Encyklopedia
Moderus Beta MF 25 AC
dodane przez man; zmodyfikowane przez
fan004
Moderus Beta MF 25 AC to rozwojowa wersja modelu MF 15 AC.
MF 25 AC to jednoprzestrzenny, trójczłonowy pojazd, którego (podobnie jak w poprzedniku) środkowy segment jest niskopodłogowy i stanowi aż 25% całej długości pojazdu. Obniżona podłoga ułatwia podróż przede wszystkim pasażerom niepełnosprawnym, osobom starszym oraz podróżującym z wózkiem dziecięcym.
Przy drzwiach w członie niskopodłogowym zamontowana została rampa umożliwiająca bezpieczne wyjechanie z pojazdu podczas postoju na przystanku.
Tramwaje nie zostały wyposażony w klimatyzację, jednak wydajny system grzewczo-wentylacyjny, sterowany komputerowo, umożliwia utrzymanie komfortowej dla pasażerów temperatury w pojeździe.
We wnętrzu wagonów znajdują się 62 miejsca siedzące, rozmieszczone asymetrycznie, tj. z jednej strony pojazdu zamontowano podwójne siedziska typu Astromal AM2000 City, a po stronie drzwi wagonu umieszczono pojedynczy rząd siedzeń.
Cały pojazd opiera się na czterech wózkach typu MT-03H-1000, napędzanych przez łącznie 8 silników prądu przemiennego typu AC STDa 220 L4-1 o mocy 50 kW każdy.
Człon niskopodłogowy nie posiada wózka, co przyczyniło się do obniżenia wysokości podłogi od główki szyny do 300 mm przy wejściu i 350 mm na środku wagonu.
Pojazdy został wyposażone w system informacji pasażerskiej R&G, oparty na wyświetlaczach kierunkowych LED, wraz z diodową "brygadówką". We wnętrzu Bety znajdują się boczne tablice kierunkowe LCD wskazujące przebieg trasy oraz 22-calowe tablice informacyjne, na których wyświetlane mogą być reklamy i wiadomości.
Wozy stacjonują od 2018 roku w zajezdni Pogodno, gdzie otrzymały numery taborowe 603 i 604.
człon środkowy - 300 mm
Średni wiek pojazdu: 7,00 lat
nr tab. | typ | rok prod. | rozp. eksp. | zajezdnia | ex | uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
603 | Moderus Beta MF 25 AC | 2018 | 15.09.2018 | Pogodno | ||
604 | Moderus Beta MF 25 AC | 2018 | 13.09.2018 | Pogodno |