Encyklopedia

MAN NÜ313-15 (A25)

dodane przez man; zmodyfikowane przez Waszka

04.04.2022
dodano informację o wycofaniu pojazdów Waszka

MAN NÜ313-15 to podmiejska wersja standardowego MAN-a NL313-15. Została ona wyprodukowana z myślą o przewoźnikach obsługujących linie międzymiastowe i podmiejskie.

zdjęcie
W 2018 roku PKS Szczecin sprowadził podmiejskie autobusy 15-metrowe z ciekawym układem drzwi 1-2-1
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
NÜ313-15 to piętnastometrowe wozy zaliczane do klasy MEGA, które zasilane są silnikiem MAN D 2866 LUH 26, który spełnia normę Euro III.

Długość pojazdu wynosi 14 670 mm, szerokość 2 500 mm, wysokość 2 750 mm, a cały autobus waży 24 000 kg.
 
W Szczecinie jedynym przewoźnikiem, który zdecydował się na zakup międzymiastowych „desek” był PKS Szczecin głównie z myślą o obsłudze długodystansowych linii międzymiastowych oraz przewozów pracowniczych.

W 2018 roku pojawiła się pierwsza sztuka o numerze taborowym 10378 zakupiona od DB Autokraft Kiel. Z kolei rok później, do zajezdni zawitał 10402 pochodzący z tego samego źródła. Oba pojazdy wyprodukowano w 2003. W marcu 2020 roku swoją karierę zakończył 10402, a dokładnie dwa lata później ze stanu został wykreślony 10378. Tym samym od tego czasu żadna ze szczecińskich zajezdni nie posiada w eksploatacji modelu NÜ313-15.

na podstawie wiedzy własnej i artykułów w serwisie KOMiS - autor: man

aktualizacja: Waszka

Producent:
MAN
Model:
NÜ313-15
Liczba i układ drzwi:
2 (1-2-0)
3 (1-2-1)
Kategoria pojemności:
MEGA
Długość:
14 670 mm
Szerokość:
2 500 mm
Wysokość:
2 750 mm
Liczba osi:
3
Masa całkowita:
24 000 kg
Wysokość podłogi na zwisie przednim:
320 mm
Wysokość podłogi na zwisie tylnym:
340 mm
Silnik:
MAN D 2866 LUH 26
Norma Euro:
Euro III
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
2/0
Zobacz też: MAN NL313-15 (A26)

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 0
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat