Forum
Większa nośność 20 VOLVO ze SPAD-u ...
wysłane przez MaK
Miały mieć podobno tez mocniejsze silniki, ale coś nie wyszło i zamontowali te same 285 konne co w pozostałych. W przypadku tamtejszych 3 biegowych skrzyń nie miało sensu, bo spalały ogromne ilości paliwa. Więc zmienili je na 4 biegowe.
-- # 2877 ... true ... nothing more...
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Zauważyłem, że Volva od #2871 do #2890 mają większą > ilość miejsc stojących. 130 gdy w pozostałych jest 90.
I nigdy tych 90 stojących w żadnym nie widzałem. Pozatym nie wierzę w te płytę podłogową. Gdyby mieściły 130 to tym z ZF też daliby 130.
> Więc, te ostatnie 20 VOLVO przyszły z Wrocławia nie tylko > z inną skrzynią biegów. Ale także z lepszymi hamulcami > oraz wzmocnioną płytą podłogową.
Te lepsze hamulce to może efekt retardera?
> Miały mieć podobno tez mocniejsze silniki, ale coś nie > wyszło i zamontowali te same 285 konne co w pozostałych. W
No nie bardzo wyjsć mogło bo Volvo ZTCW nic ciekawszego ponad te DH10A285 nie oferowało do tego modelu...
> przypadku tamtejszych 3 biegowych skrzyń nie miało sensu, > bo spalały ogromne ilości paliwa. Więc zmienili je na 4 > biegowe.
Miałoby sens. Więcej mocy = lepszy kop zwłaszcza jak miały szokującą ilosć 3 biegów. Jak myślisz po co ktoś wymyślił Ikarusa z silnikiem 306 koni :>
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez MaK
> I nigdy tych 90 stojących w żadnym nie widzałem. Pozatym nie > wierzę w te płytę podłogową. Gdyby mieściły 130 to tym z > ZF też daliby 130.
Mnie zajpierw zaciekawiło to co zauważysłem na tabliczkach w środku autobusu. W VOLVO ze SPAK i dwudziestu pierwszych ze SPAD. Miejsc stojących 90. W dwudziestu ostatnich ze SPAD liczba ta wynosi 130.
> Te lepsze hamulce to może efekt retardera?
Nie koniecznie retardera! Retardet jest we wszystkich SPAD-owskich a co do SPAK to chyba tez nie wiem. Ale hamulce w pojazdach wielotonowych wzmacnia się przez zastosowanie np: wiekszej powierzchni tocznej klocków hamulcowych, utwardzeniu lub wykorzystywaniu twardszego materiału trącego, lub poprostu przez zastosowanie systemu "BAS"
> No nie bardzo wyjsć mogło bo Volvo ZTCW nic ciekawszego ponad > te DH10A285 nie oferowało do tego modelu...
Nie wiem, napisałem to co słyszałem od mechanika.
> Miałoby sens. Więcej mocy = lepszy kop zwłaszcza jak miały > szokującą ilosć 3 biegów. Jak myślisz po co ktoś > wymyślił Ikarusa z silnikiem 306 koni :>
Jasne. Ale moc to nie wszystko! Na 3 biegowych skrzyniach większa moc miałaby sens. Dlaczego? Silniki te spalały by tyle samo paliwa co 285KM z 4 biegową skrzynią. Jak były by 3 biegowe to biegi były by dłyższe, co powodowałoby że silmniki te osiągałyby wyższe obroty. Mocniejsze silniki mniejby paliły niż te słabsze. A skoro dostali te słabsze to spalanie na 3 biegowych skrzyniach błoby ogromne. Bo żeby dobrze przyśpieszyć musieliby mocniej go cisnąć.
-- like a chain saw.......
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Mnie zajpierw zaciekawiło to co zauważysłem na tabliczkach w > środku autobusu. W VOLVO ze SPAK i dwudziestu pierwszych ze > SPAD. Miejsc stojących 90. W dwudziestu ostatnich ze SPAD liczba > ta wynosi 130.
Komuś odbiło i napisał. W 2882 jest stojących 138 i co ?
> Nie koniecznie retardera! Retardet jest we wszystkich > SPAD-owskich a co do SPAK to chyba tez nie wiem. Ale hamulce w
W Klonowickich też jest. A retardera właśnie bo inaczej może współpracować ze skrzynią Voith a inaczej ZF
> przez zastosowanie systemu "BAS"
Chyba ABS, który to dąbskie mają wszystkie...
> Jasne. Ale moc to nie wszystko!
[ciach resztę]
Taa. I te 306 koni + skrzynia ZF 5 biegów to tak odnośnie tego Ikarusa. Wracając na nasze podwórko. Możesz sobie ustawić że nie będzie długich biegów. 3 biegi to imo nieporozumienie poprostu...
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez MaK
BAS jest systemem od dawna wykorzystywanym w pojazdach wielotonowych. Od niedawna montowany jest w samochodach osobowych.
BAS - (z ang. Break Asistans) Współpracujący z systemem ABS, służy do zmaksymalizowania skuteczności układu ham. podczas hamowania awaryjnego (gwałtownego).Umieszczony pomiędzy pedałem hamulaca a pompą hamulcową czujnik wykrywa gwałtowność ruchu stopy kierowcy (a więc sytuacje awaryjną, wymagającą nagłego wciśnięcie pedału hamulaca) i wywołuje na drodze elektronicznej maksymalne ciśnienie w układzie hamulcowym.
To jest właśnie BAS =]
A tak wogóle, to ten post stworztyłem nie po to żeby dyskutować o nośności. Tylko o tym, że jest to cecha ostatnich 20 SPADowskich VOLVO. Zwiększona nośność! -- like a chain saw.......
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> A tak wogóle, to ten post stworztyłem nie po to żeby dyskutować o > nośności. Tylko o tym, że jest to cecha ostatnich 20 SPADowskich > VOLVO. Zwiększona nośność!
Tymczasem ja nie przyjmuję tego do wiadomości i tyle. Tak samo nie przyjmuję do wiadomości "mocniejszej" płyty podłogowej. Ale chciałbym jeszcze przeczytać tu zdanie Konjo na ten temat. Imo ktos poprostu sobie inaczej policzył i dla zabawy albo nie wiem po co wpisał 130.
P.S. Musze się postarać wypatrzeć DMC we wszystkich 3 wozach i wtedy się całkowicie skończą dywagacje. Chyba we wszystkich będzie to 28,5t ale sprawdzimy... :)
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez MaK
> P.S. Musze się postarać wypatrzeć DMC we wszystkich 3 wozach i wtedy > się całkowicie skończą dywagacje. Chyba we wszystkich będzie to > 28,5t ale sprawdzimy... :)
No i o to mi chodzi. Zauważyłem coś, więc pisze w formie info. Żeby sprawdzić i ewentualnie jakoś to "opracować" :)
-- like a chain saw.......
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> No i o to mi chodzi. Zauważyłem coś, więc pisze w formie info. > Żeby sprawdzić i ewentualnie jakoś to "opracować" :)
Tymczasem dzisiaj to sprawdziłem i DMC w wozach ze skrzynią VOITH to takie samo 28500 jak i w pozostałych. Tymsamym żadnych większych nośności nie stwierdzam, hamulce możliwe że są inne ale też w to wątpie.
P.S. Popełniłem błąd w oznaczeniach dla dąbskich Volvo B10M-A61 N204 ot i tak to wygląda 61 zamiast 62.
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez MaK
> Tymczasem dzisiaj to sprawdziłem i DMC w wozach ze skrzynią VOITH to > takie samo 28500 jak i w pozostałych. Tymsamym żadnych większych > nośności nie stwierdzam, hamulce możliwe że są inne ale też w to > wątpie.
Hmmm... w tym wypadku, zastanawiające jest dlaczego uzyskałem takie odpowiedzi. No ale cóż. Starałem się tylko w postaci pomocy, poinformować o pewnych rzeczach.
Pozdrawiam
-- like a chain saw.......
wysłane przez konjo 4
> Tymczasem ja nie przyjmuję tego do wiadomości i tyle. Tak samo nie > przyjmuję do wiadomości "mocniejszej" płyty podłogowej. Ale > chciałbym jeszcze przeczytać tu zdanie Konjo na ten temat. Imo ktos > poprostu sobie inaczej policzył i dla zabawy albo nie wiem po co > wpisał 130.
Nic nie słyszałem na ten temat. Zresztą Volvo nie należy do pakownych busów. I to raczej pod niego ułożono specyfikację taboru MEGA... Nie mam pojęcia jakby tam miało wejść 130+42 siedzące... no chyba, że pasażerowie braliby kogoś na kolana. ;) Może to wzmocnienie to słynne spawanie kratownic? Tak swoją drogą wcześniej był poruszany temat silnika. Można spotkać informacje w sieci o DH10A360, ale wydaje mi się to grubą przesadą, żeby wtedy były w ofercie do miejskich pojazdów... Tego typu moc pojawia się dopiero teraz kiedy różnice miedzy solówką (280), a przegubem (310) się zatarły... zresztą spełnienie kolejnych norm euro odnośnie sadzy i cząstek stałych wymaga nadmiaru mocy, coby nie jeździć na wartościach granicznych nie dopalając części paliwa. :)
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.