Forum

Podziękowania dla ZDiTM!

wysłane przez Piotr

Podziękujmy ZDiTM za to, że po przebudowie tzw. "łuku śmierci" skasowano wyznaczone wcześniej miejsce pod torowisko. Reasumując-oddalamy się od SST jeszcze bardziej, a w przypadku, gdy już zapadanie decyzja o faktycznym rozpoczęciu budowy SST czeka nas kolejna modernizacja!!! Zmarnowano kolejne pieniądze!!! W takim razie po co Budimex Dromex, który był pierwotnym wykonawcą tak zaprojektował środkowy środkową podporę wiaduktu (Leszczynowa), aby pasowała pod torowisko, skoro parę lat później ZDiTM wpada na "genialny pomysł", aby uniemozliwić poprowadzenia torów?! Rozumiem, że obecnie na ustach zarządu ZDiTM rysuje się szeroki uśmiech " już można bezpiecznie wchodzić w zakręt z prędkością 130km/h..."

wysłane przez Jacek

Piotr napisał(a):

> Reasumując-oddalamy się od SST jeszcze bardziej

A byliśmy kiedyś bliżej?

> w przypadku, gdy już zapadanie decyzja o faktycznym > rozpoczęciu budowy SST czeka nas kolejna modernizacja!!!

Podejrzewam, że jak miałoby to nastąpić to nas już nie będzie na świecie.

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez Jacek

Jacek napisał(a):

(...) > > > > --- > Po prostu Volvo :)

Ale się enterów napatoczyło...

wysłane przez Piotr

Jacek napisał(a):

> A byliśmy kiedyś bliżej?

Tak-przed przebudową "łuku śmierci" teraz jesteśmy jeszcze dalej-więcej prac do wykonania.

> Podejrzewam, że jak miałoby to nastąpić to nas już nie będzie > na świecie.

Być może, ale to nie znaczy, że przed SST trzeba stawiać kolejne problemy :/.

wysłane przez MQ ?

[ciach brednie]

A o tym, że budowa SST wymusi całkowitą przebudowę tej nitki Hangarowej, to kolega słyszał?

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> A o tym, że budowa SST wymusi całkowitą przebudowę tej nitki > Hangarowej, to kolega słyszał?

Skoro już zabieramy się za przebudowę to nie lepiej od razu pod tramwaj? Lepiej robić łącznie dwie poprawki tego samego miejsca? Poza tym dalsza przebudowa Hangarowej ma polegać na podniesieniu i odsunięciu jezdni-obecny układ sprawił, że jezdnia jest jeszcze bliżej środka-dosłownie pod środkowym wiaduktem...to powiedz w takim razie po co ?!

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> to powiedz w > takim razie po co ?!

Widocznie dlatego, że: a) przebudowa była konieczna od zaraz, b) nie stać miasta na stawianie wiaduktu.

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> Widocznie dlatego, że: > a) przebudowa była konieczna od zaraz,

Wcale nie była potrzebna-auta wypadały z jezdni, ponieważ znacznie przekraczały dozwoloną prędkość. Wydano ponad 500tys zł + koszty policji, straży itp. (obecniej w tym miejscu przez parę dni?). Poza tym jest już projekt torowiska w tym miejscu! który dotyczy (co jest najbardziej realne) przebudowy całej krzyżówki-miasto chce pieniądze z Unii, podobno roboty rozpoczną się najpóźniej za dwa lata. Na pewno projekt zakłada odsunięcie jezdni od środka! tak aby było możliwe poprowadzanie torowiska. W takim razie po co obecna (idiotyczna) przebudowa? Proponuje powicinać drzewa na odcinku Hangarowej, bo jeszcze ktoś się zabije...

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> Wcale nie była potrzebna-auta wypadały z jezdni, ponieważ znacznie > przekraczały dozwoloną prędkość.

... a opinia ekspertów mówiła o tym, że zakręt jest wykonany nieprawidłowo. Nie sądzę, aby ktoś w magistracie chciał nadstawiać swoją głowę, bo nie podjął decyzji o przebudowie łuku, gdy informacje o nieprawidłowościach dostały się do mediów, tylko czekał, aż w przyszłości, może, ewentualnie, kiedyś zacznie się budowa SST.

Nie oszukujmy się - SST to pieśń przyszłości. O tym, że "budowa rozpocznie się za dwa lata" mówi każdy kolejny wiceprezydent odpowiedzialny za inwestycje, tylko miasto jakoś nie składa wniosków o dofinansowanie tej budowy (pewnie dlatego, że brakuje wkładu własnego, który zapewne jest dość pokaźną kwotą). Nie może być tak, że wstrzymuje się jakiekolwiek remonty, bo za n lat (n dążące do nieskończoności) może w tym miejscu powstanie szybki tramwaj.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> ... a opinia ekspertów mówiła o tym, że zakręt jest wykonany > nieprawidłowo.

Ciekawe gdzie byli Ci eksperci, kiedy poprzednik czyli Budimex Dromex przerabiał ów krzyżówe-w tym także łuk.

> Nie oszukujmy się - SST to pieśń przyszłości. O tym, że "budowa > rozpocznie się za dwa lata" mówi każdy kolejny wiceprezydent > odpowiedzialny za inwestycje

ale nie napisałem, że za dwa lata powstanie SST. W przeciągu dwóch lat chcą przerobić całą krzyżówkę i Hangarową. Nikt nie mówi o tym, że zostaną położone tory.

> Nie może być tak, że wstrzymuje > się jakiekolwiek remonty, bo za n lat (n dążące do nieskończoności) > może w tym miejscu powstanie szybki tramwaj.

ale też nie może być tak, że widząc, iż prędzej czy później właśnie w tym, a nie innym miejscu powstanie nowa linia robi się wszystko, aby tego nie uwzględniać przy przebudowe. Jeżeli tak ma być jak jest to ja jestem za tym, aby pozwolić na budowę domów na trasie przyszłego SST :/, czemu nie ? Przecież wyburzy się za 5/10 lat ...Mi chodzi o to, że jesną sprawą jest: miasto jest biedne i wskazane byłoby, aby koszty były jak najmniejsze. Tak się składa, że na trasie SST stoi budynek TBS i co się okazuje? TBS w przeciągu dwóch lat przeniosą się w nowe miejsce. Tylko po co skoro SST powstanie za X lat?:/ lepiej wyremontować to co jest, a potem się martwić? Według mnie prace przygotowawcze są bardzo ważne.

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> Ciekawe gdzie byli Ci eksperci, kiedy poprzednik czyli Budimex Dromex > przerabiał ów krzyżówe-w tym także łuk.

A o to, kto odebrał bubla, pytaj się w magistracie. Jak dotąd w gazetach nie padły żadne nazwiska.

> ale nie napisałem, że za dwa lata powstanie SST. W przeciągu dwóch lat > chcą przerobić całą krzyżówkę i Hangarową. Nikt nie mówi o tym, że > zostaną położone tory.

No i ok. Inna sprawa, że miast dużo chce, a mało robi.

> ale też nie może być tak, że widząc, iż prędzej czy później właśnie w > tym, a nie innym miejscu powstanie nowa linia robi się wszystko, aby tego > nie uwzględniać przy przebudowe.

Ale czy do Ciebie nie dociera, że sprawa "łuku śmierci" zaszła na tyle daleko, że nie można było udawać, że wszystko jest ok? Pewnie gdyby media nie ujawniły, że istnieje ekspertyza mówiąca o tym, że łuk jest wykonany nieprawidłowo, nikt by się nim nie przejmował, a auta dalej by lądowały na reklamie BP.

> Mi chodzi o to, że jesną sprawą > jest: miasto jest biedne i wskazane byłoby, aby koszty były jak > najmniejsze.

Jest wskazane, ale nie za wszelką cenę. Łuk ewidentnie nadawał się do przebudowy. A kasa, o ile dobrze pamiętam, znalazła się dzięki jakimś przesunięciom w budżecie, więc miasto nie wydało więcej niż zamierzało.

> lepiej wyremontować to co jest, a > potem się martwić?

Mam powtarzać do znudzenia, że przebudowa była konieczna?

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> Mam powtarzać do znudzenia, że przebudowa była konieczna?

Jest juz projekt przebudowy calej krzyzowki-zaklada on, ze bedzie miejsce pod torowisko...Wystarczylo obecna przebudowe tak przeprowadzic, aby nastepne roboty byly kontynuacja prac, a nie tworzeniem czegos od samego poczatku! Za jakis czas (rok, dwa), gdy zabiora sie za cala krzyzowe i okaze sie, ze zostaly zmarnowane pieniadze i znowu bedziemy stac w korkach...taka gazeta jak Glos Szczecinski, ktora obecnie tak bardzo chwali przebudowany "luk smierci" zacznie szukac winnego...a do watku, ktory zalozylem jeszcze wrocimy ;) zobaczysz :). Moze i przebudowa "luku smierci" byla potrzebna, ale zostala zle wykonana.

wysłane przez mmm

Wg mnie problemem "łuku śmieci" było to że został on zaprojektowny w ciągu z nową nitką Hangarowej. Profil tego łuku pasowłby do dalszej częsci ulicy Hagarowej w przypadku jej przebudowy pod kątem STT. Wg planów sprzed kilku lat, kiedy oddawano do użytku mostu PMS z przyległościami, to szybki tramwaj powien już jeździć. Rzeczywistośc jak wszyscy widzą okazała sie inna. Wtedy myślano żeby też nie marnować pieniędzy na ten łuk bo przecież zaraz bedziemy budować Hangarową i STT. Ale każdy realnie patrzący wie, prędzej trzeba bedzie remontować obecny most trawajowy, niż tam pojawi się tramwaj.

wysłane przez torwid (gość)

Piotr napisał(a):

(...) > Rozumiem, że obecnie na ustach zarządu ZDiTM rysuje się > szeroki uśmiech " już można bezpiecznie wchodzić w zakręt z > prędkością 130km/h..."

1. ZDiTM nie ma zarządu. Sam jest zarządem :) 2. Za przebudowę i w ogóle organizację ruchu w mieście nie odpowiada - zatwierdza ją Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM. 3. Według zapewnień WGKiOŚ tolerancja wynosi 10 km/h, więc jak ktoś jedzie szybciej niź 80 km/h, to teź wypadnie z drogi, więc nadal będzie to "łuk śmierci". Tyle, źe wyprofilowany podobno juź zgodnie ze sztuką budowlaną.

wysłane przez Andrzej (gość)

Na razie nie ma żadnych "konkretnych" pieniędzy na budowę SST. W przyszłym roku raczej też nie będzie (projekt budżetu) . Nadto spółki autobusowe mają w końcu długoterminowe umowy na przewozy. Dotyczy to również SPA Dąbie, które wykonuje w tym rejonie przewozy. A więc tam mają jeździć autobusy. Przypuszczam, że władze miasta "po cichu" odłożyły temat budowy SST na odległą przyszłość, chyba, że . . . znajdzie się jakieś dofinansowanie zewnętrzne. Jak wynika z powyższego wolą finansować budowę i modernizację dróg. Co tu pisać ! Nie ma pieniędzy na remonty kapitalne torowisk, niezbędne remonty kapitalne tramwajów (20 sztuk/rok) , zakup minimalnej potrzebnej ilości nowych tramwajów i autobusów. A wobec tego nieprawdopodobnym jest, żeby coś się ruszyło konkretnie (poza planami) w kwestii budowy SST. A wiec co ? Pas na Hangarowej, którym miało przebiegać SST wykorzystano na jezdnię. Skoro jest jak jest niech służy kierowcom.

wysłane przez torwid (gość)

Andrzej napisał(a):

(...) > . Nadto spółki autobusowe mają w końcu długoterminowe umowy > na przewozy. Dotyczy to również SPA Dąbie...

To rozumiem jakaś tajna informacja, albo masz dojście do samergo żródła? Wg informacji pł?nących jeszcze wczoraj po południu z magistratu "komisja przetargowa nadal pracuje". W dodatku nic nie wskazuje na szybkie podpisanie umów, więć stwierdzenie źe spółki MAJĄ długotreminowe umowy, jest conajmniej naduźyciem.