Forum

"Leoliner" w Szczecinie??

wysłane przez kajetansz 65

Przeglądając niemiecką Wikipedię znalazłem taki oto artykuł: http://de.wikipedia.org/wiki/Leoliner Najciekawiej brzmi pierwsze zdanie w dziale "Interessenten". Tłumacząc je: Wiele przedsiębiorstw w szczególności z uboższych państw i miast jak Aleksandria, Bukareszt, Szczecin lub Iran i mniejsze niemieckie jak Gera, Gotha, halberstadt, plauen lub Schoeneiche-Ruedersdorf okazują zainteresowanie.

Czy ktoś będący w temacie może się szerzej na ten temat wypowiedzieć? Co prawda w czasie testów Tatry w kwietniu Leolinery obiły mi się uszy. Bardzo bym prosił o wypowiedź forumowiczów, którzy coś więcej wiedzą. Z góry dzięki.

Штирлиц

wysłane przez techno

O Leolinerach chyba sam wtedy wspominałem... Ale osobiście mnie się w ogóle ostatnio nie udało tej nazwy usłyszeć, czy to oficjalnie czy nie. Ale wkrótce może coś tam się dowiemy :)

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez kajetansz 65

techno napisał(a):

> O Leolinerach chyba sam wtedy wspominałem... Ale osobiście > mnie się w ogóle ostatnio nie udało tej nazwy usłyszeć, > czy to oficjalnie czy nie. Ale wkrótce może coś tam się > dowiemy :)

Nawet na forum o tym wspomniałeś: http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1145033831.news&query=leoliner&which=02.01.01.01.01.01.01.01.01.01.01.02.01.01.01 Ale też mi mówiłeś jakoś przelotnie, że MZK się nim interesowało.

Штирлиц

wysłane przez yoss83

To jest konstrukcja wysokopodłogowa, prawda? Poza tym ja słyszałem o zainteresowaniu Szczecina Skodami 16T...

wysłane przez kajetansz 65

yoss83 napisał(a):

> To jest konstrukcja wysokopodłogowa, prawda? Poza tym ja > słyszałem o zainteresowaniu Szczecina Skodami 16T...

Pragnę zwrócić uwagę na cytat z mojego posta, który brzmi: "Bardzo bym prosił o wypowiedź forumowiczów, którzy coś więcej wiedzą"

Штирлиц

wysłane przez yoss83

Stirlitz napisał(a):

> Pragnę zwrócić uwagę na cytat z mojego posta, który brzmi: > "Bardzo bym prosił o wypowiedź forumowiczów, którzy coś > więcej wiedzą"

Ja nie wiem i bardzo przpraszam za to, że się o coś zapytałem

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Moze za 10 lat... Podoba mi sie ... :) NOwoczesny kształt.. z ktorego jest roku??

wysłane przez RoGaL

ABC napisał(a):

> Moze za 10 lat... Podoba mi sie ... :) NOwoczesny kształt.. > z ktorego jest roku??

A czytać potrafimy? :> 1. czerwca 2004 na linię wyjechały dwa prototypy (#1301, #1302).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> A czytać potrafimy? :> 1. czerwca 2004 na linię wyjechały > dwa prototypy (#1301, #1302).

A potrafimy, potrafimy tylko nie doczytałem. ;) Bywa...

wysłane przez kajetansz 65

RoGaL napisał(a):

> A czytać potrafimy? :> 1. czerwca 2004 na linię wyjechały > dwa prototypy (#1301, #1302).

Inna sprawa to znajomość języka niemieckiego, której nie wymagajmy od każdego. Warto go znać.

Штирлиц

wysłane przez Kangur

ABC napisał(a):

> Moze za 10 lat... Podoba mi sie ... :) NOwoczesny kształt..

A moim zdaniem to on dosyc brzydki wyglad ma. Jak na rok 2004, to ten design zadna rewelacja nie jest. Przypomina skrzyzowanie krakowskiego NGT6 z wroclawska modernizacja Protramu. Poza tym lepiej niech MZK zostawi poki co rozwazania na temat niskopodlogowcow i zajmie sie remontami torowisk. Chociaz mnie juz nic nie zdziwi, bo zawsze moga dojsc do wniosku, ze skoro Tatra potrafi pojechac po Piastow i Potulickiej, to i taki Leoliner by dal rade.

wysłane przez leks 15

Kangur napisał(a):

> A moim zdaniem to on dosyc brzydki wyglad ma. Jak na rok 2004, > to ten design zadna rewelacja nie jest. Przypomina skrzyzowanie > krakowskiego NGT6 z wroclawska modernizacja Protramu. Poza tym > lepiej niech MZK zostawi poki co rozwazania na temat > niskopodlogowcow i zajmie sie remontami torowisk. Chociaz mnie > juz nic nie zdziwi, bo zawsze moga dojsc do wniosku, ze skoro > Tatra potrafi pojechac po Piastow i Potulickiej, to i taki > Leoliner by dal rade.

Na miejscu MZK ja bym się teraz skupił na tym by uzyskać dotacje w wysokosci 250mln z Unii Europejskiej. Poza tym takie miasto jak Szczecin jeśli ma już coś kupować to lepiej żeby to była bardziej sprawdzona i może jakaś lepsza konstrukcja, która pojeździ dłużej. Zreszta nie sądze, żeby MZK na poważnie myślało o zakupie takich wagonów.

Kilka lat temu gdy przygotowali przetarg na niskopodłogowce wyparto się, że najpierw trzeba wyremontować torowiska, teraz nie ma ani nowych tramwajów ani niskopodlogowców, całe szczęście, że jeszcze bulwy kupili. A co do Tatr to co mają robić, gdzie jej nie puszczą zawsze znajdzie się dla niej kiepskie torowisko, a dwójki na której tak strasznie nie jest dwudziestoma wagonami nie obsadzisz.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kajetansz 65

lex napisał(a):

> Na miejscu MZK ja bym się teraz skupił na tym by uzyskać > dotacje w wysokosci 250mln z Unii Europejskiej.

Trzeba dobry projekt napisać, oraz wykorzystywać unijne pieniądze jak się da, bo jeśli wykorzysta się tylko 1/10 funduszy unijnych to następnym razem Unia da tylko tą 1/10, gdyż tyle tylko potrzebujemy. Trzeba również pamiętać, że tramwaje to nie wszystko, gdyż jest też wiele innych rzeczy to zrobienia.

> Poza tym takie > miasto jak Szczecin jeśli ma już coś kupować to lepiej żeby > to była bardziej sprawdzona i może jakaś lepsza konstrukcja, > która pojeździ dłużej.

Sądzić, że Bukareszt czy taki Halberstadt, który już zakupił wagony są w błędzie?? Nie zapominajmy również, że tramwaj Leoliner nie wziął się z nikąd. Jego produkcja ma zapewnić miejsca pracy w Lipsku i okolicach. Wejdźmy sobie na http://www.lfb.de/ czyli stronę producenta i poczytajmy sobie. Dodatkowo planują oni również wersje rozwojowe tramwaju.

> Zreszta nie sądze, żeby MZK na > poważnie myślało o zakupie takich wagonów.

Kto wie, dlatego stworzyłem ten wątek.

> Kilka lat temu gdy przygotowali przetarg na niskopodłogowce > wyparto się, że najpierw trzeba wyremontować torowiska, teraz > nie ma ani nowych tramwajów ani niskopodlogowców, całe > szczęście, że jeszcze bulwy kupili.

No dobrze, ale bulwy kupiono parę lat wcześniej niż były prezentowane niskopodłogowce. Pamiętajmy, że z przetargu na niskie podłogi nic nie wyszło a kasa miała zostać przeznaczona na remont torowisk. Wie ktoś co z tymi pieniędzmi się stało??

Штирлиц

wysłane przez MQ 0

Stirlitz napisał(a):

> No dobrze, ale bulwy kupiono parę lat wcześniej niż były > prezentowane niskopodłogowce.

Parę lat? Niskopodłogowce były testowane na początku 2001 roku, a pierwsze bulwy przyszły w maju 2001.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kajetansz 65

mkubien napisał(a):

> Parę lat? Niskopodłogowce były testowane na początku 2001 roku, a > pierwsze bulwy przyszły w maju 2001.

Ale zakupiono je wcześniej niż przyjechały.

Штирлиц

wysłane przez MQ 0

Stirlitz napisał(a):

> Ale zakupiono je wcześniej niż przyjechały.

No na pewno. Ale raczej nie "parę lat" wcześniej.

wysłane przez kajetansz 65

mkubien napisał(a):

> No na pewno. Ale raczej nie "parę lat" wcześniej.

2 góra.

Штирлиц

wysłane przez Kangur

lex napisał(a):

> A co do Tatr to co mają robić, gdzie jej nie puszczą zawsze > znajdzie się dla niej kiepskie torowisko, a dwójki na której > tak strasznie nie jest dwudziestoma wagonami nie obsadzisz.

Oczywiscie, ja nigdy nie bylem zwolennikiem plakania nad biednym zawieszeniem Tatry, ktore mialo nie przetrzymac jazdy po Potulickiej z predkoscia 5km/h (ostatnio bylo 30) czy po Piastow. I znajac zycie LFy by sie nie rozpadly u nas, w koncu NGT6 i 116Na byly na testach, a i w GOPie, gdzie Karlik jezdzi liniowo tez tory do pieknych nie naleza. Tylko, ze naprawde raczej wiekszosc ludzi wolalaby pojechac w czasie dwa razy krotszym ten odcinek tramwajem wysokopodlogowym niz tluc sie z predkoscia piechura Leolinerem. Oby udalo sie z unijnymi funduszami...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MQ 0

Kangur napisał(a):

> w GOPie, gdzie Karlik jezdzi liniowo tez tory > do pieknych nie naleza

ZTCW "Karliki" jeżdżą tylko na dwóch liniach - 6 i 41, których trasy specjalnie dla nich zostały przygotowane.

wysłane przez kajetansz 65

mkubien napisał(a):

> ZTCW "Karliki" jeżdżą tylko na dwóch liniach - 6 i 41, których > trasy specjalnie dla nich zostały przygotowane.

Odwrotnie. To "Karliki" zostały dla tej trasy specjalnie kupione. ;-)

Штирлиц

wysłane przez Kangur

mkubien napisał(a):

> ZTCW "Karliki" jeżdżą tylko na dwóch liniach - 6 i 41, których > trasy specjalnie dla nich zostały przygotowane.

Racja, chociaz i tam tory nienajpiekniejsze... Przyklad: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-106181.html

wysłane przez kajetansz 65

Kangur napisał(a):

> A moim zdaniem to on dosyc brzydki wyglad ma. Jak na rok 2004, > to ten design zadna rewelacja nie jest. Przypomina skrzyzowanie > krakowskiego NGT6 z wroclawska modernizacja Protramu.

Po pierwsze tramwaj ma być funkcjonalny. Gusta mogą być różne. Nawet jeśli chodzi o wygląd tramwajów. Nie wiem, czy w tym będę osamotniony, ale przyglądając się tramwajom w miastach niemieckich, a we Francji bądź Włoszech stwierdzam, że w Niemczech w porównaniu z tymi dwoma przeze mnie wymienionymi krajami tramwaje wyglądają dość topornie.

> Poza tym > lepiej niech MZK zostawi poki co rozwazania na temat > niskopodlogowcow i zajmie sie remontami torowisk.

Ameryki nie odkryłeś. ;-)

> Chociaz mnie > juz nic nie zdziwi, bo zawsze moga dojsc do wniosku, ze skoro > Tatra potrafi pojechac po Piastow i Potulickiej, to i taki > Leoliner by dal rade.

Swego czasu 116Na/1 dał radę po Potulickiej, jak i na ul. Arkońskiej. Może te 7,5 roku temu torowiska tam były w lepszym stanie.

Штирлиц

wysłane przez Kangur

Stirlitz napisał(a):

> Po pierwsze tramwaj ma być funkcjonalny. Gusta mogą być > różne. Nawet jeśli chodzi o wygląd tramwajów. Nie wiem, czy > w tym będę osamotniony, ale przyglądając się tramwajom w > miastach niemieckich, a we Francji bądź Włoszech stwierdzam, > że w Niemczech w porównaniu z tymi dwoma przeze mnie > wymienionymi krajami tramwaje wyglądają dość topornie.

Oczywiscie, funkcjonalnosc przede wszystkim. Tylko, ze jesliby nawet doszlo do zakupu tramwajow LF dla Szczecina, to powinnismy pamietac o tym, ze znajac sytuacje finansowa MZK, beda nam sluzyly -dziesiat lat. Moze niekoniecznie oczekujmy cudow na szynach, ale niech choc przyzwoicie toto wyglada. A Leoliner przypomina mi ociosany bal, ktorego nie tknela reka stylisty ;).

> Swego czasu 116Na/1 dał radę po Potulickiej, jak i na ul. > Arkońskiej. Może te 7,5 roku temu torowiska tam były w lepszym > stanie.

Znajac zycie to pewnie byly, chociaz inna sprawa jest projekt Karlika. W koncu inzynierowie wiedzieli, ze ten typ pojdzie do GOPu, gdzie tory czasem gorsze niz na Arkonskiej sa :).

wysłane przez kajetansz 65

Kangur napisał(a):

> Moze niekoniecznie oczekujmy cudow na szynach, ale > niech choc przyzwoicie toto wyglada. A Leoliner przypomina mi > ociosany bal, ktorego nie tknela reka stylisty ;).

Zawsze można wygląd tramwaju zaprojektować. Ale trzeba mieć na względzie budowę techniczną tramwaju.

> Znajac zycie to pewnie byly, chociaz inna sprawa jest projekt > Karlika. W koncu inzynierowie wiedzieli, ze ten typ pojdzie do > GOPu, gdzie tory czasem gorsze niz na Arkonskiej sa :).

"Karlik" jest tramwajem z rodzimy Citadis 100. Rodzina ta powstała jak to producent-czyli Alstom-określił, dla polskiego odbiorcy przystosowany do stanu torowisk w miastach Polski.

Штирлиц

wysłane przez leks 15

Stirlitz napisał(a):

> Swego czasu 116Na/1 dał radę po Potulickiej, jak i na ul. > Arkońskiej. Może te 7,5 roku temu torowiska tam były w lepszym > stanie.

I teraz możliwe, że dałby rade, ryzyko wykolejenia ponad 50% jak przy każdym innym wagonie tylko co innego testy a co innego jak 116Na jeździłby tam liniowo, bo wtedy długo by nie wytrzymał. A co do torów to na pewno były lepsze :D wkońcu 7,5 lat to troche jest ;).

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez kajetansz 65

lex napisał(a):

> I teraz możliwe, że dałby rade, ryzyko wykolejenia ponad 50% jak > przy każdym innym wagonie tylko co innego testy a co innego jak > 116Na jeździłby tam liniowo, bo wtedy długo by nie wytrzymał. A > co do torów to na pewno były lepsze :D wkońcu 7,5 lat to troche > jest ;).

Choć też były wtedy pewne obawy, czy przejedzie, czy nie. W końcu niecały rok później na ul. Potulickiej przeprowadzono awaryjny remont podtorza.

Штирлиц
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.