Forum

Szczecińskie i regionalne spółki przewozowe pod lupą Najwyższej Izby Kontroli

Pod lupą znalazło się 12 spółek gminnych z naszego regionu i województwa pomorskiego, w tym Tramwaje Szczecińskie i Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie”. Kontrolerzy wytknęli sporo niedociągnięć w funkcjonowaniu spółek. 

Dziwnym trafem nikt nie widział niedociągnięć w funkcjonowaniu SPAKu ale SPADu już tak.
lukaszenko napisał(a):
Dziwnym trafem nikt nie widział niedociągnięć w funkcjonowaniu SPAKu ale SPADu już tak.

A inne spółki miejskie Szczecina poza SPAD i TS były kontrolowane?

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):
A inne spółki miejskie Szczecina poza SPAD i TS były kontrolowane?

Niestety, nie było kontroli w PKS Szczecin. A byłoby co sprawdzać!
Fryga napisał(a):
Niestety, nie było kontroli w PKS Szczecin. A byłoby co sprawdzać!

Z tego co mi wiadomo PKS nie ma problemów finansowych.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
2
Fryga napisał(a):
Niestety, nie było kontroli w PKS Szczecin. A byłoby co sprawdzać!

Oh, ah...
A skąd wiesz, że nie było?

Poza tym sprawdź sobie w internecie od czego jest taki organ jak NIK.
Post został wyedytowany przez autora.
11
Fryga napisał(a):
Niestety, nie było kontroli w PKS Szczecin. A byłoby co sprawdzać!

A PKS Szczecin jest spółką miejską?
6
BatiX napisał(a):
A PKS Szczecin jest spółką miejską?

PKS jest prywatnym przedsiębiorstwem.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
1
lukaszenko napisał(a):
Dziwnym trafem nikt nie widział niedociągnięć w funkcjonowaniu SPAKu ale SPADu już tak.

Być może komuś na tym zależało... Do SPAKu to by się przydało ITD każdego poranka :P
3

wysłane przez Karton_03 91

Wysokie wynagrodzenia zarządu i rady nadzorczej TS wyglądają dziwnie wobec tego, że średnie wynagrodzenie motorniczych w 2021 roku (bez nadgodzin, bez dodatków świątecznych, bez wynagrodzenia za przerywany czas pracy) wyniosło 4700 zł brutto/m-c.

Po raz kolejny zarząd Tramwajów Szczecińskich pokazuje opinii publicznej, jak i również swoim pracownikom, w jak głębokim poważaniu ma tą drugą grupę, która na co dzień reprezentuje ją na ulicach miasta i robi wszystko w swojej mocy, by pasażerowie byli zadowoleni z usług TS. A potem ludzie się dziwią, dlaczego motorniczowie zarabiają tyle, że do pierwszego im nie starcza…

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
9

wysłane przez Waszka 80

Karton_03 napisał(a):
robi wszystko w swojej mocy, by pasażerowie byli zadowoleni z usług TS.

Halo halo, nie rozpędzaj się. Tam już nie ma takich ludzi.

@opowiesciwobiektywie
4

wysłane przez Karton_03 91

Waszka napisał(a):
Halo halo, nie rozpędzaj się. Tam już nie ma takich ludzi.

Akurat chodziło mi o motorniczych.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...

wysłane przez Waszka 80

Karton_03 napisał(a):
Akurat chodziło mi o motorniczych.

Mi także chodziło o motorniczych. Naprawdę uważasz, że przy tak dużej przepaści w wynagrodzeniach pomiędzy zarządem a szarymi pracownikami i atmosferze panującej w tej firmie ktoś z nich tam jeszcze pracuje aby zapewnić dobre imię dla TS?

@opowiesciwobiektywie
1

wysłane przez Karton_03 91

Waszka napisał(a):
Naprawdę uważasz, że przy tak dużej przepaści w wynagrodzeniach pomiędzy zarządem a szarymi pracownikami i atmosferze panującej w tej firmie ktoś z nich tam jeszcze pracuje aby zapewnić dobre imię dla TS?

Tu przyznaję ci rację. Tam już pracują tylko po to, żeby sobie cokolowiek do garnka włożyć...

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...

wysłane przez Pelikan 0

Najlepiej dla kontrolerów NIK byłoby aby SPAD już nie woził ludzi na Lubieszyn i zamknął stację diagnostyczną i tym samym nie zarabiał na boku tylko powiększał co roku straty, wtedy wszystko będzie w porządku. Wg NIK to chyba spółki miejskie z definicji są nierentowne i każda nadwyżka jest podejrzana.
6500 tys darowizny jak dla mnie wystarczająca. Kasa zostaje w firmie a nie idzie do nie wiadomo kogo i za nic.
Ludzie z NIK do wymiany.

wysłane przez LagunaGrandtour 105

Pelikan napisał(a):
aby SPAD już nie woził ludzi na Lubieszyn i zamknął stację diagnostyczną

Gwoli ścisłości, SPAD nie obsługuje przewozów pracowniczych firmy Demant (ex DGS) od 1 listopada 2021.
10

wysłane przez torro_zs 5

LagunaGrandtour napisał(a):
Gwoli ścisłości, SPAD nie obsługuje przewozów pracowniczych firmy Demant (ex DGS) od 1 listopada 2021.

A 6500zł (o ile pamiętam) było darowizną dla szpitala na zakup środków medycznych na początku pandemii.
1

wysłane przez Luke_Police  163

Pelikan napisał(a):
Najlepiej dla kontrolerów NIK byłoby aby SPAD już nie woził ludzi na Lubieszyn i zamknął stację diagnostyczną i tym samym nie zarabiał na boku tylko powiększał co roku straty, wtedy wszystko będzie w porządku.

Sprawa jest podejrzana, że raptem po tylu latach zaczęło komuś przeszkadzać, że SPAD wykonywało regularne przewozy pracownicze. Przecież obsługa linii Demant to nie było coś nowego, co wymyślono w 2017 roku, ale SPAD dowoził pracowników do Mierzyna/Dołuj przez jakieś 15 lat, a może nawet więcej (?). Początkowo zleceniodawcą przewozów była firma Sonion (pamiętam nawet oznaczenia linii: SMT1, SMT2, EMC), potem był Oticon, następnie DGS, a teraz jest Demant. Firma zdążyła 3 razy zmienić nazwę zanim NIK zauważyło, że komunalny przewoźnik wozi jej pracowników. W zasadzie to pewnie nadal widywalibyśmy SPAD w Mierzynie, gdyby nie trudna sytuacja kadrowa skutkująca brakiem obsługi części zadań w swojej podstawowej działalności czyli Komunikacji Miejskiej. Czy jest jakiś formalny zakaz świadczenia innych usług niż podstawowe przez spółki komunalne? Wielu przewoźników komunalnych w całym kraju startuje w przetargach na zamknięte przewozy szkolne i pracownicze (i takowe też wykonują oprócz podstawowej komunikacji), prowadzi stacje diagnostyczne i warsztaty samochodowe, handluje częściami, a także wynajmuje powierzchnię pod parking strzeżony dla samochodów ciężarowych itp.

Technik serwisu :)
5

wysłane przez MQ ?

Temat jest opisany na stronach 15–18 raportu NIK.

wysłane przez kwgpp 1

Luke_Police napisał(a):
Sprawa jest podejrzana.

Wystarczy przeczytać raport, link ktoś tu już wklejał
tu link do wysątpienia pokontrolnego
https://www.nik.gov.pl/kontrole/wyniki-kontroli-nik/pobierz,lsz~i_14_004_201410100842521412930572~id1~01,typ,k.pdf
przeczytaj całość, a dużo się wyjaśni. Wszystko jest opisane.

wysłane przez MQ ?