Forum

Tramwaje dla Szczecina: Czwartym oferentem jest CAF

Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles - to czwarta firma, która złożyła wniosek o udział w przetargu na tramwaje dla Szczecina. Wcześniej "Rynek Kolejowy" potwierdził złożenie wniosków przez Škodę, Solarisa i Pesę.

wysłane przez Bamip

Wygląda spoko, ale pewnie będzie za drogi.
Bamip napisał(a):

> Wygląda spoko, ale pewnie będzie za drogi.

Śmiem sądzić, że wygląda najlepiej ze wszystkich biorących udział w konkursie...

wysłane przez Las_Arkonski

Zgadam się, jest dużo ładniejszy od Swinga. To jest producent z Hiszpanii i rodzi się pytanie czy ten tramwaj sprawdzi się w naszym klimacie. Zrobienie pojazdu który będzie odporny na nasze duże amplitudy temperatury może być dla firmy z południa europy pewnym wyzwaniem.
Las_Arkonski napisał(a):

> Zgadam się, jest dużo ładniejszy od Swinga. > To jest producent z Hiszpanii i rodzi się pytanie czy ten > tramwaj sprawdzi się w naszym klimacie. Zrobienie pojazdu > który będzie odporny na nasze duże amplitudy temperatury > może być dla firmy z południa europy pewnym wyzwaniem.

W Belgradzie jest chyba jeszcze gorzej z pogodą niż u nas...

-- Co się porobiło z tą krainą złą?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/CAF_Tram_Belgrade.jpg >  > Wygląda nawet ładnie.

Tak. Swinga przy nim można nazwać nieporozumieniem. Swoją drogą zastanawiam się, czy Szczecinowi potrzebne są takie długie i nie mieszczące się na przystankach składy. Nie lepiej było kupić krótsze, a więcej/lepsze?

-- Izbo, przyszła koperta od Cegielskiego!
Bamip napisał(a):

> Tak. Swinga przy nim można nazwać nieporozumieniem.

Przesada, Swing sprawdza się w Szczecinie bez większych problemów. Ponadto tabor powinien być ujednolicony, łatwiej jest go utrzymać w odpowiednim stanie technicznym.

> Swoją drogą zastanawiam się, czy Szczecinowi potrzebne są takie > długie i niemieszczące się na przystankach składy.

Pamiętajmy, że tramy o tych gabarytach były w zamyśle szybkiego tramwaju. Ponadto z tymi przystankami nie przesadzajmy. :)

> Nie lepiej było kupić krótsze, a więcej/lepsze?

b/k

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
alat57 napisał(a):

> Ponadto tabor powinien być ujednolicony, łatwiej jest go > utrzymać w odpowiednim stanie technicznym.

To po co ogłaszać przetarg skoro mamy już Swingi i łatwiej będzie pojechać do Bydgoszczy i sobie domówić 22 sztuki, bo w przetargu może wygrać kto inny? A na właśnie, przetarg jest po to by wygrała oferta najlepsza i najtańsza, a nie to co już mamy. I co ma ujednolicenie taboru to utrzymania taboru w dobrym stanie technicznym? U nas choćby był jeden rodzaj to i tak byłby w opłakanym stanie, bo takie jest podejście to serwisowania taboru czyli byle jak i po taniości.

> Pamiętajmy, że tramy o tych gabarytach były w zamyśle > szybkiego tramwaju. Ponadto z tymi przystankami nie przesadzajmy.

Gdzie to wyczytałeś, że nowe tramwaje są z myślą pod SST? Kompletna bzdura. Jakby SST nie wypalił, to nie kupilibyśmy niskaczy? A krótsze składy by się przydały na linie typu 1,4,9 po wyremontowaniu torowisk. Tam ponad 30 metrowy tramwaj nie jest potrzebny.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> To po co ogłaszać przetarg[..]

Taka jest procedura.

> I co ma ujednolicenie taboru to utrzymania taboru w dobrym stanie > technicznym? U nas choćby był jeden rodzaj to i tak byłby w > opłakanym stanie, bo takie jest podejście to serwisowania taboru > czyli byle jak i po taniości.

Gdybyś pracował przy obsłudze technicznej, to byś wiedział:)

> Gdzie to wyczytałeś, że nowe tramwaje są z myślą pod SST? > Kompletna bzdura.

"Linię mają obsługiwać tramwaje niskopodłogowe. Kiedy linia SST będzie gotowa po Szczecinie powinno jeździć już co najmniej 28 takich pojazdów." - cytat z http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,10918561,Budujemy_szybki_tramwaj__AKTUALIZACJA__ZDJECIA__WIDEO_.html

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
alat57 napisał(a):

> "Linię mają obsługiwać tramwaje niskopodłogowe. Kiedy linia SST > będzie gotowa po Szczecinie powinno jeździć już co najmniej 28 > takich pojazdów."

No i gdzie tu jest napisane, że kupują niskacze pod SST? Miasto kupuje, bo czas najwyższy na tego typu tabor w naszym mieście, a budowa bądź nie SST nie ma tu nic do rzeczy.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> No i gdzie tu jest napisane, że kupują niskacze pod SST? Miasto > kupuje, bo czas najwyższy na tego typu tabor w naszym mieście, a > budowa bądź nie SST nie ma tu nic do rzeczy.

Dobitnie, niżej:

"Linię mają obsługiwać tramwaje niskopodłogowe. Kiedy linia SST będzie gotowa po Szczecinie powinno jeździć już co najmniej 28 takich pojazdów. Pasażerowie, którzy wsiądą w Zdrojach (czy też na późniejszych przystankach) będą mogli tramwajem dojechać bezpośrednio do centrum. Nie trzeba będzie przesiadać się na Basenie Górniczym. Dodatkowym atutem linii będzie zmodernizowane torowisko w ciągu ulicy Gdańskiej (inwestycję zrealizuje spółka Tramwaje Szczecińskie)."

Dobitniej, tu http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,10918561,Budujemy_szybki_tramwaj__AKTUALIZACJA__ZDJECIA__WIDEO_.html

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Bamip napisał(a):

> Tak. Swinga przy nim można nazwać nieporozumieniem. Swoją > drogą zastanawiam się, czy Szczecinowi potrzebne są takie > długie i nie mieszczące się na przystankach składy. Nie > lepiej było kupić krótsze, a więcej/lepsze?

Długie? Dłuższe o niecałe 5 m od składu stopiątek, a zapewniające przynajmniej normalne warunki podróżowania, a nie ledwie 25% udziału miejsc siedzących i to przy normie 4 os./m^2. Teraz pewnie kupią zwykłe Swingi (30-metrowe z 40 siedzeniami) i tyle będzie w sprawie wygody. A kilka krótszych, 20-metrowych by się przydało swoją drogą.

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
lhb178 napisał(a):

> Długie? Dłuższe o niecałe 5 m od składu stopiątek,[...]

[...] i raptem o 3 m dłuższe od składu T6A2D:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
alat57 napisał(a):

> > Długie? Dłuższe o niecałe 5 m od składu stopiątek,[...] >  > [...] i raptem o 3 m dłuższe od składu T6A2D:)

A licząc sprzęgi to o półtora metra...

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
lhb178 napisał(a):

> A kilka krótszych, 20-metrowych by się przydało swoją > drogą.

Na którą linię? Świąteczne "7"? Chyba że założyłeś masowe remonty torowisk ;-)

-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.
t105n napisał(a):

> Na którą linię? Świąteczne "7"?

8bis :P

> Chyba że założyłeś masowe remonty torowisk ;-)

Oczywiście, przecież plany są takie szumne...

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
djdark napisał(a):

> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/CAF_Tram_Belgrade.jpg >  > Wygląda nawet ładnie.

Oczywiście ,że wygląda ładnie, najlepiej ze wszystkich... Nawet Pesa się może schować, jedynym co mnie martwi to cena, orientuje się ktoś ile taki skład CAF-u może kosztować ???

Jak widać to moja pasja...
Przeglądając dzisiaj oficjalną stronę CAF'u wychodzi, że koszt jednego (!) tramwaju to... 12,5 mln złotych.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
CAF

wysłane przez zack1989 12

Tak! :D Od samego początku chciałem CAF. Można powiedzieć, że wykrakałem :P

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez 333Wojtas333 15

Nigdzie nie mogę się daty ogłoszenia wyników przetargu. Może ktoś mi napisać kiedy to nastąpi?

wysłane przez torwid  67

333Wojtas333 napisał(a):

> Nigdzie nie mogę się daty ogłoszenia wyników przetargu. > Może ktoś mi napisać kiedy to nastąpi?

Ogłoszenie wyników przetargu nastąpi, gdy zakończy się procedura i formalna ocena dokumentów. Potem jeszcze procedury odwoławcze. Nikt nie zdecyduje się podać daty nawet w przybliżeniu. Tym bardziej, że tak naprawdę cała rozgrywka dopiero się rozpocznie, gdy producenci, którzy przebrną przez pierwszy etap, otrzymają SIWZ i wyznaczonym terminie złożą ostateczne oferty.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...