Forum

Połączenie kimunikacyjne Wyszyńskiego - Plac Rodła

My tu gadu-gadu o Wszystkich Świętych (wiadomo, dość istotna data w naszej KM), lecz ja od jakiegoś czasu widze pewną luke w komunikacji. Chodzi o połączenie Wyszyńskiego z Rodła. Kiedyś jeździła 2. I to nawet od Basenu. Dzisiaj, pasażerowie którzy np. z Wyszyńskiego (często z Basenu) chcą jechać w strone Rodła i tam skończyć swoją podróż, lub wsiąść do innego środka komunikacji podjeżdzają 7 lub 8 do Bramy Portowej i... niestety dalej idą piechotą. Można oczywiście czekać na 2, lub 3 lecz w porównaniu do kursowania 7 lub 8 tamte całkiem odbiegają od normy. Jest jeszcze A, B, C, D lub G. Lecz połowa, o ile nie większość nie ma biletu na pośpiech. Troche dziwne jest brak bezpośredniego połączenia linii zwykłej między dwoma tak istotnymi punktami komunikacyjnymi.

Czy nie sądzicie, że dobrym pomysłem byłoby przywrócenie 2 do Basenu? Lub chociaż odwrócenia jej kursowania na objazd przez Dworcową?

Pozdrawiam

MaK_86

-- like a chain saw.......
MaK_86 napisał(a):

> My tu gadu-gadu o Wszystkich Świętych (wiadomo, dość > istotna data w naszej KM), lecz ja od jakiegoś czasu widze > pewną luke w komunikacji. Chodzi o połączenie > Wyszyńskiego z Rodła. Kiedyś jeździła 2. I to nawet od > Basenu. Dzisiaj, pasażerowie którzy np. z Wyszyńskiego > (często z Basenu) chcą jechać w strone Rodła i tam > skończyć swoją podróż, lub wsiąść do innego środka > komunikacji podjeżdzają 7 lub 8 do Bramy Portowej i... > niestety dalej idą piechotą. Można oczywiście czekać na > 2, lub 3 lecz w porównaniu do kursowania 7 lub 8 tamte > całkiem odbiegają od normy. > Jest jeszcze A, B, C, D lub G. Lecz połowa, o ile nie > większość nie ma biletu na pośpiech. Troche dziwne jest > brak bezpośredniego połączenia linii zwykłej między > dwoma tak istotnymi punktami komunikacyjnymi. > > Czy nie sądzicie, że dobrym pomysłem byłoby przywrócenie > 2 do Basenu? Lub chociaż odwrócenia jej kursowania na > objazd przez Dworcową? > > Pozdrawiam > > MaK_86

Myślę, że odwrócenie kursowania "dwójki" na objazd przez Dworcową jest niemożliwe, ponieważ dobrych kilka, jeśli nie kilkanaście lat temu zjazd w Dworcową od Bramy Portowej został zamknięty ze względu na zbyt duży spad (pochyłość). Ale za przywróceniem kursowania do Basenu Górniczego jestem jak najbardziej za, bo to faktycznie uzupełniłoby tę lukę w komunikacji. emespob
emespob napisał(a):

[ciach]

Prosimy uprzejmie o cięcie takich długich cytatów. :)

moderator@mkm.szczecin.pl
emespob napisał(a):

> Myślę, że odwrócenie kursowania "dwójki" na objazd przez > Dworcową jest niemożliwe, ponieważ dobrych kilka, jeśli nie > kilkanaście lat temu zjazd w Dworcową od Bramy Portowej > został zamknięty ze względu na zbyt duży spad > (pochyłość).

O ile dobrze pamiętam, to odcinek Dworcowej stał się jednokierunkowy w 1997 roku podczas reontu ul.Wyszyńskiego. Do tego jeszcze brakująca krzyżownica na przecięciu z trasą "6" sprawia, że pomysł jest niewykonalny.
t105n napisał(a):

> O ile dobrze pamiętam, to odcinek Dworcowej stał się > jednokierunkowy w 1997 roku podczas reontu ul.Wyszyńskiego. Do > tego jeszcze brakująca krzyżownica na przecięciu z trasą > "6" sprawia, że pomysł jest niewykonalny.

Głównym powodem jednokierunkowości Dworcowej jest brak skrajni dla mijania się tam czegokolwiek innego niż eNek, potrzebna by była przebudowa torowiska z rozsunięciem osi torów. Krzyżownica jest już mało znaczącym faktem ;-), a remont Wyszyńskiego też tu nic nei zdziałał.

-- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...
Kriz8 napisał(a):

> Głównym powodem jednokierunkowości Dworcowej jest brak skrajni > dla mijania się tam czegokolwiek innego niż eNek, potrzebna by > była przebudowa torowiska z rozsunięciem osi torów.

Wystarczy wprowadzić zakaz mijania się tramwajów na tym odcinku. Jakoś w innych miastach takie rozwiązania funkcjonują ( np. GOP ). Dla chcącego nic trudnego. Natomiast samo wzniesienie nie stanowi takiego problemu.

Iwo
t105n napisał(a):

> tego jeszcze brakująca krzyżownica na przecięciu z trasą > "6" sprawia, że pomysł jest niewykonalny.

Jest wykonalny. Wstawienie krzyżownicy nie jest tak wielkim problemem.

Iwo
MaK_86 napisał(a):

[ciach]

To już było...

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1129655220.news&query=Plac+Rod%C5%82%C4%85+z+Basen+g%C3%B3rniczym

W ramce masz inne tematy na ten post :-)

-- 300 moich zdjęć w galerii już za mną :-)
No właśnie... Uważam tą sprawe, za tak istotną, że należałoby ją jakoś nagłośnić. Wtedy podczas przebudowy Krzywoustego, słyszałem osobiście dużo pozytywnych głosów o kursowaniu 7. Dużo osób mówiło że to naprawde dobra trasa dla tej linii.

-- like a chain saw.......
MaK_86 napisał(a):

> Czy nie sądzicie, że dobrym pomysłem byłoby przywrócenie > 2 do Basenu? Lub chociaż odwrócenia jej kursowania na > objazd przez Dworcową?

Też byłem za tym, ale:

1) Potrzebne pieniądze i to dość duże. Jedno kołko to 7,5 km więcej * 90 kursów * siakieś 5 zł/km, co daje nam 3375 zł/dzień, w skali rocznej to 1 mln więcej.

2) Nie ma takiej potrzeby aby tramwaj na Basen kursował co ok. 2-3 minuty a poza szczytem co 4. Obecne co 3 w szczycie i 6 poza jest wystraczające.

3) Warto też zadać sobie pytanie, czemu żaden pospieszny nie jedzie na Kościuszki a prawie wszystkie wała na Rodła, zaś linie tramwajowe na Basen kursują tylko od strony Kościuszki, a żadna od Rodła? Na szczęście u nas nie działa system GOPowski, gdzie autobus dubluje tramwaj.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

[ciach]

No właśnie. Jednak jest to ale. Sądze że więcej osób by jeździło 7 tak jak przedtem... przez Rodła. Ciężko jest coś wymodzić. Jestem za tym, żeby tramwaje nie dublowału autobusów. Ale sam musisz przyznać że bardziej teraz dubluje się 7 na obecnej trasie. 75 i 7. Jeżeli ktoś z Wyszyńskiego jechał by na Krzekowo to raczej wybrałby 75. A co z tymi jadącymi do/z Rodła z biletem na linie zwykłe w ręku?

-- like a chain saw.......
MaK_86 napisał(a):

> No właśnie. Jednak jest to ale. Sądze że więcej osób by > jeździło 7 tak jak przedtem... przez Rodła.

Skoro 7 przez Rodła to po co linia 5?

> Jestem za tym, żeby tramwaje nie dublowału autobusów. Ale sam > musisz przyznać że bardziej teraz dubluje się 7 na obecnej > trasie. 75 i 7. Jeżeli ktoś z Wyszyńskiego jechał by na > Krzekowo to raczej wybrałby 75.

75 z 7 dubluje sie na dość krótkim odcinku, to raz. Dwa, że linie te przewożą podróżnych w całkowicie inne miejsca. 7 do Wawrzyniaka, Karłowicza, Poniatowskiego, zaś 75 na Os. Kaliny, Os. Przyjaźni, Derdowskiego, Os. Zawadzkiego. Analogicznie dotyczy np. 57 i 57bis.

> A co z tymi jadącymi do/z > Rodła z biletem na linie zwykłe w ręku?

Przesiadka. Takie są uroki linii zwykłych, niestety :(

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Skoro 7 przez Rodła to po co linia 5?

Raczej 5 nikt nie dojedzie z Wyszyńskiego do Placu Rodła. 5 Zapełnia się tak na poważnie chyba dopiero od Rodła w strone Krzekowa.

> 75 z 7 dubluje sie na dość krótkim odcinku, to raz. Dwa, że > linie te przewożą podróżnych w całkowicie inne miejsca. 7 do > Wawrzyniaka, Karłowicza, Poniatowskiego, zaś 75 na Os. Kaliny, > Os. Przyjaźni, Derdowskiego, Os. Zawadzkiego.

A na trasie do Rodła nie dublowałaby się z żadna zwykłą linią autobusową. No i 7 mogłaby jeszcze dowozić na Rodła. Pojawiają się nowe opcje.

> Przesiadka. Takie są uroki linii zwykłych, niestety :(

Ta wypowiedź to coś w stylu. "Masz bilet na linie zwykłe, masz pecha" Linie tramwajowe obsługują około 97 km tras. Linie autobusowe zwykłe jeżdzące w centrum (oprócz takich jak 71, 64 czyli prawobrzeżnych) oraz bez polickiech (101, 107, 111) obsługują 180 km. Daje to łącznie 277 km każdej z tych linii często sie dublujących. Autobusy pośpieszne: Basen G. - Studzienna 10,3 km. Basen G. - Arkońskie 9,3 km Basen G. - Plac Rodła 5 km x 3 linie = 15 km Basen G. - Pl. Sprzymierzonych 5,4 km

Linie zwykłe 277 km - Linie pośpieszne 45,4 km. (specjalnie nie wliczałem polickich, bo różnica ta byłaby większa)

Jak myślisz... których pasażerów jest więcej? Zwykłych, czy pośpiesznych?

-- like a chain saw.......
MaK_86 napisał(a):

> 5 > Zapełnia się tak na poważnie chyba dopiero od Rodła w strone > Krzekowa.

Więc pytam po co linia 5?

> A na trasie do Rodła nie dublowałaby się z żadna zwykłą linią > autobusową. > No i 7 mogłaby jeszcze dowozić na Rodła. Pojawiają się nowe > opcje.

Mogłaby dowozić, ale tę rolę spełnia linia 5. Po co dublować dwie linie tramwajowe (5 w 80-85%)? Dodatkowo zabierasz ludziom z Poniatowskiego i okolic bezpośredni dojazd do Pl. Kościuszki.

> Ta wypowiedź to coś w stylu. "Masz bilet na linie zwykłe, masz > pecha"

Taka prawda!

> Linie zwykłe 277 km - Linie pośpieszne 45,4 km. > (specjalnie nie wliczałem polickich, bo różnica ta byłaby > większa) > > Jak myślisz... których pasażerów jest więcej? Zwykłych, czy > pośpiesznych?

Zwykłych, tylko po co ta wyliczanka, bo czegoś tutaj nie rozumiem :-)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Zwykłych, tylko po co ta wyliczanka, bo czegoś tutaj nie rozumiem :-)

1. Linie zwykłe powinny stanowić podstawe w tworzeniu sieci. 2. Takie dwa ważne punkty jak Wyszyńskiego (Basen) a Plac Rodła powinny byc połączone bezpośrednio linią zwykłą.

72 Dworzec Główny - Plac Sprzymierzonych (przez Wyszka, Niepodległości, Pl. Rodła, Pl. Grunwaldzki)

-- like a chain saw.......
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MaK_86 napisał(a):

> 1. Linie zwykłe powinny stanowić podstawe w tworzeniu sieci.

Podstawę w tworzeniu sieci powinny stanowić informacje zebrane od pasażerów i ich preferencje.

> 2. Takie dwa ważne punkty jak Wyszyńskiego (Basen) a Plac Rodła > powinny byc połączone bezpośrednio linią zwykłą.

A Kołłątaja to jak? Mniej ważny węzeł ?

> 72 Dworzec Główny - Plac Sprzymierzonych (przez Wyszka, > Niepodległości, Pl. Rodła, Pl. Grunwaldzki)

Przecież mamy 1 i 4 z Pl. Zawiszy, które jedzie dokładnie taką trasą...

Tak jeszcze dodam, żeby nie płodzić postów. 75 i 7, które to podobno się dublują, celują w zupełnie innych pasażerów. Tak się może wydawać, że skoro od Turzyna do Wyszyńskiego jadą razem, to się dublują (później się tylko krzyżują i mają wspólną pętlę na Krzekowie). Sytuacja jest jednak inna. Dlaczego zatem nikt nie protestuje, że 61, 81 też się dubluje z tramwajami? I to na dłuższym odcinku niż tylko Wyszyńskiego - Pl. Kościuszki.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

> A Kołłątaja to jak? Mniej ważny węzeł ?

W takim bądź razie, najbardziej racjonalne byłoby przywrócenie starej relacji 2.
MaK_86 napisał(a):

> W takim bądź razie, najbardziej racjonalne byłoby przywrócenie > starej relacji 2.

Ale naprawdę nie potrzebujemy na Basenie Górniczym trzech linii tramwajowych. No chyba, że zaczniemy puszczać solówki co 2 minuty albo trojaki co 12 minut. Strzelałem tutaj. Nie warto wydawać pieniędzy na coś, co wygeneruje nam tylko większe koszty.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

> Ale naprawdę nie potrzebujemy na Basenie Górniczym trzech linii > tramwajowych. No chyba, że zaczniemy puszczać solówki co 2 minuty > albo trojaki co 12 minut. Strzelałem tutaj. Nie warto wydawać > pieniędzy na coś, co wygeneruje nam tylko większe koszty.

To skróćmy 7 do Dworcowej, wtedy będą pienądze na 2-jke (zaoszczędzone z 7-ki)

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
M21 napisał(a):

> To skróćmy 7 do Dworcowej, wtedy będą pienądze na 2-jke > (zaoszczędzone > z 7-ki)

UWAGA! Bo ZDiTM się zgodzi!

Lepiej by było uruchomienie 1-ki do Basenu, a skasować 6Bis.

-- Szczecin żyje Volvo!
pioko17 napisał(a):

> Lepiej by było uruchomienie 1-ki do Basenu, a skasować 6Bis.

Co ma "jedynka" do 6bis?
mkubien napisał(a):

> Co ma "jedynka" do 6bis?

No sorry...

Z resztą zmieniłem zdanie. Myślę że dobre by było uruchomienie:

10 BASEN GÓRNICZY->Gdańska->Wyszńskiego->Niepodległości->Wyzwolenia->PLAC RODŁA (powrót:Piłsłudzkiego->Matejki->Pl.Hołdu Pruskiego)

Co tym myślisz? Tak się też zastanawim, może skręt Wyzwolenia - Piłsudzkiego (od Potulickiej w stronę Stoczni) nie jest czynny, gdyż od kilkunastu lat nie jest użwany.

-- Szczecin żyje Volvo!
pioko17 napisał(a):

> 10 BASEN > GÓRNICZY->Gdańska->Wyszńskiego->Niepodległości->Wyzwolenia->PLAC > RODŁA (powrót:Piłsłudzkiego->Matejki->Pl.Hołdu Pruskiego)

Ok, pomysł dobry. Ale z kąd weźmiesz wzkm?

-- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia
marcin_bozek napisał(a):

> Ale z kąd weźmiesz wzkm?

Jak będzie linia opłacalna, to wzkm nie będzie miało znaczenia.
pioko17 napisał(a):

> Jak będzie linia opłacalna, to wzkm nie będzie miało znaczenia.

Nadal będzie to miało znaczenie ze względu na to, że kasa za bilety wpada do jednego worka. Mamy metodologię określania opłacalności linii w skali sieci, jednak wątpię, czy linia, która przejeżdża odcinek Basen Górniczy - Wyszyńskiego bez zbytniej rotacji pasażerów, może być opłacalna. Przypomnę, że po poprzednich badaniach wyszło, że 7 i 8 przynoszą straty...

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
pioko17 napisał(a):

> Co tym myślisz?

Gdy zamykane było Krzywoustego, jednym z rozpatrywanych pomysłów było skierowanie "ósemki" do placu Rodła. Problemem było takie zsynchronizowanie rozkładu z "siódemką", żeby postój na placu Rodła wynosił 0 (nie można blokować innych linii) i jednocześnie kursy na Basen były wykonywane w takcie. To jedna sprawa. Druga, że jak się tak już bawimy, to sensowniejsze od uruchamiania kolejnej linii jest skierowanie na Basen "dwójki". Ale tu znów powraca problem zbyt rozdętej obsługi Basenu, braku kilometrów itp.

> Tak się też zastanawim, może skręt Wyzwolenia - Piłsudzkiego (od > Potulickiej w stronę Stoczni) nie jest czynny, gdyż od kilkunastu lat > nie jest użwany.

Jest używany regularnie 11 listopada i przez rezerwy.
mkubien napisał(a):

> Jest używany regularnie 11 listopada

A z jakiej to okazji?
pioko17 napisał(a):

> A z jakiej to okazji?

Zamykany jest plac Sprzymierzonych i w tym czasie tramwaje linii 5 i 11 od Stoczni jadą na Potulicką przez plac Rodła.
pioko17 napisał(a):

> Tak się też zastanawim, może skręt Wyzwolenia - Piłsudskiego (od > Potulickiej w stronę Stoczni) nie jest czynny, gdyż od kilkunastu lat > nie jest użwany.

Jak już wspomniał mkubien skręt jest używany od czasu do czasu. Dodatkowo byl czynny liniowo w 2001 roku. Od 6.VIII.01 do 28.X.01 po wewnętrzym łuku jeździła linia 3, a od 10.IX.01 do 24.X.01 po torze zewnętrznym kursowała linia 8.

-- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...
MaK_86 napisał(a):

> 1. Linie zwykłe powinny stanowić podstawe w tworzeniu sieci.

A nie stanowią?

> 2. Takie dwa ważne punkty jak Wyszyńskiego (Basen) a Plac Rodła > powinny byc połączone bezpośrednio linią zwykłą.

Przecież one są ciągle połączone, więc w czym problem? Dodatkowo od 2-go listopada będzie dodatkowe połączenie linią 2.

> 72 Dworzec Główny - Plac Sprzymierzonych (przez Wyszka, > Niepodległości, Pl. Rodła, Pl. Grunwaldzki)

Co jeszcze? :/

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Nooo... z tym 72 to faktycznie się nie popisałem. Przepraszam
MaK_86 napisał(a):

> Jestem za tym, żeby tramwaje nie dublowału autobusów. Ale sam > musisz przyznać że bardziej teraz dubluje się 7 na obecnej > trasie. 75 i 7. Jeżeli ktoś z Wyszyńskiego jechał by na > Krzekowo to raczej wybrałby 75. A co z tymi jadącymi do/z > Rodła z biletem na linie zwykłe w ręku?

I to jest bardzo dobry argument w tej sprawie, że przecież od Wyszyńskiego do Turzynu można dojechać 75, który jeździ dużo częściej, oczywiście na Krzekowo także. Tylko że gdyby skierować linię 7 przez Rodła, to nagle okazałoby się, że połączenie pl. Kościuszki z ulicą Mickiewicza tylko linią 9 to za mało. Ewentualnie możnaby próbować wprowadzić linię szczytową 7bis jeżdżącą naprzemian z 7 (jedna i druga co 12 minut), tyle, że przez Rodła. Ale wtedy też by się okazało, że tramwaje z placu Kościuszki jeżdżą przeciążone. Najlepszy wariant to chyba 2 do Potulickiej, a w zamian 4 do Basenu, tylko wtedy byłoby za dużo tramwajów na Basenie, a 4 byłaby przeciążona, zaś 7 przepełniona... Dlatego proponuję taki wariant: - linia 4 - Pomorzany - Basen Górniczy co 12 minut przez całą dobę (i zmniejszenie częstotilwości wieczorem); - linia 2 - Dworzec Niebuszewo - Potulicka, też co 12 minut; - linia 7 - Basen G. - Krzekowo (przez Kościuszki) co 12 minut; - linia 10 - Dworcowa - Krzekowo (przez Kościuszki) kursująca co 12 minut tylko w szczycie, naprzemiennie z 7. Wówczas tracimy nieco na dołożeniu kilometrów i czasu na 4, ale zyskujemy na ograniczeniu kilometrów na szczytowej 10 (zamiast szczytowych brygad na 7 do Basenu).

Oczywiście nagle okazałoby się, że najbardziej oblegana jest linia 4 na odcinku Basen G. - pl. Rodła...

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

[ciach]

Bardzo mi się spodobał ten wariant. Byłby wręcz optymalny. W tym roku, przy takich roszadach w liniach (73, 75, 9) nie uwierze jak ktoś powie, że taki (ewentualnie podobny) projekt jest nie do zrealizowania. Z tego co napisałeś, ilość kilometrów nieznacznie by się zwiększyła. A zoptymalizowałaby się komunikacja tramwajowa między newralgicznymi punktami Centrum Sz-na i nie byłoby takiego dublowania lini autobusowych ZWYKŁYCH.

-- like a chain saw.......
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MaK_86 napisał(a):

> A zoptymalizowałaby się komunikacja > tramwajowa między newralgicznymi punktami Centrum Sz-na i nie > byłoby takiego dublowania lini autobusowych ZWYKŁYCH.

Tylko istota projektowania polega na przewidywaniu wszelkich problemów, które mogłyby się pojawić z zastosowaniem wybranego rozwiązania. W tym przypadku mogłoby się okazać, że zainteresowanie takim połączeniem tramwajowym jest ogromne, bo nie trzeba płacić dodatkowo za pospieszny, więc nagle spadłaby frekwencja w liniach pospiesznych, a gwałtownie wzrosłaby w tramwaju, byłaby wręcz niedoobsłużenia. Idąc za tym tropem okazałoby się, że trzeba ciąć częstotliwość linii A i B, a zwiększyć na linii tramwajowej... a to byłoby nieopłacalne, gdyż bilety na tramwaj kosztują 2 razy mnej niż na autobus pospieszny. Oczywiście to najbardziej czarny ze scenariuszy, ale kto wie czy nie ma w nim ziarnka prawdopodobieństwa. W praktyce po prostu w tramwaju jadącym przez Rodła (czyli 4 wg mojej propozycji) byłby tak duży ścisk, że część pasażerów wolałaby już załacić więcej za posipeszny autobus i jechać komfortowo.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

[ciach]

No ale mało osób wsiada na Basenie żeby dojechac na Rodła.
MaK_86 napisał(a):

> Z tego co napisałeś, ilość kilometrów nieznacznie > by się zwiększyła.

No to zapomnij. Ja bym się cieszył, gdyby do końca przyszłego roku utrzymała się przynajmniej taka ilość wozokm, jak jest teraz.
mkubien napisał(a):

> No to zapomnij. Ja bym się cieszył, gdyby do końca przyszłego > roku > utrzymała się przynajmniej taka ilość wozokm, jak jest teraz.

Czyżby szykowały się wreszcie po upływie prawie pół roku od opublikowania wyników pomiarów napełnień pojazdów komunikacji miejskiej jakieś zmiany (cięcia) w rozkładach?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
lukas napisał(a):

> Czyżby szykowały się wreszcie po upływie prawie pół roku od > opublikowania wyników pomiarów napełnień pojazdów komunikacji > miejskiej jakieś zmiany (cięcia) w rozkładach?

Nie, to powiązanie jest raczej niewłaściwe. Tym bardziej, że kompletnych wyników wciąż nie ma (mówię o więźbie). Bez więźby to tylko redaktor Rabenda potrafi w dwa tygodnie ułożyć nową sieć.
Luke_Police napisał(a):

> - linia 4 - Pomorzany - Basen Górniczy co 12 minut przez całą dobę

A po co miałaby jeźdźić przez całą dobę, skoro w nocy nie ma żadnego autobusu na Basenie Górniczym (z wyjatkiem nocnych, które za często nie kursują).

-- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Romanas napisał(a):

> A po co miałaby jeźdźić przez całą dobę, skoro w nocy nie ma > żadnego autobusu na Basenie Górniczym (z wyjatkiem nocnych, które > za często nie kursują).

Racja, przepraszam rozpędziłem się wiedząc że czwórka jeździ tylko do 18. Miałem na myśli godziny takie jak panują na wszystkich liniach dziennych. Więc powinienem napisać "przez cały dzień".

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Luke_Police napisał(a):

> Dlatego proponuję taki wariant [ciach]

A ja powtórzę po raz setny to, co mówiłem do znudzenia przy okazji każdej tego typu dyskusji. Najpierw wyniki badań (teraz już tylko więźby, która ma być zrobiona na dniach), potem zabawy z siecią. Nie na odwrót.
mkubien napisał(a):

> A ja powtórzę po raz setny to, co mówiłem do znudzenia przy > okazji każdej tego typu dyskusji. Najpierw wyniki badań (teraz już > tylko więźby, która ma być zrobiona na dniach), potem zabawy z > siecią. Nie na odwrót.

Prośba malutka. O co chodzi z więźbą? Nie wiem a chciałbym wiedzieć.

-- like a chain saw.......
MaK_86 napisał(a):

> Prośba malutka. O co chodzi z więźbą? Nie wiem a chciałbym > wiedzieć.

Więźba ruchu pokazuje nam relacje, na jakich podróżują pasażerowie. Nie przejazdy, a podróże (czyli przejazd od A do B z przesiadką lub bez, w konkretnym celu). Mając takie dane, które można uzyskać tylko za pomocą ankiet, można stwierdzić, czy obecna sieć komunikacji publicznej odpowiada oczekiwaniom pasażerów. A wiadomo, że każdy by chciał jak najmniejszą liczbę przesiadek na trasie swoich podróży.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

[ciach]

Dzięki wielkie :-)
> Dzięki wielkie :-)

http://www.mkm.szczecin.pl/help.php?problem=instrukcja_forum

Zwróć uwagę na punkt 11.

moderator@mkm.szczecin.pl
mkubien napisał(a):

> Najpierw wyniki badań (teraz już > tylko więźby, która ma być zrobiona na dniach), potem zabawy z > siecią. Nie na odwrót.

A można wiedzieć kto będzie wykonywał te badania więźby? Czyżby pracownicy ZDiTM-u, a może ktoś na zlecenie ZDiTM-u?
lukas napisał(a):

> A można wiedzieć kto będzie wykonywał te badania więźby? Czyżby > pracownicy ZDiTM-u, a może ktoś na zlecenie ZDiTM-u?

Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, oddział w Krakowie. Na zlecenie ZDiTM oczywiście.
mkubien napisał(a):

> A ja powtórzę po raz setny to, co mówiłem do znudzenia przy > okazji każdej tego typu dyskusji. Najpierw wyniki badań (teraz już > tylko więźby, która ma być zrobiona na dniach), potem zabawy z > siecią. Nie na odwrót.

Dziś widziałem że badania już się zaczęły. Tacy mili panowie na przystanku stali z kartkami i notowali zawzięcie jak ktoś wsiadał lub wysiadał na przystanku. Dziś szaleli na 73 przy szpitalu i przy realu, jak by to kogoś interesowało.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> Dziś widziałem że badania już się zaczęły. Tacy mili panowie na > przystanku stali z kartkami i notowali zawzięcie jak ktoś wsiadał > lub wysiadał na przystanku. Dziś szaleli na 73 przy szpitalu i przy > realu, jak by to kogoś interesowało.

Badania trawają już od soboty, obstawionych było i będzie kilkanaście najważniejszych (węzłowych) przystanków!

PS. Jako ciekawostka z przepisywania wyników. Część mieszkańców Podjuch z Wyszyńskiego woli jechać 61 - 35 min, niż 7 - 9 min i 55 - 10 min :> Inni też "astronomicznie" jeżdża po naszym mieście. Widać mamy wiele możliwości podróżowania...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> PS. Jako ciekawostka z przepisywania wyników. Część mieszkańców > Podjuch z Wyszyńskiego woli jechać 61 - 35 min, niż 7 - 9 min i 55 - > 10 min :>

Bo ludzie nie lubią się przesiadać ;)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Mareczek napisał(a):

> Badania trawają już od soboty, obstawionych było i będzie > kilkanaście najważniejszych (węzłowych) przystanków!

Łee to widzę że przystanek przy realu jest węzłowym przystankiem :D

> PS. Jako ciekawostka z przepisywania wyników. Część mieszkańców > Podjuch z Wyszyńskiego woli jechać 61 - 35 min, niż 7 - 9 min i 55 - > 10 min :> Inni też "astronomicznie" jeżdża po naszym mieście. > Widać mamy wiele możliwości podróżowania...

To pewnie z lenistwa... Wiadomo lepiej bezpośrednio dojechać i linią która jeździ częściej (w szczycie) niż jechać dwoma przesiadkami. Albo to są wielbiciele KM i po prostu wizytują w ten sposób miasto :P

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> Łee to widzę że przystanek przy realu jest węzłowym przystankiem > :D

Uzupełnie - większość (90%) to przystanki węzłowe ;>

> To pewnie z lenistwa... Wiadomo lepiej bezpośrednio dojechać i linią > która jeździ częściej (w szczycie) niż jechać dwoma przesiadkami.

Jedną (na Basenie). A tak biadolą, że ludzie nie mają czasu.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
djdark napisał(a):

> Dziś widziałem że badania już się zaczęły. Tacy mili panowie na > przystanku stali z kartkami i notowali zawzięcie jak ktoś wsiadał > lub wysiadał na przystanku. Dziś szaleli na 73 przy szpitalu i przy > realu, jak by to kogoś interesowało.

A o naszych pięknych paniach to nie raczy wspomnieć... ech... A przecież nie tylko mili panowie, ale też piękne (i równie miłe) panie grasują na przystankach czychając na niczego nie świadomych pasażerów w różnych punktach aglomeracji :]

Z ciekawostek: jedna starsza pani w Dąbiu stwierdziła wczoraj (7.11.06), że nasz ankieter jest agentem obcego wywiadu i chce sprzedać informacje o jej podróży z A do B obcemu wywiadowi :D

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

> A o naszych pięknych paniach to nie raczy wspomnieć... ech... A > przecież nie tylko mili panowie, ale też piękne (i równie miłe) > panie grasują na przystankach czychając na niczego nie świadomych > pasażerów w różnych punktach aglomeracji :]

Teraz to już wiem że panie również biorą w Tym udział, kolega miał z jedną przyjemność rozmawiać, ale mnie niestety nikt jeszcze o to gdzie jadę nie pyta...

> Z ciekawostek: jedna starsza pani w Dąbiu stwierdziła wczoraj > (7.11.06), że nasz ankieter jest agentem obcego wywiadu i chce > sprzedać informacje o jej podróży z A do B obcemu wywiadowi :D

Taaa i do szafy Lesiaka to idzie wszystko. A potem w Klewkach mieszkają talibowie :D

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> Teraz to już wiem że panie również biorą w Tym udział, kolega > miał z jedną przyjemność rozmawiać, ale mnie niestety nikt jeszcze > o to gdzie jadę nie pyta...

Wczoraj spotkałem aż 2 osoby badające więźbę. Najpierw jakiś student na Bolesława Śmiałego (przystanek 75), potem bardzo miła studentka w Policach na Osiedlu Chemik, jak się zresztą okazało, koleżanka ze studiów jednego z naszych Adminów =) Z tego co się dowiedziałem, takie badania są prowadzone praktycznie wszędzie, a to kto/gdzie/kiedy będzie przeprowadzał ankiety zależy od jednego z "żółtych" użytkowników tego serwisu, któremu przed chwilą odpowiedziałeś na post =P

-- Mam nadzieję, że 610'' będzie wśród przegubowców, które przetrwają rzeź 102Na.

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Luke_Police napisał(a):

> Wówczas tracimy nieco na dołożeniu kilometrów i czasu na 4, ale > zyskujemy na ograniczeniu kilometrów na szczytowej 10 (zamiast > szczytowych brygad na 7 do Basenu).

Jedyny podobny układ i bez zmian w wzkm to: 2 - Basen G. w zamian 7 do Dworcowej, a w szczycie co drugi kurs na Basen.

> - linia 4 - Pomorzany - Basen Górniczy

O tak linia 4 Basen G. a nawet Os Rudzianka - przez Krzywoustego - na Os Gumieńce/Bronowicka. Ale to dopiero po wyniku badań wieźby z której wyniknie, że studenci prawobrzeża jeżdzą tłumami na uczelnie na Piastów i na Cukrową :]

-- Rok 2020 pętla Osiedle Gumieńce - Ulica Bronowicka peron 1 - Linia 4 -> Osiedle Nad Rudzianką peron 2 - Linia 12 -> Osiedle Warszewo
> - linia 4 - Pomorzany - Basen Górniczy co 12 minut przez całą > dobę (i zmniejszenie częstotilwości wieczorem); > - linia 2 - Dworzec Niebuszewo - Potulicka, też co 12 minut; > - linia 7 - Basen G. - Krzekowo (przez Kościuszki) co 12 minut; > - linia 10 - Dworcowa - Krzekowo (przez Kościuszki) kursująca co > 12 minut tylko w szczycie, naprzemiennie z 7.

Ależ to byłoby genialne rozwiązanie...

...gdybyś nie zapomniał o istnieniu linii 8 :-P

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Więc teraz wychodzi na to, że pozostaje czekać na więźbe. Miejmy nadzieje że zostanie coś zmienione. Jest dużo pomysłów aby wprowadzić takie połączenie. A naprawde potoki pasażerów pokazują to, że jednak taka relacja jest potrzebna.

-- like a chain saw.......
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
A instrukcję obsługi kolega przeczytał?...

wysłane przez MaK

Tak cztałem. Byłem dwa razy już zablokowany. Instrukcje przeczytałem 3 razy. Co znowu zrobiłem źle?
Odpowiedziałeś na niewłaściwy post.
Luke_Police napisał(a):

> Ewentualnie możnaby próbować wprowadzić linię > szczytową 7bis jeżdżącą naprzemian z 7 (jedna i druga co 12 > minut), tyle, że przez Rodła.

Spróbuj to skoordynować, gdy przez Rodła jedzie się 6 minut dłużej...
MaK_86 napisał(a):

> Lub chociaż odwrócenia jej kursowania na > objazd przez Dworcową?

A jak wtedy wyobrażasz sobie połączenie w drugą stronę: plac Rodła - Wyszyńskiego?

wysłane przez torwid 64

To doprzucę swoje. Mimo, że zaraz mnie parę osób zakrzyczy, bo jestem zwolennikiem utrzymania 70 i widzę, że linia jestr coraz bardziej popularna, a teraz w dodatku mam bliżej do przystanku (Św. piotra i Pawła), uważam, że obecna trasa, o której było wiadomo, że ma obowiązywać ok. pół roku), jest zbyt przekombinowana. I miumo, że sporo osób dojeżdza w okolice Szczerbcowej czy StarzyNskiego pokusił bym się o eksperymenbt pt. Dworzec Główny-Wyszyńskiego-Rodła-UM. Być może okazałoby się, że frekwencja na Wyszyńskiego-Rodła jest znacznie większa, niż okolice UM i Małopolskiej, a potrzeba takiego połączenia chyba faktycznie jest.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez MaK

torwid napisał(a):

[ciach]

No ja w tym wątku juz rzuciłem pomysł. Troche inny. Z 72 Dworzec Gł. - Pl. Sprzymierzonych. A to z 70 było by dobre. Ale trzeba byłoby zwiększyć jej częstotliwość kursaowania.

-- like a chain saw.......
5

wysłane przez leks 15

Nie wiem czy to dobry pomysł, ale ja proponowałbym zmienić trase linii 5. Od Krzekowa jechać do wawrzyniaka, ale nieużywanym liniowo skrętem skręcać w lewo i jechać do Mickiewicza ( jak linią 9 ), potem skręcać w prawo i Wojska Polskiego do Rodła, z Rodła przez Matejki do ( no właśnie dokąd :/) w dół Wyszynskiego i w prawo do Pomorzan?

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez torwid 64

lex napisał(a):

> Nie wiem czy to dobry pomysł, ale ja proponowałbym zmienić > trase linii 5. > Od Krzekowa jechać do wawrzyniaka, ale nieużywanym liniowo > skrętem skręcać w lewo i jechać do Mickiewicza ( jak > linią 9 ), potem skręcać w prawo i Wojska Polskiego do > Rodła, z Rodła przez Matejki do ( no właśnie dokąd :/) w > dół Wyszynskiego i w prawo do Pomorzan?

Ten skręt jest nieużywany bo chyba nie może być. O czymś zapomniano przy modernizacji skrzyżowania, a MZK jak zwykle nie upomniało się o swoje potrzeby. Zauważ, że wszelkie transporty z WNT na Pogodno, czy zjazdówki tłuką niepotrzebne wzkm przez Jagiellońską i Sprzymierzonych. Skręt jest używany praktycznie tylko w kierunku Krzekowa. Jeśli zdarza się przejazd w kierunku odwrotnym, to musi to być bardzo awaryjna sytuacja i to chyba w asyście NR.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez MQ 0

torwid napisał(a):

> Ten skręt jest nieużywany bo chyba nie może być.

Jechałem nim "piątką" w czasie pożaru jakiś czas temu na skrzyżowaniu Bohaterów Warszawy z Jagiellońską. Nie było najmniejszego problemu z przełożeniem.

> zjazdówki tłuką > niepotrzebne wzkm przez Jagiellońską i Sprzymierzonych.

Czy niepotrzebnie? Raczej nie, przynajmniej możesz nimi dojechać do "cywilizacji".

wysłane przez MQ 0

lex napisał(a):

> Od Krzekowa jechać do wawrzyniaka, ale nieużywanym liniowo > skrętem skręcać w lewo

W celu?

> i jechać do Mickiewicza ( jak > linią 9 ), potem skręcać w prawo i Wojska Polskiego do > Rodła, z Rodła przez Matejki do ( no właśnie dokąd :/) w > dół Wyszynskiego i w prawo do Pomorzan?

W celu?

wysłane przez leks 15

mkubien napisał(a):

> W celu?

Linia 5 prawie na całej trasie dubluje inne linie. Tutaj poruszana jest sprawa połączenia Wyszynskiego z Rodła. Z Mickiewicza w Wojska Polskiego żadna linia nie jeździ ( od Krzekowa ) a z nowu linia nr 1 jeździ rzadko. Największy problem to chyba tylko Jagiellońska...

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez MQ 0

lex napisał(a):

> Linia 5 prawie na całej trasie dubluje inne linie. Tutaj > poruszana jest sprawa połączenia Wyszynskiego z Rodła.

Tak, za to na Pomorzany nie potrzeba czwartej linii.

> Z > Mickiewicza w Wojska Polskiego żadna linia nie jeździ ( od > Krzekowa ) a z nowu linia nr 1 jeździ rzadko.

A nie przyszło Ci do głowy, że "jedynka" nie dubluje się z żadną linią wyłącznie na tym odcinku Wojska Polskiego? A skoro tak jest i jeździ ona rzadko, to widocznie wielkość potoków uzasadnia takie kursowanie, a nie dokładanie tam jeszcze jednej linii. Uwierz mi, że "piątka" znacznie lepiej jest wykorzystana na Bohaterów Warszawy i Jagiellońskiej niż na zadupiach na Wawrzyniaka i Wojska.

wysłane przez leks 15

mkubien napisał(a):

> A nie przyszło Ci do głowy, że "jedynka" nie dubluje się z > żadną linią wyłącznie na tym odcinku Wojska Polskiego? A skoro > tak jest i jeździ ona rzadko, to widocznie wielkość potoków > uzasadnia takie kursowanie, a nie dokładanie tam jeszcze jednej > linii. Uwierz mi, że "piątka" znacznie lepiej jest wykorzystana > na Bohaterów Warszawy i Jagiellońskiej niż na zadupiach na > Wawrzyniaka i Wojska.

Chyba jednak musze przyznać Ci racje, chociaż ta 5 troche denerująca ze względu na to dublowanie się z trasami innych linii, ale chyba nic nie można z tym zrobić.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez techno

Popatrz na to z tej strony. 4 dubluje się na całej trasie z wieloma liniami i jakoś nikt nie ma ochoty jej przestawiać. Chyba, że ktoś by wybudował łącznicę z Wyzwolenia w Piłsudzkiego od strony Bramy Portowej.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez techno

To ja jeszcze dodam za Tobą, że 5 to jedyna linia zapewniająca dojazd na Mickiewicza z okolic pl. Rodła. Że nie wspomnę o połączeniu akademika US (Dom Marynarza) z WNEiZ na Mickiewicza i tym podobnych innych wydziałów AR i PS na Żołnierskiej.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Mareczek 1

lex napisał(a):

> Linia 5 prawie na całej trasie dubluje inne linie. Z > Mickiewicza w Wojska Polskiego żadna linia nie jeździ ( od > Krzekowa ) a z nowu linia nr 1 jeździ rzadko.

Errr, że tak zapytam. Komunikacja miejska jest dla ludzi czy tak ot, żeby było co fotografować i żeby używać obecnie nieużywane skręty? Aż strach pomyśleć jakby miała jeździła linia 101, która na bardzo długim odcinku dubluje się ze 107!

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez t105n 49

lex napisał(a):

> Linia 5 prawie na całej trasie dubluje inne linie.

I to jest problem? Linie 4, 7, 11 i 12 na całych swoich trasach dublują się z innymi, i mimo tego są to bardzo oblegane linie - 3 z nich kursują w szczycie co 6 minut.

> Z Mickiewicza w Wojska Polskiego żadna linia nie jeździ ( od > Krzekowa ) a z nowu linia nr 1 jeździ rzadko.

Bo jeśli wysiądziesz na przystanku "Wawrzyniaka", to wystarczy parę minut spaceru, żeby dotrzeć na Wojska Polskiego, czy to przez ul.Królowej Korony Polskiej, czy to przez ul.Mickiewicza. Nie zauważyłem, żeby tymi trasami chodziły tłumy, co by uzasadniało puszczenie osobnej linii. Ponadto, zaproponowana przez Ciebie trasa "5" powoduje brak obsługi przez tą linię przystanków "Wawrzyniaka", "Bohaterów Warszawy" i "Piastów". O ile na ostatnim z wymienionych można skorzystać z linii "11", to na pozostałych jest dość spory ruch w drzwiach "piątek".
Rozmyślając nad tym tematem wpadłem na pewien pomysł. Chciałbym ciut przerobić linię 2 i 7. Linia 2 : DW. NIEBUSZEWO - PLAC RODŁA - BRAMA PORTOWA - WYSZYŃSKIEGO - BASEN GÓRNICZY (powrót)B. GÓRNICZY - DWORCOWA - B. PORTOWA - PL. RODŁA - DW. NIEBUSZEWO Linia 7 : KRZEKOWO - WAWRZYNIAKA - PL. KOŚCIUSZKI - BRAMA PORTOWA - WYSZYŃSKIEGO - DWORCOWA

O co mi chodzi? Więc -ludzie jadący linią 7 chcąc dostać się na Basen przesiadają się na Wyszyńskiego w 2 i jadą na B. GÓRNICZY; -ludzie jadący linią 2 chcąc dostać się np. na Poniatowskiego na DWORCOWEJ przesiadają się w 7

Nie myślałem narazie nad częstotliwością ale podejrzewam 6/12.

-- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia
marcin_bozek napisał(a):

> Linia 2 : > DW. NIEBUSZEWO - PLAC RODŁA - BRAMA PORTOWA - WYSZYŃSKIEGO > - BASEN GÓRNICZY > (powrót)B. GÓRNICZY - DWORCOWA - B. PORTOWA - PL. RODŁA - > DW. NIEBUSZEWO

Mogę się zapytać, jakim cudem tramwaj miałby przejechać zaznaczonym odcinkiem?

-- Otwieram konserwę, a tam Tatra :/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Mogę się zapytać, jakim cudem tramwaj miałby przejechać > zaznaczonym odcinkiem?

Rzeczywiście, jest to niemożliwe. Zostaje pomysł że 2 jedzie prosto do BRAMY PORTOWEJ i dalej na DW. NIEBUSZEWO.

-- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia
Gdyby był tam łącznik na zjazd od Basenu do Dworcowej to byłoby całkiem dobrze obmyślić pewne kursowanie. Nawet można byłoby pomyśleć o takim łączniku. Ale to wprowadziło by całkowity rozgardiasz komunikacyjny na zjeździe z Mostu Długiego. Zauważmy, jadą od Basenu nie ma nawet lewoskrętu dla kołowych pojazdów, jest tylko ta petelka.

-- like a chain saw.......
MaK_86 napisał(a):

> Gdyby był tam łącznik na zjazd od Basenu do Dworcowej to byłoby > całkiem dobrze obmyślić pewne kursowanie. > Nawet można byłoby pomyśleć o takim łączniku. Ale to > wprowadziło by całkowity rozgardiasz komunikacyjny na zjeździe z > Mostu Długiego. Zauważmy, jadą od Basenu nie ma nawet > lewoskrętu dla kołowych pojazdów, jest tylko ta petelka.

Poza tym pojazdy z naprzeciwka również mają zielone światło i wtedy tramwaj musiałby czekać na skręcenie co mogłoby powodować korek. Przy takim rozwiązaniu sygnalizacja świetlna musiałaby być całkiem zmieniona...

-- 2.11: A/3, 3.11: 65/3, 6.11: 79/ 3, 7.11: 64/ 4, 8.11 R/10, 9.11: 84/ 1, 10.11: 71/ 2
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

RoGaL napisał(a):

-- 2.11: A/3, 3.11: 65/3, 6.11: 79/ 3, 7.11: 64/ 4, 8.11 R/10, 9.11: 84/ 1, 10.11: 71/ 2

A można wiedzieć co to za grafik :> Twój?

wysłane przez Pepe 90

MC napisał(a):

> A można wiedzieć co to za grafik :> Twój?

Odpowiem za niego. Zapewne grafik jego taty, kierowcy ze SPAD. Ale nie powiem ciekawe służby. Każdego dnia coś innego. ;)

wysłane przez RoGaL

man751 napisał(a):

> Odpowiem za niego. Zapewne grafik jego taty, kierowcy ze SPAD. Ale nie > powiem ciekawe służby. Każdego dnia coś innego. ;)

Nom, dokładnie, grafik taty. Jak ktoś chce to mogę dać grafik na cały listopad. :P

-- 2.11: A/3, 3.11: 65/3, 6.11: 79/ 3, 7.11: 64/ 4, 8.11 R/10, 9.11: 84/ 1, 10.11: 71/ 2

wysłane przez MaK

man751 napisał(a):

> Ale nie powiem ciekawe służby. Każdego dnia coś innego. ;)

Noo całkiem, całkiem... Mój staruszek ma w listopadzie przeplatanke: A, B, 55, 77, 61. Troche narzeka na monotonie, bo raz ma 4 razy B pod rząd, ale da rade =]

-- like a chain saw.......
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Odpowiem za niego. Zapewne grafik jego taty, kierowcy ze SPAD. Ale nie > powiem ciekawe służby. Każdego dnia coś innego. ;)

Szczerze mówiąc to jakbym miał jeździć to chciałbym codzień A/1 ranne :) wiem że monotonnie i ze od A gorsze jest tylko B (za to A/1 zaczyna 4:40) ale właśnie ta byłaby ok :)

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Pepe 90

MC napisał(a):

> Szczerze mówiąc to jakbym miał jeździć to chciałbym codzień > A/1 ranne :) wiem że monotonnie

Oj, po 5-ciu dniach miałbyś dośc. Wiem z obserwacji znajomych w SPPK, że niektórzy się wręcz wściekają jak dostaną taką samą służbę dwa dni pod rząd. Mówią że znają niektórych pasażerów na pamięc. :D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Oj, po 5-ciu dniach miałbyś dośc. Wiem z obserwacji znajomych w > SPPK, że niektórzy się wręcz wściekają jak dostaną taką samą > służbę dwa dni pod rząd. Mówią że znają niektórych pasażerów > na pamięc. :D

Może też takie opinie (szczególnie kierowców SPPK) słyszałem. Ale przyzwyczajony do jeżdżenia pospiesznym jako pasażer zawsze się dziwię jak jadę 65 że staje na słonecznym na Klęskowie i na lnianej chyba bym te przystanki omijał ;)

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez kapil

Chyba w SPAK mają najgorzej bo prawie zawsze mają po 4-5 dni na jednej brygadzie. A jeden z kierowców ma stały przydział w 1582 tylko na 75... Nie wspominając już o nocnych, bo tam praktycznie zawsze ci sami kierowcy na tych samych liniach...

wysłane przez t105n 49

kapil napisał(a):

> Chyba w SPAK mają najgorzej bo prawie zawsze mają po 4-5 dni na > jednej brygadzie. A jeden z kierowców ma stały przydział w 1582 > tylko na 75...

Czy tak najgorzej? A może ten kierowca chce jeździć codziennie na 75. Kiedy dojeżdżałem jeszcze z Prawobrzeża, to na pewnej brygadzie linii 54 kursowały stale dwa wozy (#315 i #353) i ci sami kierowcy naprzemiennie tydzień na tydzień. Potem ten z #353 odszedł z pracy i codziennie o 6:58 na przystanek podjeżdżał wóz #315 z tym samym kierowcą. Okazało się, że ten kierowca chciał, aby codziennie wystawiano mu tę samą brygadę.

wysłane przez Jasiek 34

t105n napisał(a):

> Kiedy dojeżdżałem jeszcze z Prawobrzeża, to na pewnej brygadzie > linii 54 kursowały stale dwa wozy (#315 i #353) i ci sami kierowcy > naprzemiennie tydzień na tydzień.

Linia 54 to chyba była faktycznie ulubiona linia niektórych kierowców. Pamiętam jeszcze jak kilka lat temu na 54/2 pojawiał się prawie codziennie ten sam autobus #2010 z tymi samymi dwoma kierowcami, którzy tworzyli pewnego rodzaju duet. Zmieniali się tylko porami od czasu do czasu jeden miał na 1 zmianę, a drugi na 2 zmianę i na odwrót. Później gdy dostali inny autobus Jelcza 120MM/1 #2748 jeździli nim tak samo, aż do czasu gdy chyba w październiku 2003 albo 2002 roku na 54/2 zaczął kursować w dni powszednie autobus przegubowy w postaci Ikarusa 280. Wtedy tym kierowcom jakoś 54 się znudziło i jeździli na innych liniach oczywiście często swoim #2748. No ale teraz przegubowiec nie kursuje już na 54/2, #2748 stoi odstawiony w zajezdni, a ci kierowcy mimo, że mają już inny autobus jakoś na 54 często się nie pojawiają. A tak na marginesie obecnie w prawie każdą sobotę, niedzielę i inne dni świąteczne na linii 84/1, a prędzej na linii 54bis/1 kursuje MAN NL223 #2201 z tym samym kierowcą, który zawsze zaczyna pracę rano. Może ma dobre układy z dyspozytorem.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MaK

Dawno, dawno temu... jak mój ojciec miał pod opieką #280 a wcześniej #281 zaniósł flaszke dyspozytorowi i ciągle jeździł na 61, bo lubiał. Miał tylko 61/1 przez dwa lata... potem zrobiło mu się nudno i zaczoł jeździćna pośpiesznych... czemu? Nie wiem.

-- like a chain saw.......

wysłane przez Wojtek 24

MaK_86 napisał(a):

> Dawno, dawno temu... jak mój ojciec miał pod opieką #280 a > wcześniej #281 zaniósł flaszke dyspozytorowi i ciągle jeździł na 61...

No, proszę jakich my się tu rzeczy dowiadujemy, że korupcja rozwijała się nawet w SPA Dąbie. :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MaK

Wojtek napisał(a):

> No, proszę jakich my się tu rzeczy dowiadujemy, że korupcja > rozwijała się nawet w SPA Dąbie. :)

W SPA Dąbie? Nic mi o tym nie wiadomo. W WPKMN... może i tak :P
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Wojtek 24

MaK_86 napisał(a):

> W SPA Dąbie? Nic mi o tym nie wiadomo. W WPKMN... może i tak :P

Nie powiedziałeś, w którym to było roku. Ale wiadomo o co chodzi. :)

wysłane przez MaK

Wojtek napisał(a):

> Nie powiedziałeś, w którym to było roku. Ale wiadomo o co chodzi. > :)

No. Właśnie. Wiadomo. Każdy orze jak może podbno ;)

wysłane przez t105n 49

Wojtek napisał(a):

> Nie powiedziałeś, w którym to było roku.

Pośrednio powiedział. Wóz #280 skasowano w 1996 r., a więc 3 lata przed utworzeniem SPAD, zaś #281 jeszcze wcześniej, bo w 1992 r.

wysłane przez MAN756 21

man751 napisał(a):

> Oj, po 5-ciu dniach miałbyś dośc. Wiem z obserwacji znajomych w > SPPK, że niektórzy się wręcz wściekają jak dostaną taką samą > służbę dwa dni pod rząd. Mówią że znają niektórych pasażerów > na pamięc. :D

To zależy jeszcze na jakiej lini jeżdzą kierowcy.Kiedyś było tak, zanim jeszcze powołano SPPK, wielu kierowców obsługiwało te same linie i brygady i co więcej jezdzili tak przez parę łądnych lat na tych samych wozach.Pamietam takie przydziały: 651 przez cały rok szkolny na 109, 649>111, 742, 743, stały przydział na F -ce, 619>102, 710> 107.Kiedy powstało SPPK przez parę lat niektóre stały brygady utrzymały się aż do 2003 r kiedy decyzją nowego prezesa zlikwidowano je nie wiadomo dlaczego. Chociaż teraz mozna spotkać pewne wyjątki i trafiają sie stałe służby jak np 3012>102/2 albo 758>107/10, czy 3004/526.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police 151

MAN756 napisał(a):

> Pamietam takie przydziały: 651 przez cały rok > szkolny na 109, 649>111, 742, 743, stały przydział na F -ce, 619>102, > 710> 107.

Tak, to były ciekawe czasy. Pamiętam, że jeździłem regularnie 111 2 razy w tygodniu do Rynku jednym z kursów do Jasienicy i zawsze był #649 i kierowca mnie chyba znał na pamięć, bo tylko ja tym kursem jeździłem. Dziwiłem się, że ta linia się opłaca, skoro autobus jeździ pusty, ale widocznie nikt się tym nie przejmoweł, bo w drugą stronę 111 stanowił wpomaganie dla 109 i jeździł pełny... Pamiętam, że kiedyś zobaczyłem #620 na 111 i bardzo mnie to zdziwiło, ale okazało się, że #649 miał jakąś awarię, więc go podmienili. Co do Jelcza #620 to też był bardzo charakterystyczny, bo zawsze jeździł z pustym filmem z tyłu, chyba ten film był uszkodzony, widywałem go na różnych liniach, ale najczęściej na 109.

Z innych ciekawostek pamiętam, że zawsze w weekendy i święta na Głębokim stała rezerwa w postaci Jelcza #670.

> Kiedy powstało SPPK przez parę lat niektóre stały brygady > utrzymały się aż do 2003 r kiedy decyzją nowego prezesa > zlikwidowano je nie wiadomo dlaczego. Chociaż teraz mozna spotkać > pewne wyjątki i trafiają sie stałe służby jak np 3012>102/2 albo > 758>107/10, czy 3004/526.

Jakieś pół roku temu gdy zaczynałem bawić się w fotografowanie autobusów, zauważyłem też takie ciekawostki jak służby tygodniowe. Tzn #3016 jeździł przez cały tydzień na 103, a w następnym tygodniu na jakiejś innej linii.

-- W telewizji Tatra, w gazecie Tatra, wolę nie patrzyć co jest w lodówce...

Technik serwisu :)

wysłane przez MaK

MC napisał(a):

> Szczerze mówiąc to jakbym miał jeździć to chciałbym codzień A/1 > ranne :) wiem że monotonnie i ze od A gorsze jest tylko B (za to A/1 > zaczyna 4:40) ale właśnie ta byłaby ok :)

No właśnie, mój staruszek ma te 4 x B pod rząd najgorsze. B/4 Popołudniowe. 14:20 - 23:26. Ja osobiście mógłbym czasem na 55bis pojeździć :P

-- like a chain saw.......

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MaK_86 napisał(a):

> No właśnie, mój staruszek ma te 4 x B pod rząd najgorsze. B/4 > Popołudniowe. 14:20 - 23:26.

Pod względem zjazdu to najgorsze w SPADzie jest 55/2 (23:57) w SPAKu ostatnie przyjeżdża chyba to A co z bukowego zjeżdża (A/2 czy A/8?) Nie wiem jak w Policach :)

> Ja osobiście mógłbym czasem na 55bis pojeździć :P

Oj niee takiej lini bym nie chcial ani dawnego 72...

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Luke_Police 151

MC napisał(a):

> Pod względem zjazdu to najgorsze w SPADzie jest 55/2 (23:57) w SPAKu > ostatnie przyjeżdża chyba to A co z bukowego zjeżdża (A/2 czy A/8?) > Nie wiem jak w Policach :)

W Policach ostatnie zjazdówki to tak: 102A - 23:27 (Mścięcino Krzyżówka) 102 - 23:31 (Police Szkoła) 107 - 23:37 (Osiedle Chemik) 103 - 23:40 (Police Rynek) 101 - 23:42 (Police Rynek) inne linie (F, 109, 111) kończą około 18 lub wcześniej, nie wiem jak to wygląda z 63. Natomiast z obserwacji wiem, że najpóźniej zjeżdża LS - około 23:50.

-- W telewizji Tatra, w gazecie Tatra, wolę nie patrzyć co jest w lodówce...

Technik serwisu :)

wysłane przez Wojtek 24

Luke_Police napisał(a):

> ...nie wiem jak to wygląda z 63...

Najpóźniej z linii 63 kończy brygada 3 - chyba o 23:28.

wysłane przez Pepe 90

Wojtek napisał(a):

> Najpóźniej z linii 63 kończy brygada 3 - chyba o 23:28.

Kończy owszem ale do zajezdni zjeżdża około 23:40. :)

wysłane przez Pepe 90

Luke_Police napisał(a):

> Natomiast z obserwacji wiem, że najpóźniej > zjeżdża LS - około 23:50.

Owszem, ale teoretycznie LS powinna byc na zajezdni o godz. 0:02 jednak kierowcy i tak nie wytrzymują i zjeżdżają wcześniej. Podobno na ostatnim kursie LS należałoby jechac z Trzebieży z prędkością 20km/h żeby punktualnie przyjechac, a nikt tego nie robi. :)

wysłane przez MaK

MC napisał(a):

> Pod względem zjazdu to najgorsze w SPADzie jest 55/2 (23:57)

No. Ale 55 jest w miare spokojną linią. Za to na B troche nerwów można zjeść. W szczycie same najgorsze punkty miasta. Korek na energetyków. Po zmienionaej sygnalizacji też Brama Portowa. No i rondo Leppera.

-- like a chain saw.......