Forum

Tramwaje w Kujawsko-Pomorskiem - część 3: Bydgoszcz

Bydgoszcz jest miastem, które pod względem liczby mieszkańców prawie dorównuje Szczecinowi. Mimo to bydgoska sieć tramwajowa liczy tylko 29 km. Wkrótce jednak będzie miała więcej, a to za sprawą odbudowy trasy do dworca głównego. Choć może bardziej adekwatne byłoby określenie budowa nowej trasy, ponieważ tylko na pewnym odcinku ulicy Dworcowej jej przebieg pokrywać się będzie ze starą trasą. Nowa trasa pobiegnie przez budowany most nad Brdą i ulicę Naruszewicza, a połączy się z istniejącą siecią w okolicach ronda Grunwaldzkiego.
t105n napisał(a):

> Łódź - likwidacja tramwajów do Aleksandrowa i Rzgowa, na > włosku wisi linia do Ozorkowa, Lutomiersk i Pabianice też są > targane zawieruchami; do tego likwidacja paru odcinków w samej > Łodzi, np. ul.Czerwona, trasa do Arturówka.

Małe uzupełnienie łódzkiej degrengolady. Przesądzona jest likwidacja torowiska w ciągu ulicy Aleksandrowskiej, od krańcówki "Szczecińska" do "Chochoła". Będą robić "hajłej" w aleksandrowskie zarośla. Sprzedaż za grosze i likwidacja zajezdni "Dąbrowskiego". Pozostanie tylko zabytkowa hala, ale tory już wyrwane, pocięte i sprzedane. Limanowskiego zamknięta od trzech lat dla tramwajów. Tutaj przynajmniej trwa remont (szczecińska Al. Piastów przy Limanowskiego, wyglądała jak trasa świeżo po rewitalizacji :D) i pewnie kiedyś otworzą. Czerwona-Wólczańska-Wróblewskiego jest w zawieszeniu (tory są), ale są usilne starania organizacji społecznych, w celu przywrócenia tej trasy do ruchu. Może nie liniowego, ale w przypadku np. awarii na ŁTR, przy dobudowaniu lewoskrętu w Politechniki, będzie zachowany dojazd do zajezdni Chocianowice. Ozorków, Lutomiersk na 90% zostanie. Zmieni się jedynie przewoźnik na MPK-Łódź, a MKT i TP ulegną likwidacji. Plany rozbudowy sieci są, ale jak wszędzie brakuje pieniędzy. Teraz jeszcze duża inwestycja w postaci przebudowy układu drogowego i torowego w okolicach nowego dworca Łódź-Fabryczna. To sporo kosztuje.