Forum
Komunikacja na Wszystkich Świętych
wysłane przez M21 8
wysłane przez pioko17 38
> Bez trojaków w tym roku.
Masz rację. CZyżby przesada? Przecież w trojakach na ogół jest tłok, a co będzie w 2x105N? Żenada...
wysłane przez DamTram
> Masz rację. CZyżby przesada? Przecież w trojakach na ogół > jest tłok, a co będzie w 2x105N? Żenada...
Mam wrażenie, że w tym roku bardziej postawili na autobusy, a zmniejszyli znaczenie tramwajów.
wysłane przez Mareczek 5
> Mam wrażenie, że w tym roku bardziej postawili na autobusy, a > zmniejszyli znaczenie tramwajów.
Znaczenie zmniejszyło się na zamówienie TS :( I weź tu propaguj komunikację miejską!
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez leks 17
> Znaczenie zmniejszyło się na zamówienie TS :( I weź tu propaguj > komunikację miejską!
TS to by z chęcią chyba całą komunikacje tramwajową zlikwidował. Ta cała komedia wygląda tak, że chyba chodzą do nich ludzie z zewnątrz i muszą im tłumaczyć co trzeba robić, muszą im dawać na tacy pieniądze ( TS się nawet nie upomnie ), bo inaczej to nadal byśmy jeździli 102Na.
-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...
wysłane przez MQ ?
wysłane przez kajetansz 65
> Przecież składy 2x105N na "ósemce" to żadna nowość. > Jeszcze trzy lata temu jeździły planowo. To od 2007 roku > byliśmy przyzwyczajani do samych długich składów.
01.11.2007 kursował jako jedyny 756+753.
-- Штирлиц
Штирлиц
wysłane przez lhb178 19
> Przecież składy 2x105N na "ósemce" to żadna nowość. > Jeszcze trzy lata temu jeździły planowo. To od 2007 roku > byliśmy przyzwyczajani do samych długich składów.
No tak, ale to też za sprawą zajezdni. Jeszcze w 1999 roku jeździło koło 10 trojaków.
-- Nächste Haltestelle: Waldschlösschen bei Buchholz
wysłane przez pioko17 38
> Przecież składy 2x105N na "ósemce" to żadna nowość. > Jeszcze trzy lata temu jeździły planowo. To od 2007 roku > byliśmy przyzwyczajani do samych długich składów.
Jakoś sobie nie przypominam, by na 8 jeździły 2x105N, a jeżdżę na Cmentarz co roku. Na D8 - owszem. Ale na 8 zdecydowanie nie pamiętam.
Dowód: zdj. z 2006 r. http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1164133539.jpg
-- Moje 3 urodziny na KOMIS-ie xD
wysłane przez MQ ?
> Dowód: zdj. z 2006 r. > http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1164133539.jpg
Kiepski dowód. Zachęcam do lektury: http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1161603640.news
wysłane przez t105n 49
> Bez trojaków w tym roku. Czyżby słynny przystanek na > placu Kościuszki w stronę Basenu zrobił swoje?
2xKT4Dt ma podobną długość jak 3x105N, więc i tak będzie wysiadanie na krzaki.
wysłane przez DamTram
Domyślam się, że któreś są z Golęcina, tylko które :>?
wysłane przez MQ ?
> Domyślam się, że któreś są z Golęcina, tylko które > :>?
"Rez. 1 poc. /podwójny 105 N/ z TZP na Potulickiej, oraz 2 pociągi 105N na TZP"
Zinterpretuj sobie jak chcesz.
wysłane przez DamTram
> Zinterpretuj sobie jak chcesz.
Z literki "w" zrobiłem "z" i taka bzdura wyszła :D, tak właściwie to 3 rezerwy na Potulickiej to niezły byłby tłok ;)
wysłane przez t105n 49
wysłane przez end 52
A ponadto - rok temu 60 kursowała co 10 minut przez Dworską. Teraz zostaje tylko D60 co 20 minut. D53 kursowało co 5 minut. Teraz tylko co 10. Zapowiada się ciekawie. Szkoda słów...
-- nie idę tylko w prawo :P :P :P
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
> Dlaczego nie pomyślano o zwiększeniu częstotliwości na > odcinku Dworska - Pomorzany? Dokładnie pamiętam co się > działo w tamtym roku - tłok niesamowity. 53 kursujący co > 10 minut nie wystarczył. Czy niektórym wydaje się, że > ludzie dojeżdżają na cmentarz tylko z Niebuszewa, a z > dolnych Gumieniec czy Pomorzan to już nie? > Na wspomnianym odcinku linia 53 przejeżdża przez 2 kluczowe > wejścia na cmentarz i kilka pomniejszych zlokalizowanych > wzdłuż ulicy Wierzbowej. Każdy przystanek to spora ilość > pasażerów. > Dlaczego znowu o tym nie pomyślano? > > A ponadto - rok temu 60 kursowała co 10 minut przez > Dworską. Teraz zostaje tylko D60 co 20 minut. D53 kursowało > co 5 minut. Teraz tylko co 10. Zapowiada się ciekawie. > Szkoda słów...
Oczywiście D53 nadal co 5 minut. Moje przeoczenie. Ale i tak zapowiada się ciekawie :P
-- nie idę tylko w prawo :P :P :P
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez paki
> Linia D53 kursować będzie co 10 minut.
Przeczytaj dokładnie. "[...]z częstotliwością co 5 minut[...]"
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez Wojtek 24
> Linia D53 kursować będzie co 10 minut.
Co 10 minut będzie kursować, ale 31 października. We WŚ co 5 minut.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez MQ ?
wysłane przez Mareczek 5
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez paki
> A co tam, może jeszcze jakieś solóweczki na D8? :-)
Zastępcza linia D808:]
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez stoch
> Zastępcza linia D808:]
... obsługiwana "melonami" :D
wysłane przez stoch
wysłane przez Luke_Police 163
> Ma ktoś może informacje na temat linii cmentarnej na > Wszystkich Świętych w Policach?
Domyślić się można, że będzie tak jak zawsze. Od rana do godziny 18 co pół godziny na trasie okrężnej: Tanowska - Piłsudskiego - Wyszyńskiego - Piaskowa - Grzybowa - Piłsudskiego - Mazurska - Kołłątaja - Police Rynek - Grunwaldzka - Tanowska.
Technik serwisu :)
wysłane przez jas59 ?
> Ma ktoś może informacje na temat linii cmentarnej na > Wszystkich Świętych w Policach?
Linia 107, która będzie kursować na trasie pl. Rodła - Police Bankowa, wg specjalnego rozkładu jazdy. Autobusy będą kursowały z 8 minutową częstotliwością w godz. 9.00 – 17.00. Linie obsługiwać będzie 11 brygad.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez stoch
> Linia 107, która będzie kursować na trasie pl. Rodła - > Police Bankowa, wg specjalnego rozkładu jazdy. Autobusy > będą kursowały z 8 minutową częstotliwością w godz. 9.00 > – 17.00. Linie obsługiwać będzie 11 brygad.
Chodziło mi o linię specjalną ;)
wysłane przez BatiX 14
> Nie znalazłem nigdzie wyjaśnienia więc zapytam - orientuje > się ktoś jaki jest powód, że TS nie chciało w tym roku > połączyć w składy 3 wagonów Bulw albo Tatr?
Zbyt krótkie perony na trasie pl. Kościuszki - Gumieńce?
wysłane przez Maciej 4
> Zbyt krótkie perony na trasie pl. Kościuszki - Gumieńce?
Pytasz, czy wiesz i odpowiadasz?
wysłane przez lhb178 19
> > Nie znalazłem nigdzie wyjaśnienia więc zapytam - orientuje > > się ktoś jaki jest powód, że TS nie chciało w tym roku > > połączyć w składy 3 wagonów Bulw albo Tatr? > > Zbyt krótkie perony na trasie pl. Kościuszki - Gumieńce?
Przecież tam nawet dwukatówki się nie zmieszczą. A trojaków zwyczajnie nie ma kto złożyć.
-- Nächste Haltestelle: Waldschlösschen bei Buchholz
wysłane przez Maciej 4
> A trojaków zwyczajnie nie ma kto złożyć.
Eee jak to nie ma kto złożyć? Czy to jest tak bardzo skomplikowany i długotrwały proces? Pytam, bo nie wiem. I może jeszcze jedno - w ZDiTM nikt nie mógł na TS 'naciskać' w tej sprawie? Czy może uznano tam, że nie ma takiej potrzeby, aby składać trojaki?
wysłane przez Luke_Police 163
> Eee jak to nie ma kto złożyć?
Zwyczajnie, człowiek, który pilnował tej kwestii i dysponował dostępem do odpowiedniej wiedzy technicznej na ten temat, odszedł na emeryturę. Zainteresowani wiedzą o kogo chodzi. Podobno źródła informacji i stosowne instrukcje na temat łączenia trójskładów z wagonów 105N2KS/2000 pochodzą aż z Warszawy.
> Czy to jest tak bardzo skomplikowany i długotrwały proces? Pytam, > bo nie wiem.
Łączenie mechaniczne nie jest skomplikowane. Podjeżdża się powoli trzecim (lub pierwszym) wagonem, w pewnym momencie naciska się na hamulec, kiedy osoby asekurujące z zewnątrz powiedzą "Stop". Następnie spina się sprzęgi i połączone. Gorzej jest od strony elektrycznej. O ile samo podłączenie przewodów międzywagonowych jest prostą sprawą, to regulacja wagonów by chciały współpracować ze sobą wymaga ponoć złożonej diagnostyki (możliwe, że z użyciem komputera). Nie widziałem tego procesu, więc nie znam szczegółów, piszę jedynie informacje zasłyszane. Nieco więcej mogę powiedzieć na temat wagonów 105N/Na. Pewne jest, że każdy wagon ma jakąś określoną "siłę ciągu", a więc przełożenie prędkości zadanej przez motorniczego (przez pedał jazdy) na układ wykonawczy - silniki. Jeden wagon może być słabszy, inny mocniejszy. Nawet niewielkie różnice powodować mogą szarpanie przy ruszaniu, przyspieszaniu, zwalnianiu i hamowaniu. Jeżeli drugi wagon jest silniejszy niż pierwszy, będzie go pchał mocniej niż pierwszy będzie jechał sam z siebie. Dlatego pożądane jest, bo drugi wagon był nieznacznie słabszy niż pierwszy. W składzie 105N/Na do takiej regulacji służy urządzenie zwane PSR lub PER. Dobre zestrojenie ze sobą dwóch wagonów wymaga wielu prób (jazdy, wybiegu, hamowania). Nietrudno się domyślić, że zestrojenie trzech urządzeń jest trudniejsze niż dwóch, do tego w 3-wagonowych składach dochodzi problem spadku napięcia na przewodach sterujących. Może się zdarzyć, że na skutek słabszego styku gniazd i innych zakłócających czynników, trzeci wagon odmówi posłuszeństwa. Innym zagrożeniem jest przepalanie się przewodów wysokiego napięcia na skutek przeciążenia, dlatego właśnie stosuje się jazdę na 2 pantografach, aby 3 wagony nie ciągnęły prądu przez jeden kabel. Niemniej jednak, jak wiemy, wiele wagonów straciło gniazda przednie lub tylne podczas modernizacji, więc złożenie składu 3-wagonowego ze 105N/Na jest coraz trudniejsze.
Technik serwisu :)
wysłane przez Jasiek 36
> Niemniej jednak, jak wiemy, wiele wagonów straciło > gniazda przednie lub tylne podczas modernizacji, więc złożenie > składu 3-wagonowego ze 105N/Na jest coraz trudniejsze.
Bo ktoś bez wyobraźni kazał likwidować te gniazda. A czy na Golęcinie istnieją jeszcze jakieś wagony 105N/Na, które można połączyć w trojaki? Oprócz oczywiście 105N2k/2000.
-- lukas -> jasiek
wysłane przez Luke_Police 163
> Bo ktoś bez wyobraźni kazał likwidować te gniazda. A czy na > Golęcinie istnieją jeszcze jakieś wagony 105N/Na, które można > połączyć w trojaki?
Szczerze mówiąc to nie wiem. Nie zwracałem dotychczas na to uwagi. Wiem natomiast, że ta zajezdnia nie jest przystosowana do obsługi takich długich składów z uwagi na wjazd tylko z jednej strony. Na jednym kanale pod dachem mieszczą się 4 wagony, aby połączyć trojaka, trzeba mieć zatem cały kanał wolny, poza tym trzeba najpierw poprzestawiać wozy tak, by w odpowiedniej kolejności wjechały na pusty kanał. Tak czy owak. Kolejny problem to trójkąt przed zajezdnią. Dwuwagonowymi składami obraca się tam na co dzień. Skład trójwagonowy nie zmieściłby się za zwrotnicą. Tak więc po raz kolejny mówię, że nie ma tam warunków na tak długie tramwaje.
Technik serwisu :)
wysłane przez paki
> Dwuwagonowymi składami obraca się tam na co dzień. > Skład trójwagonowy nie zmieściłby się za zwrotnicą.
Pozostaje ewentualnie obracanie przez Gocław, czyli dodatkowe wzkm. Pytanie tylko, czy trójskłady 105Na w dobie Tatr są potrzebne? EZP ma idealne warunki do "bawienia się" w łączenie trójskładów w porównaniu do EZG, kwestia "nie chce mi sie".
-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez Wojciech
> Pozostaje ewentualnie obracanie przez Gocław, czyli dodatkowe wzkm.
Przez wiele lat tak robiono ze składami 2X105N i jakoś MZK/TS nie upadło z tego powodu.
-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez paki
> Przez wiele lat tak robiono ze składami 2X105N i jakoś MZK/TS nie > upadło z tego powodu.
Upaść, nie upadnie. Pytanie tylko, po co generować dodatkowe koszty?
-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez stoch
> Przez wiele lat tak robiono ze składami 2X105N i jakoś MZK/TS nie > upadło z tego powodu.
I zapewne byłoby tak do dziś, gdyby nie zamknięcie odcinka Zajezdnia Golęcin - Gocław na czas robót tam wówczas trwających.
wysłane przez Maciej 4
> Zwyczajnie, człowiek, który pilnował tej kwestii i dysponował > dostępem do odpowiedniej wiedzy technicznej na ten temat, odszedł > na emeryturę. Zainteresowani wiedzą o kogo chodzi. Podobno > źródła informacji i stosowne instrukcje na temat łączenia > trójskładów z wagonów 105N2KS/2000 pochodzą aż z Warszawy.
Chcesz powiedzieć, że po odejściu tej jednej osoby na zajezdni nie ma już człowieka, który miałby wiedzę/dostęp do instrukcji jak połączyć Bulwy w trójskład? Wow...
> > Czy to jest tak bardzo skomplikowany i długotrwały proces? Pytam, > > bo nie wiem. > > Łączenie mechaniczne nie jest skomplikowane. [...] Nieco więcej mogę >powiedzieć na temat wagonów 105N/Na.[...]
Dzięki za informacje:) Chociaż u nas 105 już łączyć chyba nie mają zamiaru. Rozumiem, że w przypadku Bulw i Tatr nie ma takich komplikacji z doborem wagonów, aby elektryka się zgadzała i aby się ogólnie nie gryzły?
wysłane przez Luke_Police 163
> Chcesz powiedzieć, że po odejściu tej jednej osoby na zajezdni nie > ma już człowieka, który miałby wiedzę/dostęp do instrukcji jak > połączyć Bulwy w trójskład? Wow...
Po prostu brakuje kogoś, komu by na tym zależało. ZDiTM nie nacisnął, dyrekcja TS zdaje się też nie, to pracownicy zaplecza technicznego wykonują swoje codzienne zadania. Tak ja to rozumiem.
> Rozumiem, że w przypadku Bulw i Tatr nie ma takich komplikacji z > doborem wagonów, aby elektryka się zgadzała i aby się ogólnie nie > gryzły?
W Bulwami podobno jakieś komplikacje są, ale nie wiem dokładnie czy również chodzi o regulacje "siły ciągu" czy może o coś innego. Tatry chyba są prostsze do połączenia. Prawdopodobnie Siemens przewidział różne konfiguracje łączenia wagonów na etapie projektowania i wagony mają dla tych połączeń jakieś ustawienia domyślne. W dokumentacji techniczno-ruchowej są zapisy dotyczące ustawień, które należy wykonać w przypadku połączeń KT4 solo, KT4+KT4, T6+KT4, KT4+T6, T6 solo, T6+T6, T6+T6+T6... i może coś jeszcze. Coś mi się wydaje, że chyba nawet da się połączyć 4 Tatry T6 w jeden skład, ale głowy nie dam.
Technik serwisu :)
wysłane przez Kriz8
> Przecież tam nawet dwukatówki się nie zmieszczą. A trojaków > zwyczajnie nie ma kto złożyć.
ROTFL. Dwukatówki ma kto złączyć, ale na potrójnego T6 nie ma już chętnych? Czy to jakaś wielka filozofia, czy po prostu "tumiwisizm"?
-- Drogie dzieci, pora już dorosnąć.
Pokemony atakują...
wysłane przez DamTram
> ROTFL. Dwukatówki ma kto złączyć, ale na potrójnego T6 nie ma > już chętnych? Czy to jakaś wielka filozofia, czy po prostu > "tumiwisizm"?
Chyba chodzi o to, że Niemcy KT4Dt w składy łączyli, a T6A2D w trójskłady nie. znaczy łączyli ale to były pociągi T6A2D+T6A2D+B6A2D.
wysłane przez kajetansz 65
> Chyba chodzi o to, że Niemcy KT4Dt w składy łączyli, a T6A2D w > trójskłady nie. znaczy łączyli ale to były pociągi > T6A2D+T6A2D+B6A2D.
Nie łączyli, ale je można połączyć. Że jest to technicznie a nie tylko teoretycznie możliwe widzieliśmy w Szczecinie rok temu. Oprócz mechanicznego i elektrycznego połączenia pojazdów należy też w pierwszym i drugim wagonie podnieść pantograf do góry i ustawić odłącznik uziemnika na pozycję 1. W trzecim wagonie odłącznik uziemnika ustawiamy na pozycję 2.
-- Штирлиц
Штирлиц
wysłane przez 5zeta
wysłane przez end 52
> Jeśli komunikacja pierwszego będzie tak funkcjonować jak > 30 na linii 60 to szkoda komentować. Wczoraj ludzie czekali > na autobusy linii 60 całą godzinę. Ja jechałem, jako > pierwszy a reszta za mną. O regulacji nie było mowy pomimo > mojego zgłaszania. Nie wiem czy zarząd dziur ma to w nosie, > ale na pewno nie liczy się z pasażerami.
Potwierdzam...również widziałem co się działo. 3 autobusy na raz, a potem dłuuugo nic. Nie lepiej było na linii 53.
-- nie idę tylko w prawo :P :P :P
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez MQ ?
> Potwierdzam...również widziałem co się działo. 3 autobusy > na raz, a potem dłuuugo nic. Nie lepiej było na linii 53.
Prasa donosiła wczoraj po południu, że na wjazd na rondo Gierosa czekało się pół godziny. Nic dziwnego, że wszystko się posypało.
wysłane przez bartez 336
[ciach]
30 października to był zwykły dzień roboczy więc autobusy stały w korkach, a jutro dzień świąteczny więc teoretycznie powinno być luźno na mieście.
-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez 5zeta
30 października to był zwykły dzień roboczy więc autobusy > stały w korkach, a jutro dzień świąteczny więc > teoretycznie powinno być luźno na mieście.
Nie problem był z korkami tylko z tym, że zarząd dziur wcale nie regulował rozkładów a tym samym doprowadził do sytuacji, w której autobusy jeździły w stadach.
wysłane przez end 52
> Nie problem był z korkami tylko z tym, że zarząd dziur wcale > nie regulował rozkładów a tym samym doprowadził do sytuacji, > w której autobusy jeździły w stadach.
A czy kiedykolwiek ZDiTM reguluje jazdę stadami? I jeśli kiedyś tak było, to na czym ta regulacja polega? Pytam bo nie wiem.
-- nie idę tylko w prawo :P :P :P
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez paki
> A czy kiedykolwiek ZDiTM reguluje jazdę stadami? I jeśli kiedyś > tak było, to na czym ta regulacja polega? Pytam bo nie wiem.
ZDiTM i regulacja to dwa antonimy. Regulacją zajmują się dyspozytorzy zajezdni (przynajmniej jeśli chodzi o autobusy, choć w SPAK-u to też pojęcie obce). Wygląda to tak, że np. w momencie dużego opóźnienia nie opłaca się gnać za rozkładem, kurs wypada, a kierowca wykonuje dopiero następny kurs. Innym sposobem jest przedłużanie służby brygad szczytujących, żeby np. brygada całodzienna mogła mieć przerwę na posiłek, wtedy szczytówka wykonuje kurs brygady całodziennej. Ewentualnie wysyła się rezerwę, o ile takowa jest wolna.
-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez stoch
wysłane przez 5zeta
wysłane przez Luke_Police 163
Technik serwisu :)
wysłane przez 120N
wysłane przez mike_1994
> Jakby kiedyś spróbowali połączyć w trójskład Kt4. > http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/2712/display/16303463 > Ale u nas to niemożliwe bo są za krótkie przystanki.
Jak ledwo będą się mieścić składy KT4, a nie mieszczą się trójskłady T6, to co dopiero 3xKT4. Takiego składu u nas doczekamy się chyba jedynie na imprezie, o ile ktokolwiek podjąłby się jej organizacji.
wysłane przez 120N
> Jak ledwo będą się mieścić składy KT4, a nie mieszczą > się trójskłady T6, to co dopiero 3xKT4. Takiego składu u > nas doczekamy się chyba jedynie na imprezie, o ile ktokolwiek > podjąłby się jej organizacji.
Masz racje, raczej to było w kategorii s-f