Forum

101 przez Stołczyn

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jakiś czas temu mieszkańcy dzielnicy Stołczyn wnioskowali o poprowadzenie linii 101 z ul. Szosa Polska przez Nehringa i ul. Policką. Wg mnie byłby to dobry pomysł i lepsze połączenie tej części miasta z jego centrum a pozatym nie jest to jakaś duża odległośc. Z reszta po co 3 linie mają sie nakładać na tym krótkim odcinku Szosy Polskiej? Jako że linie 101 obsługuje najczęściej tabor nowszy no to z pewnością wzrosłoby zagrożenie wandalizmem w tych pojazdach. Jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii?

wysłane przez MQ 0

wocash napisał(a):

> Jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii?

Jakiś czas temu również mieszkańcy Bukowa chcieli 101, bo 58 to podobno za mało. Odpowiedź na te propozycje - nie ma kto za to zapłacić (należy przy tym pamiętać, że linia jest finansowana przez dwie gminy), a czas przejazdu 101 już jest długaśny.

wysłane przez Luke_Police 151

mkubien napisał(a):

> a czas przejazdu 101 już > jest długaśny.

I chyba nawet najdłuższy ze wszystkich linii zwykłych dziennych (obok 103).

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo 4

Luke_Police napisał(a):

> I chyba nawet najdłuższy ze wszystkich linii zwykłych > dziennych (obok 103).

Eee tam zaraz najdłuższych, nowe 73 to jest coś. Godzinka w tą, czy w tamtą. ;)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

mkubien napisał(a):

> Jakiś czas temu również mieszkańcy Bukowa chcieli 101, bo > 58 to podobno za mało.

I dalej chcą :> Skoro ZDiTM na wnioski RO o wydłużenie kursowania chociaż jednej brygady do normalnych godzin wieczornych reaguje głośnymi słowami że "niedasie", a na opcję powrotu 58 na starą trasę i puszczenia 101 przez Bukowo skiwa głową twierdząc, że pomysł jest do przemyślenia to wiadomo, że prędzej się przychyli do 101'ki, niż do poprawy 58 ;-)

Natomiast co do samego pomysłu 101'ki na Stołczynie to powiem tylko, że wydłużyłoby to czas przejazdu o te 17 minut uprzykrzając nieco życie pasażerom z Polic, jednak umożliwiłoby drastyczne pocięcie rozkładu, jeśli nie skrócenie trasy, bądź całkowite wycięcie 102'ki, a wielu mieszkańcom Stołczynu/Skolwina ułatwiłoby życie (obecnie wiele "stołczynian" korzysta ze 102 aby dojechać do stacji energetycznej nż i tam przesiada się w 107/101)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

wocash napisał(a):

[ciach]

Takie jest moje zdanie że tego nie popieram bo już dzisiaj 101 jedzie 45 minut w wariancie przez ZCh a Ty jeszcze chcesz tym ludziom jadącym do Jasienicy dokładać? Moim zdaniem lepiej uciąć 63. Mam wrażenie że samo 58 do obsłużenia pustkowia wystarczy a 63 skróci się czas przejazdu, obsłużymy nowe tereny (swoją drogą też pustawe) i zmniejszy się ilość km = zmniejszy się koszt utrzymania tejże linii.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Pepe 90

wocash napisał(a):

> Jakiś czas temu mieszkańcy dzielnicy Stołczyn wnioskowali > o poprowadzenie linii 101 z ul. Szosa Polska przez Nehringa i > ul. Policką. Wg mnie byłby to dobry pomysł i lepsze > połączenie tej części miasta z jego centrum a pozatym nie > jest to jakaś duża odległośc. Z reszta po co 3 linie > mają sie nakładać na tym krótkim odcinku Szosy Polskiej? > Jako że linie 101 obsługuje najczęściej tabor nowszy no > to z pewnością wzrosłoby zagrożenie wandalizmem w tych > pojazdach. Jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii?

Oczywiście połączenie by się poprawiło, ale jest to zapewne trudne do zrealizowania ponieważ na 101 trzeba by było dołożyc z jedną brygadę. Co do wandalizmu to zwiększył by się w tym sensie, że panowie w dresach krócej czekaliby na kolejny autobus do zdemolowania. Piszesz, że na 101 nowszy tabor? A co niby jeździ na 63 i 102? Weźmy wczorajszy dzień. 102: #3026, #3012, #3028. 63: #3025, #3016, #3015. To jest zły tabor? Oczywiście nie wnikam w temat SPAK-u, który chce tam wykończyc swoje M11. Czy nowa linia jest tam potrzebna aż tak bardzo? Moim zdaniem jeżeli już to zwiększenie częstotliwości 63 i 102 pomiędzy szczytami. A jeśli faktycznie trzeba tam 101 to 102 trzeba by było trochę pociąc... :)

wysłane przez Luke_Police 151

wocash napisał(a):

> Jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii?

Tak jak koledzy już napisali, nie można katować pasażerów z Jasienicy kosztem ludzi z odludnej dzielnicy. Wydaje mi się, że lepiej już byłoby puścić tą trasą linię 58, zaś do Bukowa utworzyć linię okreżną 72 na trasie Nehringa Pomnik - Ludgardy - Zagórskiego - Policka - Nehringa. Jedna brygada kursująca naprzemiennie w oba kierunki by chyba wystarczyła. Ewentualnie kombinować z którąś linią (63 lub 58) na zasadzie co drugi kurs inną trasą.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Mareczek 1

Luke_Police napisał(a):

> Wydaje mi się, > że lepiej już byłoby puścić tą trasą linię 58, zaś do > Bukowa utworzyć linię okreżną 72 na trasie Nehringa Pomnik > - Ludgardy - Zagórskiego - Policka - Nehringa.

Pamiętaj, mamy XXI wiek, ludzie są wybredni i nie lubią przesiadek.

-- Zapamiętaj datę - 28.09.2006, godz 21:11. 57 przyjechał planowo na przystanek "Kormoranów". Cuda się zdarzają ale nie licz na nie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Tak jak koledzy już napisali, nie można katować pasażerów > z Jasienicy kosztem ludzi z odludnej dzielnicy. Wydaje mi się, > że lepiej już byłoby puścić tą trasą linię 58

Utrudniasz wówczas życie ludowi znad odry, oraz likwidujesz w miarę przyjemne połączenie pasażerów z dość rozległych okolic Kościelnej z 6'ką. I ebrew pozorom to nie jest "odludna dzielnica" - porównując ze wspomnianą jasiennicą polemizowałbym nad tym, gdzie jest więcej osób.

> zaś do Bukowa utworzyć linię okreżną 72 na trasie Nehringa Pomnik > - Ludgardy - Zagórskiego - Policka - Nehringa. Jedna brygada > kursująca naprzemiennie w oba kierunki by chyba wystarczyła.

Nawet nie wypowiadaj takich pomysłów publicznie (przynajmniej jak ja to czytam ;) )! Po pierwsze osiedle traci bezpośrednie połączenie z pokoju (czyli z kochanym pośpiechem, co teoretycznie jest niekorzystne dla zetdeiteemu ze względów ekonomicznych - tracą pasażerów, a kilka - 4 do 6 - dodatkowych osób na każdej brygadzie te osiedle zapewnia). Po drugie znając życie wszedłby świetny rozkład znany z poprzednich lat, według którego na linii jest jedna brygada całodzienna (no może nie tak od razu "cało", bo kursuje do 16:08, lub niewiele dłużej, zależnie od wersji) bez zmiany kierowców, co skutkuje tak krótkim kursowaniem. Po trzecie pewnie znowu nie opłacałoby się zwiększać częstotliwości i mielibyśmy linię, która 45 minut stoi na jednym końcowym, następnie sześć minut jest w trasie do drugiego "końcowego" (będącego de facto przystankiem po środku trasy), aby tam przestać minutę i wracać przez pięć minut. Trochę bez sensu :> I tu od razu się przyznaję (jakby kto nie zauważył :P), że mieszkam na os. Bukowo i byćmoże jestem z tego względu nieobiektywny.

> Ewentualnie kombinować z którąś linią (63 lub 58) na > zasadzie co drugi kurs inną trasą.

W sumie to możnaby wypierpapier 58 z osiedla B. i wrzucić tu chociaż co drugi kurs 63 (trochę by było zapewne krzyku na początku ze względu na zmniejszenie rzeczywistej częstotliwości kursowania, ale później ludzie by dziękowali za autobus jeżdżący także po 18). Tylko że wszystko rozbija się pewnie o większą ilość wzkm (choć nie wiem/nie chce mi się liczyć jakby się miało puszczenie co drugiego kursu do dłuższego kursowania - oba elementy mogłyby się zrekompensować nawzajem).

No ale to wszystko i tak nie rozwiązuje problemu postawionego w temacie - co wtedy ze Stołczynem/Skolwinem? Ja osobiście nie widzę żadnego rozwiązania kompromisowego przy wykorzystaniu obecnych linii bez zwiększenia ilości wzkm i działaniu "na szkodę" niektórych pasażerów - jak się jednym daje to innym wtedy brakuje :/

wysłane przez Luke_Police 151

LLUZNIAK napisał(a):

> Utrudniasz wówczas życie ludowi znad odry, oraz likwidujesz w > miarę przyjemne połączenie pasażerów z dość rozległych > okolic Kościelnej z 6'ką.

Nie powiedziałem, że mój pomysł jest dobry. Szukałem tylko rozwiązania problemu, a jak widać o takowe trudno.

> No ale to wszystko i tak nie rozwiązuje problemu postawionego w > temacie - co wtedy ze Stołczynem/Skolwinem? Ja osobiście nie > widzę żadnego rozwiązania kompromisowego przy wykorzystaniu > obecnych linii bez zwiększenia ilości wzkm i działaniu "na > szkodę" niektórych pasażerów - jak się jednym daje to innym > wtedy brakuje :/

Chmmm a może co drugi kurs 101 inną trasą ? albo 107 ? A tak na serio to sytuacja powoli zaczyna przypominać walkę między Reduty Ordona a Grota Roweckiego, z tą różnicą, że tam chcieli się pozbyć autobusu i tam już były protesty i zmiany. Ale pointa jest ta sama - nie da się dogodzić wszystkim jednocześnie... chyba że ZDiTM dałby pieniądze na nową linię w co nie wierzę.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n 49

Luke_Police napisał(a):

> Chmmm a może co drugi kurs 101 inną trasą ? albo 107 ?

Ale każde wariantowanie trasy powoduje zamieszanie. Gdy do tego dołożymy ewentualne niepunktualności kursowania, bo np. jakieś roboty drogowe lub korek, to może dochodzić do sytuacji, że o tej godzinie miał jechać autobus przez Bukowo, a ten omija Bukowo (bo jest to kurs opóźniony). No i znowu bedą awantury! Niestety, nie mam sensownej propozycji rozwiązania problemu bez radyklanego zwiększenia wozokm.

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Chmmm a może co drugi kurs 101 inną trasą ? albo 107 ? A tak na > serio to sytuacja powoli zaczyna przypominać walkę między Reduty > Ordona a Grota Roweckiego, z tą różnicą, że tam chcieli się > pozbyć autobusu i tam już były protesty i zmiany. Ale pointa > jest ta sama - nie da się dogodzić wszystkim jednocześnie... > chyba że ZDiTM dałby pieniądze na nową linię w co nie wierzę.

Spokojnie - protestów, petycji, czy innego badziewia mieszkańcy tu nie planują ;-) Jedyne co to "rozmowy" rady osiedla wlekące się od lat.

wysłane przez t105n 49

Wymyśliłem niedawno pomysł na rozwiązanie obsługi Bukowa: 59 PLAC RODŁA - ... - Hoża - Robotnicza - Dębogórska - Wiszesława - Świętojańska - Pokoju - Ogrodnicza - LUDGARDY, a powrót przez Zagórskiego - Policka - Nehringa - Pokoju i dalej. Czas jazdy jednego kółka: ok. 63 minut. Częstotliwość kursowania: co 24 minuty, co daje ok. 43 kursów dziennie. Zapewnia to całodzienną obsługę Bukowa, połączenia Bukowa i górnego Stołczyna z linią "6" przy zajezdni Golęcin, poprawia obsługę rejonu ul.Studziennej (nie tylko pośpiech). Skąd wziąć kasę na dodatkowe wozokm? Ograniczyć 58 tylko do szczytu (po 5 kursów w każdym szczycie). Różnica w wozokm jest bardzo niewielka.