Encyklopedia

Moderus Beta MF 25 AC

dodane przez man; zmodyfikowane przez man

Moderus Beta MF 25 AC to rozwojowa wersja modelu MF 15 AC

MF 25 AC to jednoprzestrzenny, trójczłonowy pojazd, którego (podobnie jak w poprzedniku) środkowy segment jest niskopodłogowy i stanowi aż 25% całej długości pojazdu. Obniżona podłoga ułatwia podróż przede wszystkim pasażerom niepełnosprawnym, osobom starszym oraz podróżującym z wózkiem dziecięcym.

Przy drzwiach w członie niskopodłogowym zamontowana została rampa umożliwiająca bezpieczne wyjechanie z pojazdu podczas postoju na przystanku.

Tramwaje nie zostały wyposażony w klimatyzację, jednak wydajny system grzewczo-wentylacyjny, sterowany komputerowo, umożliwia utrzymanie komfortowej dla pasażerów temperatury w pojeździe.

We wnętrzu wagonów znajdują się 62 miejsca siedzące, rozmieszczone asymetrycznie, tj. z jednej strony pojazdu zamontowano podwójne siedziska typu Astromal AM2000 City, a po stronie drzwi wagonu umieszczono pojedynczy rząd siedzeń.

Cały pojazd opiera się na czterech wózkach typu MT-03H-1000, napędzanych przez łącznie 8 silników prądu przemiennego typu AC STDa 220 L4-1 o mocy 50 kW każdy.

Człon niskopodłogowy nie posiada wózka, co przyczyniło się do obniżenia wysokości podłogi od główki szyny do 300 mm przy wejściu i 350 mm na środku wagonu.

Pojazdy został wyposażone w system informacji pasażerskiej R&G, oparty na wyświetlaczach kierunkowych LED, wraz z diodową "brygadówką". We wnętrzu Bety znajdują się boczne tablice kierunkowe LCD wskazujące przebieg trasy oraz 22-calowe tablice informacyjne, na których wyświetlane mogą być reklamy i wiadomości.

Wozy stacjonują od 2018 roku w zajezdni Pogodno, gdzie otrzymały numery taborowe 603 i 604.
 


Liczba pojazdów spełniających kryteria: 2
Średni wiek pojazdu: 2,00 lat
nr tab. typ rok prod. rozp. eksp. zajezdnia ex uwagi
603 Moderus Beta MF 25 AC 2018 15.09.2018 Pogodno
604 Moderus Beta MF 25 AC 2018 13.09.2018 Pogodno