Forum

Dzisiaj na linii 3 możemy spotkać zmodernizowaną Tatrę...

zdjęcie
Dzisiaj na linii 3 możemy spotkać zmodernizowaną Tatrę KT4Dt z niskopodłogowym członem
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez Luke_Police  163

Tak powinny wyglądać tramwaje KT4DT po modernizacji w wydziale remontowym ER przy ulicy Klonowica.

Modernizacje, które dotychczas przeprowadzono poszły w niewłaściwym kierunku, zamiast poprawić funkcjonalność wagonu, skupiono się na innym sterowaniu napędem i wyglądzie pulpitu motorniczego. W dalszym ciągu wagony są niedostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, wciąż nie mają klimatyzacji przedziału pasażerskiego, ich pojemność jest taka jak była wcześniej. Warto dodać, że czeskie sterowniki napędu łatwiej było naprawić w razie awarii, bo zbudowane były z elementów dyskretnych o niskiej skali integracji - najbardziej skomplikowanymi układami scalonymi były tam wzmacniacze operacyjne - w oryginalnej aparaturze nie było żadnych mikroprocesorów, elementów programowalnych, a sterująca napędem "szyna danych" składała się raptem z 6 bitów dotyczących bezpośrednio pochodzących z zadajnika wartości rozruchu lub hamowania, pozostałe sygnały były analogowe.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
1
Zdjęcie wnętrza · 5 lat temu · Vlogus123
Jedyny słuszny sens modernizacji KT4 · 5 lat temu · Luke_Police