Forum

Niskopodłogowce w odwrocie

wysłane przez Fryga −1

Ostatnio można zauważyć, że przy każdej nowelizacji rozkładów jazdy ubywa kursów tramwajów niskopodłogowych. Przykłady:
- likwidacja trzech brygad na linii 5
- linia 2 brygada 4
- linia 7, brygada 6
- linia 10, brygada 4
- linia 7, wszystkie kursy świąteczne (m.in. wszystkie niedziele) wykonywana są taborem A
Co się dzieje?
I na koniec muszę przyznać, że dysponenci skrupulatnie przestrzegają rozkładu jazdy linii 7 - w przeciwieństwie do innych linii nie ma prawa się pojawić w zastępstwie "wysokich" tramwajów niskopodłogowce. Dlaczego dzielnica Pogodno jest tak nielubiana? Lepiej niszczyć tabor na zdezolowanym torowisku w kierunku Niebuszewa?

wysłane przez Pepe 236

Fryga napisał(a):
Ostatnio można zauważyć, że przy każdej nowelizacji rozkładów jazdy ubywa kursów tramwajów niskopodłogowych. Przykłady:
- likwidacja trzech brygad na linii 5
- linia 2 brygada 4
- linia 7, brygada 6
- linia 10, brygada 4
- linia 7, wszystkie kursy świąteczne (m.in. wszystkie niedziele) wykonywana są taborem A
Co się dzieje?
I na koniec muszę przyznać, że dysponenci skrupulatnie przestrzegają rozkładu jazdy linii 7 - w przeciwieństwie do innych linii nie ma prawa się pojawić w zastępstwie "wysokich" tramwajów niskopodłogowce.

1. Za kilka dni wchodzi rozkład linii 7, gdzie będziesz miał wszystkie całodzienne brygady niskopodłogowe.
2. Za kilka dni wchodzi rozkład linii 8, gdzie będziesz miał wszystkie całodzienne brygady niskopodłogowe.
3. Linia 10 to wysokopodłogowa brygada 3, a nie 4. Także za chwilę rozwiąże się ten problem i będzie nisko.
4. Z przestrzeganiem też piszesz totalne głupoty, przykład z wczoraj wysokopodłogowa 7/5 - wagon 120NaS2 #812. Wysokopodłogowy? Chcesz bawić się w takie przykłady, mogę Ci je przedstawić na przestrzeni ostatniego miesiąca.
5. Niskopodłogowe 5 nie są zlikwidowane, tylko zawieszone.
5

wysłane przez Fryga −1

Pepe napisał(a):
1. Za kilka dni wchodzi rozkład linii 7, gdzie będziesz miał wszystkie całodzienne brygady niskopodłogowe.
2. Za kilka dni wchodzi rozkład linii 8, gdzie będziesz miał wszystkie całodzienne brygady niskopodłogowe.
3. Linia 10 to wysokopodłogowa brygada 3, a nie 4. Także za chwilę rozwiąże się ten problem i będzie nisko.
4. Z przestrzeganiem też piszesz totalne głupoty, przykład z wczoraj wysokopodłogowa 7/5 - wagon 120NaS2 #812. Wysokopodłogowy? Chcesz bawić się w takie przykłady, mogę Ci je przedstawić na przestrzeni ostatniego miesiąca.
5. Niskopodłogowe 5 nie są zlikwidowane, tylko zawieszone.

Sprawy się nie "rozwiążą", będą tylko zawieszone na czas remontu Wyszyńskiego. Proszę o komentarz do sedna sprawy, a nie wytykanie nieistotnych błędów. Co do "głupot" - nie podejmuję dyskusji.

wysłane przez Pepe 236

Fryga napisał(a):
Sprawy się nie "rozwiążą", będą tylko zawieszone na czas remontu Wyszyńskiego. Proszę o komentarz do sedna sprawy, a nie wytykanie nieistotnych błędów. Co do "głupot" - nie podejmuję dyskusji.

Komentarz do sedna? Myślę że tu doskonale wiemy wszyscy co uratowałoby sytuację - nowy przetarg na niskie tramwaje.

Nikt nie powinien się dziwić co do rezygnacji z tej czy tamtej brygady. Wagony są coraz starsze, niektóre mają już "dychę" na karku, wymagają więc częstszych i większych zakresowo napraw niż wówczas gdy miały 3 czy 6 miesięcy - a to oznacza dłuższe i częstsze postoje oraz mniej wagonów do dyspozycji.
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez Vlogus123 8

Pepe napisał(a):
Komentarz do sedna? Myślę że tu doskonale wiemy wszyscy co uratowałoby sytuację - nowy przetarg na niskie tramwaje.

Ale TS i tak nie kupi tramwajów na obecną chwilę bo po pierwsze nie ma środków, po drugie woli modernizować Tatry KT4Dt, a po trzecie nie ma miejsca w zajezdni na nowe tramwaje. To wtedy trzeba by było albo rozbudować zajezdnię o kolejne kilka hal, albo wycofać z eksploatacji jakieś tramwaje, bo gdyby teraz TS kupiło tramwaje a by się nie mieściły to wtedy by szli przykładem PKS-u Szczecińskiego, gdzie on zostawia na bulwarze elbląskim, a oni by zostawiali obok wjazdu do zajezdni.

wysłane przez kasper1 50

Davidek10 napisał(a):
po drugie woli modernizować Tatry KT4Dt

Modernizacja Tatr bez wstawienia niskopodłogowej wstawki w tych czasach to wstyd na całą Polskę.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
1

wysłane przez Luke_Police  163

kasper1 napisał(a):
Modernizacja Tatr bez wstawienia niskopodłogowej wstawki w tych czasach to wstyd na całą Polskę.

Chociaż raz napisałeś coś, z czym się mogę częściowo zgodzić, choć zdaję sobie sprawę, że na ER jest chyba tylko jeden tor, gdzie taki przedłużony o niską wstawkę wagon byłby w stanie się zmieścić w całości. Ja bym te modernizacje nazwał bardziej wyrzucaniem unijnych pieniędzy w błoto, bo funkcjonalność tramwaju po modernizacji z punku widzenia pasażera nie zmienia się w żaden sposób. Nadal są schody we wszystkich drzwiach i osoba na wózku do takiego wagonu nie wsiądzie, nadal nie ma klimatyzacji dla pasażerów, zmienia się tapicerka foteli i wygląd zewnętrzny i tylko przez jakiś czas po modernizacji wagon jest bardziej estetyczny w środku... Pozostałe modernizowane elementy (napęd, aparatura, pulpit, sposób prowadzenia wagonu) dla przewożonych osób nie mają żadnego znaczenia.

Technik serwisu :)
9