Forum

Łamany "termometr" dawnej 76

zdjęcie
Łamany "termometr" dawnej 76

wysłane przez qba111

Ach te stare, dobre czasy. Dawna wersja linii 76 była lepsza niż obecna. W pewnym stopniu odciążała 75 z pasażerów z osiedli Przyjaźni i Kaliny. I komu to przeszkadzało do tego stopnia żeby ją skrócić? Może by powrócić do tamtych lat?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez end 52

qba111 napisał(a):

> Ach te stare, dobre czasy. Dawna wersja linii 76 była lepsza > niż obecna. W pewnym stopniu odciążała 75 z pasażerów z > osiedli Przyjaźni i Kaliny. I komu to przeszkadzało do tego > stopnia żeby ją skrócić? Może by powrócić do tamtych > lat?

Popieram! Jeśli w przyszłości ma jeździć przez 26 kwietnia i Taczaka tramwaj i ma to być "opłacalne", to dlaczego teraz nie może jeździć tam autobus? Zastanawiające...

Można by puścić 76 właśnie tą trasą kosztem obcięcia 75.

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Mike

andekalbin napisał(a):

qba111 napisał(a):

[ciach]

Na pewno by odciążyła, ale jest teraz problem, gdzie zawinąć, albo gdzie zrobić przestój? Nie ma już pętli na os. Kaliny, nie ma miejsca... Dodatkowy "węzeł przesiadkowy" też raczej nie wchodzi w grę. A zrobić końcowy tylko na nabrzeżu Ewa wg mnie jest porażką, bo nie ma tam warunków (zresztą teraz na Tkackiej też za bardzo nie ma - 76 spokojna, ale dziwna linia :P). Byle kontener i ToiToi wg. mnie nie wystarczą. Inną sprawą jest, ile brygad byłoby potrzebne (czyli ilu dodatkowych kierowców) i jakie autobusy puścić. Jak przez osiedla typu Kaliny, to raczej przeguby... A znajdź teraz dodatkowe autobusy i kierowców ;) Wszystko jest na styk. Nawet rezerwy nie siedzą a jeżdżą :P Obciąć 75? Ciekawe. Wiesz, co się dzieje gdy jednej brygady się nie wypuści? :> A to wszystko idzie w Przyjaźni, Kaliny, Zawadzkiego...

-- Kierowca bombowca :)
Cierpliwy i tolerancyjny... do czasu...

wysłane przez qba111

> gdzie zawinąć, albo gdzie zrobić przestój? Nie ma już pętli na > os. Kaliny, nie ma miejsca...

Miejsca jest tam dość dużo przed sklepem "Syriusz". A nawet gdyby autobus nie mógł się tam zatrzymać to zatoczka na którą wjeżdżają autobusy pomieściłaby Volvo B10MA na linii 75 i 76 (oczywiście z zapasem między pojazdami żeby 75 nie musiał czekać aż postój 76 się skończy).

> przez osiedla typu Kaliny, to raczej przeguby... A znajdź teraz > dodatkowe autobusy i kierowców ;)

Chyba 5 brygad w postaci Volvo B10MA i MAN NG262 by wystarczyło.

> Obciąć 75? Ciekawe.

Ten pomysł jest beznadziejny. Niby dokąd skrócić tą linie? Ona jest bardzo potrzebna i mowa tu raczej o jej odciążeniu, a nie jeszcze pogarszaniu sytuacji pasażerów osiedli Kaliny, Przyjaźni i Zawadzkiego.

wysłane przez Wojtek 24

qba111 napisał(a):

> > Obciąć 75? Ciekawe. > > Ten pomysł jest beznadziejny. Niby dokąd skrócić tą linie?

Koledze nie chodziło o skrócenie trasy, tylko pocięcie rozkładu jazdy gdybyśmy na Kaliny skierowali ponownie 76.

wysłane przez qba111

> Koledze nie chodziło o skrócenie trasy, tylko pocięcie rozkładu > jazdy gdybyśmy na Kaliny skierowali ponownie 76.

To może być dobry pomysł. Jedną brygadę zabrać z 75 i można byłoby dać kierowce z niej na 76. O ile wtedy było by lepiej dla mieszkańców Kaliny i Przyjaźni to nie wiem jak z Zawadzkiego :) .

wysłane przez Mike

qba111 napisał(a):

> Miejsca jest tam dość dużo przed sklepem "Syriusz". > A nawetgdyby autobus nie mógł się tam zatrzymać > to zatoczka na którą wjeżdżają autobusy > pomieściłaby Volvo B10MA na linii 75 i 76 > (oczywiście z zapasem między pojazdami > żeby 75 nie musiał czekać aż postój 76 się skończy).

Może i miejsca dużo, bo tam przecież kiedyś była pętla autobusowa. Ale czasy były inne i samochodów było mniej. Teraz wywalić stamtąd samochody pewnie graniczy z cudem (tak samo jak z ul. Dworcowej, gdy był tam końcowy tramwajów). Na temat parkowania samochodów osobowych nie chciałbym się tu wypowiadać... Co do jednej zatoki i dwóch linii, eh... przypomina mi się gimnastyka na Romera na linii 75 i przestawianie się, bo ktoś jedzie wcześniej lub później... Kierowcy, niestety, mają tylko swój rozkład i nie mają podane za kim lub przed kim jadą, i kto gdzie kiedy i do której ma przerwę. A tam nie ma możliwości szybkiego objechania jak np. na Bukowym, Krzekowie, czy nawet Stoczni Szcz.

> Chyba 5 brygad w postaci Volvo B10MA i MAN NG262 by wystarczyło.

Pytanie: przy dzisiejszych warunkach, skąd autobusy, skąd kierowców? (Pytanie chyba retoryczne...). Poza tym to nie przewoźnicy ustalają trasy, rozkłady, ale ZDiTM. A miasto daje (?) na to pieniądze (?).

Wojtek napisał(a):

> Koledze nie chodziło o skrócenie trasy, tylko pocięcie rozkładu > jazdy gdybyśmy na Kaliny skierowali ponownie 76.

Pocięcie czy obcięcie, problem pozostaje ten co wyżej.

-- Kierowca bombowca :)
Cierpliwy i tolerancyjny... do czasu...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez qba111

> Ale czasy były inne i samochodów było mniej. Teraz > wywalić stamtąd samochody pewnie graniczy z cudem (tak samo jak z ul. > Dworcowej, gdy był tam końcowy tramwajów).

Ale ja nie mówię o miejscu gdzie parkują samochody tylko o "zatoczce" czy raczej "pasie" dla autobusów obecny przystanek 75 (asfaltowy fragment z na tyle niskim krawężnikiem że mogą tam wjeżdżać autobusy, coś w stylu przystanku Klonowica MZK). Tam auta nie parkują bo przystanek jest tam od zawsze.

> Co do jednej zatoki i dwóch linii, eh... przypomina mi się gimnastyka > na Romera na linii 75 i przestawianie się, bo ktoś jedzie wcześniej > lub później...

Tu nie było by mowy o gimnastyce. 76 staje na samym początku pasa a 75 (701) za nim. W ten sposób autobus mający przerwę nikomu by nie przeszkadzał. Gdyby się zdarzyło tak że 75 już jest na przystanku to 76 omija go i zatrzymuje się przed nim (tak jak na Wyszyńskiego).

wysłane przez leks 17

Mike napisał(a):

[ciach]

A może by zrobić jakiś 75bis. Od Kaliny do Placu Zwycięstwa, tam gdzie stoi 61bis? I to by była w sumie dobra trasa dla jakieś szczytowej 75, a nie jak proponowano do Kościuszki, bo tam nie ma gdzie stać.

-- Zupełnie poważny kandydat na moderatora KOMISU!
Leksiu w pełni popiera starania motorniczych w walce o podwyżki!
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Mareczek 5

Mike napisał(a):

> Na pewno by odciążyła, ale jest teraz problem, gdzie > zawinąć

Ja bym zwrócił uwagę na nieco inny aspekt. Porównajcie sobie potoki pasażerskie na Os. Kaliny i na Nabrzeże Ewa. Jak mrówka do słonia. Puszczanie przeguba na Nabrzeze Ewa chyba jest przesadą, tak samo puścić melona na Kaliny. Wiadomo, trzebaby dać przeguba, ale przegub od Wyszyńskiego do Nabrzeża Ewa to tylko strata pieniędzy przewoźnika (stawka jest jedna). Więc jeżeli ma wracać wspomaganie na Kaliny to na pewno nie łącząc tego z 76.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mike

Mareczek napisał(a):

> Ja bym zwrócił uwagę na nieco inny aspekt. Porównajcie sobie > potoki pasażerskie na Os. Kaliny i na Nabrzeże Ewa. Jak mrówka > do słonia. Puszczanie przeguba na Nabrzeze Ewa chyba jest > przesadą, tak samo puścić melona na Kaliny. Wiadomo, trzebaby > dać przeguba, ale przegub od Wyszyńskiego do Nabrzeża Ewa to > tylko strata pieniędzy przewoźnika (stawka jest jedna). Więc > jeżeli ma wracać wspomaganie na Kaliny to na pewno nie łącząc > tego z 76.

Aspektów jest wiele do rozpatrywania. Obecna sytuacja kadrowa i sprzętowa i tak raczej za bardzo nie stwarza możliwości większych roszad. Fakt faktem, że może 75 byłoby odciążone, ale jakim kosztem. Na Nabrzeże Ewa czasem i melon to za wiele (zwłaszcza po południu) :P A rano niekiedy można spotkać na 76/2 ikraka. Do odciążenia zdecydowanie odcinek Wyszyńskiego - Kaliny (no i dalej do Zawadzkiego).

-- Kierowca bombowca :)
Cierpliwy i tolerancyjny... do czasu...

wysłane przez Luke_Police  163

> Do > odciążenia zdecydowanie odcinek Wyszyńskiego - Kaliny (no i dalej > do Zawadzkiego).

Przyszedł mi do głowy pomysł linii szczytowej (powiedzmy 72 lub 85) na trasie: Brama portowa - Krzywoustego - 26 Kwietnia - Derdowskiego - Żwirki i Wigury/Reduty Ordona - Wernyhory - Klonowica - Zawadzkiego - (Rondo). W ten sposób mielibyśmy w szczycie autobus po drugiej stronie Osiedla Kaliny, co na pewno byłoby pomocne dla części pasażerów. Wielkość taboru i ilość brygad do rozważenia. W sumie możnaby zabrać kilka brygad z 75, ale chyba nie więcej jak 3-4 autobusy...

Technik serwisu :)

wysłane przez qba111

> Przyszedł mi do głowy pomysł linii szczytowej (powiedzmy 72 lub 85)

Postój miałby być tylko na Bramie Portowej? Tam chyba nie ma najlepszych warunków na odpoczynek dla kierowcy. No bo raczej nie ma przy rondzie miejsca żeby zrobić jakiś postój dla autobusu z przynajmniej ToiToi-em.

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):

> Przyszedł mi do głowy pomysł linii szczytowej (powiedzmy 72 lub 85) > na trasie: Brama portowa - Krzywoustego - 26 Kwietnia - Derdowskiego - > Żwirki i Wigury/Reduty Ordona - Wernyhory - Klonowica - Zawadzkiego - > (Rondo).

Gdyby rondo było na skrzyżowaniu z Klonowica, to jeszcze. A tak to będziemy mieli linię donikąd.

wysłane przez leks 17

mkubien napisał(a):

> Gdyby rondo było na skrzyżowaniu z Klonowica, to jeszcze. A tak to > będziemy mieli linię donikąd.

Jak to do nikąd? Rondo to centrum osiedla. Tam jest najwięcej sklepów, instytucji i najwięcej ludzi zarazem.

Tak czy siak moim zdaniem lepsza linia odciążająca mogła by jeździć od Kaliny do pl. Zwycięstwa. Taka od ronda do Bramy Portowej to niemal jak całe 75 więc nie ma sensu.

-- Zupełnie poważny kandydat na moderatora KOMISU!
Leksiu w pełni popiera starania motorniczych w walce o podwyżki!
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police  163

> Tak czy siak moim zdaniem lepsza linia odciążająca mogła by > jeździć od Kaliny do pl. Zwycięstwa. Taka od ronda do Bramy Portowej > to niemal jak całe 75 więc nie ma sensu.

1. Oszczędność wozokilometrów pozwalająca na zwiększenie częstotliwości na tym odcinku (oczywiście mówię ogólnie o autobusie 75/85(72) a nie o jednaj linii). Do Krzekowa zbyt dużych potoków pasażerskich nie ma, podobnie jak do dworca. 2. Przeczytaj co napisał Mike.

Technik serwisu :)

wysłane przez MQ ?

leks napisał(a):

> Jak to do nikąd? Rondo to centrum osiedla.

Fakt, źle przeczytałem. Nie wiem czemu pomyślałem o linii od strony Krzekowa (czyli przystanek "Szafera" jako ostatni).

wysłane przez Luke_Police  163

> Gdyby rondo było na skrzyżowaniu z Klonowica, to jeszcze. A tak to > będziemy mieli linię donikąd.

To była propozycja. Do rozważenia pozostają też warianty Krzekowo lub Romera (pętla uliczna).

Technik serwisu :)

wysłane przez leks 17

Luke_Police napisał(a):

> To była propozycja. Do rozważenia pozostają też warianty Krzekowo > lub Romera (pętla uliczna).

Ta droga to tam nie wytrzyma. Gra nie warta świeczki, bo tam mało osób raczej podróżowało. No poza dojazdem do szkoły. A Wernyhory - Krzekowo jest w ogóle bez sensu, bo omija osiedle.

-- Zupełnie poważny kandydat na moderatora KOMISU!
Leksiu w pełni popiera starania motorniczych w walce o podwyżki!

wysłane przez Luke_Police  163

> Ta droga to tam nie wytrzyma. Gra nie warta świeczki, bo tam mało > osób raczej podróżowało. No poza dojazdem do szkoły. A Wernyhory - > Krzekowo jest w ogóle bez sensu, bo omija osiedle.

No dobra, no to rozważań ciąg dalszy... Łukasińskiego się kiedyś skarżyło ma małą ilość autobusów i żaden nie jedzie do centrum... no to może puścić 85(72) z Zakładów Piekarniczych przez Łukasińskiego, Grota-Roweckiego i dalej po trasie 75 (lub ewentualnie drugą stroną osiedla Kaliny) do Placu Zwycięstwa. A jak nie z zakładów to z Krzekowa Szeroką do skrzyżowania z Łukasińskiego i dalej tak, jak pisałem. Pomysłów może być wiele, a kilka problemów dałoby się rozwiązać, choćby wzmocnienie Kaliny i ulicy Łukasińskiego.

Technik serwisu :)

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):

> No dobra, no to rozważań ciąg dalszy... Łukasińskiego się kiedyś > skarżyło ma małą ilość autobusów i żaden nie jedzie do > centrum... no to może puścić 85(72) z Zakładów Piekarniczych przez > Łukasińskiego

W planach (na razie raczej nieskonkretyzowanych) jest połączenie osiedla Horeszków z centrum miasta przez Taczaka (być może przy pomocy linii 76).

wysłane przez Luke_Police  163

mkubien napisał(a):

> W planach (na razie raczej nieskonkretyzowanych) jest połączenie > osiedla Horeszków z centrum miasta przez Taczaka (być może przy > pomocy linii 76).

Tej samej która jeździ do Nabrzeża Ewa i obsługiwanej Melonem + jakiś gratis szczytowy? Czy może będzie to coś zupełnie nowego?

Technik serwisu :)

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):

> Tej samej która jeździ do Nabrzeża Ewa i obsługiwanej Melonem + > jakiś gratis szczytowy? Czy może będzie to coś zupełnie nowego?

Po pierwsze napisałem "być może". Po drugie "melon" jest tam niejako ekstra, pojawił się ZTCP przy okazji problemów taborowych SPAK-u i tak został. Planowo jest MAXI. Po trzecie jeśli linia będzie jechać przez 26 Kwietnia jak dawne 76 i dalej Taczaka, to raczej nie należy się spodziewać ani wielkich potoków, ani wielkiej częstotliwości kursowania. Tabor krótki w zupełności by wystarczył. I po czwarte wreszcie, linia 76 to tylko jedna z koncepcji. Tak samo, jak linia 61BIS w tym rejonie, bo i taki pomysł się pojawiał.

wysłane przez Filip_Police

Różne tablice z "poprzedniej epoki" można znaleść w większych dyspozytorniach. Na Basenie Górniczym za drzwiami jest sporo tablic. Jest tam chyba stare 62, na pewno 52. Za 72 do Śmiernicy głowy nie dałbym sobie uciąć.

-- Kandyduję na prezydenta Bia... nie, nie, nie. Ja kandyduję na moderatora serwisu KOMIS!

wysłane przez end 52

Jak widać, większość z nas chciałaby zobaczyć nową linię na 26 kwietnia, zahaczającą o osiedle Kaliny z drugiej strony, obojętnie jaką by miała trasę. Propozycji jest wiele i każda godna uwagi. Niestety realia są inne :/ i raczej długo jeszcze nic nie będzie jeździć przez 26 kwietnia i Taczaka...

Moim zdaniem należałoby nie tylko zreformować 75, ale w ogóle uporządkować cały system autobusowy na Pogodnie (Reduty Ordona, Horeszków, Zawadzkiego, Krzekowo). W tym roku zostanie oddana ulica Nowoszeroka i ciekawe czy miasto dotrzyma obietnicy i zastanowi się nad puszczeniem tamtędy 75. Jeśli nie, to mieszkańcy znowu o sobie przypomną...

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez konjo  4

andekalbin napisał(a):

> Jak widać, większość z nas chciałaby zobaczyć nową > linię na 26 kwietnia, zahaczającą o osiedle Kaliny z > drugiej strony, obojętnie jaką by miała trasę.

Przez ostatnie dwa lata ubyło nam z trzech spółek 21 wozów - było 274, a jest 253 - a to i tak jest liczba zawyżona, bo niektóre figurują tylko na stanie i już nie wyjeżdżają ew. są reanimowane na kompletne braki w obsłudze. Weź pod uwagę, że i tak w międzyczasie pojawiała się masa "nowych" wozów... Gdyby zachować tą tendencję to chyba niedługo nie byłoby czym jeździć w ogóle.

-- Why I'm here I can't quite remember.

So never mind the darkness.

wysłane przez stoch

Gdyby linię 76 puścić na trasę Nabrzeże "Ewa" - Osiedle Kaliny. To nie lepiej ją przedłużyć do Krzekowa? A co do kierowców to zabrać trzech z linii 75 i dodatkowo (gdyby byli kierowcy) dwie brygady, które mogłyby jeździć w szczycie.

PS. Linia 76 kursowałaby do Nabrzeża Ewa tylko w szczycie (te 2 dodatkowe brygady), zaś reszta brygad do Placu Zwycięstwa.

-- Linia 104: POLICE OSIEDLE CHEMIK (pętla 107) - Wyszyńskiego - Bankowa - Przybora - Piłsudskiego - Wojska Polskiego - Staszica - Mazurska - Kołłątaja - Grunwaldzka - Tanowska - Roweckiego - Wyszyńskiego - POLICE OS. CHEMIK

wysłane przez Moderator 0

stoch napisał(a):

> -- > Linia 104: POLICE OSIEDLE CHEMIK (pętla 107) - Wyszyńskiego > - Bankowa - Przybora - Piłsudskiego - Wojska Polskiego - > Staszica - Mazurska - Kołłątaja - Grunwaldzka - Tanowska - > Roweckiego - Wyszyńskiego - POLICE OS. CHEMIK

Ponawiam po raz trzeci prośbę skrócenia stopki do trzech linii!

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez mike_1994

stoch napisał(a):

> A co do kierowców to zabrać trzech z linii 75 i dodatkowo > (gdyby byli kierowcy) dwie brygady, które mogłyby jeździć > w szczycie.

Z trzech kierowców to będzie jedna całodzienna i jedna szczytowa...

> PS. Linia 76 kursowałaby do Nabrzeża Ewa tylko w szczycie > (te 2 dodatkowe brygady)

A co z ludźmi mieszkającymi na Heyki i dojeżdżającymi do mieszkań poza szczytem? :/

-- Mały Mike - człowiek z zasadami (albo banami) :) - (c) djdark
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez stoch

mike_1994 napisał(a):

> A o z ludźmi mieszkającymi na Heyki i dojeżdżającymi do > mieszkań poza szczytem? :/

2 brygady mogłyby jeździć przez cały dzień do Nabrzeża Ewa, a reszta do Placu Zwycięstwa.

-- Linia 104: POLICE OSIEDLE CHEMIK - Wyszyńskiego - Bankowa - Przybora - Piłsudskiego - Mazurska - Kołłątaja - Dubois - Kuźnicka - ZAKłADY CHEMICZNE
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

mike_1994 napisał(a):

> A co z ludźmi mieszkającymi na Heyki i dojeżdżającymi do > mieszkań poza szczytem? :/

Z Heyki do centrum jedzie się przez Nabrzeże Ewa, więc prawie wszyscy wysiadają na bulwarze Gdańskim i drałują piechty przez most Cłowy. O wiele szybciej.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez mike_1994

t105n napisał(a):

> Z Heyki do centrum jedzie się przez Nabrzeże Ewa, więc prawie > wszyscy wysiadają na bulwarze Gdańskim i drałują piechty > przez most Cłowy. O wiele szybciej.

Ale ja pisałem o ludziach dojeżdżających _do_ Heyki. :)

-- Mały Mike - człowiek z zasadami (albo banami) :) - (c) djdark

wysłane przez torwid  67

t105n napisał(a):

> Z Heyki do centrum jedzie się przez Nabrzeże Ewa, więc prawie > wszyscy wysiadają na bulwarze Gdańskim i drałują piechty > przez most Cłowy. O wiele szybciej.

No przez Cłowy szybciej raczej nie będzie. Już bym wolał jechać przez Ewę. Ale rozumiem, ze chodziło o most Długi ;)

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez t105n  49

torwid napisał(a):

> No przez Cłowy szybciej raczej nie będzie. Już bym wolał > jechać przez Ewę. Ale rozumiem, ze chodziło o most Długi ;)

Eee... No pewnie, że tak!

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez luki1137

Jak fachowo nazywa się "Termometr" w pojazdach komunikacji miejskiej?

wysłane przez MQ ?

luki1137 napisał(a):

> Jak fachowo nazywa się "Termometr" w pojazdach komunikacji > miejskiej?

Zdaje się, że nie ma żadnej krótkiej nazwy. Jeśli "tablica z międzyprzystankowymi czasami przejazdu" Cię satysfakcjonuje, to używaj takiej nazwy, ale i tak wszyscy na to mówią "termometr".