Forum

Od poniedziałku polityka transportowa?

Na poniedziałkowej sesji Rady Miasta radni zajmą się uchwałą dotyczącą przyjęcia polityki transportowej Szczecina. Jak czytamy w preambule, "ma ona za zadanie naświetlić kierunki rozwoju transportu w Szczecinie, tak aby możliwe było uniknięcie błędów jakie popełniono w innych miastach, w tym w wielu rozwiniętych państwach Europy Zachodniej w tej dziedzinie".

wysłane przez LLUZNIAK

Moim zdaniem jest to kolejna część przedwyborczych bajeczek... a szkoda.

wysłane przez Robert 5

Temat jest wałkowany już długo i na różne sposoby. Niestety obserwowane od lat i zapowiadające się na lata następne działania miasta w tej dziedzinie (tabor, stan torowisk, SST, tramwaj na Mieszka I i Taczaka, przebudowa Krzywoustego itd.) dokładnie zaprzeczają założeniom prezentowanej szczecińskiej polityki transportowej w aspekcie transportu zbiorowego. :-/

wysłane przez nowy (gość)

Temat wałkowany od dawna i raczej nie relany, jeżeli chodzi o wykonanie. co do autobusów, to zgodnie z unijnymi przepisami miasto nie może dotować zakupów autobusów, więc spółki same będą musiały wymienić tabor, albo w mieście będą musiały pojawić się nowe firmy przewozowe. Inne postulaty też brzmią ciekawie, szybki tramwaj, park&ride. Tylko skąd miasto weźmie na to pieniądze? No cóż. Pożyjemy, zobaczymy....

wysłane przez LLUZNIAK

nowy napisał(a):

> Tylko skąd miasto weźmie > na to pieniądze? No cóż. Pożyjemy, zobaczymy....

"Unia da" ...a jak nie da to będzie to świetna wymówka aby nie zrealizować ok 99% z wymienionych założeń.

--- I wish I were...

wysłane przez Phobos 17

W pażdzierniku 2004 Rada Miasta uchwaliła Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego na lata 2004-2013. Wspaniałe 46 stron populizmu. I co? I nic. Ale radni będą mogli się jak dzieci autystyczne cieszyć, że niby coś robą :-/

Zaczynam być zwolennikiem rządów faszystowskich...

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez kajetansz 65

Phobos napisał(a):

> Zaczynam być zwolennikiem rządów faszystowskich...

moze autorytarnych chciales powiedziec?

Штирлиц

wysłane przez TCT

Stirlitz napisał(a):

> moze autorytarnych chciales powiedziec?

Wiwat Sanacja!

wysłane przez Paweł Ogrodnik (gość)

ZPRTP tak samo jak Polityka transportowa jest dokumentem niezbędnym do ubiegania się dotacje celowe. Uchwalenie PT jest kolejnym krokiem, mającym na celu ułatwienie miastu sięganie po środki z UE. W przeciwieństwie do ZPRTP tutaj mamy doczynienia z wyznaczeniem kierunku działań w całym systemie transportowym na terenie miasta i nań wpływającego. Mam nadzieję, że kolejnym krokiem po uchwaleniu PT będzie przygotowanie kompletnego studium układu komunikacyjnego miasta Szczecina. Kolejny dokument, bez którego wszelkie zmiany planistyczne i tak są robione w ciemno (pozostaje nam się tylko cieszyć, że mamy świetnych urbanistów, którzy pamiętali i pamiętają o tym, że system transportowy będzie się rozwijał). Żeby rozwiać wątpliwości niektórych. Ten dokument to nie jest żadna kiełbasa wyborcza. Tak samo jak nie był nią ZPRTP, od którego uchwalenia zależało to, czy miasto będzie się mogło ubiegać o środki na słynne już sześć doczep do bulw, 180 metrów torów na Ku Słońcu oraz nowe autobusy (te przepadły). ZPRTP został przygotowany w ekspresowym tempie siłami własnymi UM. Rada Miasta nie miała z tym nic wspólnego. Musiała jedynie dokument uchwalić. Podobnie jest w przypadku PT, jednak w jej tworzeniu oprócz przedstawicieli UM brali udział niezależni eksperci. Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że Krzywoustego nie powstałaby w takiej formie, gdybyśmy mieli uchwaloną właśnie Politykę Transportową. Nie ogranicza ona rozwoju, a jednak chroni przed niepożądanymi działaniami uderzającymi w system transportowy. Po prostu porządkuje wszystkie kwestie związane z transportem. Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty sporządzane są na lata i z dnia na dzień niczego nie zmienią. Potrzeba jeszcze chęci by ich zapisy realizować, a nie każdy ma ochotę brnąć w urzędniczą machinę by się za to zabrać... Bo to właśnie urzędnicy przygotowują wszelkie wnioski. Rada Miasta może je tylko przegłosować lub nie. Pozdrawiam

PS. Dla przeciwników busików - ich wykorzystanie na terenie miasta jest nieuniknione, a fakt, że na dzień dzisiejszy mało kto jest w stanie podać przykłady, gdzie je można wykorzystać, jest spowodowany tylko tym, że nie zostały przeprowadzone odpowiednie badania.

wysłane przez jas59  ?

Paweł Ogrodnik napisał(a):

> Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty > sporządzane są na lata i z dnia na dzień niczego nie zmienią. > Potrzeba jeszcze chęci by ich zapisy realizować, a nie każdy ma > ochotę brnąć w urzędniczą machinę by się za to zabrać... Bo to > właśnie urzędnicy przygotowują wszelkie wnioski. Rada Miasta > może je tylko przegłosować lub nie.

Cieszę się, że powstał wreszczcie, długo zapowiadany dokument polityki transportowej w mieście. Zgadzam sie z Panem Pawłem Ogrodnikiem, że trzeba woli politycznej aby te zapisy realizować. Niestety w mieście nie ma takiej. W okresie 60-lecia istnienia komunikacji w Szczecinie powstało wiele takich dokumentów przewidujących porządkowanie i usprawninie komunikacji, a co wyszło każdy widzi. Żeby nie być gołosłownym w ciągu tych lat nie zrealizowano pomimo planów: – budowy nowej trasy tramwajowej w ciągu ulicy 26 Kwietnia do Krzekowa. – budowy trasy tramwajowej Basen Górniczy – Osiedle Słoneczne tj. SST. – budowy trasy tramwajowej w ulicy Szafera do Al.Wojska Polskiego. – budowy trasy tramwajowej od ulicą Krasińskiego przez Łuczniczą, Warcisława do Łącznej wraz z zajezdnią tramwajową. – budowy trasy w ciągu ulicy Mieszka I do ulicy Cukrowej. – budowy trasy tramwajowej w ulicy 1 Maja. – budowy trasy (łącznika) w ulicy Spacerowej do pętli na ulicy Arkońskiej. – przewidywano również modernizację zajezdni tramwajowej "Niemierzyn", ale w ostateczności została zamknięta. Oczywiście byłbym niesprawiedliwy, gdybym powiedział, że w ciągu tych lat nie było żadnych działań prowadzących do modernizacji i poprawienia funkcjonowania i bezpieczeństwa w komunikacji miejskiej między innymi: przeniesienie torowisk na wydzielone miejsca w ciągu ulic a znajdujących sie na jezdni, wybudowanie zajezdni (Police) i (Klonowica) modernizacja i budowa innych obiektów związanych z komunikacją miejską itp. Reasumując, chciałbym wierzyć, że opracowany dokument pod nazwą "Polityka Transportowa" miasta Szczecina przygotowany przez urzędników i niezależnych ekspertów oraz przyklepany przez Radę, doczeka się realizacji i nie zostanie odłożony ad acta.

--- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez Phobos 17

Paweł Ogrodnik napisał(a):

> ZPRTP tak samo jak Polityka transportowa jest dokumentem > niezbędnym do ubiegania się dotacje celowe.

I wszyscy o tym wiemy. Tylko problem polega na tym, że jest to już któryś z kolei papierek, którego się nie realizuje. I podobnie do Polityka Trnasportowa - w całości zostanie zapomiana jak tylko unia da kase. Brutalne ale prawdziwe.

> Uchwalenie PT jest > kolejnym krokiem, mającym na celu ułatwienie miastu sięganie po > środki z UE.

I to jest jedyny cel tej PT. Jej celem nie jest ułatwienie życia pasażerom. Jej celem nie jest zwiększenie priorytetu KM nad transport indywidualny. To poprostu będzie kolejny papierek...

> W przeciwieństwie do ZPRTP tutaj mamy doczynienia > z wyznaczeniem kierunku działań w całym systemie transportowym > na terenie miasta i nań wpływającego.

ZPRTP też wyznacza konkretne kierunki zadań 0 w transporcie publicznym. I co z tego? I nic.

> Mam nadzieję, że kolejnym > krokiem po uchwaleniu PT będzie przygotowanie kompletnego > studium układu komunikacyjnego miasta Szczecina.

Żebyśmy mieli trzeci papierek do kompletu?

> Kolejny > dokument, bez którego wszelkie zmiany planistyczne i tak są > robione w ciemno (pozostaje nam się tylko cieszyć, że mamy > świetnych urbanistów, którzy pamiętali i pamiętają o tym, że > system transportowy będzie się rozwijał).

ROTFL! Pokaż mi prosze, gdzie przez ostatnie 5 lat ten system transportowy (mam na myśli KM) się tak bardzo rozwinął, że trzeba uchwały RM żeby było to możliwe...

> Żeby rozwiać wątpliwości niektórych. Ten dokument to nie jest > żadna kiełbasa wyborcza. Tak samo jak nie był nią ZPRTP, od > którego uchwalenia zależało to, czy miasto będzie się mogło > ubiegać o środki na słynne już sześć doczep do bulw, 180 metrów > torów na Ku Słońcu oraz nowe autobusy (te przepadły).

Miasto JUŻ się o te środki wystarało o ile mnie pamięć nie myli...

> Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że Krzywoustego nie > powstałaby w takiej formie, gdybyśmy mieli uchwaloną właśnie > Politykę Transportową.

Oto kilka ciekawostek z WPI, ZPRTP i wielu innych "programow" z lat poprzednich: - od 2 lat jeździmy już SST do pętli przy Słonecznym! - torowisko do Kijewa jest prawe gotowe - od 3 lat mamy w Szczecinie 8 wieloczlonowych wagonó przegubowych - Piastów wyremontowano w całości w zeszłym roku - linia z Narutowicza na Czarneckiego przeniesiona 2 lata temu - wydłużenie linii tramwajowej na Krasińskiego przez Przyjaciół Żołnierza i Warcisława do zajezdni Odolany jest w ostatniej fazie budowy - oddana w całości do użytku zostanie w najbliższych dniach ulica Nowoszeroka wraz z całą linią tramwajową od Turzynu przez 26 Kwietnia, Taczaka, Nowoszeroką aż po nową pętlą tramwajowo-autobusową przy Szafera. Jednocześnie ruszyć mają prace przy Lesie Arkońskim nad połączeniem z Wojska Polskiego i nową pętlą

Mam wymieniać dalej? Ciekawe, ile znalazłoby się obowiązujących uchwał RM, w których można przeczytać o priorytecie dla tramwajów i torowiskach wydzielonych. A są takie z całą pewnością. Jakimś dziwnym trafem nie uchroniło to nas przed przebudową Krzywoustego. Tak samo jak zapisy mówiące o nie budowaniu nowych parkingów w centrum nikogo nie powstrzymując przed próbami postawienia takowego pod placem Orła Białego :-/

> Nie ogranicza ona rozwoju, a jednak > chroni przed niepożądanymi działaniami uderzającymi w system > transportowy.

Populizm warining error!

Panie i panowie - oto jak rośnie nam kolejny przejadacz naszych podatków w Urzędzie Miasta Szczecina, który pewnie już nie długo będzie zadowolony z siebie "bo niby coś robi" :-(

> Po prostu porządkuje wszystkie kwestie związane z > transportem. Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty > sporządzane są na lata i z dnia na dzień niczego nie zmienią.

Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty to doskonała kalka z wcześniej uchwalonych Wieloletnich Pralów Inwestycyjnych i wszelkich innych uchwał RM i tak jak one - nic nie zmieni.

> PS. Dla przeciwników busików - ich wykorzystanie na terenie > miasta jest nieuniknione, a fakt, że na dzień dzisiejszy mało > kto jest w stanie podać przykłady, gdzie je można wykorzystać, > jest spowodowany tylko tym, że nie zostały przeprowadzone > odpowiednie badania.

Ale jak Paweł Ogrodnik rzutem na taśmę nagle zrobi badania, to takie przykłady się namnożą. Potrzeba jest matką wynalazku :-/

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez marko 4

Phobos napisał(a):

> - wydłużenie linii tramwajowej na Krasińskiego przez Przyjaciół > Żołnierza i Warcisława do zajezdni Odolany jest w ostatniej fazie > budowy

To już chyba nigdy nie zostanie zbudowane bo na Książąt Pomorskich nie ma miejsca na tego typu przedsięwzięcie... Chyba żeby estakade wybudowali :P

wysłane przez LLUZNIAK

marko napisał(a):

> To już chyba nigdy nie zostanie zbudowane bo na Książąt Pomorskich > nie ma miejsca na tego typu przedsięwzięcie... Chyba żeby estakade > wybudowali :P

Jeżeli chodzi o miejsce to bez przesady - na pewno by się znalazło. Natomiast z resztą się zgadzam - "To już chyba nigdy nie zostanie zbudowane", a szkoda.

--- I wish I were...

wysłane przez Phobos 17

> To już chyba nigdy nie zostanie zbudowane bo na Książąt Pomorskich > nie ma miejsca na tego typu przedsięwzięcie... Chyba żeby estakade > wybudowali :P

A znajdź mi prosze w moim poście jakąkolwiek wzmiankę o os. Książąt Pomorskich to cie złotem, srebrem i platyną obsypie.

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez marko 4

Phobos napisał(a):

> > A znajdź mi prosze w moim poście jakąkolwiek wzmiankę o os. Książąt > Pomorskich to cie złotem, srebrem i platyną obsypie.

A ulice Przyjaciół Żołnierza (na której mieszkam) i Warcisława to gdzie niby są? Na WARSZEWIE czy może BUKOWYM??

wysłane przez Phobos 17

> A ulice Przyjaciół Żołnierza (na której mieszkam) i Warcisława to gdzie > niby są? Na WARSZEWIE czy może BUKOWYM??

A to tylko przez jedne osiedle takowe ulice przebiegają? Poza tym poczytaj sobie najpierw coś o koncepcji linii Krasińskiego - Przyjaciół Żołnierza - Warcisława - Odolany zanim zaczniesz takie głupoty wypisywać.

PS. Uprasza się o niekrzyczenie na forum.

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez lhb178 19

marko napisał(a):

> > - wydłużenie linii tramwajowej na Krasińskiego przez Przyjaciół > > Żołnierza i Warcisława do zajezdni Odolany jest w ostatniej fazie > > budowy > > To już chyba nigdy nie zostanie zbudowane bo na Książąt Pomorskich > nie ma miejsca na tego typu przedsięwzięcie... Chyba żeby estakade > wybudowali :P

Miejsce w planie zagospodarowania przestrzennego jest zapewnione (a że po trupach - wyburzeniu pewnie połowy pierzei ul. Krasińskiego - to inna sprawa).

wysłane przez Robert 5

lhb178 napisał(a):

> Miejsce w planie zagospodarowania przestrzennego jest zapewnione (a > że po trupach - wyburzeniu pewnie połowy pierzei ul. Krasińskiego - > to inna sprawa).

Raczej w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, bo nie spodziewam się by był na ten rejon aktualny MPZP. A do wyburzenia idzie z tego co pamiętam odcinkami na przemian jedna i druga pierzeja Krasińskiego. Docelowa szerokość pasa drogowego ulicy Krasińskiego jest dobrze widoczna w górę od Łuczniczej.

wysłane przez techno

> Raczej w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania > przestrzennego, bo nie spodziewam się by był na ten rejon aktualny > MPZP.

Dokładnie - na razie jest to w Studium. MPZP nie ma uchwalonego praktycznie od Giedroycia aż do krzyżówki z Chopina i Rapackiego.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez jas59  ?

Phobos napisał(a):

> Populizm warining error! > Panie i panowie - oto jak rośnie nam kolejny przejadacz naszych > podatków w Urzędzie Miasta Szczecina, który pewnie już nie długo > będzie zadowolony z siebie "bo niby coś robi" :-(

Widzę, że zgadzamy się co do treści. Zastanawiam się tylko, czy może coś nam umknęło, a tajemnicę posiada Pan Paweł Ogrodnik. Może Pan Ogrodnik założył w Radzie "zespół lobbystów na rzecz szerokorozumianej komunikacji". Wnioskuję z tąd, że wie co mówi albo myśli, że mówi co wie. Dywaguję tylko, a może Pan Ogrodnik chce to realizowć po zatwierdzeniu? Chyba się jednak mylę. Zostanie to chyba odłożone ad acta, a po wyborach natępna Rada przyjmie nową uchwałę pn "Polityka Transportowa" opracowaną w efekcie burzy mózgów szacownych autorytetów. I tak w kółko Macieju. Chyba już przyszedł czas najwyższy na konkretne działania i decyzję.

--- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez DamTram

Phobos napisał(a):

> - od 2 lat jeździmy już SST do pętli przy Słonecznym! > - torowisko do Kijewa jest prawe gotowe > - od 3 lat mamy w Szczecinie 8 wieloczlonowych wagonó > przegubowych > - Piastów wyremontowano w całości w zeszłym roku > - linia z Narutowicza na Czarneckiego przeniesiona 2 lata temu > - wydłużenie linii tramwajowej na Krasińskiego przez Przyjaciół > Żołnierza i Warcisława do zajezdni Odolany jest w ostatniej fazie > budowy > - oddana w całości do użytku zostanie w najbliższych dniach ulica > Nowoszeroka wraz z całą linią tramwajową od Turzynu przez 26 > Kwietnia, Taczaka, Nowoszeroką aż po nową pętlą > tramwajowo-autobusową przy Szafera. Jednocześnie ruszyć mają > prace przy Lesie Arkońskim nad połączeniem z Wojska Polskiego i > nową pętlą czemu ja nic o tym nigdy nie wiedzialem ide focić ty "wieloczłonowce" :P

wysłane przez Administracja 0

Polecamy wątek przyklejony - zasady pisania na forum, ze szczególnym uwzględnieniem punktu 3.

wysłane przez Andrzej (gość)

Phobos napisał(a):

Ale radni będą mogli się jak > dzieci autystyczne cieszyć, że niby coś robą :-/

Ha ha. Ująłeś to bardzo trafnie. Popieram !

wysłane przez t105n  49

Phobos bardzo trafnie to ujął. Kolejna uchwała ze świetlanymi planami => kolejny papierek do szuflady. A rzeczywistość jest dokładnie odwrotna. A może ktoś potrafi wskazać, jak wygląda priorytetowe potraktowanie KM na Krzywoustego, np. to szumne "wydzielanie torowiska"? Szkoda, że radni zamiast uchwalać, to już dawno jest uchwalone, nie wezmą się po prostu do roboty...