Forum

Konsultacje dotyczące zmian w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra

31 sierpnia Gmina Dobra ogłosiła Konsultacje dotyczące zmian w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra. Proponowane są dwa warianty nowego układu komunikacyjnego.
Konsultacje potrwają do 30 września 2020r a zmiana w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra planowa jest w pierwszym kwartale roku 2021.

Wariant pierwszy zakłada utworzenie 6 linii komunikacyjnych. Z czego 4 linie tworzą pary linii kursujące zamiennie w ciągu komunikacyjnym. Wszystkie nowe linie w ramach tego wariantu zapewniają dojazd z każdej miejscowości w gminie do węzła przesiadkowego na terenie Szczecina dającego dostęp do komunikacji tramwajowej.
Układ linii zakłada obsługę wszystkich istniejących ciągów komunikacyjnych oraz dodatkowo ulicy Sportowej w Dobrej.
-205 KLONOWICA ZAJEZDNIA - Krzekowo Tram - Bezrzecze - Wołczkowo - Dobra Rondo - DOBRA OSIEDLE
-215 KLONOWICA ZAJEZDNIA - Krzekowo Tram - Bezrzecze - Redlica - Wąwelnica - Dołuje – KOŚCINO
-208 GUMIEŃCE Tram - Mierzyn - Skarbimierzyce - Dołuje - LUBIESZYN RONDO
-218 GUMIEŃCE Tram - Mierzyn - Skarbimierzyce - Dołuje - Lubieszyn Skrzyżowanie - Dobra Rondo - Sportowa - Buk - Łęgi - Rzędziny – STOLEC
-223 GŁĘBOKIE Tram - Wołczkowo - Dobra Rondo - GRZEPNICA (SŁAWOSZEWO)
-228 BEZRZECZE – Krzekowo Tram - Łukasińskiego -Zakłady Piekarnicze – Mierzyn - MIERZYN POD LIPAMI

Wariant drugi zakłada utworzenie 7 linii komunikacyjnych. Z czego 4 linie tworzą pary linii kursujące zamiennie w ciągu komunikacyjnym. Wszystkie nowe linie w ramach tego wariantu zapewniają dojazd z każdej miejscowości w gminie do węzła przesiadkowego na terenie Szczecina dającego dostęp do komunikacji tramwajowej.
Układ linii zakłada obsługę wszystkich istniejących ciągów komunikacyjnych oraz dodatkowo ulicy Sportowej w Dobrej.
-205 KLONOWICA ZAJEZDNIA - Krzekowo Tram - Bezrzecze - Wołczkowo - Dobra Rondo - DOBRA OSIEDLE
-215 KLONOWICA ZAJEZDNIA - Krzekowo Tram - Bezrzecze - Redlica - Wąwelnica - Dołuje – KOŚCINO
-208 GUMIEŃCE Tram - Mierzyn - Skarbimierzyce - Dołuje - LUBIESZYN RONDO
-218 GUMIEŃCE Tram - Mierzyn - Skarbimierzyce - Dołuje - Lubieszyn Skrzyżowanie - Dobra Rondo - Sportowa - Buk - Łęgi - Rzędziny – STOLEC
-228 GUMIEŃCE Tram - Mierzyn – MIERZYN POD LIPAMI
-223 GŁĘBOKIE Tram - Wołczkowo - Dobra Rondo - GRZEPNICA (SŁAWOSZEWO)
-274 BEZRZECZE – Krzekowo Tram - Łukasińskiego -Zakłady Piekarnicze – Mierzyn - MIERZYN SZKOŁA

Zmiana w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra planowa jest w pierwszym kwartale roku 2021.

Więcej informacji, mapki i częstotliwość na stronie:
https://www.dobraszczecinska.pl/site/rozkady-jazdy-pks/informacje/8239-konsultacje-dotyczące-zmian-w-funkcjonowaniu-publicznego-transportu-zbiorowego-na-terenie-gminy-dobra
1
kwgpp napisał(a):
ciach

Patrząc na numery tych linii, to coś zaczynam wyczuwać że Szczecin szykuje się do tego co ostatnio zrobił Poznań, tj. przenumerowania linii zwykłych na zakres 100-199
pioko17 napisał(a):
Patrząc na numery tych linii, to coś zaczynam wyczuwać że Szczecin szykuje się do tego co ostatnio zrobił Poznań, tj. przenumerowania linii zwykłych na zakres 100-199

Czyli to co pisałem jakiś czas temu, linie miejskie w zakresie 100-199 a podmiejskie w zakresie 200-299. A tak się wszyscy burzyli.
lukaszenko napisał(a):
A tak się wszyscy burzyli.

Bo zmiana nikomu do niczego niepotrzebna. Ale ktoś pewnie premię przytuli za wprowadzone zmiany.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
3
bartez napisał(a):
Ale ktoś pewnie premię przytuli za wprowadzone zmiany.

Serio wierzysz w przyznawanie premii za zmianę numeru linii?
MQ napisał(a):
Serio wierzysz w przyznawanie premii za zmianę numeru linii?

Nie dosłownie za zmianę numeru linii, ale za ogólnie wdrożone zmiany. Przecież coś się zmieniło, jest coś nowego to premia się należy.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Nie dosłownie za zmianę numeru linii, ale za ogólnie wdrożone zmiany. Przecież coś się zmieniło, jest coś nowego to premia się należy.

Rozczaruję Cię, to tak nie działa.
pioko17 napisał(a):
Patrząc na numery tych linii, to coś zaczynam wyczuwać że Szczecin szykuje się do tego co ostatnio zrobił Poznań, tj. przenumerowania linii zwykłych na zakres 100-199

Numeracja jest przykładowa i nie ma co do niej przywiązywać wagi. Jeśli dojdzie do zmian, to numery i tak będą inne.
1
pioko17 napisał(a):
Patrząc na numery tych linii, to coś zaczynam wyczuwać że Szczecin szykuje się do tego co ostatnio zrobił Poznań, tj. przenumerowania linii zwykłych na zakres 100-199

Oby jednak nie. Powtarzam po raz kolejny, że taka zmiana to głupota. Przynajmniej w obecnych realiach. Byłoby to wprowadzanie totalnego chaosu i wywalanie pieniędzy w błoto bez żadnej uzasadnionej potrzeby (wbrew temu, co niektórzy twierdzą, wolnych numerów póki co nam nie brakuje).

Mam nadzieję, że to po prostu gmina Dobra postanowiła sobie trochę pofantazjować z tą numeracją. Zwłaszcza, że proponowane przez nich zmiany tak naprawdę sprowadzają się do wydłużenia obecnych linii 122 i 123 do Szczecina (co jest moim zdaniem co najmniej wątpliwym posunięciem, ale jak ich stać to niech mają). Do tego w jednym wariancie dali połączenie obecnych linii 74 i 124 (to też nic rewolucyjnego nie jest). Reszta linii (105, 108, 121) w ogóle bez zmian, jeśli chodzi o trasy. Żadna to rewolucja i nie widzę powodu do zmiany numeracji z tej okazji.

A może gmina chciałaby mieć swój osobny zakres numeracji, zupełnie inny niż np. Police? Jeśli tak, to niestety, ale tutaj też nie widzę żadnego uzasadnienia, żeby tak było.
Post został wyedytowany przez autora.
1
kwgpp napisał(a):

Zmiana w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra planowa jest w pierwszym kwartale roku 2021.

To już nie lepiej byłoby uwzględnić w tej siatce, zmian dla Dobrej po otworzeniu trasy tramwajowej na Szafera? Ona i tak ma być otwierana według terminu, jakoś kwiecień-maj przyszłego roku 🤨
Post został wyedytowany przez autora.
1
wolvo1565 napisał(a):
To już nie lepiej byłoby uwzględnić w tej siatce, zmian dla Dobrej po otworzeniu trasy tramwajowej na Szafera? Ona i tak ma być otwierana według terminu, jakoś kwiecień-maj przyszłego roku 🤨

A co ona zmieni dla gminy Dobra? Gdy tramwaj połączy Szafera z Krzekowem – zgoda. Ale póki co nie widzę powodu do kombinowania.
1
MQ napisał(a):
A co ona zmieni dla gminy Dobra?

To zależy co będzie jeździć z Szafera.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
To zależy co będzie jeździć z Szafera.

Linia przez Arkońską i linia przez Wojska Polskiego. Czyli zupełnie inne kierunki niż te, do których przyzwyczajeni są mieszkańcy Dobrej i podejrzewam, że mniej atrakcyjne (zresztą dostęp do linii przez WP i Arkońską będą mieli na Głębokim).
Post został wyedytowany przez autora.
2
kwgpp napisał(a):
31 sierpnia Gmina Dobra ogłosiła Konsultacje dotyczące zmian w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra.

Zdziwiło mnie to że linia 208 (obecne 108) nawet poza szczytem będzie kursowało do Lubieszyna. Owszem, w szczycie autobus jest tam potrzebny, ale poza szczytem jedyni pasażerowie na odcinku Dołuje - Lubieszyn to byli przesiadający się 108 <--> 123. Według mnie, rozsądniejsze byłoby puszczenie kursów przed/po szczycie do Wąwelnicy lub Kościna, które się cały czas prężnie rozwija. Tym bardziej że na odcinku Dołuje - Lubieszyn i tak będzie całodzienna komunikacja miejska w postaci linii 218, czyli przedłużonego 123.

Oprócz tego, nie widzę sensu przedłużenia obecnej linii 123 DK10 do Gumieniec. Na odcinku Gumieńce - Mierzyn potrzebny jest autobus przegubowy, a dziwnie by było, gdyby ten przegubowy autobus za każdym razem dojeżdżał do Stolca z... trzema pasażerami? Według mnie węzeł przesiadkowy Lubieszyn Rondo sprawował się dość dobrze, jedyna zmiana jaka była tam konieczna to zmniejszenie czasu na przesiadkę, szczególnie ze 123 do 108.

Szkoda że mieszkańcom Mierzyna utną trochę częstotliwość w weekendy, bo w niektórych godzinach autobus 108 kursował co 36 minut, teraz z linią 208 / 218 będzie to co 60 minut.

Dziwi mnie aż 60 minutowa częstotliwość nawet w soboty linii 215 (przedłużonej 122), która wykona aż 18 kółek, czy nie jest to przesada?

Dlaczego zdecydowano się na częstotliwość 20 / 30 minut, skoro tramwaje kursują co 12 minut?

Czy "nocki" zostają w takiej formie jak są, czy może już w ogóle nie powrócą? Zaraz jest wrzesień, młodzi wrócili do imprezowania, a 535 i 536 wciąż nie jeżdżą i nie zapowiada się na ich powrót.

Jeżeli miałbym wskazać wariant, wybrałbym zdecydowanie drugi. Daje on wszystkim mieszkańcom Mierzyna możliwość przesiadki nie tylko w tramwaj na Krzekowie, ale co według mnie najważniejsze, przesiadkę w linię 80 lub 86.

@opowiesciwobiektywie
Waszka napisał(a):

Dziwi mnie aż 60 minutowa częstotliwość nawet w soboty linii 215 (przedłużonej 122), która wykona aż 18 kółek, czy nie jest to przesada?

Wykona 18 kursów czyli 9 kółek.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Wykona 18 kursów czyli 9 kółek.

Na pewno nie. Według Twojego rozumowania w dni powszednie też wykona 9 kółek, a już teraz wykonuje 18. Dla gminy "kurs" to pewnie całe okrążenie. W niektórych innych miastach też tak jest, że "kurs" jaki my znamy dla nich oznacza całe kółko, a "półkurs" to trasa od punktu A do B.

@opowiesciwobiektywie
2
Waszka napisał(a):
Na pewno nie. Według Twojego rozumowania w dni powszednie też wykona 9 kółek, a już teraz wykonuje 18. Dla gminy "kurs" to pewnie całe okrążenie. W niektórych innych miastach też tak jest, że "kurs" jaki my znamy dla nich oznacza całe kółko, a "półkurs" to trasa od punktu A do B.

Warszawa miała "półkurs". Już podobno znormalniali.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
[quote=Waszka]
ciach

To są konsultacje, na stronie jest link do ankiety
https://www.dobraszczecinska.pl/site/images/stories/2020/konsultacje-autobusy/ankieta.doc
Może jak powstaną tu jakieś pomysły, które by ulepszyły proponowane zmiany to warto było by napisać maila do gminy dobra. Gmina też ma coś do powiedzenia jak ma wyglądać nowa siatka połączeń a nie tylko zditm. Przynajmniej gmina Dobra próbuje jakiegoś dialogu z mieszkańcami a nie stawia ich przed faktem dokonanym. Może jak dostaną trochę innych propozycji to jeszcze jest czas, żeby wprowadzić jakieś modyfikacje.
3
kwgpp napisał(a):
Gmina też ma coś do powiedzenia jak ma wyglądać nowa siatka połączeń a nie tylko zditm.

ZDiTM ma o tyle do powiedzenia, że na ewentualny wzrost liczby wozokm na terenie Szczecina konieczne jest zabezpieczenie środków finansowych. Natomiast zarówno koncepcja zmian, jak i konsultacje, to wyłączna inicjatywa gminy Dobra.
2