Forum

Czasy przejazdów na prawym brzegu odry....

wysłane przez MaK

Problem jest dosyc istotny, dlatego chcę przedstawić moje spostrzeżenia na forum. Chodzi o czas przejazdu poszczególnch linii od Słonecznego do Zdroi. Codziennie prawie jeżdze do Podjuch, a mieszkam przy pętli na Słonku. Czasy wypisame niżej notowałem na kartce a potem wyciągnołem średnią arytmetyczną dla poszczególnych linii.

B, D Słoneczne -> Zdroje rozkładowo 6 minut, rzeczywiście 8 (czasem 7 czasem 10) 71 Słoneczne -> Zdroje rozkładowo 8 min, rzeczwiście 11. (najlepszy czas 9, najgorszy 13) 65 ta sama trasa. rozkładowo 8 min. rzeczywiście 12. Hit jednak był dzisiaj. Kierowca 65 #2001 odjazd ze Słonka 16:22. Do Zdroi na przystanek wjechał 16:39!! 17 minut!

Jeżeli chodzi o przejazd do Basenu Górniczego to nie ma to znaczącej różnicy, bo każdy kierowca na Pionierów podgoni stracony czas. Ale co z pasażerami którzy przesiadają się w Zdrojach na 55 lub 64? I tu powstaje problem. Jeżeli będziemy chcieli skomunikować sobie przejazd z 55 lub 64 w Zdrojach to musimy zrobić sobie conajmniej 6 minut zapasu w Zdrojach. (To że 55 zajeżdza do Zdroi na 1, 2 minuty na plusie to już sprawa jazdy po Pionierów i czy ktoś zatrzyma 55 na Hangarowej) Uważam, że ZDiTM powinno skrócić czas jazdy po Pionierów a wydłużyć przede wszystkim między SANKTUARIUM -> WIOSENNA -> BAGIENNA dla B, D, 71 oraz między JASNA -> STRUGA MZK -> BAGIENNA dla 65. Po to, aby nie wprowadzać pasażerów w błąd. Dla przypomnienia, obecne czasy jazdy dla B, D, 71 i 65 są niezmienione od 1994 roku. Od tego czasu ruch drogowy zwiększył się o ponad 210%!!

Nooo, jedyną linią którta zajeżdza w miae planowo jest 54... ale to tylko dlatego, że na jej trasie za wiele się nie dzieje.

Stworzyłem ten wątek, aby podzielić się moimi spostrzeżeniami z ludźmi którzy interesują się KM. Powiedzcie szczerze. Czy można byłoby to jakoś rozwiązać?
MaK_86 napisał(a):

> Nooo, jedyną linią którta zajeżdza w miae planowo jest > 54... ale to tylko dlatego, że na jej trasie za wiele się > nie dzieje.

Za to 54 w szczycie przyjeżdża na Słoneczne opóźnione, bo łapie minusa na zrobieniu kółka Kijewo - Zakłady Mięsne - Kijewo :P
MaK_86 napisał(a):

> 65 ta sama trasa. rozkładowo 8 min. rzeczywiście 12.

Moim zdaniem 65 jeździ całkiem ok. Zdarza mi się podróżować o różnych porach i wydaje mi się, że odchylenia są w normie. Nie jestem w stanie określić kiedy jechałem ponad 20 minut na Basen, przy 18 w rozkładzie. Dla 1-2 minut nie ma sensu chyba robić rewolucji, bo zawsze się może zdarzyć kierowca taki jak w ostatni piątek w 77. Czas +5, ulice bez korków i pogawędka...

> Dla przypomnienia, obecne czasy jazdy dla B, D, 71 i > 65 są niezmienione od 1994 roku. Od tego czasu ruch drogowy > zwiększył się o ponad 210%!!

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1116025908.news Maciek wprowadzał zmiany w Bahnie. Powiem tak, ja nie śledze rozkładów, bo bardziej mnie interesuje tabor autobusowy, ale coś mi świtają korekty przejzadów po otwarciu pierwszej i drugiej nitki mostu PMS. Niech ktoś to pamięta dokładnie skrobnie tu coś.

> Nooo, jedyną linią którta zajeżdza w miae planowo jest > 54... ale to tylko dlatego, że na jej trasie za wiele się > nie dzieje.

84 zwykle stacza się z górki z planowo. ;)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> coś mi świtają korekty przejzadów po otwarciu pierwszej i > drugiej nitki mostu PMS.

Dobrze Ci się kojarzy, były skracane między Zdrojami a Basenem (w obu kierunkach). Nic więcej się nie zmieniło.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> 84 zwykle stacza się z górki z planowo. ;)

Yyyy dziwne bo u mnie na górze jest w kierunku kijewa praktycznie zawsze za szybko a w kierunku basenu na odrót - zawsze -2

-- Volvo ponad reszte busów :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MC napisał(a):

> Yyyy dziwne bo u mnie na górze jest w kierunku kijewa > praktycznie > zawsze za szybko a w kierunku basenu na odrót - zawsze -2

Wiesz może to dlatego, że ja jeżdzę głównie kursami poza szczytem. Przyznaje, że dawno mi się nie zdarzyło jechać autobusem rano, zwykle podróżuje od popołudnia do nocy. :)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

Powiem tak, ja nie śledze > rozkładów, bo bardziej mnie interesuje tabor autobusowy, ale > coś mi świtają korekty przejzadów po otwarciu pierwszej i > drugiej nitki mostu PMS. Niech ktoś to pamięta dokładnie > skrobnie tu coś.

Zgadza się, kiedyś to wyglądało następująco: Basen Górniczy-Zdroje-7 min. (3 min. do "Most Cłowy nż." + 2 min. do "Hangarowa nż." + 2 min. do "Zdroje Krzyzówka"). Analogicznie w odwrotnym kierunku. Natomiast nie rozumiem tego, że w aktualnym rozkładzie jest więcej czasu przewidziane na kurs Zdroje-Basen G. niż w odwrotnym kierunku...

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...
My tu gadu-gadu o trasie Zdroje-Basen a Słoneczne-Zdroje pozostaje bez sotknięcia. Jeżeli chodzi o 84 to nie za bardzo jeździ ani przez sygnalizację świetlną przy Sanktuarium ani przez światła z Jasne w Struga!!!

Do rzeczy Panowie
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MaK_86 napisał(a):

> Jeżeli chodzi o 84 to nie za bardzo jeździ ani > przez sygnalizację świetlną przy Sanktuarium ani przez > światła z Jasne w Struga!!!

A co to ma za znaczenie jeśli można spytać? Wątek dotyczy czasów przejazdów na Prawobrzeżu i jak najbardziej trzymamy się tematu. Nie odwołujemy się tutaj np. do dyskusji o 68, która w dawnych czasach Komisu przerodziła się w dość ostrą wymianę zdań. Przywołałeś linię 54, naturalną konsekwencją jest, że wypłynął jej "bisowy" odpowiednik 84. Nie każdy jeździ 71, albo B. Jak chcesz to możemy podyskutować o 65, 84, 77 i 54, bo w takiej kolejności korzystam głównie ze zwykłych autobusów. Zresztą czy ten problem ma rozmiary, które opisujesz? Gdyby SPAD notorycznie łamał wszystkie rozkłady od 2-3 do 4-5 minut, myśle, że miałoby to jakieś reperkusje patrząc chociażby na sprawe zbyt szybko dla odmiany jeżdzącej "jedynki".

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
Jasne... całkowicie się zgadzam. Chciałem w wątku zawrzeć praktycznie kursy między Słoneczym a Zdrojami bo akuret te mnie dotyczą. Ale można przecież porównywac w nim inne przypadki. Jeżdze na tym odcinku od ponad roku i widze co się dzieje. Zarówno w godzinach szczytu jak i późnym wieczorem. W dni powszednie jak i w świąteczne. napisałem, bo zauważyłem problem. Poprostu tyle.
MaK_86 napisał(a):

> Jeżdze na tym odcinku od ponad roku i widze co się dzieje. Zarówno w > godzinach szczytu jak i późnym wieczorem. W dni powszednie jak i w > świąteczne. napisałem, bo zauważyłem problem. Poprostu tyle.

To chyba musisz poczekać, aż przyjdzie jakiś rozkładowiec i włączy się do dyskusji. MKM-y to nie jest jednak taka jednolita masa... jeden siedzi w tramwajach, inny w autobusach, trzeci analizuje rozkłady, ktoś inny informację pasażerską... trzeba poczekać. U nas wysyp postów jest najczęściej rano (domniemuje, że przed pracą/szkoła i jak ludzie w analogicznych miejscach odpalą kompy) i popołudniu jak wrócą do domków. No chyba, że testuje się Tatrę KT4Dt, to wtedy statystyki wariują... ;)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
nuevo napisał(a):

> Natomiast nie rozumiem tego, że w aktualnym rozkładzie jest > więcej czasu przewidziane na kurs Zdroje-Basen G. niż w > odwrotnym kierunku...

Teoretycznie objazd pętli zajmuje więcej czasu, sama odległość jest większa.
MaK_86 napisał(a):

> Uważam, > że ZDiTM powinno skrócić czas jazdy po Pionierów a > wydłużyć przede wszystkim między SANKTUARIUM -> WIOSENNA > -> BAGIENNA dla B, D, 71 oraz między JASNA -> STRUGA MZK -> > BAGIENNA dla 65. > Czy można byłoby to jakoś > rozwiązać?

Zamiast wydłuzać czasy przejazdów to czas w końcu przeprogramować sygnalizacje na skrzyżowaniach. Na wyjeździe z Łubinowej tak by po prostej była zielona fala do Wiosennej, a nie jak obecnie, że gdy na skrzyżowaniu z pomocniczą zapala się zielone to równoczenie na skrzyżowaniu z głowną na czerwone. A na wyjazd z Jasnej chyba czas dodać chociaż 3-5 dodatkowych sekund.

-- To były czasy: 104 - Podjuchy - Dolna Odra 110 - Gryfino - Dolna Odra
Błażej napisał(a):

> Zamiast wydłuzać czasy przejazdów to czas w końcu > przeprogramować sygnalizacje na skrzyżowaniach. Na wyjeździe > z Łubinowej tak by po prostej była zielona fala do Wiosennej, > a nie jak obecnie, że gdy na skrzyżowaniu z pomocniczą > zapala się zielone to równoczenie na skrzyżowaniu z głowną > na czerwone. A na wyjazd z Jasnej chyba czas dodać chociaż > 3-5 dodatkowych sekund

Ja osobiście uważam, że KM w niektórych rejonach wymaga natychmiastowej reanimacji. Jest wiele niedociągnięć, które z czasem przekształcają się w problemy. Jeżeli w takim tempie zacznie przybywać świateł na Struga to dopiero będzie wariacja =]

A tak nie do tematu... to powiedzcie mi... dlaczego czasy przejazdów między Pl. Zwycięstwa -> Wyszyńskiego -> Dworcowa dla 61 i 81 różni się?
MaK_86 napisał(a):

> Jeżeli w takim tempie zacznie przybywać świateł na Struga to dopiero > będzie wariacja=]

Właśnie odnośnie sygnalizacji świetlnej, to uważam, że najpierw powinni wyregulować sygnalizację na skrzyżowaniu ulic Łubinowej i Struga, w kierunku Zdrojów.

-- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
MaK_86 napisał(a):

> A tak nie do tematu... to powiedzcie mi... dlaczego czasy > przejazdów między Pl. Zwycięstwa -> Wyszyńskiego -> Dworcowa > dla 61 i 81 różni się?

Bo 61 miało korygowany czas przejazdu, a 81 (jeszcze) nie.