Forum

Jelcz M11 to coraz rzadszy widok...

zdjęcie
Jelcz M11 to coraz rzadszy widok...
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Orientuje się ktoś ile Jelczy jeszcze z SPAD-u pełni, na co dzień służbę w naszej KM?
dyrdus napisał(a):

> Orientuje się ktoś ile Jelczy jeszcze z SPAD-u pełni, na > co dzień służbę w naszej KM?

5 Jelczy M11: #50, #359, #2001, #2005, #2008 no i plus 1 Jelcz L11 #399.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> 5 Jelczy M11: #50, #359, #2001, #2005, #2008 no i plus 1 Jelcz > L11 #399.

Wielkie dzięki za info.

wysłane przez Piotr

lukas napisał(a):

> 5 Jelczy M11: #50, #359, #2001, #2005, #2008 no i plus 1 Jelcz > L11 #399.

Czyli pewnie w tym roku pożegnamy się z "Migami" :). Kiedy będzie rozstrzygnięcie przetargu na 4 nowe solówki? I ile w SPADzie zostanie "Ikarów" po ostatnim wzmocnieniu czterema używkami? I czy SPAK w tym roku planuje jakieś zakupy? Obie szczecińskie spółki dokonowały mniej więcej takich samych zakupów...Pojawiły się jakieś kłopoty, czy zbierają na coś nowego przegubowego?

wysłane przez Bauer

Piotr napisał(a):

> Czyli pewnie w tym roku pożegnamy się z "Migami" :)

Może SPAD zostawi sobie jakiegoś Jelczyka jako szkoleniowego albo na 533 lub 534...? =P

wysłane przez Piotr

Bauersoon napisał(a):

> Może SPAD zostawi sobie jakiegoś Jelczyka jako szkoleniowego albo > na 533 lub 534...? =P

Na razie i tak są niezbędne do obsługi linii 52 :>. (pechowy wiadukt) ciekawe czy w tym roku podrasują ten okropny przejazd?:D...Zostawiając trupa tylko po co, aby był na nockach to też przesada :>. Poza tym ja rozumiem, że w nocnych różnie to bywa, ale dla większości to normalny środek transportu...powrót z pracy, albo do pracy...etc. Dlaczego ma być gorzej? ;).

wysłane przez Bauer

Piotr napisał(a):

> Zostawiając trupa tylko po co, aby był na nockach to > też przesada :>

Mimo to myślę że jeszcze długo tam Jelcze pojeżdżą... W ogóle na razie jedynymi liniami na których bez przerwy jeżdżą Jelcze to 52, 55Bis, 533, 534 :)

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez Piotr

Bauersoon napisał(a):

> Mimo to myślę że jeszcze długo tam Jelcze pojeżdżą... W ogóle > na razie jedynymi liniami na których bez przerwy jeżdżą Jelcze to > 52, 55Bis, 533, 534 :)

No chyba nie tak długo, bo zdaje się, że w następnym przetargu nie zmieszczą się w dozwolonym wieku :>.

wysłane przez Bauer

Piotr napisał(a):

> No chyba nie tak długo, bo zdaje się, że w następnym przetargu nie > zmieszczą się w dozwolonym wieku :>.

No raczej :) Na 55Bis to już spokojnie można NL202 wysłać - ma tyle samo par drzwi ile kursujący na tej linii L11 #399 =P Na nocne też spokojnie się da a za jakiś czas mam nadzieję że i na 52 ;)

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bauersoon napisał(a):

> Może SPAD zostawi sobie jakiegoś Jelczyka jako szkoleniowego albo > na 533 lub 534...? =P

A po co mu? Wywali to, zostaną tylko Ikarusy z ręczną skrzynią, cała reszta to już automaty, na których do egzaminów niebardzo dasie szkolić...

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez pawko

Piotr napisał(a):

> Ile w > SPADzie zostanie "Ikarów" po ostatnim wzmocnieniu czterema > używkami? I czy SPAK w tym roku planuje jakieś zakupy? Obie > szczecińskie spółki dokonowały mniej więcej takich samych > zakupów

No nie wiem, ale Dąbie ma więcej zakupionych niskopodłogowych, przegubowych autobusów. To SPAK ostatnio stoi w miejscu

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez Bauer

pawko napisał(a):

> No nie wiem, ale Dąbie ma więcej zakupionych niskopodłogowych,

... ale też więcej Ikarów, trudniej będzie je wycofać...

wysłane przez konjo  4

Bauersoon napisał(a):

> ... ale też więcej Ikarów, trudniej będzie je wycofać...

NG272 wcale nie są wszystkie w ruchu, zawsze coś można spotkać na placu i to nie tylko odstawione. W weekend gdzie mogłoby być naprawdę pełno niskich brygad (solo+przeguby) to długie MAN-y generalnie grzeją płytę...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> NG272 wcale nie są wszystkie w ruchu, zawsze coś można spotkać na > placu i to nie tylko odstawione. W weekend gdzie mogłoby być > naprawdę pełno niskich brygad (solo+przeguby) to długie MAN-y > generalnie grzeją płytę...

Zgadza się i strasznie mnie to irytuje...Poza tym w weekendy jest najwięcej wózków - rekord jaki widziałem to 3 szt w solo :D no i starszych ludzi też jakby więcej...Trochę to dziwne podejście do sprawy. Oszczędzają je czy jak? Zamiast ułatwiać nam życie i zachęcać w ten sposób do korzystania z KM...

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Oszczędzają je czy jak? Zamiast ułatwiać nam życie i > zachęcać w ten sposób do korzystania z KM...

Pewnie tak, bo jak niektóre były kupowane i miały od 700 do bodajże nawet 940 tys. KM... Ikary, które jakoś się toczą kiedyś się i tak sprzeda/skasuje, ale co jak się w międzyczasie zajeździ połowę populacji NG272? Poskłada się jeden z dwóch, bo robienie NG czy takiej naprawy jak to SPAD robił przedłużając życie Ikarom to nie ma sensu... Porządna blacharka, remont silnik i automatu, odświeżenie wnętrza... lepiej kupić kolejnego. Tym bardziej, że na stronach pojawiają się coraz lepsze roczniki NG272 i nawet wkraczają NG312... 1995-nawet do 1998. Nie jest to zjawisko masowe, ale już można złowić takie fajne wozy. :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police  163

konjo napisał(a):

> Pewnie tak, bo jak niektóre były kupowane i miały od 700 do bodajże > nawet 940 tys. KM...

Ciekawe, że w SPAK NG272 do najlepszych stanem technicznym nie należą, a jakoś codziennie można je spotkać na takich liniach jak 75, 60 czy A. Orientujesz się jakie miały przebiegi, gdy przyjechały?

> Tym bardziej, że na > stronach pojawiają się coraz lepsze roczniki NG272 i nawet wkraczają > NG312... 1995-nawet do 1998. Nie jest to zjawisko masowe, ale już > można złowić takie fajne wozy. :)

Ciekawe kiedy pojawi się w szczecińskich spółkach pierwszy używany NG312, uszywiście pomijam SPPK, bo Police mają te używańce od 2005 roku.

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo  4

Luke_Police napisał(a):

> Ciekawe, że w SPAK NG272 do najlepszych stanem technicznym nie > należą, a jakoś codziennie można je spotkać na takich liniach jak > 75, 60 czy A. Orientujesz się jakie miały przebiegi, gdy > przyjechały?

No pośrednik pisał w ogłoszeniu około 500-600 tys. KM w zależności od egzemplarza. Tak też się pisało u nas jak dojechały - na pewno o dwóch, a co z resztą to nie wiem... Jak chcesz to mogę się podzielić zapisanym materiałami - dowiesz się za ile stały poszczególne serie wozów, bo ta informacja jest nie mile widziana publicznie. :D

> Ciekawe kiedy pojawi się w szczecińskich spółkach pierwszy używany > NG312, uszywiście pomijam SPPK, bo Police mają te używańce od 2005 > roku.

Nie liczyłbym specjalnie w najbliższym czasie - jeżeli będą następne zakupy to pewnie wezmą rocznik 1994-1995, a to będą raczej jeszcze NG272... jakoś gwałtownego zwrotu to zakupów typu 1997 czy 1998 sobie nie wyobrażam. :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police  163

konjo napisał(a):

> Jak chcesz to mogę > się podzielić zapisanym materiałami - dowiesz się za ile stały > poszczególne serie wozów, bo ta informacja jest nie mile widziana > publicznie. :D

W sumie to nie śledzę rynku używek tak jak wy, więc w ogóle się nie orientuję w cenach. Ale jak bardzo chcesz się podzielić, mój mail wszystko przyjmie :). W sumie wyślij z ciekawości popatrzę. Czy ex-berlińskie NG312 też masz zanotowane?

> Nie liczyłbym specjalnie w najbliższym czasie - jeżeli będą > następne zakupy to pewnie wezmą rocznik 1994-1995, a to będą raczej > jeszcze NG272... jakoś gwałtownego zwrotu to zakupów typu 1997 czy > 1998 sobie nie wyobrażam. :)

Jeżeli chodzi o przegubowce, to rzeczywiście nic nie wskazuje na to, by mieli kupić coś nowszego. Jedynie SPPK dotychczas kupowało przegubowe wozy 8-letnie. Jednak zauważyłem, że używki to trochę takie kupowanie kota w worku. Za niewielką cenę można dostać całkiem dobre wozy, lub wręcz przeciwnie - kupić złom. Przykład: używane NG262 kontra NG312. Norwegi są jednymi z najlepszych przegubowców II generacji jeżeli chodzi o stan, czego o Berlińczykach powiedzieć raczej nie można. Choć tutaj akurat przebiegi odegrały znaczącą rolę.

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

Luke_Police napisał(a):

> Norwegi są jednymi z najlepszych > przegubowców II generacji jeżeli chodzi o stan, czego o > Berlińczykach powiedzieć raczej nie można. Choć tutaj akurat > przebiegi odegrały znaczącą rolę.

A ja pamiętam początkową niechęć (na wiadomość o zakupach)do używek z Oslo -podobno przed nami ktoś ze Słupska kupił od nich używki i okazały się jakieś takie nie fajne :D, to była plotka i pojazdy były ok czy po prostu mieli pecha?

wysłane przez Lukasy

Piotr napisał(a):

> podobno przed nami ktoś ze Słupska kupił od nich [z Oslo > - przyp.] używki i okazały się jakieś takie nie fajne :D, > to była plotka i pojazdy były ok czy po prostu mieli pecha?

Jak dobrze kojarzę, to Słupsk kupił NG272 z 1992 roku, więc wozy łączy tylko pochodzenie od jednego przewoźnika (AS Oslo).

-- Nie dyskutuj nigdy z trollem, bo troll najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Lukasy napisał(a):

> Piotr napisał(a):

> > > podobno przed nami ktoś ze Słupska kupił od nich [z Oslo > > - przyp.] używki i okazały się jakieś takie nie fajne :D, > > to była plotka i pojazdy były ok czy po prostu mieli pecha?

www.slupsk.eco.pl/mzk.php - tam można zanleźć całą prawdę o słupskich manach.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> No pośrednik pisał w ogłoszeniu około 500-600 tys. KM w

I tyle mają.

> się podzielić zapisanym materiałami - dowiesz się za ile stały > poszczególne serie wozów, bo ta informacja jest nie mile widziana > publicznie. :D

Ja też poproszę :)

> Nie liczyłbym specjalnie w najbliższym czasie - jeżeli będą > następne zakupy to pewnie wezmą rocznik 1994-1995, a to będą raczej > jeszcze NG272... jakoś gwałtownego zwrotu to zakupów typu 1997 czy > 1998 sobie nie wyobrażam. :)

Swoją droga widziałem ostatnio jednego z kanapowców dąbskich (w prawdzie tylko z zewnątrz ale do środka też spojrzałem) i muszę powiedzieć że mnie pozytywnie zaskoczył. To co kupił SPAK to złom w porównaniu z tymi. kanapy mają nowe estetyczne obicia, wnętrze było zadbane podłoga elegancka. W tych Klonowickich to wszystko się rozpada. SPAD jednak jakoś tam sobie te autobusy umie wyszukać (pomijając NL202 dwudrzwiowe bo to to złom)

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> Ja też poproszę :)

No tak prywatnie jedno zdanie: poszło na ten e-mail poczta.fm... aktualny? Zresztą nie wszystko tam jest, ale kilka cen i przebiegów da się wyłowić...

> Swoją droga widziałem ostatnio jednego z kanapowców dąbskich (w > prawdzie tylko z zewnątrz ale do środka też spojrzałem) i muszę > powiedzieć że mnie pozytywnie zaskoczył.

Ano bo VAG miał dwie serie busów 601-618 i 619-647 - SzPAK kupił z tej pierwszej, a SPAD z tej drugiej... w sumie nie ma co winić SPAKu bo tej drugiej serii jakoś masowo się nie pozbywali, na pierwszy ogień poszły dwa wozy i trafiły najpierw do RVK Köln potem dopiero do nas... chociaż obecnie można już powoli szukać tych wozów z 1994 na aukcjach i w ogłoszeniach...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> No tak prywatnie jedno zdanie: poszło na ten e-mail poczta.fm...

Niestety z nieznanych powodów nie dotarło. Spróbuj na komisowego :)
MC napisał(a):

> Ja też poproszę :)

I ja także, jeśli można (siedemza@o2.pl) :)

wysłane przez Piotr

Luke_Police napisał(a):

> Ciekawe, że w SPAK NG272 do najlepszych stanem technicznym nie > należą, a jakoś codziennie można je spotkać na takich liniach jak > 75, 60 czy A. Orientujesz się jakie miały przebiegi, gdy > przyjechały?

Mają bardziej zajechane VOLVObusy, więc nawet lepiej puścić takiego niskacza i dać odpocząć B10M

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> Zamiast ułatwiać nam życie i > zachęcać w ten sposób do korzystania z KM...

Zgodnie z umową, od czerwca SPAD w święta na linie będzie wystawiać osiem autobusów niskopodłogowych - 3 przegubowe i 5 solowych.

wysłane przez konjo  4

mkubien napisał(a):

> Zgodnie z umową, od czerwca SPAD w święta na linie będzie > wystawiać osiem autobusów niskopodłogowych - 3 przegubowe i 5 > solowych.

O wow! Potęga... 16 MAN-ów A10 (202 i 262), 16 MAN-ów NG272, 5 MAN-ów NL223 i 2 SU12 - no i do tego M121M. 40 wozów niskich, a wystawią 8 i to w weekend... co za gest. :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> Zgodnie z umową, od czerwca SPAD w święta na linie będzie > wystawiać osiem autobusów niskopodłogowych - 3 przegubowe i 5 > solowych.

Łał! Proponuję jakiś wieniec dziękczynny :D. Normalnie szaleństwo...Jak rozumiem 8szt. to jest absolutne minimum hehe.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Zgodnie z umową, od czerwca SPAD w święta na linie będzie > wystawiać osiem autobusów niskopodłogowych - 3 przegubowe i 5 > solowych.

Ojaaa normalnie szał. A oni wyrobią aż tyle? A można prosić konkretniejsze linie już teraz czy zbroić się w cierpliwość? BTW jak to wygląda w wypadku SPAK?

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez MQ ?

MC napisał(a):

> A można prosić konkretniejsze linie już teraz

Oczywiście, to żadna tajemnica. Wszystkie informacje były dostępne wraz ze specyfikacją do przetargu. Przy okazji skoryguję nieco swoje obliczenia. Mamy więc:

SPAK - dni powszednie: * 59/1 - MAXI, * 67/3, 67/6 - MEGA, * 80/1 - MAXI, * 82/1 - MAXI, * 87/2 - MAXI, * po jednym MEGA na 53 i 60, ale podawanie brygady nie ma większego sensu ze względu na mało prawdopodobny powrót starych rozkładów

- dni świąteczne: * 59/1 - MAXI, * 67/3, 67/6 - MEGA, * 80/1 - MAXI, * 82/1 - MAXI, * 87/2 - MAXI, * po jednym MEGA na 53 i 60

SPAD - dni powszednie: * 55/2 - MEGA, * 56/1 - MEGA, * 64/2 - MAXI, * 73/3 - MAXI, * 84/1 - MAXI, * A/5 - MEGA, * B/3 - MEGA, * G/1, G/2 - MAXI

- dni świąteczne: * 55/2 - MEGA, * 56/1 - MEGA, * 64/2 - MAXI, * 65/2 - MAXI, * 73/3 - MAXI, * 79/1 - MAXI, * 84/1 - MAXI, * A/1 - MEGA, * B/1 - MEGA

Proszę mnie nie pytać o to, czym się kierowano przy wyborze linii oraz ustaleniu ilości wozów, gdyż nie wiem.

wysłane przez LLUZNIAK

mkubien napisał(a):

> Proszę mnie nie pytać o to, czym się kierowano przy wyborze linii > oraz ustaleniu ilości wozów, gdyż nie wiem.

Przy wyborze linii to nic, ale mnie jeszcze bardziej ciekawi metoda wyboru konkretnych brygad - ot ciekawostka :)

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez MQ ?

LLUZNIAK napisał(a):

> mnie jeszcze bardziej ciekawi metoda > wyboru konkretnych brygad - ot ciekawostka :)

Patrząc na rozkłady można wywnioskować, że starano się wybierać najdłużej kursujące (choć nie zawsze to się sprawdza).

wysłane przez konjo  4

mkubien napisał(a):

> SPAD > - dni powszednie: > * 55/2 - MEGA, > * 56/1 - MEGA, > * 64/2 - MAXI, > * 73/3 - MAXI, > * 84/1 - MAXI, > * A/5 - MEGA, > * B/3 - MEGA, > * G/1, G/2 - MAXI

Jakoś tu nie widzę linii 77, która bierze na siebie spory ciężar przewozów wzdłuż Prawobrzeża..., że niby nagle niepełnosprawni przestali jeździć m. in. do filii UM?

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez 105ngs

mkubien napisał(a):

> MC napisał(a):

> > A można prosić konkretniejsze linie już teraz > > Oczywiście, to żadna tajemnica.

Od momentu, kiedy napisałeś tamtego posta trochę już minęło i przybyło nam więcej niskopodłogowych brygad tu i tam. Czy mogę więc prosić o podanie aktualnej listy brygad niskopodłogowych (już nie musi być ze szczegółami, wystarczą same numerki) ? Z góry dzięki. :)

wysłane przez MQ ?

105ngs napisał(a):

> Czy mogę > więc prosić o podanie aktualnej listy brygad niskopodłogowych

O ile wiem, w Szczecinie nic się w tej kwestii nie zmieniło. Jedyne zmiany nastąpiły na liniach obsługiwanych przez SPPK. Obecnie mamy:

101 dni powszednie: 2, 4 soboty, święta: 2, 3

103 dni powszednie: 2, 3, 5 soboty, święta: 1, 2

106 dni powszednie, soboty, święta: 1

107 dni powszednie: 1, 2, 4, 6, 8, 10, 13 soboty: 1, 3, 5, 7, 9 święta: 1, 2, 4, 6, 7

F dni powszednie: 1

wysłane przez 105ngs

mkubien napisał(a):

> O ile wiem, w Szczecinie nic się w tej kwestii nie zmieniło. Jedyne > zmiany nastąpiły na liniach obsługiwanych przez SPPK.

Właśnie głównie o Police mi chodziło, choć przyznam, że wydawało mi się, że i w Szczecinie coś doszło. No ale OK, dzięki.

A, jeszcze jedno : 60-tka... Bo chyba 60/6 już od jakiegoś czasu nie jest niskopodłogowa (za często widuję Volvo), więc która brygada w tej chwili jest ? Ewentualnie, jeśli ostatnio coś jeszcze się zmieniało w kwestii zmian brygad, to także byłbym wdzięczny za info.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MQ ?

Niskopodłogowa na 53 jest brygada 1 w dni powszednie i brygada 4 w soboty i święta, natomiast na 60 brygada 8 w dni powszednie i brygada 2 w soboty i święta.

wysłane przez Iwo

mkubien napisał(a):

> Zgodnie z umową, od czerwca SPAD w święta na linie będzie > wystawiać osiem autobusów niskopodłogowych - 3 przegubowe i 5 > solowych.

Tylko czy ZDiTM przypilnuje należyte wykonanie tego punktu umowy?

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez konjo  4

Iwo napisał(a):

> Tylko czy ZDiTM przypilnuje należyte wykonanie tego punktu umowy?

Pewnie tak jak obsad wozów 2 i 3 drzwiowych. :>

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

konjo napisał(a):

> Pewnie tak jak obsad wozów 2 i 3 drzwiowych. :>

Zdaje się, że autobusy z mniejszą ilością drzwi ostatecznie dostały zezwolenie na kursowanie na wszystkich liniach.

wysłane przez konjo  4

mkubien napisał(a):

> Zdaje się, że autobusy z mniejszą ilością drzwi ostatecznie > dostały zezwolenie na kursowanie na wszystkich liniach.

No a jak miały nie dostać jak się rozpoczął taki napływ. :) Kiedyś to zapowiadano baczne przyjrzenie się sprawie... :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

konjo napisał(a):

> Kiedyś to zapowiadano baczne przyjrzenie się sprawie... :)

No i pierwsze kursy odbywały się w uzgodnieniu z CR i pod jej nadzorem. A skoro okazało się, że mniejsza ilość drzwi większego problemu nie stanowi, to...

wysłane przez konjo  4

mkubien napisał(a):

> A skoro okazało się, że mniejsza ilość drzwi większego > problemu nie stanowi, to...

... trzydrzwiowy Berlińczyk jeździ na 66, w czasie gdy NL202 hasa na 65, a czterodrzwiowy NG272 pomyka na E wioząc pasażerów, którzy wygodnie sobie siedzą w czasie kiedy do B nie można się wepchnąć... wiem narzekam, ale ostatnio często wychodzi tak, że trzydrzwiowe używki i nówki jeżdżą na drugorzędnych liniach, kiedy nie można się wepchać do tych strategicznych...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

konjo napisał(a):

> ostatnio często wychodzi tak, że > trzydrzwiowe używki i nówki jeżdżą na drugorzędnych liniach, > kiedy nie można się wepchać do tych strategicznych...

Zgłoś swoje uwagi do dyspozytora.

wysłane przez Bauer

konjo napisał(a):

> W weekend gdzie mogłoby być > naprawdę pełno niskich brygad (solo+przeguby) to długie MAN-y > generalnie grzeją płytę...

Może kwestia frekwencji... Ale np. w soboty na 56 zamiast Volva mógłby jeździć niskacz a tak to tylko płytę grzeje ;/

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez konjo  4

Bauersoon napisał(a):

> Może kwestia frekwencji... Ale np. w soboty na 56 zamiast Volva > mógłby jeździć niskacz a tak to tylko płytę grzeje ;/

A na 65 konsekwentnie dwa Ikary, a w weekend Volvo... - ale trzeba oddać rację, że solówki to już prawie wyłącznie niskie...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Bauer

konjo napisał(a):

> solówki to już prawie wyłącznie niskie...

Może być i przegub ;D

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> NG272 wcale nie są wszystkie w ruchu, zawsze coś można spotkać na > placu i to nie tylko odstawione. W weekend gdzie mogłoby być > naprawdę pełno niskich brygad (solo+przeguby) to długie MAN-y > generalnie grzeją płytę...

Bo mają taki przydział do takich kierowców. Generalnie te pierwsze wozy to narozdawali kierowcom, którzy przedewszystkim jeżdżą w szczycie na D/E i teraz jak kierowcy mają soboty/niedziele wolne to MANidła też mają wolne.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> Bo mają taki przydział do takich kierowców. Generalnie te pierwsze > wozy to narozdawali kierowcom, którzy przedewszystkim jeżdżą w > szczycie na D/E i teraz jak kierowcy mają soboty/niedziele wolne to > MANidła też mają wolne.

Też jakaś racja, ale SU12 też przypisali stałym kierowcom (przynajmniej jakiś czas temu), a jak ich nie ma to normalnie są w służbie.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

pawko napisał(a):

> No nie wiem, ale Dąbie ma więcej zakupionych niskopodłogowych, > przegubowych autobusów. To SPAK ostatnio stoi w miejscu

Ale jest pewien szczegół o którym wszyscy zapominają pisząc, że SPAK kupił mniej używek -> Volva B10L były "troszeczkę" droższe od tych solówek co kupował SPAD: po pierwsze marka lepiej stoi cenowo na rynku wtórnym, po drugie młodszy rocznik, po trzecie Euro 2, no i na doczepkę można by uznać trzydrzwiowe nadwozie.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police  163

Piotr napisał(a):

> Czyli pewnie w tym roku pożegnamy się z "Migami" :).

Pod warunkiem, że przebudują przejazd pod wiaduktem na Kanale Parnickim. Nie od dzis wiadomo, że tylko M11 tam jeżdżą.

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

Luke_Police napisał(a):

> Pod warunkiem, że przebudują przejazd pod wiaduktem na Kanale > Parnickim. Nie od dzis wiadomo, że tylko M11 tam jeżdżą.

Wiem wiem :). Dziwne, że jeszcze tego nie zrobili...tak właściwie to kosmetyka...nie trzeba ruszać konstrukcji wiaduktu...Wystarczy obniżyć jezdnię, wyprofilować ją itp.

BTW ostatnio połatali ul. Struga na odcinku skrzyżowań od Jasnej do Wiosennej - niezły OT ;)

wysłane przez pawko

Luke_Police napisał(a):

> Pod warunkiem, że przebudują przejazd pod wiaduktem na Kanale > Parnickim. Nie od dzis wiadomo, że tylko M11 tam jeżdżą.

Autosan H6 też sie zmieści,ale ludzie jadący na działki się nie pomieszczą w tym busiku. Po za tym nie należy do Dąbia..:(

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez Filip_Police

pawko napisał(a):

> Autosan H6 też sie zmieści,ale ludzie jadący na działki się nie > pomieszczą w tym busiku. Po za tym nie należy do Dąbia..:(

W końcu kiedyś też jeździły Nysy na M (dawna 52). I obsługiwała ją Klonowica (Dąbie nie intniało). Klonowica może spowrotem przejąć tę linię. Tylko że w tamtych latach w szczycie kursowało 5 Nysek.

[OT] A jeszcze podam ciekawostkę. Przeglądałem taką kartę od Miasta Szczecin która pozwala na obsługę linii (podana trasa itp.) Ta ciekawostka to to, że obsługuje ją Klonowica (tak jest tam zamieszczone).

-- Szczecin & Police tworzą zgraną spółkę

wysłane przez Pepe 236

Piotr napisał(a):

> Czyli pewnie w tym roku pożegnamy się z "Migami" :)

Najbliższy termin jakichkolwiek zmian na linii 52 to koniec 2008 r. więc jeszcze przynajmniej półtora roku będziemy je oglądac i to pod warunkiem, że miasto nie przełoży tej sprawy na kolejny rok.

> Kiedy > będzie rozstrzygnięcie przetargu na 4 nowe solówki?

W drugiej połowie czerwca.

> I ile w > SPADzie zostanie "Ikarów" po ostatnim wzmocnieniu czterema > używkami?

Szacowana ilośc 6 w ruchu, w porywach do 8.

> I czy SPAK w tym roku planuje jakieś zakupy?

Bardziej pasuje tu określenie przełom roku. :)

> Pojawiły się jakieś kłopoty, czy zbierają na coś > nowego przegubowego?

Jak narazie żadnych nowych przgubowców, niestety.

-- admin@mkm.szczecin.pl

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> Najbliższy termin jakichkolwiek zmian na linii 52 to koniec 2008 > r. więc jeszcze przynajmniej półtora roku będziemy je oglądac > i to pod warunkiem, że miasto nie przełoży tej sprawy na kolejny > rok.

Ale czy w przyszłym roku - kiedy odbędzie się przetarg, M11 nie odpadną ze względy na wiek? Jeżeli tak to co wtedy? Warunkowo do końca 2008? Bardzo mnie dziwi, że tak długo chcą męczyć dobite Jęczydła...Przecież po nowych zakupach wystarczy dokupić jeszcze parę szt. używek i można pożegnać największe trupy...Zrobienie tego przejazdu pod wiaduktem to też kosmetyka...Sprawa, która małym nakładem można załatwić już w tym roku odkłada się na ponad rok...Szkoda, szkoda...Wielka szkoda :(. Jak rozumiem po zakupieniu 4 nowych solo, M11 pojawiać się będzie już tylko na 52 i nockach?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Bardziej pasuje tu określenie przełom roku. :)

> Jak narazie żadnych nowych przgubowców, niestety.

Czyli jak rozumiem pod koniec coś jakieś krótsze :>

-- jednym słowem - Volvo
man751 napisał(a):

> Szacowana ilość 6 w ruchu, w porywach do 8.

A czy znasz już dokładnie numery taborowe tych Ikarusów, które pozostaną w ruchu liniowym ze Spadu?

wysłane przez tarnas

> 5 Jelczy M11: #50, #359, #2001, #2005, #2008 no i plus 1 Jelcz > L11 #399.

Od jak dawna nie ma 353? Znalazł się na aukcji allegro http://allegro.pl/item196366176_autobus_miejski_jelcz_m11_86r_car_gryf.html i http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T308422

W bazie taboru jeszcze figuruje :>
tarnas napisał(a):

> Od jak dawna nie ma 353?

No właśnie przegapiliśmy ostatni wyjazd z zajezdni #353, ciekawe czy jeszcze któryś autobus zniknął z terenu SPA Dąbie. Bo od jakiegoś czasu na terenie bazy nie widuję kilku odstawionych autobusów.

wysłane przez Pepe 236

lukas napisał(a):

> No właśnie przegapiliśmy ostatni wyjazd z zajezdni #353, ciekawe > czy jeszcze któryś autobus zniknął z terenu SPA Dąbie. Bo od > jakiegoś czasu na terenie bazy nie widuję kilku odstawionych > autobusów.

Z terenu Szczecina wyjechały #353 (we wtorek), #354 (dziś). Wkrótce (czyt. jutro lub poniedziałek) taki sam los czeka #356, #2743, #2744 i #2750. :)

-- admin@mkm.szczecin.pl

wysłane przez konjo  4

man751 napisał(a):

> Z terenu Szczecina wyjechały #353 (we wtorek), #354 (dziś). > Wkrótce (czyt. jutro lub poniedziałek) taki sam los czeka #356, > #2743, #2744 i #2750. :)

I chwała im za to. :) Sądząc po tym co piszecie (ja tego nie śledzę na co dzień) o ilości Ikarów i M11 pozostających w ruchu to dostawa 4 solówek + mały zakup w Niemczech i mamy posprzątane. :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Z terenu Szczecina wyjechały #353 (we wtorek), #354 (dziś). > Wkrótce (czyt. jutro lub poniedziałek) taki sam los czeka #356, > #2743, #2744 i #2750. :)

A tym ostatnim to co takiego strasznego sie stało że SPAD 10-letnie autobusy wyrzuca a złom 15-letni kupuje? To idzie gdzieś dalej służyć czy żyletki?

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> To idzie gdzieś dalej służyć czy żyletki?

Ja tu się nie będę za szeroko rozpisywał, ale niektóre to raczej się nadają do zdemontowania co cenniejszego wyposażenia i do kasacji...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.
MC napisał(a):

> A tym ostatnim to co takiego strasznego sie stało że SPAD 10-letnie > autobusy wyrzuca a złom 15-letni kupuje?

Ano to się stało, że cały szkielet się sypie. Już M11 mają lepszą blacharkę... I tego raczej zrobić się nie da, bo trzeba by było wydać kupę kasy na zrobienie całej blacharki...

wysłane przez LLUZNIAK

RoGaL napisał(a):

> Ano to się stało, że cały szkielet się sypie. Już M11 mają > lepszą blacharkę... I tego raczej zrobić się nie da, bo trzeba by > było wydać kupę kasy na zrobienie całej blacharki...

Nie tyle blacharki (bo ta raczej dotyczy zewnętrznego poszycia) co "znając te wozy" ;) wymiany większej części szkieletu podwozia, a i być może również i nadwozia (czyli tak jak napisałeś na początku sypie się szkielet).

-- ...nadchodzi nowa jakość...
man751 napisał(a):

> taki sam los czeka #356, > #2743, #2744 i #2750. :)

A nie wiesz co z #2090 ? Dzisiaj widziałem, że też już nie ma naklejonych numerów taborowych, więc wnioskuję, że też niedługo wyjedzie ze Szczecina.