przypadku pośrednich pętli.
Jako przykład, wybudowana w 2014 roku pętla Tarchomin Kościelny. http://tramwar.pl/u-tmin-53033.html http://tramwar.pl/u-tmin-53104.html
Co istotne, to nie jest tak, że kompletnie nie przewidziano tu dalszej rozbudowy trasy. Cała podbudowa i konstrukcja torowiska była zawczasu przygotowana pod rozjazd w tym miejscu, a jedyne prace wymagały jedynie rozbiórki zabudowy torowiska i wymiany nawierzchni (rozjazdów na rozjazd 1z+1k). Odpowiednio wcześniej zamontowano też nadajniki radiowe do przestawiania zwrotnic w warstwie zabudowy.
W 2016 roku (a więc jedynie po dwóch latach) przystąpiono do budowy przedłużenia w kierunku Nowodworów montując planowany wcześniej rozjazd. https://youtu.be/94JQWY7edhk?t=670
wysłane przez Mareczek 5
> No dobra, tylko, skoro wyremontowali 7 lat temu, to dlaczego > teraz zaorali całość? Skoro na jedną pętlę wydaje się > pieniądze 2 razy w ciągu 7 lat, to nic dziwnego, że potem > brakuje ich na nową trasę do Mierzyna czy inne planowane > remonty torów.
Ja na Krzystka nie głosowałem. A że Pan ma planowanie "chwilowe", to tak to się potem kończy...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids