Forum

Nie będzie tramwaju do "Steru"?

Jak nieoficjalnie dowiedziała się szczecińska "Gazeta Wyborcza", miasto rezygnuje z budowy torowiska tramwajowego do Centrum Handlowego "Ster". Cięcia mogą dotknąć również realizowany jak po grudzie program przebudowy torowisk.

wysłane przez tomi −1

Na szczęście to fake news.

wysłane przez torwid  67

tomi napisał(a):

> Na szczęście to fake news.

Fake...? http://bip.um.szczecin.pl/chapter_50899.asp

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Czarny87

tomi napisał(a):

> Na szczęście to fake news

Oficjalna informacja na stronie BIP to dla Ciebie fake? Tak właśnie wygląda polityka ekipy Krzystka, igrzyska zamiast infrastruktury. Kpina na cały kraj.
Czarny87 napisał(a):

> Oficjalna informacja na stronie BIP to dla Ciebie fake? Tak > właśnie wygląda polityka ekipy Krzystka, igrzyska zamiast > infrastruktury. Kpina na cały kraj.

Przypomnę tylko, że dziwnym zbiegiem okoliczności przetarg na omawianą w temacie inwestycje ogłoszono, z tego co pamiętam, na około tydzień przed wyborami samorządowymi. Kiełbaska wyborcza się przeterminowała...

wysłane przez Karton_03 91

Nie no, jest bardzo pięknie! Jurczyk z pewnością w niebie już szykuje szampana...

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...

wysłane przez pioko17 38

Niepojęte jest dla mnie to, że ważniejszy jest aquapark niż priorytetowe inwestycje w transport publiczny. Błędy popełniane od lat się nawarstwiają, a efekt będzie taki, że koło nosa przeleci nam ostatnia szansa na wykorzystanie funduszy unijnych. Szczecin zostanie dziadowskim miastem z krzywymi torowiskami i kiepskim wizerunkiem, którego nie poprawi nawet żadna ze sztandarowych inwestycji rozrywkowych.

wysłane przez Jasiek 36

pioko17 napisał(a):

> [ciach]

Lubię to. :)

wysłane przez Czarny87

pioko17 napisał(a):

> ciach

Oto jest wioska z tramwajami i krzywymi torami parafrazując jednego z byłych prezydentów Szczecina. Takie są efekty polityki Krzystka i jego ekipy, inne miasta już dawno remontują, budują, kupują tabor a Szczecin jak był w polu tak dalej jest i ani kroku do przodu nie zrobił. Prezydencik szybko się raczkiem z tych informacji niby wycofał ale zaraz się okaże, że może jednak by zrobić jednotor i kupić ze dwa tramwaje dwukierunkowe to może jednak taniej wyjdzie. Albo sfinansuje inwestycje z innych pieniędzy które zabierze z jeszcze innej inwestycji tudzież sfinansuje ją nie teraz ale np. za rok czy dwa... To jest największa bolączka Krzystkowej ekipy, autobusy wystarczy kupić ( choć jak widać trzeba jeszcze mieć rozeznanie czy firma która wygra przetarg w ogóle będzie w stanie go zrealizować- patrz Ursus) i pojadą wszędzie nawet po największych dziurach, nieważne, że na naprawy pójdzie potem kilka mln złotych. Tramwaj kupić owszem można tylko po co skoro zaraz trzeba będzie wysyłać za nim kursem podnośnik bo na co drugim rozjeździe się będzie wykolejał. O tym, że ceny wzrosły wiadomo od dawna niemniej jednak planowanie kosztów nie nadąża za rynkiem i prognozuje ceny sprzed dekady. Wieś się bawi i tańczy a czas ucieka, za dwa lata będziemy w czarnej d..ie ale Krzystek powie, że ma fajny stadion i aquapark,a ludzie przecież samochodami mogą dojechać...

wysłane przez Luke_Police  163

Od kilku już lat można zauważyć, że regularnie koszty inwestycji w Szczecinie przewyższają zaplanowane na nie wydatki. Urzędnicy najwyraźniej nie dostrzegają tego jak bardzo poszły w górę ceny w branży budowlanej. Mam wrażenie, że stopień niedoszacowania kolejnych planowanych inwestycji torowo-drogowych z każdym rokiem się powiększa. Pod znakiem zapytania stawia to sens takich działań jak remont pętli Las Arkoński kilka lat temu, po to by w 2019 roku zupełnie zaorać to, co zostało wówczas zbudowane... i zbudować pętlę tramwajową zupełnie od nowa.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Mareczek 5

Luke_Police napisał(a):

> Pod znakiem zapytania stawia to sens takich działań jak > remont pętli Las Arkoński kilka lat temu, po to by w 2019 > roku zupełnie zaorać to, co zostało wówczas zbudowane... > i zbudować pętlę tramwajową zupełnie od nowa.

Gdyby pętli wówczas nie wyremontowano, z chwilą oddania wyremontowanej ulicy Arkońskiej i Niemierzyńskiej (a było to 7 lat temu), tramwaje dalej by jeździły tylko do Dworca Niebuszewo...

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Luke_Police  163

Mareczek napisał(a):

> Gdyby pętli wówczas nie wyremontowano, z chwilą oddania > wyremontowanej ulicy Arkońskiej i Niemierzyńskiej (a było to > 7 lat temu), tramwaje dalej by jeździły tylko do Dworca > Niebuszewo...

No dobra, tylko, skoro wyremontowali 7 lat temu, to dlaczego teraz zaorali całość? Skoro na jedną pętlę wydaje się pieniądze 2 razy w ciągu 7 lat, to nic dziwnego, że potem brakuje ich na nową trasę do Mierzyna czy inne planowane remonty torów.

W tym kontekście należy pochwalić budowę pełnych rozjazdów na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego. Nawet jeśli tory w kierunku Szafera pozostaną nieużywane przez kolejne 10 lat, to za 10 lat nie trzeba będzie po raz kolejny burzyć układu torowego na skrzyżowaniu, by podłączyć dodatkowy kierunek torowiska.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez pioko17 38

Luke_Police napisał(a):

> No dobra, tylko, skoro wyremontowali 7 lat temu, to dlaczego > teraz zaorali całość? Skoro na jedną pętlę wydaje się > pieniądze 2 razy w ciągu 7 lat, to nic dziwnego, że potem > brakuje ich na nową trasę do Mierzyna czy inne planowane > remonty torów. >  > W tym kontekście należy pochwalić budowę pełnych rozjazdów > na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego. Nawet jeśli tory w > kierunku Szafera pozostaną nieużywane przez kolejne 10 lat, to > za 10 lat nie trzeba będzie po raz kolejny burzyć układu > torowego na skrzyżowaniu, by podłączyć dodatkowy kierunek > torowiska.

Co ciekawe, w Warszawie jest jeszcze inne myślenie, bo tam nie buduje się na zaś rozjazdów, argumentując, że kilkuletnia jednostronna eksploatacja zwrotnicy doprowadziła by niepotrzebnie do szybszego zużycia jej iglic. Szczególnie, gdy wykorzystywany ma być jedynie kierunek zwrotny, co ma miejsce właśnie w przypadku pośrednich pętli.

Jako przykład, wybudowana w 2014 roku pętla Tarchomin Kościelny. http://tramwar.pl/u-tmin-53033.html http://tramwar.pl/u-tmin-53104.html

Co istotne, to nie jest tak, że kompletnie nie przewidziano tu dalszej rozbudowy trasy. Cała podbudowa i konstrukcja torowiska była zawczasu przygotowana pod rozjazd w tym miejscu, a jedyne prace wymagały jedynie rozbiórki zabudowy torowiska i wymiany nawierzchni (rozjazdów na rozjazd 1z+1k). Odpowiednio wcześniej zamontowano też nadajniki radiowe do przestawiania zwrotnic w warstwie zabudowy.

W 2016 roku (a więc jedynie po dwóch latach) przystąpiono do budowy przedłużenia w kierunku Nowodworów montując planowany wcześniej rozjazd. https://youtu.be/94JQWY7edhk?t=670

wysłane przez Mareczek 5

Luke_Police napisał(a):

> No dobra, tylko, skoro wyremontowali 7 lat temu, to dlaczego > teraz zaorali całość? Skoro na jedną pętlę wydaje się > pieniądze 2 razy w ciągu 7 lat, to nic dziwnego, że potem > brakuje ich na nową trasę do Mierzyna czy inne planowane > remonty torów.

Ja na Krzystka nie głosowałem. A że Pan ma planowanie "chwilowe", to tak to się potem kończy...

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids