Encyklopedia
MAN A26
dodane przez SOLARIS1850; zmodyfikowane przez MQ
Rodzina A26 to rodzina niskopodłogowych, jednoczłonowych autobusów o długości 15 m produkowanych przez firmę MAN od 1998 do 2005. Autobusami z rodziny MAN A26 są: MAN NL313-15, MAN NL323-15, MAN NL353-15, MAN NL363-15, różniące się zasadniczo tylko mocą silnika.
Historia powstania
Rodzina MAN A26 powstała pod koniec lat dziewięćdziesiątych, gdy firma MAN zdecydowała się stworzyć serię autobusów jednoczłonowych klasy pojemności MEGA. Podstawowym modelem z serii A26 był model MAN NL313-15 z silnikiem o mocy 310 KM, pozostałe modele miejskie serii A26 różniły się tylko mocą silnika. W 2005 MAN wypuścił na rynek serię MAN Lion’s City LL, która była zmodernizowaną rodziną MAN A26 i serię MAN Lion’s City C, która była skróconą zmodernizowaną rodziną MAN A26 o długości 13,1 m. Ten krok firmy MAN był odpowiedzią na zastępowanie już leciwych autobusów MAN A26 nową zmodernizowaną generacją autobusów miejskich pod nazwą Lion’s City.
Dane techniczne
Ze względu na pojemność rodzina MAN A26 jest zaliczana do rodziny autobusów MEGA. Autobusy MAN A26 są wyposażone w silnik D 2866 LUH 26 rodzimej produkcji MAN-a o mocy 310, 320, 350 lub 360 koni mechanicznych i skrzynię pięciobiegową ZF 5 HP 592. Autobusy posiadają trzy drzwi w układzie 2-2-2. Podłoga przy pierwszych drzwiach wznosi się na 320 mm nad jezdnią, a pozostałych na 340 mm nad jezdnią.
Wyposażenie
Autobusy z rodziny MAN A26 były przystosowane do przewozu ogólnie 130 pasażerów, czyli 45 pasażerów na miejscach siedzących i 85 pasażerów na stojąco. Autobusy pod względem pozostałego wyposażenia były dostosowywane do specyfikacji i wymogów zamawiającego. Siedzenia w autobusie były standardowo ułożone po jeden rząd po dwa siedzenia z obu stron autobusu i cztery fotele ustawione do kierunku jazdy z tyłu autobusu. Podobnie ogrzewanie było dostosowywane do potrzeb zamawiającego. Najczęściej montowane były klasyczne dmuchawy, choć występowały także pojazdy wyposażone w ogrzewanie konwektorowe, klimatyzację, czy też dodatkowe podgrzewanie podłogi. Stanowisko kierowcy występowało w wersji otwartej lub półotwartej i wyposażone było w pulpit MAN-a, bądź też standardową konstrukcję produkcji VDO. Autobusy MAN A26 posiadały również systemy pomocnicze ABS i ASR.
na podstawie MAN Nutzfahrzeuge, Wikipedii i wiedzy własnej opracował SOLARIS1850
235,36 kW (320 KM),
257,42 kW (350 KM),
264,78 kW (360 KM)