Forum

Szybki tramwaj bez szans

Nie będzie szybkiego tramwaju w Szczecinie. Mamy niewielkie szanse na dofinansowanie tej inwestycji z pieniędzy Unii Europejskiej.

wysłane przez djdark  0

W sumie nie wiadomo czy cieszyć się czy płakać, remont 26 km torów to jest coś, ale z drugiej strony mieliśmy już jeździć STS-em. Ale jeśli mamy już jakiś wybór to dobrze że postawiono na remont starych torowisk.

-- Tory się nie prostują tylko minuta jest dłuższa :D

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Luke_Police  163

djdark napisał(a):

> Ale jeśli mamy już jakiś wybór to > dobrze że postawiono na remont starych torowisk.

Gdyby udało się wyremontować to, co opisano w artykule, byłoby naprawdę dobrze. Dziwne, że nie wspomniano nic o odcinkach Arkońska - Niemierzyńska czy Potulicka - 3 Maja. Jednak najbardziej zastanawia mnie kwestia jak prezydent widzi te plany remontów, w kontekście protestów MZK. Póki co, to 20mln zł nie zostało przyznanych MZK...

Technik serwisu :)

wysłane przez djdark  0

Luke_Police napisał(a):

> Gdyby udało się wyremontować to, co opisano w artykule, > byłoby naprawdę dobrze.

Dokładnie, było by o niebo lepiej.

>Dziwne, że nie wspomniano nic o > odcinkach Arkońska - Niemierzyńska czy Potulicka - 3 Maja.

Może dlatego że te remonty są wpisane w inne inwestycje? Tzn przebudowy wyżej wymienionych ulic? Ale to tylko moje przemyślenia.

> Jednak najbardziej zastanawia mnie kwestia jak prezydent widzi > te plany remontów, w kontekście protestów MZK. Póki co, to > 20mln zł nie zostało przyznanych MZK...

A kto powiedział że MZK musi remontować tory :D Wiesz może akurat pisze się o tych inwestycjach a pro po strajku. Policz szybko ile miesięcznie się zaoszczędzi kiedy tramwaje nie wyjadą (prąd pensja dla załogi), a miasto sobie w tym czasie spokojnie wyremontuje torowiska wspierając przy okazji spółki autobusowe bo przecież "za tramwaje" muszą być :D

-- Tory się nie prostują tylko minuta jest dłuższa :D

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez mike_1994

djdark napisał(a):

> >Dziwne, że nie wspomniano nic o > > odcinkach Arkońska - Niemierzyńska czy Potulicka - 3 Maja. > > Może dlatego że te remonty są wpisane w inne inwestycje? Tzn > przebudowy wyżej wymienionych ulic? Ale to tylko moje > przemyślenia.

Tak bo co z tego jak na Arkońskiej-Niemierzyńskiej wymienią tory jak za kilka lat będą musieli robić remont generalny ulicy gdzie wszystko rozkopią. :)

-- "...niż jakąś padaczkę z Dortmundu..." (c) Bauer

wysłane przez 662

Luke_Police napisał(a):

Dziwne, że nie wspomniano nic o > odcinkach Arkońska - Niemierzyńska czy Potulicka - 3 Maja. Ten odcinek jest przeznaczony do grubej inwestycji. Na to też możemy się ubiegać o kasę z Unii.

wysłane przez yoss83

Luke_Police napisał(a):

> Dziwne, że nie wspomniano nic o > odcinkach Arkońska - Niemierzyńska czy Potulicka - 3 Maja.

Ja bym dodał do tej listy Al. Piastów. O jej remoncie też się dużo mówiło, a jej stan jest gorszy niż innych odcinków, wymienionych w planie.

wysłane przez Piotr

A czy przypadkiem w tym pakiecie "remontowym" nie ma też nowych tramów?

wysłane przez torwid  67

Piotr napisał(a):

> A czy przypadkiem w tym pakiecie "remontowym" nie ma też > nowych tramów?

Dokładnie. Jeśli dostaniemy kasę z programu Infrastruktura i środowisko, to tylko i wyłącznie na modernizację istniejącej sieci (znaczy torowiska z podbudową i odwodnieniami, słupy i sieć, przystanki a byc może także infrastruktura pod system informacji pasażerskiej). To jest jakieś 240 mln zł podwarunkiem, że jednocześnie pójdzie zakup taboru. Oczywiście w tej sytuacji mowa jest o niskaczach, ok. 20 szt, za nastepne 100-150 mln. Bez zakupu NOWEGO taboru nie ma mowy o kasie na modernizację sieci.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez leks 17

Jeśli okażę się, że SST nie będzie budowany to szkoda 16mln które wydano na wykupy gruntów itp. Można było za to kupić do 20 autobusów. No, ale trudno się dziwić. Uznam za sukces miasta jeśli uda się zdobyć pieniądze na modernizacje sieci i zgadzam się, że jeśli mamy wybierać to trzeba najpierw wyremontować to co się ma. Może nad SST wisi jakaś klątwa? Ale największa porażka będzie wtedy gdy ( tfu ) nie dostaniemy żadnych pieniędzy. Mimo wszystko miasto powinno się starać i pieniądze na SST nawet jeśli jest tylko minimum szans.

-- Pozdrawiam i przepraszam, że Was czasem denerwuje ;).
105N 651+639 :)

wysłane przez djdark  0

lex napisał(a):

> [ciach]

SST nie będzie budowany teraz, ale za rok, czy może za cztery, uda się zdobyć fundusze i wtedy prace ruszą, co do wykupu gruntów należało to teraz zrobić bo inaczej by się tam domy pobudowały/ceny gruntów poszły by w górę.

-- Tory się nie prostują tylko minuta jest dłuższa :D

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez tom1

djdark napisał(a):

> SST nie będzie budowany teraz, ale za rok, czy może za > cztery, > uda się zdobyć fundusze i wtedy prace ruszą, co do wykupu > gruntów należało to teraz zrobić bo inaczej by się tam > domy pobudowały/ceny gruntów poszły by w górę.

może za cztery a może za czterdzieści lat... Takie gdybanie jest już od kilkudziesięciu lat w Szczecinie. To, że nie będzie pieniędzy na szybki tramwaj uważam za ogromną porażkę ekipy rządzącej. Przed wyborami mówi się, że tramwaj będzie budowany a potem pada stwierdzenie, że najpierw trzeba wyremontować stare tory. Oczywiście, że tak. Tylko, że to nawet dziecko wie i nie trzeba tyle czasu rządzenia aby to stwierdzić. Krzystek powinien udowodnić, że jest na właściwym stanowisku i pieniadze na tramwaj w końcu z Unii zdobyć. Od lat jest ta sama gadka i nic się nie dzieje a u władzy mamy nieudaczników.

wysłane przez techno

tom1 napisał(a):

> stwierdzić. Krzystek powinien udowodnić, że jest na > właściwym stanowisku i pieniadze na tramwaj w końcu z Unii > zdobyć. Od lat jest ta sama gadka i nic się nie dzieje a u > władzy mamy nieudaczników.

Kiedyś było takie powiedzienie: "mierz siły na zamiary". Nie od dziś wiadomo, że SST to kiełbasa wyborcza. No i ludzie dali się na to nabrać...

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez mmm

techno napisał(a):

> Kiedyś było takie powiedzienie: "mierz siły na zamiary". Nie > od dziś wiadomo, że SST to kiełbasa wyborcza. No i ludzie dali > się na to nabrać...

Bez przesady. Jak chceli by to wybudowac bo by to zrobili przynajmniej do Zdrojów. Plany i projekty są, most jest, grunty wykupione... Ten etap miasto udzwignełoby finansowo w ciągu 4-5 lat. Stojąc w miejscu cofamy sie. A jeszcze plany lini na Cukrową, 26 Kwietnia, na Warszewo. Krzystek stawia na autobusy? To chyba dlatego że Stopyra jest w nieformalnej koalicji z PO w Radzie.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez tom1

mmm napisał(a):

> Bez przesady. jak chceli by to wybudowac bo by to zrobili > przynajmniej do Zdrojów. Plany i projekty są , most jest, grunty > wykupione... Ten etap miasto udzwignełoby finansowo w ciągu 4-5 > lat. Stojąc w miejscu cofamy sie.

Też nie mogę tego zrozumieć. Przecież SST nie musi powstać od razu. Gdyby przez te kilkadziesiąt lat zamiast gadać i obiecywać co roku coś robili to dzisiaj z pewnością tramwaj by był. A tak to mamy co mamy czyli nic. Moim zdaniem tu chodzi o coś innego. Jak wiadomo kadencje prezydenckie nie trwają wiecznie i każdy prezydent woli przeznaczyć kasę na coś co powstanie podczas jego kadencji a nie pompować kasę na rzecz, którą będzie się chwalił np. jego następca.

> A jeszcze plany lini na Cukrową, > 26 Kwietnia, na Warszewo.

No właśnie. Jeśli SST to wybujała i kosztowna inwestycja to dlaczego nie przeznaczą pieniędzy na ułożenie torów i trakcji np. na Mieszka I. Tam przecież koszty są o niebo mniejsze.

> Krzystek stawia na autobusy?

No tego to bym się po tym młodym człowieku w życiu nie spodziewał. Zawsze myślałem, że facet ma myślenie zachodnioeuropejskie a tutaj zaraz się okaże, że traktuje po macoszemu transport szynowy. Po prostu wstyd.

wysłane przez Luke_Police  163

> każdy prezydent > woli przeznaczyć kasę na coś co powstanie podczas jego kadencji a > nie pompować kasę na rzecz, którą będzie się chwalił np. jego > następca.

Nie przesadzaj. Niby most Pionierów Miasta Szczecina to za kadencji Krzystka powstał? Przecież to był jeden z etapów budowy SST, tak samo jak te nasypy i obecny kształt terenu wokół tegoż mostu.

Technik serwisu :)

wysłane przez tom1

Luke_Police napisał(a):

> Nie przesadzaj. Niby most Pionierów Miasta Szczecina to za kadencji > Krzystka powstał? Przecież to był jeden z etapów budowy SST, tak > samo jak te nasypy i obecny kształt terenu wokół tegoż mostu.

Tak się składa, że nitka tramwajowa mostu Pionierów powstała w czasie budowy mostu ponieważ okazało się, że jeśli tego nie zrobią razem, to po powstaniu dwóch nitek drogowych budowa trzeciej nitki tramwajowej (pośrodku) w przyszłości byłaby bardzo skomplikowana a może nawet niemozliwa. Dlatego też miasto postarało się zdobyć fundusze także na część tramwajową i wykonać ją razem z całym mostem. Podejżewam, że gdyby nie to to do dzisiaj nic by w tej kwestii nie zrobili. A reszta prac przy budowie linii... rzeczywiście jest imponująca jak na taki okres czasu ;> :wykupione grunty, wyburzonych parę domów i... i niewiele więcej. Tak więc jak widzisz nikt z poprzedników Krzystka się do tego solidnie nie dołożył. Każdy czekał na następcę.

wysłane przez MaK

Czytam ten artykuł i mam wrażenie, że czytam to co kiedyś powiedział Jurczyk. Tak naprawde, to ciągle wmawiane jest nam to samo. Nie chcę oczywiście robić tutaj propagandy politycznej, bo nie to mam na celu. Ale przyjdzie nowy prezydent, który w obietnicach wyborczych powie "zbudujemy SST". Zobaczy realia i powie to co każdy po paru miesiącach sprawowania władzy. Jak napisał któryś z moich przed mówców, wiemy, że najpierw trzeba mieć porządne tory. Ale teraz trzeba się zastanowić. Czyja jest to wina, że torowiska są tak zapuszczone? Czy tak naprawde jest nas stać na SST? Most mamy, i grunty pod SST także. Ale zbudowanie wysokoprędkościowych torowisk oraz zakup nowoczesnych tramwajów to już wydatek nie mały.

Trapi mnie jeszcze jedna myśl. Jaką wymówkę usłyszymy następną? Teraz jest zły stan torowisk. Następne będzie "stare tramwaje"? Czy może, brak zaplecza autobusowego? Smutne, lecz niestety prawdziwe.

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...