Forum

Zawodne Linie

Na punktualność szczecińskich tramwajów coraz częściej narzekają pasażerowie. Za najbardziej zawodne uznają linie 3, 6 i 9. I mają rację. Niestety, nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się radykalnie poprawić.

wysłane przez mmm

"Linia nr 9. Tam kursują wozy wyposażone w piasecznice. Ale są starsze i wolniejsze. Ich stan techniczny jest taki, że w ciągu dwóch lat prawdopodobnie w ogóle znikną ze Szczecina"

To jest najlepszy fragment z całego artykułu . A słowo "prawdopodobnie" to już majstersztyk. Mógłbym wyrazić nadzieje, że to dobrze, że za dwa lata 102Na znikną z naszych torów. Ale wtedy oszukałbym sam siebie. Te wozy będą jeździć tak długo jak N-ki.

wysłane przez torwid (gość)

mmm napisał(a):

Mógłbym wyrazić > nadzieje, że to dobrze, że za dwa lata 102Na znikną z naszych > torów. Ale wtedy oszukałbym sam siebie. Te wozy będą jeździć > tak długo jak N-ki.

Na razie obowiązuje wersja oficjalna o stopniowym wycofywaniu 102Na i GT6 w takim stopniu, by faktycznie zniknęły niemal w tym samym czasie. prowadzone będą tylko naprawy po stłuczkach, drobnych wypadkach itp. Źadnych wiekszych napraw, remontów czy tym bardziej modernizacji. Tylko brakuje w tych wszystkich informacji jednego: czym MZK uzupełni braki, bo zdaje się, źe poza 6 doczepami do Bulw w przyszłym roku na nic więcej nie mozna liczyć. a i to tylko dlatego, źe w tym roku sie nie udało... :(

wysłane przez konjo  4

torwid napisał(a):

> Na razie obowiązuje wersja oficjalna o stopniowym wycofywaniu > 102Na i GT6 w takim stopniu, by faktycznie zniknęły niemal w > tym samym czasie.

To miło ze strony MZK, tylko ile już lat słyszymy tą samą mniej lub bardziej oficjalną wersje o wycofaniu wyeksploatowanych przegubów. A GT6 w porównaniu do 102Na i niektórych dorźniętych 105N/Na to cichobieżny cud techniki... Jak stodwójki zaczną wjeżdzać pod palnik to uwierze.

--- I guess some things never change.

So never mind the darkness.

wysłane przez lhb178 19

torwid napisał(a):

> Na razie obowiązuje wersja oficjalna o stopniowym wycofywaniu > 102Na i GT6 w takim stopniu, by faktycznie zniknęły niemal w > tym samym czasie. prowadzone będą tylko naprawy po stłuczkach, > drobnych wypadkach itp. Źadnych wiekszych napraw, remontów czy > tym bardziej modernizacji. Tylko brakuje w tych wszystkich > informacji jednego: czym MZK uzupełni braki, bo zdaje się, źe > poza 6 doczepami do Bulw w przyszłym roku na nic więcej nie > mozna liczyć. a i to tylko dlatego, źe w tym roku sie nie > udało... :(

No jak czym? Solówki się porobi. Cieszcie się z wycofywania przegubów, cieszcie...

wysłane przez mmm

lhb178 napisał(a):

> No jak czym? Solówki się porobi. Cieszcie się z wycofywania > przegubów, cieszcie...

Nie strasz, bo już zaczynam liczyć czy wg obecnego ilostanu starczłoby 105Na wg wzoru 1x105Na=102Na=GT6. Z przerażenim stwierdzam że takie rozwiązanie jest możliwe.

wysłane przez Phobos 17

> Nie strasz, bo już zaczynam liczyć czy wg obecnego ilostanu > starczłoby 105Na wg wzoru 1x105Na=102Na=GT6. Z przerażenim > stwierdzam że takie rozwiązanie jest możliwe.

Ależ to całkiem realna perspektywa :-/ W pewnej sieci tramwajowej wpadli na taki pomysl juz spory czas temu :-/

--- Brak najnowszych informacji na mój temat jest spowodowany Twoją absencją w Piekle

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez NEOfil (gość)

torwid napisał(a):

"Tylko brakuje w tych wszystkich> informacji jednego: czym MZK uzupełni braki, bo zdaje się, źe poza 6 doczepami do Bulw w przyszłym roku na nic więcej nie mozna liczyć."

hymmm moze podsunac mzk pomysl na zamotowanie w nich piasecznic (np. takich jak w 021 :P) bo i tak czy tak nie pojedzie. chodzi mi o to ze nowsze odmiany 105n maja coraz gorsze silniki. u mas sklad blw ledwo podjezdza w niektorych miejscach bez piasku ale z silnikami w II wgonie, a co bedzi gdy tych silnikow nie bedzie?????

wysłane przez Piotr

NEOfil napisał(a):

> sklad blw ledwo podjezdza w niektorych miejscach bez piasku ale z > silnikami w II wgonie, a co bedzi gdy tych silnikow nie > bedzie?????

ale zdaje sie, ze doczepy beda z silinikami :> nie musisz sie martwic :>>>

wysłane przez NEOfil (gość)

mmm napisał(a):

Mógłbym wyrazić nadzieje, że to dobrze, że za dwa lata 102Na znikną z naszych torów. Ale wtedy oszukałbym sam siebie. Te wozy będą jeździć tak długo jak N-ki.

Tak, ale enki bed dluzej jezdzily niz 102na tego nawet na techniczne nie mozna dac bo sie tam zepsuje lub przegu peknie i nie dojedzie, zrobi wiekszy korek i wiecej zamieszania. Zreszta 102na to najwieksza poraszka tramow w szczecinie. co do gt6: lepiej skasowac kilka 105n bo gt6 sa mniej awaryjne niz 105n ale jak juz sie zepsuja to na amen i mozna powiedziec ze naprawie sie je przez miesiace.

wysłane przez Mario  ?

Gdzie są piaskarki? Po co one powstały w ogóle, żeby tylko stały? Niech mi zast. dyrektora MZK nie rośmiesza!!!

wysłane przez konjo  4

Bella napisał(a):

> Gdzie są piaskarki? Po co one powstały w ogóle, żeby tylko > stały? Niech mi zast. dyrektora MZK nie rośmiesza!!!

Prosimy o uważniejsze czytanie wątków i nie dublowanie kolejnych wypowiedzi, bo następnym razem zareagujemy kartką lub urlopem.

--- I guess some things never change.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

"w ciągu dwóch lat prawdopodobnie w ogóle znikną ze Szczecina." Skoro "prawdopodobnie" 102Na znikną za 2 lata to po co "naprawiają" 606? Jak go zrobią za rok(w co wątpie) to pojeździ tylko rok i do kasacji. Żeby naprawiać tramwaj, który pojeździ jeszcze rok to jest strata kasy.

--- O jaką stopkę wam chodzi?? :>

wysłane przez Andrzej (gość)

Z tego co piszą teraz i przed kilkoma miesiącami nasuwają się wnioski. Przypuszczam, że być może ograniczą częstotliwość linii 7,8,11,12, w godzinach szczytu np do 8 minut. Być może coś obetną, może 6 bis albo 1 lub 4. Wtedy tabor można będzie ograniczyć do około 180 sztuk 105. Bez żadnych zakupów można będzie skasować GT 6 i 102Na, a obecny ilostan i zakupione 6 doczep 105N2K2000, przy wskaźniku wykorzystania około 75 % obsłuży wszystko.

wysłane przez NEOfil (gość)

Andrzej napisał(a):

> Przypuszczam, że być może ograniczą częstotliwość linii > 7,8,11,12, w godzinach szczytu np do 8 minut. Być może coś > obetną, może 6 bis albo 1 lub 4. Wtedy tabor można będzie > ograniczyć do około 180 sztuk 105. > Bez żadnych zakupów można będzie skasować GT 6 i 102Na, a > obecny ilostan i zakupione 6 doczep 105N2K2000, przy > wskaźniku wykorzystania około 75 % obsłuży wszystko.

Tak! a jechales kiedys rano 11/9,11/11 lub 11/13 to prawdziwy horror a ldzie musza czekac na kolejne brygady bo do tych sie nie moga zapakowac! na tych brygadach powily jezdzic 3-sklady zreszta to tylko lamance. zreszta to nie tylko na tych liniach.

wysłane przez Andrzej (gość)

NEOfil napisał(a):

> Tak! a jechales kiedys rano 11/9,11/11 lub 11/13 to prawdziwy > horror a ldzie musza czekac na kolejne brygady bo do tych sie > nie moga zapakowac! na tych brygadach powily jezdzic 3-sklady > zreszta to tylko lamance. zreszta to nie tylko na tych liniach.

Według grafiku na linii 11 w szczycie jeździ 12 GT6 i 1 podwójny 105N/Na. GT6 mieści 180 pasażerów. Jeżeli przy częstotliwości 6 minut w ciągu godziny jedzie 10 wozów, to możliwości przewozowe wynoszą 1800 pasażerów na godzinę. Jeżeli puścisz na linię 11, przy częstotliwości 8 minut, 9 składów podwójnych 105N/Na, to możliwości przewozowe wynoszą około 1750-2000 pasażerów na godzinę. A więc : Zmniejszasz częstotliwość w szczycie z 6 do 8 minut, zamiast GT6 składy podwójne 105N/Na i zachowujesz przepustowość taboru. DO ZGRYZIENIA !

wysłane przez Piotr

Andrzej napisał(a):

> Przypuszczam, że być może ograniczą częstotliwość linii > 7,8,11,12, w godzinach szczytu np do 8 minut. Być może coś > obetną, może 6 bis albo 1 lub 4.

Lepiej, aby nie ruszali 11 i 12, bo to bylby koszmar ...Natomiast linia nr 4 czemu nie? Zawsze mozna puscic jakies "wieczne zatramwaje" ;))).

wysłane przez lhb178 19

Andrzej napisał(a):

> Z tego co piszą teraz i przed kilkoma miesiącami nasuwają się > wnioski. > Przypuszczam, że być może ograniczą częstotliwość linii > 7,8,11,12, w godzinach szczytu np do 8 minut.

A te 8 minut to tak fajnie się koordynuje z 12... (np. Krzekowo - 0,2,8,14,16,24)

> Być może coś > obetną, może 6 bis albo 1 lub 4. Wtedy tabor można będzie > ograniczyć do około 180 sztuk 105. > Bez żadnych zakupów można będzie skasować GT 6 i 102Na, a > obecny ilostan i zakupione 6 doczep 105N2K2000, przy > wskaźniku wykorzystania około 75 % obsłuży wszystko.

Odnośnie 6 bis, to proponuję przedstawić ww. pomysł ok. 5.30 na przystanku Dworzec Główny PKP ;->>