Forum
Czy będą bilety na minutę? Nowe kasowniki mogą całkiem...
2008, 1410, 2876, 1571
wysłane przez Jasiek 36
> No w końcu jest szansa, by chociaż w tym aspekcie > doścignąć Holandię. Tam zbliżeniowe kasowanie biletów > (kart) jest normą od lat. :) Jestem ZA!
Pożyjemy zobaczymy, jak to mówią. Zobaczymy jak to będzie nadzorowane, tyle nowych urządzeń. Bo w pierwszym etapie Zditm cienko sobie radzi. Kto zgadnie w których autobusach nie działa już monitoring i system zliczania pasażerów?
wysłane przez Luke_Police 163
Dlaczego ma pozostać tylko jeden tradycyjny kasownik na cały pojazd? Czy pozostałe 2-3 kasowniki przeszkadzają w jakiś sposób w montażu kasowników zbliżeniowych? Skoro nowe kasowniki mają być montowane przy drzwiach, to chyba tylko w wagonach 105N2k/2000 mogą one kolidować z tradycyjnymi kasownikami. Wszystkie inne wagony mają kasowniki zamontowane w innych miejscach. Tym niemniej ograniczanie liczby tradycyjnych kasowników w pewnym sensie dyskryminuje osoby, które wolą pozostać przy standardowych jednorazowych biletach papierowych (np. osoby starsze, które nie są tak otwarcie nastawione na nowinki techniczne).
Automaty na bilon, z możliwością płacenia także kartą zbliżeniową będą za to w tramwajach, bo na szynach wstrząsów jest mniej.
Z tym zdaniem można by polemizować.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez Korczian
> [ciach]
Ja się dziwię, dlaczego nie zostały zamówione kasowniki na styl warszawski, tyle że z możliwością kasowania biletów papierowych zamiast magnetycznych (o ile takowe ktoś oferuje). Nie byłoby to lepsze rozwiązanie?
> Z tym zdaniem można by polemizować.
Jeżeli nie jedziemy po zbyt krzywych szynach, to Swing jest o wiele bardziej stabilny niż nawet najnowsze SU (12xx). Przynajmniej takie jest moje odczucie.
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez Luke_Police 163
> Ja się dziwię, dlaczego nie zostały zamówione kasowniki na > styl warszawski, tyle że z możliwością kasowania biletów > papierowych zamiast magnetycznych (o ile takowe ktoś oferuje). > Nie byłoby to lepsze rozwiązanie?
Też uważam, że lepszym rozwiązaniem byłby jeden kasownik dwusystemowy niż 2 odrębne kasowniki jednosystemowe. Jednak rzecz rozchodzi się prawdopodobnie o rozdzielne finansowanie nowego rozwiązania i odrębne sterowanie i nadzór nad tymi kasownikami. Jeżeli są one elementem CSZKM, to raczej nie będą sterowane przez sterowniki R&G/Pixela tylko przez urządzenia GMV.
> Jeżeli nie jedziemy po zbyt krzywych szynach, to Swing jest o > wiele bardziej stabilny niż nawet najnowsze SU (12xx).
Tak, aczkolwiek miałem na myśli taką rzecz, że znajdziesz linie autobusowe poruszające się po dobrych nawierzchniach, gdzie pojazdem nie rzuca na prawo i lewo i znajdziesz linie tramwajowe, gdzie wozem trzęsie bardziej (np. obecna ulica Potulicka).
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez t105n 49
-- Zima i śnieg nie zmieniają kwalifikacji drogi dla rowerów - to nadal nie jest chodnik, parking ani miejsce składowania hałd śniegu.