Forum

Popołudniowa szczytówka wyjeżdża na trasę linii 8

zdjęcie
Popołudniowa szczytówka wyjeżdża na trasę linii 8
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez RaPer782

Miło jest wrócić do przeszłości ;) Wozy, które kiedyś stacjonowały na Pogodnie a teraz na Golęcinie. Ulica Potulicka wołała o pomstę do nieba a dziś jeździ się po niej jak po "stole". Z tego wszystkiego chyba tylko budynki nie zmieniły swojej malatury :) Oby więcej takich zdjęć na Komis-ie :D
10
RaPer782 napisał(a):
Miło jest wrócić do przeszłości ;) Wozy, które kiedyś stacjonowały na Pogodnie a teraz na Golęcinie. Ulica Potulicka wołała o pomstę do nieba a dziś jeździ się po niej jak po "stole". Z tego wszystkiego chyba tylko budynki nie zmieniły swojej malatury :) Oby więcej takich zdjęć na Komis-ie :D

I trójskłady, których już dziś nie uraczymy :/
A swoją drogą to zastanawiam się czy na Golęcinie jest techniczna możliwość stworzenia trójskładu ?
Na przykład na taką nockę KS-ami, jak ostatnio.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):
I trójskłady, których już dziś nie uraczymy :/
A swoją drogą to zastanawiam się czy na Golęcinie jest techniczna możliwość stworzenia trójskładu ?
Na przykład na taką nockę KS-ami, jak ostatnio.

Technicznie tak, gorzej z przekonaniem do tego odpowiednich osób. W Łodzi tydzień temu (czy trochę więcej) złożono trojaka 805Na na zamówienie grupy z Niemiec. Da się? Da, ale nie tu.
Post został wyedytowany przez autora.
5
Pepe napisał(a):
Technicznie tak, gorzej z przekonaniem do tego odpowiednich osób. W Łodzi tydzień temu (czy trochę więcej) złożono trojaka 805Na na zamówienie grupy z Niemiec. Da się? Da, ale nie tu.

A tymczasem trojaki mogłyby być doraźnym rozwiązaniem problemów kadrowych. Zresztą o ile mnie pamięć nie myli, naście lat temu, gdy też była kicha z motorniczymi, właśnie w ten sposób wzmocniono którąś linię.
3
MQ napisał(a):
A tymczasem trojaki mogłyby być doraźnym rozwiązaniem problemów kadrowych. Zresztą o ile mnie pamięć nie myli, naście lat temu, gdy też była kicha z motorniczymi, właśnie w ten sposób wzmocniono którąś linię.

Powyższe w zdjęcie właśnie powstało w trakcie problemów z motorniczymi w 2007 roku. Z resztą data wrześniowa nie jest żadnym błędem.

Trojaki "bulw" kursowały też w pod koniec 2008 roku (po WŚ) - m.in w grudniu.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):
Powyższe w zdjęcie właśnie powstało w trakcie problemów z motorniczymi w 2007 roku. Z resztą data wrześniowa nie jest żadnym błędem.

Trojaki "bulw" kursowały też w pod koniec 2008 roku (po WŚ) - m.in w grudniu.

Coś mi jeszcze świta, że w tych okolicach czasowych trojaki jeździły na 8, gdyż była jedyną linią na Krzywoustego, a 7 i 9 jeździły objazdem.
pioko17 napisał(a):
Coś mi jeszcze świta, że w tych okolicach czasowych trojaki jeździły na 8, gdyż była jedyną linią na Krzywoustego, a 7 i 9 jeździły objazdem.

W opisach na swojej stronie mam we wrześniu 2007 zapisane: "Z powodu braku motorniczych ograniczono częstotliwość kursowania linii 8 wzmacniając ją m.in. "trojakami" ". Nie pamiętam też, czy aby wtedy 8 nie jeździła w szczycie z jakąś dziwną częstotliwością (ala co 9-10 minut)?

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mareczek napisał(a):
W opisach na swojej stronie mam we wrześniu 2007 zapisane: "Z powodu braku motorniczych ograniczono częstotliwość kursowania linii 8 wzmacniając ją m.in. "trojakami" ". Nie pamiętam też, czy aby wtedy 8 nie jeździła w szczycie z jakąś dziwną częstotliwością (ala co 9-10 minut)?

Jeździła co 10.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
1
pioko17 napisał(a):
Jeździła co 10.

Tak. Najpierw wyrzucono szczytówki dając trojaki, ale po protestach Gumieniec, że to ich jedyna linia jeździła co 12 poza szczytem i co 10 minut w szczycie rozwalając takt do Basenu.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.
pioko17 napisał(a):
Coś mi jeszcze świta, że w tych okolicach czasowych trojaki jeździły na 8, gdyż była jedyną linią na Krzywoustego, a 7 i 9 jeździły objazdem.

"Trojaki" że względu na brak kadry pojawiały się także na linii 7. Były wtedy też składy 3x 105Na (słynny 752 + 750 + 735) chociażby no i w tamtym czasie (chyba) pierwszy raz w takich składach zadebiutowały doczepy z Protramu. Teraz z braku laki gdyby istniała taka możliwość to można by było zrobić "powtórkę z rozrywki".
1
MQ napisał(a):
A tymczasem trojaki mogłyby być doraźnym rozwiązaniem problemów kadrowych. Zresztą o ile mnie pamięć nie myli, naście lat temu, gdy też była kicha z motorniczymi, właśnie w ten sposób wzmocniono którąś linię.

Z drugiej strony, czy podaż miejsc w trojaku jest dużo większa, niż w składzie Kt4D?
1
pioko17 napisał(a):
Z drugiej strony, czy podaż miejsc w trojaku jest dużo większa, niż w składzie Kt4D?

219 vs 198 (3×T6 vs 2×KT4). Bulwy jako szersze coś tam do pojemności dołożą.
2
Michal napisał(a):
I trójskłady, których już dziś nie uraczymy :/
A swoją drogą to zastanawiam się czy na Golęcinie jest techniczna możliwość stworzenia trójskładu ?
Na przykład na taką nockę KS-ami, jak ostatnio.

Bulwy by się dało tak połączyć, gorzej z Tatrami T6. Dawniej Tatry można było łączyć dowolnie pod względem kolejności wagonów i ich ilości (przynajmniej teoretycznie). Obecnie większość pierwszych wagonów nie ma sprzęgów Scharfenberga z przodu, a większość drugich nie ma ich z tyłu. Poza tym, drugie wagony przeważnie nie mają przedniego wyświetlacza, a pierwsze często nie mają tylnego, no i jeszcze kwestia kabin - w drugich wagonach przeważnie pulpity i same kabiny są niekompletne, a zdarza się, że na dachu nie ma pantografu.

Technik serwisu :)
2
Ot, polnische Wirtschaft.
1
Luke_Police napisał(a):
Bulwy by się dało tak połączyć, gorzej z Tatrami T6. Dawniej Tatry można było łączyć dowolnie pod względem kolejności wagonów i ich ilości (przynajmniej teoretycznie). Obecnie większość pierwszych wagonów nie ma sprzęgów Scharfenberga z przodu, a większość drugich nie ma ich z tyłu. Poza tym, drugie wagony przeważnie nie mają przedniego wyświetlacza, a pierwsze często nie mają tylnego, no i jeszcze kwestia kabin - w drugich wagonach przeważnie pulpity i same kabiny są niekompletne, a zdarza się, że na dachu nie ma pantografu.

A nie wystarczyło by podnieść jedynie pantograf (bo istnieje możliwość ręcznie) i przełączyć wagony na tryb "potrójny"? Na upartego dało by się zrobić jakieś roszady i poszczepiać wagony, które owego Scharfenberga posiadają nie zważając na to czy dany wagon posiada wyświetlacze czy nie. Ile razy było takich sytuacji, że wyświetlacze przenoszono z odstawionego wagonu do tego, który ciągle jest w ruchu? A po drugie zajezdnie posiadają już wagony, których numery taborowe zawierają 3 cyfry (a nie jak lata temu 4 w przypadku Golęcina) więc nawet złączyć skład dla tego przykładu: 241+ 225 + 226 nie robił by jakiegoś szału na mieście typu "Ciekawostka taborowa". Może to wszystko jest zależne od zarządców zajezdni czy samej spółki. Wiadomo dla zwykłego człowieka "wyrzeźbienie" takiego składu to z zamkniętymi oczami wskazując palcem to nie problem. Po prostu kwestia dyskusyjna, a ja dzielę się tylko swoimi poglądami.
Post został wyedytowany przez autora.
RaPer782 napisał(a):
A po drugie zajezdnie posiadają już wagony, których numery taborowe zawierają 3 cyfry (a nie jak lata temu 4 w przypadku Golęcina) więc nawet złączyć skład dla tego przykładu: 241+ 225 + 226 nie robił by jakiegoś szału na mieście typu "Ciekawostka taborowa".

A co mają numery taborowe (czy 3-cyfrowe czy 4-cyfrowe) do łączenia je w składy? Jakiś totalny odjazd....

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
4
bartez napisał(a):
A co mają numery taborowe (czy 3-cyfrowe czy 4-cyfrowe) do łączenia je w składy? Jakiś totalny odjazd....

Po prostu cofając się do pierwszych news-ów na Komisie to ile razy było, że "WOW! Nietypowy skład" czy "WOW! Chwilowy debiut"? Teraz zajezdnie mając 3- cyfrowy przydział na miłośniku nie wywiorą jakiegoś szału. No co innego gdyby istniała jeszcze 4-ro cyfrowa opcja np. 1203 + 225 + 226 w tym przypadku. Dopiero było by pewnie o czym dyskutować ;)
1
RaPer782 napisał(a):
Po prostu cofając się do pierwszych news-ów na Komisie to ile razy było, że "WOW! Nietypowy skład" czy "WOW! Chwilowy debiut"? Teraz zajezdnie mając 3- cyfrowy przydział na miłośniku nie wywiorą jakiegoś szału. No co innego gdyby istniała jeszcze 4-ro cyfrowa opcja np. 1203 + 225 + 226 w tym przypadku. Dopiero było by pewnie o czym dyskutować ;)

Jestem pewien, że przy dowolnym nowym zestawieniu wagonów, pojawi się o tym news w serwisie. :)

#TramwajemPoŚwiecie
2
RaPer782 napisał(a):
Po prostu cofając się do pierwszych news-ów na Komisie to ile razy było, że "WOW! Nietypowy skład" czy "WOW! Chwilowy debiut"? Teraz zajezdnie mając 3- cyfrowy przydział na miłośniku nie wywiorą jakiegoś szału. No co innego gdyby istniała jeszcze 4-ro cyfrowa opcja np. 1203 + 225 + 226 w tym przypadku. Dopiero było by pewnie o czym dyskutować ;)

Czyli sam trójskad T6, gdyby sie pojawił na mieście nie zainteresuje nikogo tutaj ? Raczej nikt zdjęcia nawet nie zrobi ... ale gdyby jeden z wagonów miał 4-ro cyfrowy numer to zmienia postać rzeczy! Wtedy byłaby sensacja i dopiero wtedy wszyscy się rzucą ! :D :D :D

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
3