Forum

Pierwszy kurs 120NaS na linii 7

wysłane przez bartez 336

Nowoczesny tramwaj i szara, zapuszczona okolica - świetny kontrast:)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez MlodyS53 78

Ale kaszana. Brak kleksów (to one nadają cały charakter) tego całego srloating garden. I ten numer taborowy z logiem TS pod samym dachem też jest z "pupy".

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez LLUZNIAK

MlodyS53 napisał(a):

> Ale kaszana. Brak kleksów (to one nadają cały charakter) > tego całego srloating garden.

Czy tylko ja mam zwidy i je widzę, czy na tym tramwaju jednak zostały umieszczone elementy graficzne uzupełniające marki Floating Garden?!

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Czy tylko ja mam zwidy i je widzę, czy na tym tramwaju jednak > zostały umieszczone elementy graficzne uzupełniające marki > Floating Garden?!

Chyba jednak mamy do czynienia ze zbiorową halucynacją, skoro ja też je widzę ;)

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Chyba jednak mamy do czynienia ze zbiorową halucynacją, skoro > ja też je widzę ;)

Co brałeś i czemu to co ja? ;-)

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Co brałeś i czemu to co ja? ;-)

Pewien płynny specyfik bardzo blisko związany nazwą z marką jednego z typów tramwajów w Szczecinie. Podpowiem, że chodzi o czeskie tramwaje na literę "T". ;)

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

LLUZNIAK napisał(a):

> Czy tylko ja mam zwidy i je widzę, czy na tym tramwaju jednak > zostały umieszczone elementy graficzne uzupełniające marki > Floating Garden?!

Ja też widzę, że niestety są. :-(

-- Uliczny korek - największe forum społecznościowe w twoim mieście! (c) kabaret Róbmy Swoje

wysłane przez andrew123 5

t105n napisał(a):

> Ja też widzę, że niestety są. :-(

Co wy macie do tych kleksów? W czym one wam tak przeszkadzają? Pewnie zaraz znajdą się tacy co powiedzą, że ograniczają im widoczność i przez nie wiedzą kiedy mają wysiąść. Jeśli o to chodzi to popatrzcie najpierw ile one miejsca zajmują. Tak w ogóle, to te kleksy urozmaicają malowanie pojazdu w pewien sposób i np. mi się one podobają.

wysłane przez Administracja 0

andrew123 napisał(a):

> Co wy macie do tych kleksów? W czym one wam tak przeszkadzają? > Pewnie zaraz znajdą się tacy co powiedzą, że ograniczają im > widoczność i przez nie wiedzą kiedy mają wysiąść. Jeśli o > to chodzi to popatrzcie najpierw ile one miejsca zajmują. Tak w > ogóle, to te kleksy urozmaicają malowanie pojazdu w pewien sposób > i np. mi się one podobają.

Proszę nie kontynuować tu tematu kleksów.

wysłane przez Luke_Police  163

A gdzie się podziały słynne nalepki znane z tylnych szyb innych typów tramwajów? Za Swingiem nie trzeba zjeżdżać z torów?

Technik serwisu :)

wysłane przez matiuszek

Ten numer taborowy wygląda okropnie, w przetargu powinien być zapisek o małej części białej na numer taborowy, a tak to wygląda okropnie. TS też może rozwiązać ten problem, przykleić sam numer "bez białego".

wysłane przez Luke_Police  163

matiuszek napisał(a):

> Ten numer taborowy wygląda okropnie, w przetargu powinien > być zapisek o małej części białej na numer taborowy, a > tak to wygląda okropnie.

YYY, że jak? To na tę naklejkę też był przetarg ogłaszany? :D

> TS też może rozwiązać ten > problem, przykleić sam numer "bez białego".

Jak TS ogłosi przetarg, to chyba wystartuję i zaoferuję takową naklejkę ;)

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Jak TS ogłosi przetarg, to chyba wystartuję i zaoferuję > takową naklejkę ;)

A masz doświadczenie i stosowne referencje? ;)

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> A masz doświadczenie i stosowne referencje? ;)

Coś tam się znajdzie. Wystarczy 2-miesięczna praktyka studencka polegająca na konserwacji i testowaniu drukarek różnego typu?

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez matiuszek

Luke_Police napisał(a):

> YYY, że jak? To na tę naklejkę też był przetarg > ogłaszany? :D

Nie o to mi chodziło :) Tylko o bryłę pojazdu

wysłane przez Luke_Police  163

matiuszek napisał(a):

> Nie o to mi chodziło :) Tylko o bryłę pojazdu

Czyli proponujesz w tym miejscu białego kleksa, zamiast zielonej farby, a na kleksie miejsce na naklejkę z numerem? Może w następnym przetargu pomyślą o tym ;)

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez matiuszek

> Czyli proponujesz w tym miejscu białego kleksa, zamiast zielonej > farby, a na kleksie miejsce na naklejkę z numerem? Może w > następnym przetargu pomyślą o tym ;)

Może zastosowanie podobnej konstrukcji jak w SU18.

wysłane przez Jasiek 36

Ogólnie tramwaj naprawdę spoko, nieporównywalny nawet z Tatrami, ale właśnie torowisko. Na odcinku Krzekowo-Wyszyńskiego dobrze sobie radził nawet przez Bramę Portową, co prawda 10 km/h, ale nie bujało. Natomiast torowisko na Gdańskiej to masakra, bujało nim kilka razy nawet na wydających się najprostszych torach na estakadzie. Cóż trasa na Basen Górniczy się nie nadaje, a motorniczy nie chcąc zaryć o podłoże będzie musiał odcinkami drastycznie zwalniać. Czy ktoś wie czy Pan prezydent przejechał się liniowym kursem? Może by dostrzegł wtedy, że to nie tak powinno wyglądać. Odnośnie tramwaju to brak przycisków STOP na poręczach znanych z autobusów. Elektroniczny LCD służy głównie za monitor do wyświetlania reklam, a informacja pasażerska ogranicza się do tej znanej na LED-ach. "Gadaczka" też ma jakiś problem, bo kilka przystanków od pętli zapowiada przystanki dalej już nie. A tak aż miło nim jechać i to zdziwienie pasażerów, nawet sieciowcy jeżdżący za nim robili zdjęcia na pamiątkę.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez BatiX  14

Jasiek napisał(a):

> [ciach!]

No to jak już narzekamy... :P

Zmiana pp. używała CG, natomiast na Krzekowie wystąpił jakiś problem i na przystanku dla wysiadających blisko minutę wszyscy patrzeli na niechcące się otworzyć wszystkie drzwi PESY. Ostatecznie udało się rozwiązać problem. Natomiast rzecz kompletnie dla mnie niezrozumiała: w członie z pantografem tylna szyba po lewej stronie ma... 11 skaz (nie pęcherzyki, lecz ogniska zniekształcające). 5 przy dolnej krawędzi, pozostałe 6 na reszcie powierzchni okna. Nie są to skazy znane z wyrobów lat 80-tych, ale tylu zniekształceń struktury szkła wielkości odcisku palca nie sposób nie zauważyć. Smutne. Inna sprawa to jakieś dziwne zachowanie hamulców szczękowych jak myślę. Przy zatrzymaniu na przystanku odczuwalne i widoczne jest gibnięcie wozem (taki pseudoprzyklęk,) w stronę drzwi. Mnie się nasunęło załapywanie szczęk po stronie drzwi chwilę wcześniej (V>0) niż z drugiej strony, bo po całkowitym zatrzymaniu wszystko wraca do poziomu.

wysłane przez LinX 13

BatiX napisał(a):

>Inna sprawa to jakieś dziwne zachowanie > hamulców szczękowych jak myślę. Przy zatrzymaniu na > przystanku odczuwalne i widoczne jest gibnięcie wozem (taki > pseudoprzyklęk,) w stronę drzwi. Mnie się nasunęło > załapywanie szczęk po stronie drzwi chwilę wcześniej (V>0) > niż z drugiej strony, bo po całkowitym zatrzymaniu wszystko > wraca do poziomu.

Dokładnie, a przy ruszaniu po odpuszczeniu hamulców czuć zmniejszenie się naprężeń i czuć "pseudopoziomowanie".

wysłane przez zack1989 12

BatiX napisał(a):

w członie > z pantografem tylna szyba po lewej stronie ma... 11 skaz (nie > pęcherzyki, lecz ogniska zniekształcające). 5 przy dolnej > krawędzi, pozostałe 6 na reszcie powierzchni okna. Nie są to > skazy znane z wyrobów lat 80-tych, ale tylu zniekształceń > struktury szkła wielkości odcisku palca nie sposób nie > zauważyć. Smutne.

Ja sprawdzałem w innym miejscu identyczne skazy, i było to pęcherzyki powietrza. Szyby są pokryte jakąś folią i prawie wszędzie są te skazy, w mniejszym czy większym stopniu, na drzwiach również.

Mnie również zaciekawiło zachowanie motorniczego, który otwierał sam drzwi na każdym przystanku i masakryczne zimno wlatywało do wagonu. Zapowiadaczka też abo się myliła, albo w ogóle nie gadała. A jak już gadała, to jedynie jaki będzie następny przystanek. BTW- teraz bardzo dobrze słychać kiepską jakość nagrań gadaczki TSów. Dzwonek do trąbienia brzmi jak nagrany, albo ściągnięty z gry "Trainz". A dźwięk przy zamykaniu drzwi brzmi jak wyładowana bateria w jakimś urządzeniu. Ogólnie to aż jestem zdziwiony, że w sumie tak mało rzeczy mi nie pasowało, bo po swojej pierwszej przejażdżce starą pesą byłem totalnie zawiedziony. Także jednak producent się bardziej postarał.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez LinX 13

zack1989 napisał(a):

> Dzwonek do trąbienia brzmi jak nagrany, albo ściągnięty z gry > "Trainz".

Bo taki właśnie jest - nagrany. Dźwięk odtwarzany jest kilku głośników umieszczonych z przodu i na burtach tramwaju.

wysłane przez MQ ?

LinX napisał(a):

> Bo taki właśnie jest - nagrany. Dźwięk odtwarzany jest kilku > głośników umieszczonych z przodu i na burtach tramwaju.

I poznańskie Combino zdaje się również tak mają.

wysłane przez Maciej 4

zack1989 napisał(a):

> Mnie również zaciekawiło zachowanie motorniczego, który > otwierał sam drzwi na każdym przystanku i masakryczne zimno > wlatywało do wagonu.

To chyba najlepiej pokazuje jakie jest stanowisko TS w sprawie stosowania CG...

wysłane przez miq

Jechałem Swingiem zarówno wczoraj jak i dzisiaj. W obu przypadkach motorniczy używał CG na każdym przystanku. Tak więc na razie na ten element nie ma co narzekać :-)

wysłane przez Jasiek 36

Maciej napisał(a):

> To chyba najlepiej pokazuje jakie jest stanowisko TS w sprawie > stosowania CG...

TS to odnośnie CG najlepsza spółka, potem SPAK, a na końcu SPAD. Podobnie zresztą jak było całkiem niedawno w przypadku działających "gadaczek".

-- lukas -> jasiek

wysłane przez LLUZNIAK

Jasiek napisał(a):

> CIACH

A mi się wydawało że naszą KM obsługuje 5 spółek przewozowych, z czego 4 standardowo pojawiają się w obsłudze linii dziennych, nie zaś 3... :>

wysłane przez Jasiek 36

LLUZNIAK napisał(a):

> A mi się wydawało że naszą KM obsługuje 5 spółek przewozowych, z > czego 4 standardowo pojawiają się w obsłudze linii dziennych, nie > zaś 3... :>

O PKS Szczecin się nie wypowiadam, a SPPK no cóż nie wiem, "gadaczki" na pewno nie działają, a CG to tak jak mówiliście kiedyś różnie z tym bywa.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> a SPPK no cóż nie wiem, > "gadaczki" na pewno nie działają, a CG to tak jak mówiliście > kiedyś różnie z tym bywa.

W kilku krótkich wozach działają. Ma pewno w #3025 i #3027.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> Może by dostrzegł wtedy, że to nie tak powinno wyglądać. > Odnośnie tramwaju to brak przycisków STOP na poręczach > znanych z autobusów. Elektroniczny LCD służy głównie za > monitor do wyświetlania reklam, a informacja pasażerska > ogranicza się do tej znanej na LED-ach.

Dzisiaj po raz pierwszy jechałem Swingiem, a nawet dwoma. Wrażenia z jazdy całkiem pozytywne. Informacja na monitorach, jak napisał Jasiek, strasznie biedna. Gdyby nie zaciapane okna, to byłby naprawdę bardzo fajny tramwaj.

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(

wysłane przez Maciej 4

Wydaje mi się, czy jeden z "24 najlepszych pracowników" przeznaczonych do obsługi Swinga nie używa CG...?

wysłane przez Helionpl 0

Maciej napisał(a):

> Wydaje mi się, czy jeden z "24 najlepszych pracowników" > przeznaczonych do obsługi Swinga nie używa CG...?

I jeszcze miał problemy z zapowiadaniem przystanków! Przynajmniej na pierwszym kursie z BG na Krzekowo.

wysłane przez MQ ?

Helionpl napisał(a):

> I jeszcze miał problemy z zapowiadaniem przystanków!

Przecież to nie motorniczy zapowiada, tylko system, który się najwyraźniej skiepścił.

wysłane przez leks 17

mkubien napisał(a):

> Przecież to nie motorniczy zapowiada, tylko system, który się > najwyraźniej skiepścił.

Dzisiaj za to nie działało w SWING'u ogrzewanie. Szyby pozamarzane. Nawet kontrolerzy biletów narzekali na chłód we wnętrzu. Nie mówi już o lekko nadgorliwym motorniczym, który nawet na Bohaterów Warszawy ledwo przekraczał 15km/h :), no ale to idzie wybaczyć, nie wiem czy sam prowadząc 8 mln po torach nie bał bym się jechać szybciej :P.