Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Połączenie kimunikacyjne Wyszyńskiego - Plac Rodła
wysłane przez Luke_Police 163
MaK_86 napisał(a):
> A zoptymalizowałaby się komunikacja > tramwajowa między newralgicznymi punktami Centrum Sz-na i nie > byłoby takiego dublowania lini autobusowych ZWYKŁYCH.
Tylko istota projektowania polega na przewidywaniu wszelkich problemów, które mogłyby się pojawić z zastosowaniem wybranego rozwiązania. W tym przypadku mogłoby się okazać, że zainteresowanie takim połączeniem tramwajowym jest ogromne, bo nie trzeba płacić dodatkowo za pospieszny, więc nagle spadłaby frekwencja w liniach pospiesznych, a gwałtownie wzrosłaby w tramwaju, byłaby wręcz niedoobsłużenia. Idąc za tym tropem okazałoby się, że trzeba ciąć częstotliwość linii A i B, a zwiększyć na linii tramwajowej... a to byłoby nieopłacalne, gdyż bilety na tramwaj kosztują 2 razy mnej niż na autobus pospieszny. Oczywiście to najbardziej czarny ze scenariuszy, ale kto wie czy nie ma w nim ziarnka prawdopodobieństwa. W praktyce po prostu w tramwaju jadącym przez Rodła (czyli 4 wg mojej propozycji) byłby tak duży ścisk, że część pasażerów wolałaby już załacić więcej za posipeszny autobus i jechać komfortowo.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
> A zoptymalizowałaby się komunikacja > tramwajowa między newralgicznymi punktami Centrum Sz-na i nie > byłoby takiego dublowania lini autobusowych ZWYKŁYCH.
Tylko istota projektowania polega na przewidywaniu wszelkich problemów, które mogłyby się pojawić z zastosowaniem wybranego rozwiązania. W tym przypadku mogłoby się okazać, że zainteresowanie takim połączeniem tramwajowym jest ogromne, bo nie trzeba płacić dodatkowo za pospieszny, więc nagle spadłaby frekwencja w liniach pospiesznych, a gwałtownie wzrosłaby w tramwaju, byłaby wręcz niedoobsłużenia. Idąc za tym tropem okazałoby się, że trzeba ciąć częstotliwość linii A i B, a zwiększyć na linii tramwajowej... a to byłoby nieopłacalne, gdyż bilety na tramwaj kosztują 2 razy mnej niż na autobus pospieszny. Oczywiście to najbardziej czarny ze scenariuszy, ale kto wie czy nie ma w nim ziarnka prawdopodobieństwa. W praktyce po prostu w tramwaju jadącym przez Rodła (czyli 4 wg mojej propozycji) byłby tak duży ścisk, że część pasażerów wolałaby już załacić więcej za posipeszny autobus i jechać komfortowo.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)