Forum

Aktualnie stały wóz na jednej z linii pracowniczych

zdjęcie
Aktualnie stały wóz na jednej z linii pracowniczych
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Zauważyłem, że linie pracownicze są coraz częściej numerowane. Czy jest gdzieś dostępna jakaś lista tej numeracji? Swoją drogą, iloma pojazdami dziennie (w dzień roboczy) obsługuje PKS Szczecin linie pracownicze? Ile jest tych firm, które obsługują?

@opowiesciwobiektywie
Waszka napisał(a):
Swoją drogą, iloma pojazdami dziennie (w dzień roboczy) obsługuje PKS Szczecin linie pracownicze? Ile jest tych firm, które obsługują?

Liczba pojazdów jaką PKS obsługuje przewozy pracownicze w dzień roboczy nie będzie stała. Nie wiem jak inne firmy, które zlecają PKS przewozy pracownicze, ale w przypadku Amazon ta liczba jest zależna od danego dnia tygodnia oraz tego ile osób jest przypisanych do danej trasy pracowniczej. Może być tak, że w poniedziałek na danej trasie jest większe zainteresowanie i będzie potrzeba jeden wóz więcej, a w piątek już nie. Warto też zauważyć, że przez pandemię koronawirusa liczba pojazdów na pewno jest dużo wyższa niż normalnie.

Co do firm jakie PKS obsługuje to na pewno wyżej wymieniony Amazon. Z własnych obserwacji zauważyłem, że PKS obsługuje jeszcze linie do Zalando, DGS, KK Wind Solutions i do jakieś firmy w Stobnie (chyba Momox, ale nie jestem pewny). Myślę że na pewno są tutaj inni użytkownicy, którzy mogą mieć większą wiedzę na ten temat.
mlodzianiasz napisał(a):
... do jakieś firmy w Stobnie (chyba Momox, ale nie jestem pewny).

Zgadza się, kiedyś zauważyłem jeszcze, że ok. godziny 22 autobus pracowniczy wyjeżdżał również z magazynu Momox przy ul. Ziemowita.
mlodzianiasz napisał(a):
Co do firm jakie PKS obsługuje to na pewno wyżej wymieniony Amazon. Z własnych obserwacji zauważyłem, że PKS obsługuje jeszcze linie do Zalando, DGS, KK Wind Solutions i do jakieś firmy w Stobnie (chyba Momox, ale nie jestem pewny). Myślę że na pewno są tutaj inni użytkownicy, którzy mogą mieć większą wiedzę na ten temat.

Tak, Momox, nawet chyba PKS obsługuje dwie lokalizacje tej firmy - Stobno i Przecław. Oprócz tego co wymieniłeś, wiem jeszcze o przewozach do Animex/Agryf (zakłady mięsne), Durable, Auto ABC i oczywiście Elektrownia Dolna Odra (+Elektrociepłownia Pomorzany).

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):
Tak, Momox, nawet chyba PKS obsługuje dwie lokalizacje tej firmy - Stobno i Przecław. Oprócz tego co wymieniłeś, wiem jeszcze o przewozach do Animex/Agryf (zakłady mięsne), Durable, Auto ABC i oczywiście Elektrownia Dolna Odra (+Elektrociepłownia Pomorzany).

No to całkiem sporo mają tych przewozów pracowniczych
Waszka napisał(a):
Zauważyłem, że linie pracownicze są coraz częściej numerowane. Czy jest gdzieś dostępna jakaś lista tej numeracji? Swoją drogą, iloma pojazdami dziennie (w dzień roboczy) obsługuje PKS Szczecin linie pracownicze? Ile jest tych firm, które obsługują?

Numeracja była kiedyś przestrzegana. Teraz jest ustawiona często przez kierowców przypadkowo.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez fan004 86

To skoro już mówimy o przewozach pracowniczych chciałem zapytać gdzie jeździ SPPK? Kiedyś widziałem jakiegoś MAN-a (To było dawno, zdaje mi się, że był to #3033.) przy bramie stoczni remontowej na Ludowej oraz jednego skręcającego na Most Brdowski. Wiecie może czy dalej wykonywane są takie kursy z Polic?

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez man 128

fan004 napisał(a):
To skoro już mówimy o przewozach pracowniczych chciałem zapytać gdzie jeździ SPPK? Kiedyś widziałem jakiegoś MAN-a (To było dawno, zdaje mi się, że był to #3033.) przy bramie stoczni remontowej na Ludowej oraz jednego skręcającego na Most Brdowski. Wiecie może czy dalej wykonywane są takie kursy z Polic?

Najprawdopodobniej mówisz o ex #3040 odkupionym od SPPK przez prywatnego przewoźnika już kilka lat temu. Nie został przemalowany, więc pewnie z tego powodu miałeś takie wrażenie.

wysłane przez fan004 86

man napisał(a):
Najprawdopodobniej mówisz o ex #3040 odkupionym od SPPK przez prywatnego przewoźnika już kilka lat temu. Nie został przemalowany, więc pewnie z tego powodu miałeś takie wrażenie.

Bardzo możliwe. Wracałem do domu 6 i dokładnie się mu nie przyjrzałem.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Waszka 80

fan004 napisał(a):
To skoro już mówimy o przewozach pracowniczych chciałem zapytać gdzie jeździ SPPK? Kiedyś widziałem jakiegoś MAN-a (To było dawno, zdaje mi się, że był to #3033.) przy bramie stoczni remontowej na Ludowej oraz jednego skręcającego na Most Brdowski. Wiecie może czy dalej wykonywane są takie kursy z Polic?

Na pewno co najmniej jednym pojazdem (12m) obsługuje linię "DGS POLICE", zaczynając od Mierzyna, kursując obrzeżami miasta (przez Dołuje i Dobrą), nie jadąc przez centrum miasta.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez lukaszenko 16

Waszka napisał(a):
Na pewno co najmniej jednym pojazdem (12m) obsługuje linię "DGS POLICE", zaczynając od Mierzyna, kursując obrzeżami miasta (przez Dołuje i Dobrą), nie jadąc przez centrum miasta.

Na pewno jedzie też przez Zawadzkiego i potem Bezrzecze.

wysłane przez Luke_Police  163

fan004 napisał(a):
To skoro już mówimy o przewozach pracowniczych chciałem zapytać gdzie jeździ SPPK? Kiedyś widziałem jakiegoś MAN-a (To było dawno, zdaje mi się, że był to #3033.) przy bramie stoczni remontowej na Ludowej oraz jednego skręcającego na Most Brdowski. Wiecie może czy dalej wykonywane są takie kursy z Polic?

SPPK obsługuje Zakłady Chemiczne w Policach (2 linie codzienne 3-zmianowe - 13 i 14; i 3 linie administracyjne 1, 2 i 3 kursujące w dni robocze) oraz DGS. Autobus jeżdżący przez Most Brdowski do ST3 Offshore (ex #3040) należy obecnie do firmy Norbis.

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez fan004 86

Luke_Police napisał(a):
SPPK obsługuje Zakłady Chemiczne w Policach (2 linie codzienne 3-zmianowe - 13 i 14; i 3 linie administracyjne 1, 2 i 3 kursujące w dni robocze) oraz DGS. Autobus jeżdżący przez Most Brdowski do ST3 Offshore (ex #3040) należy obecnie do firmy Norbis.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Co do numeru wozu to faktycznie mogłem pomylić. SPPK trzyma się numercaji tych linii na wyświetlaczach, czy podobnie jak w PKS wolna amerykanka?

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Mati524

fan004 napisał(a):
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Co do numeru wozu to faktycznie mogłem pomylić. SPPK trzyma się numercaji tych linii na wyświetlaczach, czy podobnie jak w PKS wolna amerykanka?

W SPPK wszystkie numery są ustawiane zgodnie z wykonywaną linią.

Pozdrawiam :)

wysłane przez man1995 55

fan004 napisał(a):
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Co do numeru wozu to faktycznie mogłem pomylić. SPPK trzyma się numercaji tych linii na wyświetlaczach, czy podobnie jak w PKS wolna amerykanka?

Aktualnie numeracja linii pracowniczych z PKS obowiązuje tylko na liniach do elektrowni Dolna Odra i Pomorzany.

wysłane przez MlodyS53 78

man1995 napisał(a):
Aktualnie numeracja linii pracowniczych z PKS obowiązuje tylko na liniach do elektrowni Dolna Odra i Pomorzany.

Kiedyś z tych jeżdżących po mieście były 15 i 20.
Ostatnio jednak często widuje wykorzystywanie tych numerów na innych trasach.
Kiedyś
15 to Durable
20 to Agryf
24 miał DGS (tak było w RJ a na ekranie napisy DGS)
25 dostał przewóz gdy budowali spalarnia śmieci. Długo to nie jeździło.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):
Kiedyś
15 to Durable
20 to Agryf
24 miał DGS (tak było w RJ a na ekranie napisy DGS)
25 dostał przewóz gdy budowali spalarnia śmieci. Długo to nie jeździło.

Kilka lat temu PKS obsługiwał też przewozy stoczniowe przy Stoczni Remontowej Gryfia". Regularnie Bova Futura tam jeździła. Ale tamta krótka linia też nie miała numeru.

Technik serwisu :)

wysłane przez Kanarek 58

Luke_Police napisał(a):
Autobus jeżdżący przez Most Brdowski do ST3 Offshore (ex #3040) należy obecnie do firmy Norbis.

Warto dodać, że obecnie autobus jest wystawiony na sprzedaż.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez Waszka 80

Zastanawiałem się dzisiaj nad pewną kwestią, jak wygląda sytuacja z miejscami w pojazdach linii pracowniczymi podczas pandemii. "Legalnie" w autobusie przegubowym może podróżować około 20 - 25 osób. Jak to się ma do linii pracowniczych, skoro "DGS-em" często jeździło po 100 osób. a teraz takim pojazdem może podróżować około 75-80% mniej pasażerów, a przecież aż tylu pracowników zapewne nie jest na urlopie. Czy są podstawiane dodatkowe pojazdy, czy może linie pracownicze niekoniecznie przestrzegają tych zasad? Jak to wygląda na przykładzie wspomnianego "DGS-u", czyli jednej z największych firm objętych przewozami pracowniczymi?

@opowiesciwobiektywie
Waszka napisał(a):
Zastanawiałem się dzisiaj nad pewną kwestią, jak wygląda sytuacja z miejscami w pojazdach linii pracowniczymi podczas pandemii. Czy są podstawiane dodatkowe pojazdy, czy może linie pracownicze niekoniecznie przestrzegają tych zasad?

W przypadku Amazon, który zleca przewozy na 17 trasach pracowniczych (miejskich oraz podmiejskich), do autokaru może wsiąść maksymalnie 12 lub 14 osób. W związku z tym, na trasy wysyłana jest większa liczba autobusów niż dotychczas.

Linie pracownicze nie są ponad prawem i powinny przestrzegać tych zasad, ponieważ również podlegają kontroli. Sam byłem świadkiem, jak służby sprawdzały każdy autobus wjeżdżający na teren Amazon przed rozpoczęciem zmiany nocnej.

Waszka napisał(a):
Jak to wygląda na przykładzie wspomnianego "DGS-u", czyli jednej z największych firm objętych przewozami pracowniczymi?

Niestety DGS nie stanął na wysokości zadania. Co prawda wystawił więcej autobusów, ale liczba ta raczej nie jest wystarczająca. Ostatnio miała miejsce sytuacja, gdzie autobus pracowniczy po zakończeniu zmiany czekał na interwencje policji, ponieważ w autobusie znajdowało się więcej osób niż mogło podróżować (zgodnie z rozporządzeniem), a żaden z pracowników nie chciał wysiąść. Również miała miejsce sytuacja, gdzie ludzie zostali pod zakładem, ponieważ zabrakło dla nich miejsca w autobusie i musieli wrócić z pracy na własną rękę...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MlodyS53 78

mlodzianiasz napisał(a):

Linie pracownicze nie są ponad prawem i powinny przestrzegać tych zasad, ponieważ również podlegają kontroli. Sam byłem świadkiem, jak służby sprawdzały każdy autobus wjeżdżający na teren Amazon przed rozpoczęciem zmiany nocnej.

Dokładnie tak. Na samym początku obostrzeń nie były objęte limitem. Po kilku dniach limit dotyczył również linii pracowniczych i dotyczy po dziś dzień.

mlodzianiasz napisał(a):

Niestety DGS nie stanął na wysokości zadania. Co prawda wystawił więcej autobusów, ale liczba ta raczej nie jest wystarczająca. Ostatnio miała miejsce sytuacja, gdzie autobus pracowniczy po zakończeniu zmiany czekał na interwencje policji, ponieważ w autobusie znajdowało się więcej osób niż mogło podróżować (zgodnie z rozporządzeniem), a żaden z pracowników nie chciał wysiąść. Również miała miejsce sytuacja, gdzie ludzie zostali pod zakładem, ponieważ zabrakło dla nich miejsca w autobusie i musieli wrócić z pracy na własną rękę...

Z tego co wiem linia pracownicza jest bonusem, nie obowiązkiem. Liczba autobusów jest zwiększona lecz nie w takiej skali jak np. w Amazonie.

Do tej pory DGS woził ludzi na czterech liniach w pięciu autobusach przegubowych. Obecnie są to cztery linie, pięć przegubów i cztery MAXI. Dołożono po jednym autobusie do każdej linii.
Oczywiście trzeba dodać Police, jaki kolejną linię z dwoma autobusami MAXI.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1