Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Wyświetlacze są jak owoce - jedni lubią zielone jabłka,...
wysłane przez Luke_Police 163
matiuszek napisał(a):
> Mi bardziej chodziło, że wyświetlacze w klonowickich > modernizacjach B10MA są bardzo małe, czy diodowe, czy mozaiki.
Remonty tych autobusów robione były metodą gospodarczą, a więc wykorzystywano to, co było na stanie zajezdni. Wyświetlacze pozostały w spadku po Ikarusach oraz Jelczach 120MM/1 wycofanych w Dąbiu. SPAK nie miał wpływu na ich wielkość, takie były i już. Kwestią dyskusyjną jest czy nie lepiej było pozostawić stare, ale za to czytelne filmy, niż montować coś, co w pewnych warunkach pogodowych i oświetleniowych może być bezużyteczne dla czekających na przystanku pasażerów.
Cieszyć natomiast należy się z tego, że kupując nowe pojazdy SPAK systematycznie wymaga w ich wyposażeniu dużych pomarańczowych wyświetlaczy diodowych, które nie sprawiają problemów z ich odczytaniem.
Nie wiem jak rozwiązana jest kwestia podświetlenia mozaikowych wyświetlaczy w autobusach Volvo B10MA. W tramwajach w przypadku mozajek, na pulpicie motorniczego znajduje się przełącznik, którym można włączyć podświetlenie napisów, natomiast sam napis podświetlany jest rzędem białych diod LED znajdujących się na dole tablicy. Takowe rozwiązanie zastosowano między innymi w modernizacjach 105Ng/S. Oczywiście, jak motorniczy zapomni przełączyć, to wyświetlacz będzie ciemny.
-- Czytanie oraz interpretacja tego posta bez zrozumienia jego treści oraz kontekstu surowo wzbronione!
> Mi bardziej chodziło, że wyświetlacze w klonowickich > modernizacjach B10MA są bardzo małe, czy diodowe, czy mozaiki.
Remonty tych autobusów robione były metodą gospodarczą, a więc wykorzystywano to, co było na stanie zajezdni. Wyświetlacze pozostały w spadku po Ikarusach oraz Jelczach 120MM/1 wycofanych w Dąbiu. SPAK nie miał wpływu na ich wielkość, takie były i już. Kwestią dyskusyjną jest czy nie lepiej było pozostawić stare, ale za to czytelne filmy, niż montować coś, co w pewnych warunkach pogodowych i oświetleniowych może być bezużyteczne dla czekających na przystanku pasażerów.
Cieszyć natomiast należy się z tego, że kupując nowe pojazdy SPAK systematycznie wymaga w ich wyposażeniu dużych pomarańczowych wyświetlaczy diodowych, które nie sprawiają problemów z ich odczytaniem.
Nie wiem jak rozwiązana jest kwestia podświetlenia mozaikowych wyświetlaczy w autobusach Volvo B10MA. W tramwajach w przypadku mozajek, na pulpicie motorniczego znajduje się przełącznik, którym można włączyć podświetlenie napisów, natomiast sam napis podświetlany jest rzędem białych diod LED znajdujących się na dole tablicy. Takowe rozwiązanie zastosowano między innymi w modernizacjach 105Ng/S. Oczywiście, jak motorniczy zapomni przełączyć, to wyświetlacz będzie ciemny.
-- Czytanie oraz interpretacja tego posta bez zrozumienia jego treści oraz kontekstu surowo wzbronione!
Technik serwisu :)