Forum

Jeden z obiektów ostatnich dyskusji

zdjęcie
Jeden z obiektów ostatnich dyskusji
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez Daniel

Trzeba mu przyznać, że prezentuje się dostojnie, a i nawet ten pasek nad wyświetlaczem nie jest taki straszny, jaki wydawał się być na pierwszy rzut oka. Lakiernicy ze SPAD - dobra robota! :)

-- #2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)
Daniel napisał(a):

> a i nawet ten pasek nad wyświetlaczem nie jest taki straszny, jaki > wydawał się być na pierwszy rzut oka.

Jak dla mnie tragedia z tym pasem niebieskim nad wyświetlaczem. Ktoś nie pomyślał, bo Solarisy mają niebiesko-zielony dół, a w starszych modelach niebieski powędrował na samą górę.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez end 52

Tak może trochę oftopowo, ale mnie zaskoczył schodek w trzecich drzwiach. Niby autobus 3G, ale jednak nie do końca. ;)

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez LLUZNIAK

end napisał(a):

> Tak może trochę oftopowo, ale mnie zaskoczył schodek w > trzecich drzwiach. Niby autobus 3G, ale jednak nie do końca. > ;)

Nie żartuj sobie :> Można kogoś prosić o weryfikację VIN'u? Najlepiej udokumentowaną zdjęciem tabliczki.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jak dla mnie jest to ewidentny przykład na to, że twórcy FG, się do tego nie przyłożyli. Te barwy pasują tylko do Solarisów i jak na razie żadne inne autobusy nie wyglądają w nich dobrze. Ani B10M ani MANy. Ani stare MANy ani te nowe.

wysłane przez Tatra108 10

ICE napisał(a):

> Jak dla mnie jest to ewidentny przykład na to, że twórcy > FG, się do tego nie przyłożyli. Te barwy pasują tylko do > Solarisów i jak na razie żadne inne autobusy nie wyglądają > w nich dobrze. Ani B10M ani MANy. Ani stare MANy ani te nowe.

Jak dla mnie to ładnie wygląda. Fajnie by było, gdyby działał lewy wyświetlacz, tak jak w polickich Manach.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez Jasiek 36

Miałem okazję się dzisiaj przejechać #2100. I tak ogólnie ok: dosyć zrywny nie tak jak #2601-2606, a przy trzecich drzwiach siedzenia w układzie klubowym. Co mnie zaskoczyło to brak monitoringu, gdyż ostatnio SPAD we wszystkich przegubowych używkach montował monitoring. A przecież mieli na zbyciu jeden z #2604, no chyba że z niego nie wymontowali. Ponadto autobus posiada jakiś mizerny mechanizm wszystkich drzwi, gdyż wolno się zamykają. Podsumowując ze względu na 3 pary drzwi to Volvo i ten MAN będą dla mnie najlepszymi krótkimi używkami w SPAD. A i zarówno #2100, jak i #2410 posiadają w przedziale pasażerskim czerwone poręcze vide #2600.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Daniel

Jasiek napisał(a):

> A i > zarówno #2100, jak i #2410 posiadają w przedziale > pasażerskim czerwone poręcze vide #2600.

Ogólnie rzecz biorąc jest to dość odrażające, ciekawe czy SPAD pokusi się o pomalowanie poręczy w używkach na zielono. Powiem szczerze, że Solarisy przyzwyczaiły mnie trochę do tego ładu w barwach i czuję się zniesmaczony nawet żółtymi "rurami" w Swingu...

-- #2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

wysłane przez BatiX  14

Daniel napisał(a):

> Ogólnie rzecz biorąc jest to dość odrażające, ciekawe czy > SPAD pokusi się o pomalowanie poręczy w używkach na zielono. > Powiem szczerze, że Solarisy przyzwyczaiły mnie trochę do > tego ładu w barwach i czuję się zniesmaczony nawet > żółtymi "rurami" w Swingu...

Tak, to na pewno znacznie ważniejsza inwestycja niż wymiana porysowanych okien, pociętych i pomazanych foteli w innych wozach. Kto bogatemu zabroni dbać o ładny kolor poręczy? Zielone poręcze na pewno znacznie bardziej wpłyną na pozytywną opinię o (dotychczas) odrażających wnętrzach pojazdów, a i pasażerowie mniej zniesmaczeni będą.

wysłane przez Daniel

BatiX napisał(a):

> ciach

Chyba ktoś tu czegoś nie zrozumiał, ewentualnie szuka tylko zaczepki. Przecież nigdzie tak nie napisałem, stwierdziłem tylko, że warto byłoby zabrać się za takie rzeczy, tym bardziej jeśli wiadomym jest, że używka pojeździ trochę dłużej. Wymiana foteli i pomalowanie poręczy nie są chyba najdroższą inwestycją, a pomagają budować wizerunek, przecież tak bardzo na tym zależało prezydentowi... Widzisz, a już tak lekko schodząc z tematu - bardzo NIESMACZNE jest oglądanie żółtych poręczy w Swingu, chyba dało się to zamówić od razu? Wzorce po mieście jeżdżą w postaci Solarisów i chyba sam się zgodzisz, z całą Twoją ironią i zgryźliwością, że wygląda to o wiele przyjemniej, nieprawdaż?

-- #2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

wysłane przez BatiX  14

Daniel napisał(a):

> Chyba ktoś tu czegoś nie zrozumiał, ewentualnie szuka tylko > zaczepki. Przecież nigdzie tak nie napisałem, stwierdziłem > tylko, że warto byłoby zabrać się za takie rzeczy, tym bardziej > jeśli wiadomym jest, że używka pojeździ trochę dłużej. > Wymiana foteli i pomalowanie poręczy nie są chyba najdroższą > inwestycją, a pomagają budować wizerunek, przecież tak bardzo > na tym zależało prezydentowi...

Dobrze, ktoś zapyta wprost. Czy uważasz, że rozebranie całego wnętrza pojazdu jest tego warte? To jest czasochłonna zabawa, a czas pracy kosztuje. Dodajmy, że przemalowanie poręczy na nowo wymagałoby chociaż wypiaskowania ich, bo jak się pomaluje na wierzch, to po bardzo krótkim czasie będziemy mieli wszystkie kolory tęczy i farbę zostającą w rękach. Zwróć uwagę, że powierzchnia poręczy jest w dotyku nieco inna niż powierzchnia karoserii. Uważam, że to inwestycja, której efekt będzie niewspółmierny ze środkami, jakie trzeba w to włożyć.

> Widzisz, a już tak lekko > schodząc z tematu - bardzo NIESMACZNE jest oglądanie żółtych > poręczy w Swingu, chyba dało się to zamówić od razu? Wzorce po > mieście jeżdżą w postaci Solarisów i chyba sam się zgodzisz, > z całą Twoją ironią i zgryźliwością, że wygląda to o wiele > przyjemniej, nieprawdaż?

Swing to swing, na etapie montażu można wszystko, bo tam to nie wpływa w zasadzie na koszt. Ale ja powiedziałbym jedynie, że całość wygląda niespójnie, nie mieści się w ramach. Odpychające, odrażające, budzące obrzydzenie, ohydne, wstrętne to dla mnie nie jest.

Na epitety i komentarze w kierunku mojej osoby nie odpowiem.

wysłane przez Daniel

BatiX napisał(a):

> Dobrze, ktoś zapyta wprost. Czy uważasz, że rozebranie całego > wnętrza pojazdu jest tego warte?

Co prawda to prawda. W każdym bądź razie post ten nie miał na celu wymuszania czegokolwiek na władzach spółki (nie jak w przypadku niebieskiego paska nad wyświetlaczami, broń Boże), po prostu czysta dywagacja i wyrażenie opinii na dany temat. Dobrze wiemy oboje, że liczy się zysk, ale chciałem zwrócić uwagę, że taka modyfikacja mogłaby być bardzo przyjemna dla oka. A nóż ktoś po prostu o tym nie pomyślał, a wykonanie jest tańsze niż może się wydawać i przy następnej okazji zostaniemy uraczeni ładnymi poręczami? ;) (Aha, malowanie proszkowe nie jest wcale takie drogie, a efekt byłby zadowalający, ale to już tak mocno off-topicowo)

> Odpychające, odrażające, budzące obrzydzenie, ohydne, wstrętne > to dla mnie nie jest.

Może powiem, że po prostu mi się to nie podoba, tak będzie "bardziej poprawnie politycznie".

> Na epitety i komentarze w kierunku mojej osoby nie odpowiem.

Bo szczęśliwie nie było ich wiele, o ile w ogóle mogłeś odebrać coś jako atak na Twoją osobę ;)

-- #2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

wysłane przez Jasiek 36

Jasiek napisał(a):

> Co mnie > zaskoczyło to brak monitoringu, gdyż ostatnio SPAD we > wszystkich przegubowych używkach montował monitoring.

Monitoring już jest w #2100, w postaci trzech kamer na przedział pasażerski oraz jednej na przód oraz jednej na tył. Jest jednak jedno ale, gdyż wóz ma problemy z ruszeniem po dłuższym postoju na N. Drugi raz to zaobserwowałem. A wygląda to mniej więcej tak: Uruchomienie silnika, na N kierowca gazuje przez kilka sekund, daje D, i po szarpnięciu wóz rusza. Ciekawostką jest to, że ma automatyczny przyklęk vide Neoplany.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez LLUZNIAK

Jasiek napisał(a):

> Ciekawostką jest to, że ma automatyczny przyklęk > vide Neoplany.

Wbrew pozorom bardzo wiele wozów ma taką funkcję, tylko że albo nie jest ona używana, albo ustawiona na podwyższenie prawego boku.

wysłane przez Kilofownikownia 13

Zanim mu da D to silnik schodzi chociaż z obrotów? Bo jak nie to nie dziwię się szarpaniu przy załączaniu biegu.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez Jasiek 36

Kilofownikownia napisał(a):

> Zanim mu da D to silnik schodzi chociaż z obrotów? Bo jak nie > to nie dziwię się szarpaniu przy załączaniu biegu.

Tak schodzi, czy do końca tego nie wiem, ale nie słychać silnika. Wtedy daje D, zamyka drzwi i gaz no i szarpnięcie. Tak jakby hamulec przystankowy. Ale na przystankach pośrednich tego nie ma.

-- lukas -> jasiek