Forum
W oczekiwaniu wyjazdu na linie - próba nowego...
wysłane przez Piotr
wysłane przez Piotr
wysłane przez konjo 4
> a tak przy okazji...Ciekawe, czy ten test ma nam dać do > zrozumienia, że przegubowa używka z Niemiec trafi na linie > 77?
Jakieś skrócone to 77 :), bisa nie wgrali? A na drugim zdjęciu masz test 81.
--- It's a critical solution.
So never mind the darkness.
wysłane przez MQ ?
> Jakieś skrócone to 77 :), bisa nie wgrali?
Pewnie SPAD założył, że przetarg na obsługę linii w końcu uda się rozstrzygnąć :-)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> a tak przy okazji...Ciekawe, czy ten test ma nam dać do > zrozumienia, że przegubowa używka z Niemiec trafi na linie > 77? W sumie to nawet dobry pomysł. Niska podłoga przede > wszystkim powinna wędrować na "szpitalne" linie no i > dworcowe...-takie moje prywatne zdanie :).
Pewnie, że dobry pomysł, lepiej jest na Prawobrzeżu zostawić wozy trzydrzwiowe na liniach takich jak właśnie 77 a to co miałoby obsługiwać "siódemki" czyli czterodrzwiowe Volvo niech trafi na linie bardziej obciążone. A co do Twojego prywatnego zdania, to jestem tej samej myśli :-)
wysłane przez konjo 4
> Pewnie, że dobry pomysł, lepiej jest na Prawobrzeżu zostawić > wozy trzydrzwiowe na liniach takich jak właśnie 77 a to co > miałoby obsługiwać "siódemki" czyli czterodrzwiowe Volvo > niech trafi na linie bardziej obciążone.
Odwieczna walka pomiędzy uczniami szkół w Dąbiu, a pozostałymi pasażerami z pewnością nabierze całkiem nowego ciekawego charakteru w trójdrzwiowych przegubach. :) Ja już nie muszę korzystać z 77 o 7:35 więc mi jest wszystko jedno. :)
--- It's a critical solution.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Odwieczna walka pomiędzy uczniami szkół w Dąbiu, a pozostałymi > pasażerami z pewnością nabierze całkiem nowego ciekawego > charakteru w trójdrzwiowych przegubach. :) Ja już nie muszę > korzystać z 77 o 7:35 więc mi jest wszystko jedno. :)
Ja też już nie muszę, ale przyznasz rację, że poza szczytem to trzydrzwiowe wozy w zupełności wystarczą. A jak dobrze pójdzie to nawet i na szczytowych kursach takie wozy w zupełności wystarczą, bo znaczna część pasażerów wysiada na Gierczak, a później już autobus pustoszeje.
wysłane przez konjo 4
> Ja też już nie muszę, ale przyznasz rację, że poza szczytem to > trzydrzwiowe wozy w zupełności wystarczą.
Przyznam, że najbardziej podobały by mi się te trójdrzwiowe wozy na brygadach przegubowych linii jadących na Basen Górniczy i mam nadzieje zobaczyć je na m. in. na 56, 65, 71, 73 itp. Domyślam się jednak, że SPAD nie wytrzyma tak jak z debiutem NL223 na D i prędzej czy później dział Flash zaroi się od informacji w których będą raporty o zdobyciu kolejnych linii przez NG312.
--- It's a critical solution.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Przyznam, że najbardziej podobały by mi się te trójdrzwiowe wozy na > brygadach przegubowych linii jadących na Basen Górniczy i mam > nadzieje zobaczyć je na m. in. na 56, 65, 71, 73 itp. Domyślam się > jednak, że SPAD nie wytrzyma tak jak z debiutem NL223 na D...
Na D to będzie lekką przesadą (o ile o lekkiej można mówić), ale czasami nawet na tych do Basenu przeguby są za długie, tam przydałyby się wozy piętnastometrowe bo to właśnie one są takim złotym środkiem. Poza tym poczekajmy co nam czas przyniesie i wtedy komentujmy wyczyny SPAD-u ;)
wysłane przez konjo 4
> czasami nawet na tych do Basenu przeguby są za długie, tam przydałyby > się wozy piętnastometrowe bo to właśnie one są takim złotym środkiem.
Pietnastki to moim skromnym zdaniem średnie rozwiązanie dla Szczecina. Niby złoty środek, a tak po prawdzie nie bardzo wiadomo co z tym zrobić. Kwalifikacja z jaką podchodzi się u nas do tego typu taboru powoduje tarcia na linii przewoźnik - pasażer. Bo nijak tego typu bus nie jest w stanie zmieścić tylu osób co przegub, a uznane jest za równorzędny pojazd. Dodatkowo są to troszeczke mniej elastyczne i mniej zwrotne autobusy, w związku z tym może się zdarzyć, że nie da się z nich swobodnie korzystać na każej linii. (celowo piszę w trybie przypuszczającym, bo nie mam czasu na debatowanie nad promieniem skrętu na każdej z ulic) Kolejna sprawa to wąskie gardło jakie się tworzy w niskich pietnastkach pomiędzy 2-3 drzwiami. Dodatkowo dochodzi do tego dyskusyjna wytrzymałość tak rozciągniętej konstrukcji. Neoplan może nie jest świetnym przykładem, bo często ich jakość jest podważana, ale z pewnością model N4020 wypada najgorzej pod tym względem, bo eksploatacja w wielu miastach pokazuje, że pojawiają się problemy np. z wytrzymałością kratownic. Moim zdaniem jak nie trzeba w SPADzie i SPAKu 15 metrowców to nie należy ich kupować dla fantazji, aby mieć ogniowo pośrednie pomiędzy 12 i 18 m. Ceny są niewiele mniejsze niż pełne 18, spalanie też dużo nie spada, w związku z tym zawsze lepiej mieć w pełni elastyczny tabor. Ale oczywiście nie każdy się musi ze mną zgadzać.
--- It's a critical solution.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Ale > oczywiście nie każdy się musi ze mną zgadzać.
I całe szczęście, bo ja jestem święcie przekonany, że na 56 i 73 wystarczyłyby właśnie piętnastki, a co do przejścia pomiędzy drzwiami to w tych polickich jakoś tego nie widać, żeby ludzie narzekali ;).
wysłane przez Jacek
> I całe szczęście, bo ja jestem święcie przekonany, że na 56 i 73 > wystarczyłyby właśnie piętnastki
Zgodzę się. Przegub na 73 poza szczytem jest zbędny, ale jednocześnie 12 m może być za mało. Z 56 to bym polemizował bo tu bardzo różnie bywa - raz sobie jedzie niemal pusty Ikarek, a raz już na Basenie Górniczym ludzie się ledwo mieszczą w przegubie.
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez t105n 49
> a co do przejścia pomiędzy drzwiami to w > tych polickich jakoś tego nie widać, żeby ludzie narzekali ;).
Właśnie z powodu narzekań pasażerów na zbyt duży tłok, wycofano je ze 107 :-) Moje prywatne zdanie jest takie, że 15-metrowce są do bani, bo są mało zwrotne, pojemnością nie mogą się równać z przegubowcami, a ceną owszem tak. Wiem, że powtórzyłem zdanie konjo, ale dokładnie tak samo uważam.
wysłane przez MAN756 23
> I całe szczęście, bo ja jestem święcie przekonany, że na 56 i 73 > wystarczyłyby właśnie piętnastki, a co do przejścia pomiędzy drzwiami to w > tych polickich jakoś tego nie widać, żeby ludzie narzekali ;).
Z tymi przejściami dla pasażerów to nie jest duży problem chodzi o samą zwrotność tego typu autobusu.Już kiedyś pisałem na forum,że bodajże w 1998 r zajezdnia Klonowica testowała 15m Neoplana. Po dwóch dniach testów autobus zaliczył co najmniej ze dwie stłuczki.Autobusy 15m kompletnie się nie sprawdzają w naszych warunkach no chyba że jest to trasa taka jak 101, F gdzie w ogóle nie ma ciasnych zakrętów.A na 73 jest parę ciasnych zakrętów gdzie deskorolka mogłaby mieć spore problemy, natomiast przegub się "łamie" i lepiej w chodzi w zakręty.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
A na 73 jest parę ciasnych > zakrętów gdzie deskorolka mogłaby mieć spore problemy, natomiast przegub > się "łamie" i lepiej w chodzi w zakręty.
Tak prawdę mówiąc te ciasne zakręty miały być przebudowane, ale jak wszyscy dobrze wiemy zdążyli je tylko wyasfaltować. Ale na reszcie trasy takich zakrętów nie ma. Poza tym te kilka zakrętów znajdzie się na każdej linii, ale jeden czy dwa zakręty nie powinny dyskredytować takich rozwiązań. W wielu miastach (ot, choćby Poznań)takie rozwiązania są stosowane i się sprawdzają. A co do pasażerów, to przy większej ilości takich wozów przyzwyczailiby się do nich tak samo jak zrobili to w przypadku Helmutów czy Bulw, gdzie drzwi się otwiera samemu.
wysłane przez Piotr
> Autobusy 15m kompletnie się > nie sprawdzają w naszych warunkach
Jeżeli 15 metrowce byłby w SPAKu to już na dzień dobry mają zabójczy wyjazd na trasę :D. Chyba większość z Was zna wspaniały zjazd z ul. Klonowica w ul. Wernyhory:DDD. Tak przy okazji: może w koncu podwyższą przystanek na Wernyhory? Ten przy zajezdni-kierunek na centrum.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Jeżeli 15 metrowce byłby w SPAKu to już na dzień dobry mają zabójczy > wyjazd na trasę :D. Chyba większość z Was zna wspaniały zjazd z ul. > Klonowica w ul. Wernyhory:DDD.
Mi nie chodzi o to, żeby takie wozy trafiły do SPAK-u bo tam faktycznie są zbędne, ale na Prawobrzeżu niejednokrotnie zdałyby egazmin. Poza tym wozy obsługujące centrum muszą być dostosowane do warunków tam panujących, dlatego pisząc numery linii nie wpisywałem nic, co mogłoby kojarzyć się z liniami po lewej stronie Odry. Uważam, że te niefortunne 15 metrów ma odrobinę więcej zalet jak wad i prawobrzeżne linie mogłyby na nich skorzystać, a nie są używane głównie przez ich błędną klasyfikację we władzach ZDiTM-u jak już wcześniej zostało to wspomniane.
wysłane przez Jacek
> Odwieczna walka pomiędzy uczniami szkół w Dąbiu, a pozostałymi > pasażerami z pewnością nabierze całkiem nowego ciekawego > charakteru w trójdrzwiowych przegubach. :)
Już się nie mogę doczekać :>
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez lhb178 19
> a tak przy okazji...Ciekawe, czy ten test ma nam dać do > zrozumienia, że przegubowa używka z Niemiec trafi na linie > 77?
A czy krótki MAN ze strony SPAK z "60 CUKROWA" na wyświetlaczu coś sugeruje?