Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Skrócono mnie
wysłane przez Ralf
Daniel napisał(a):
> Volvo FH16 gwoli ścisłości :)
Fakt mój błąd przez przypadek.
> Zauważ, że to nie jest auto przystosowane typowo do przewozów > ładunków ponadnormatywnie ciężkich, gdyż Volvo jako jedyne z > czołówki nie ma wcale pojazdu o DMC250T, a takie właśnie pojazdy, > czyli pracujące w naprawdę trudnych warunkach mają zakładane już w > fabryce sprzęgła hydrokinetyczne i odpowiednio dobrane przełożenia.
A czasem większość skrzyni nie ma sprzęgła hydrokinetycznego ? Odnośnie autobusu to wydaje mi się, że ta zmodyfikowana skrzynia uciągnie te 28 500 kg. Chociaż to SPAK-owskie VOLVO więc może być różnie...
> Podsumowując, I-Shift to bardzo dobra skrzynia, jest wygodna, ale > zwykła skrzynia manualna generuje mniejsze koszty dla właściciela > pojazdu, więc na następny raz nie odsyłaj mnie do kierowców, tylko > sam porozmawiaj z jakimkolwiek szefem, bo za wygodę się płaci > większym spalaniem i droższą eksploatacją :)
Tak się składa, że mam styczność z szefami firm transportowych i sam w takiej pracuje i uwierz mi, że automat przy odpowiednio dobranym programie przełożeń i odpowiedniej jeździe kierowcy (po to są np. szkoły ekonomicznej nauki jazdy, które posiada każda z czołówki europejskich firm produkujących ciężarówki i autobusy) spala mniej. Wiem, że napiszesz, że nie są to wielkie różnice ale przy dużych przebiegach nawet 1 litr powoduje duże zyski. Więc automat nie jest tylko dla wygody kierowcy.
-- Czekam na tramwaj - powiadomcie rodzinę...
> Volvo FH16 gwoli ścisłości :)
Fakt mój błąd przez przypadek.
> Zauważ, że to nie jest auto przystosowane typowo do przewozów > ładunków ponadnormatywnie ciężkich, gdyż Volvo jako jedyne z > czołówki nie ma wcale pojazdu o DMC250T, a takie właśnie pojazdy, > czyli pracujące w naprawdę trudnych warunkach mają zakładane już w > fabryce sprzęgła hydrokinetyczne i odpowiednio dobrane przełożenia.
A czasem większość skrzyni nie ma sprzęgła hydrokinetycznego ? Odnośnie autobusu to wydaje mi się, że ta zmodyfikowana skrzynia uciągnie te 28 500 kg. Chociaż to SPAK-owskie VOLVO więc może być różnie...
> Podsumowując, I-Shift to bardzo dobra skrzynia, jest wygodna, ale > zwykła skrzynia manualna generuje mniejsze koszty dla właściciela > pojazdu, więc na następny raz nie odsyłaj mnie do kierowców, tylko > sam porozmawiaj z jakimkolwiek szefem, bo za wygodę się płaci > większym spalaniem i droższą eksploatacją :)
Tak się składa, że mam styczność z szefami firm transportowych i sam w takiej pracuje i uwierz mi, że automat przy odpowiednio dobranym programie przełożeń i odpowiedniej jeździe kierowcy (po to są np. szkoły ekonomicznej nauki jazdy, które posiada każda z czołówki europejskich firm produkujących ciężarówki i autobusy) spala mniej. Wiem, że napiszesz, że nie są to wielkie różnice ale przy dużych przebiegach nawet 1 litr powoduje duże zyski. Więc automat nie jest tylko dla wygody kierowcy.
-- Czekam na tramwaj - powiadomcie rodzinę...
Re: Pierwszy techniczny w barwach FG [OT]
· 15 lat temu ·
Ralf