Forum
Tramwaje dla Szczecina: Czwartym oferentem jest CAF
wysłane przez Bamip
wysłane przez Maestro
> Wygląda spoko, ale pewnie będzie za drogi.
Śmiem sądzić, że wygląda najlepiej ze wszystkich biorących udział w konkursie...
wysłane przez Las_Arkonski
wysłane przez mxk
> Zgadam się, jest dużo ładniejszy od Swinga. > To jest producent z Hiszpanii i rodzi się pytanie czy ten > tramwaj sprawdzi się w naszym klimacie. Zrobienie pojazdu > który będzie odporny na nasze duże amplitudy temperatury > może być dla firmy z południa europy pewnym wyzwaniem.
W Belgradzie jest chyba jeszcze gorzej z pogodą niż u nas...
-- Co się porobiło z tą krainą złą?
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez djdark 0
"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
wysłane przez Bamip
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/CAF_Tram_Belgrade.jpg > > Wygląda nawet ładnie.
Tak. Swinga przy nim można nazwać nieporozumieniem. Swoją drogą zastanawiam się, czy Szczecinowi potrzebne są takie długie i nie mieszczące się na przystankach składy. Nie lepiej było kupić krótsze, a więcej/lepsze?
-- Izbo, przyszła koperta od Cegielskiego!
wysłane przez alat57
> Tak. Swinga przy nim można nazwać nieporozumieniem.
Przesada, Swing sprawdza się w Szczecinie bez większych problemów. Ponadto tabor powinien być ujednolicony, łatwiej jest go utrzymać w odpowiednim stanie technicznym.
> Swoją drogą zastanawiam się, czy Szczecinowi potrzebne są takie > długie i niemieszczące się na przystankach składy.
Pamiętajmy, że tramy o tych gabarytach były w zamyśle szybkiego tramwaju. Ponadto z tymi przystankami nie przesadzajmy. :)
> Nie lepiej było kupić krótsze, a więcej/lepsze?
b/k
-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez bartez 336
> Ponadto tabor powinien być ujednolicony, łatwiej jest go > utrzymać w odpowiednim stanie technicznym.
To po co ogłaszać przetarg skoro mamy już Swingi i łatwiej będzie pojechać do Bydgoszczy i sobie domówić 22 sztuki, bo w przetargu może wygrać kto inny? A na właśnie, przetarg jest po to by wygrała oferta najlepsza i najtańsza, a nie to co już mamy. I co ma ujednolicenie taboru to utrzymania taboru w dobrym stanie technicznym? U nas choćby był jeden rodzaj to i tak byłby w opłakanym stanie, bo takie jest podejście to serwisowania taboru czyli byle jak i po taniości.
> Pamiętajmy, że tramy o tych gabarytach były w zamyśle > szybkiego tramwaju. Ponadto z tymi przystankami nie przesadzajmy.
Gdzie to wyczytałeś, że nowe tramwaje są z myślą pod SST? Kompletna bzdura. Jakby SST nie wypalił, to nie kupilibyśmy niskaczy? A krótsze składy by się przydały na linie typu 1,4,9 po wyremontowaniu torowisk. Tam ponad 30 metrowy tramwaj nie jest potrzebny.
-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez alat57
> To po co ogłaszać przetarg[..]
Taka jest procedura.
> I co ma ujednolicenie taboru to utrzymania taboru w dobrym stanie > technicznym? U nas choćby był jeden rodzaj to i tak byłby w > opłakanym stanie, bo takie jest podejście to serwisowania taboru > czyli byle jak i po taniości.
Gdybyś pracował przy obsłudze technicznej, to byś wiedział:)
> Gdzie to wyczytałeś, że nowe tramwaje są z myślą pod SST? > Kompletna bzdura.
"Linię mają obsługiwać tramwaje niskopodłogowe. Kiedy linia SST będzie gotowa po Szczecinie powinno jeździć już co najmniej 28 takich pojazdów." - cytat z http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,10918561,Budujemy_szybki_tramwaj__AKTUALIZACJA__ZDJECIA__WIDEO_.html
-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez bartez 336
> "Linię mają obsługiwać tramwaje niskopodłogowe. Kiedy linia SST > będzie gotowa po Szczecinie powinno jeździć już co najmniej 28 > takich pojazdów."
No i gdzie tu jest napisane, że kupują niskacze pod SST? Miasto kupuje, bo czas najwyższy na tego typu tabor w naszym mieście, a budowa bądź nie SST nie ma tu nic do rzeczy.
-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez alat57
> No i gdzie tu jest napisane, że kupują niskacze pod SST? Miasto > kupuje, bo czas najwyższy na tego typu tabor w naszym mieście, a > budowa bądź nie SST nie ma tu nic do rzeczy.
Dobitnie, niżej:
"Linię mają obsługiwać tramwaje niskopodłogowe. Kiedy linia SST będzie gotowa po Szczecinie powinno jeździć już co najmniej 28 takich pojazdów. Pasażerowie, którzy wsiądą w Zdrojach (czy też na późniejszych przystankach) będą mogli tramwajem dojechać bezpośrednio do centrum. Nie trzeba będzie przesiadać się na Basenie Górniczym. Dodatkowym atutem linii będzie zmodernizowane torowisko w ciągu ulicy Gdańskiej (inwestycję zrealizuje spółka Tramwaje Szczecińskie)."
Dobitniej, tu http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,10918561,Budujemy_szybki_tramwaj__AKTUALIZACJA__ZDJECIA__WIDEO_.html
-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez lhb178 19
> Tak. Swinga przy nim można nazwać nieporozumieniem. Swoją > drogą zastanawiam się, czy Szczecinowi potrzebne są takie > długie i nie mieszczące się na przystankach składy. Nie > lepiej było kupić krótsze, a więcej/lepsze?
Długie? Dłuższe o niecałe 5 m od składu stopiątek, a zapewniające przynajmniej normalne warunki podróżowania, a nie ledwie 25% udziału miejsc siedzących i to przy normie 4 os./m^2. Teraz pewnie kupią zwykłe Swingi (30-metrowe z 40 siedzeniami) i tyle będzie w sprawie wygody. A kilka krótszych, 20-metrowych by się przydało swoją drogą.
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez alat57
> Długie? Dłuższe o niecałe 5 m od składu stopiątek,[...]
[...] i raptem o 3 m dłuższe od składu T6A2D:)
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez lhb178 19
> > Długie? Dłuższe o niecałe 5 m od składu stopiątek,[...] > > [...] i raptem o 3 m dłuższe od składu T6A2D:)
A licząc sprzęgi to o półtora metra...
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez t105n 49
> A kilka krótszych, 20-metrowych by się przydało swoją > drogą.
Na którą linię? Świąteczne "7"? Chyba że założyłeś masowe remonty torowisk ;-)
-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.
wysłane przez lhb178 19
> Na którą linię? Świąteczne "7"?
8bis :P
> Chyba że założyłeś masowe remonty torowisk ;-)
Oczywiście, przecież plany są takie szumne...
-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
wysłane przez Tatra108 10
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Podjuchowy
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/CAF_Tram_Belgrade.jpg > > Wygląda nawet ładnie.
Oczywiście ,że wygląda ładnie, najlepiej ze wszystkich... Nawet Pesa się może schować, jedynym co mnie martwi to cena, orientuje się ktoś ile taki skład CAF-u może kosztować ???
Jak widać to moja pasja...
wysłane przez Tatra108 10
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez 333Wojtas333 15
wysłane przez torwid 67
> Nigdzie nie mogę się daty ogłoszenia wyników przetargu. > Może ktoś mi napisać kiedy to nastąpi?
Ogłoszenie wyników przetargu nastąpi, gdy zakończy się procedura i formalna ocena dokumentów. Potem jeszcze procedury odwoławcze. Nikt nie zdecyduje się podać daty nawet w przybliżeniu. Tym bardziej, że tak naprawdę cała rozgrywka dopiero się rozpocznie, gdy producenci, którzy przebrną przez pierwszy etap, otrzymają SIWZ i wyznaczonym terminie złożą ostateczne oferty.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...