Forum

Pospieszny (częściowo) uratowany

Skrócenie linii pospiesznej A staje się faktem. Jak już pisał "Kurier" od 1 sierpnia autobusy będą kursować na trasie os. Bukowe-pl. Rodła. To jednak nie koniec zmian - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ujawnił kolejne plany.

wysłane przez M21 8

Takie pytanie czy tam na Klonowica to komuś się tabletki jakieś skończyły bo to nie jest normalne.
Mam takie samo zdanie. Zajebisty pomysł, dokładając do tego remont BG, który będzie tworzył opóźnienie.

wysłane przez Czarny87

M21 napisał(a):

> Takie pytanie czy tam na Klonowica to komuś się tabletki > jakieś skończyły bo to nie jest normalne.

Czy tabletki się skończyły to nie wiem ale na pewno skończyło się zdroworozsądkowe myślenie i to dość dawno. Połączenie tych dwóch linii miało by sens gdyby linia pojawiała się na tej trasie przez cały dzień. W szczycie ułatwi to tylko dojazd uczniom i nauczycielom do szkół. Ludzie normalnie pracujący na zmiany i tak będą skazani na przesiadkę. Na 6 do roboty nie dojadą bo pośpiech za późno, wieczorem też wracać się nie da bez przesiadki bo po 18 kursy tylko do Rodła będą jak znam życie. Do tego dołożyć jeszcze trzeba częstotliwość kursowania, pieniędzy więcej pewnie nie znajdą więc do pl. Rodła autobus będzie co 12 minut w szczycie tak jak ma być od 1 sierpnia, a do Polic zapewne kurs raz na 25-30 minut. Ale tak to wygląda kiedy miasto udaje, że komunikacja się rozwija, jak to mówią Polacy są mistrzami rozwiązań tymczasowych i awaryjnych. Tu sytuacja wygląda tak, że towarzystwo z UM każe ZDiTM coś pokombinować żeby było widać zmiany ale kasy więcej nie daje.

wysłane przez jas59  ?

Czarny87 napisał(a):

>  > Ale tak > to wygląda kiedy miasto udaje, że komunikacja się rozwija. > Tu sytuacja wygląda tak, że towarzystwo z UM > każe ZDiTM coś pokombinować żeby było widać zmiany ale > kasy więcej nie daje.

Zgadzam się, miasto udaje, że komunikacja miejska rozwija się (raczej powiedziałbym, że się zwija), a towarzystwo z UM zorientowało się, że tym posunięciem strzeliło sobie w stopę przed wyborami i szuka teraz możliwości zachowania twarzy. No, ale informacja o skróceniu linii A poszła w eter.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum
jas59 napisał(a):

>  > towarzystwo z UM > zorientowało się, że tym posunięciem strzeliło sobie w > stopę przed wyborami i szuka teraz możliwości zachowania > twarzy. No, ale informacja o skróceniu linii A poszła w eter.

Jedyny sposób na zachowanie twarzy to zostawienie A na swojej starej trasie do Studziennej przez cały tydzień. Pasażerami linii A nie są tylko uczniowie z Hozej, których autobus w szczycie zadowoli, ale i mieszkańcy os. Książąt Pomorskich, którzy płacą wyższą stawkę aby dojechać bez przesiadek i potrzebują autobusu przez cały tydzień.

-- "Myśl, Pacz i Zauważaj !"

wysłane przez Tatra108 10

Cytat: "[...] Od września połączymy linie pospieszne. W godzinach szczytu linia A będzie kursowała na trasie Police-os. Bukowe [...]".

Nie ukrywajmy, że dojazd z Bukowego do Polic i odwrotnie będzie nadal trwał ponad godzinę, a na tej trasie przydałby się remont dworców i uruchomienie SKM-ki. Pociąg pojedzie w znacznie krótszym czasie niż autobus, a tych brygad to będzie tam od... diabła ;)

Rozumiem, że jak taka relacja się sprawdzi to powstanie gdzieś tam iskierka nadziei na SKM?

-- SST - Są Stare Tramwaje ;)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez 333Wojtas333 15

Tatra108 napisał(a):

> Rozumiem, że jak taka relacja się sprawdzi to powstanie > gdzieś tam iskierka nadziei na SKM?

I to byłoby jednak lepsze rozwiązanie niż łączenie A i F. Zarówno mieszkańcy Prawobrzeża jak i Polic nie będą z tego powodu zadowoleni w przypadku korków, zwłaszcza teraz, gdy Basen Górniczy jest w remoncie. Sam przerzmuciłem się na kolej jadąc do miasta, nie tracę czasu w korku, taniej wychodzi mi kupno biletu strefowego, a z dworca w kierunku centrum wolę przejść się piechotą, zwłaszcza, gdy jest ładna pogoda. Po za tym ostatnie inwestycje w tabor kolejowy naszego województwa można powiedzieć też o wzroście komfortu jazdy.

wysłane przez Tatra108 10

333Wojtas333 napisał(a):

> Sam przerzuciłem się na kolej jadąc do miasta, nie tracę czasu w korku, taniej wychodzi mi kupno biletu strefowego, a z dworca w kierunku centrum wolę przejść się piechotą [...]

Uwierz mi, że sam się przerzuciłem. ZDiTM tak cudownie idzie na rękę mieszkańcom Dąbia, Załomia i Wielgowa z komunikacją, że to jest śmiechu warte. O godzinie, której ja jadę to odjeżdżają 3 autobusy naraz. A potem jestem w czarnej ..., bo nie mam jak dojechać. Ale najważniejsze to okroić linie po to, by "zaoszczędzić" trochę grosza, a pasażer z Prawobrzeża niech główkuje jak dojechać do centrum. Tak samo z liniami nocnymi. Śmiechu warte jak one kursują. Nocne powinny jeździć przynajmniej raz na półgodziny lub 40 minut tak jak w innych miastach.

Swoją drogą SST jest robiony tylko pod mieszkańców Zdrojów, Słonecznego, Bukowego i (w przyszłości) Kijewa. A największe osiedle, czyli Dąbie, jest zapominane przez nasz "kochany" ZDiTM. Jest tutaj tyle miejsca, by dać tramwaj, opracować pomysł i rozbudować siatkę, ale nikomu się tego nie chce robić, bo po co? Niech dąbszczanie się martwią sami. :(

-- SST - Są Stare Tramwaje ;)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez t105n  49

Tatra108 napisał(a):

> Nie ukrywajmy, że dojazd z Bukowego do Polic i odwrotnie > będzie nadal trwał ponad godzinę, a na tej trasie > przydałby się remont dworców i uruchomienie SKM-ki. > Pociąg pojedzie w znacznie krótszym czasie niż autobus, a > tych brygad to będzie tam od... diabła ;)

Pomijając stan techniczny infrastruktury kolejowej, a w szczególności jeden sprawny tor od Niebuszewa do Polic, to czy na pewno pociąg meandrujący po lewobrzeżu (przez Turzyn, Łękno itd.) będzie istotnie szybszy od autobusu? Szczerze wątpię. Obstawiam, że będzie co drugi kurs wydłużony do Polic, co da częstotliwość co 24 minuty. Brygad też pewnie nie będzie porażająca ilość: 5 na skróconym A i 3, które muszą obsłużyć Police, to niech będzie nawet 9 czy 10.

-- W reklamach samochodów drogi zawsze są puste, a na parkingach jest pełno wolnych miejsc. To tak, jakby w reklamie prezerwatyw wystąpiła wielodzietna rodzina.

wysłane przez konrad123456

"Na całej trasie pokrywa się z linią 107 i choć czas przejazdu obu niewiele się różni, jak każda linia pospieszna jest dwukrotnie droższa"

Może i pokrywa się na całej trasie ze 107 to i tak jedzie znacznie szybciej bo od przystanku Pokoju nigdzie się nie zatrzymuje, dopiero w Mścięcinie na skrzyżowaniu.

wysłane przez Błażej 3

Jak już ma być linia z Bukowego do Polic tylko w szczycie to lepiej połączyć E z F, a A niech zostanie do Rodła. Dzięki temu unikniemy wariantów linii A, a i E nie potrzebne będzie na Wojska Polskiego jak pojawi się tam linia 87.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
F+A

wysłane przez Luke_Police  163

Pomysł bezpośredniej linii pospiesznej z Polic na prawobrzeże jest bardzo dobry, ale... nie zastąpi to w pełni linii A do Studziennej. Pierwsza sprawa to obecna częstotliwość linii F - jest za mała by sprostać potrzebom pasażerów linii A na odcinku plac Rodła - Hoża w godzinach szczytu. Druga sprawa to pojemność taboru. Nie wyobrażam sobie by w godzinach szczytu kursowały na tej linii autobusy 15-metrowe lub 12-metrowe (co na jednej z brygad linii F często ma miejsce), bo często w 18-metrowych autobusach na linii A jest bardzo ciasno. Pamiętajmy o tym, że autobusy linii F wcale puste nie jeżdżą, więc zmieścić pasażerów dawnych linii F+A w jednym autobusie co 28 minut będzie zadaniem niewykonalnym. I wreszcie trzecia sprawa - podatność na opóźnienia. Na przystankach końcowych kierowcy będą musieli mieć naprawdę spore przerwy, by istniała możliwość zniwelowania ewentualnego spóźnienia. I jeszcze pytanie, jak zostanie ta linia podzielona między SPPK i SPAD? SPPK obsłuży tylko zadania szczytowe, czy może któraś policka brygada zostanie na skróconej trasie Osiedle Bukowe - Plac Rodła w okresie międzyszczytowym?

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez man 128

Luke_Police napisał(a):

CIACH!

I ciekawi mnie jeszcze jaką literę dostanie, może "AF", "FA", "A", lub "H".

wysłane przez Jasiek 36

man napisał(a):

> I ciekawi mnie jeszcze jaką literę dostanie, może "AF", > "FA",

Myślę że FA byłoby najlepsze. Producent kosmetyków FA dodatkowo mógłby co jakiś czas robić w autobusach akcje marketingowe. FA i poczujesz się jak w raju. :D

wysłane przez torwid  67

man napisał(a):

(...)

> I ciekawi mnie jeszcze jaką literę dostanie, może "AF", > "FA", "A", lub "H".

Drugie zdanie w ostatnim akapicie - wypowiedzi dyrektora ZDiTM nie jest chyba mocno skomplikowane..?

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez man 128

Czyli można będzie na Bukowym spotkać autobus SPPK, a na Chemiku autobus SPAD?

wysłane przez bartez 336

man napisał(a):

> Czyli można będzie na Bukowym spotkać autobus SPPK, a na > Chemiku autobus SPAD?

No przecież nie będą się podmieniać na Rodła;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez PawlukBoss21

man napisał(a):

> Czyli można będzie na Bukowym spotkać autobus SPPK, a na > Chemiku autobus SPAD?

Moim zdaniem lepiej będzie, jak wszystkie brygady dostanie SPAD. Po co SPPK kolejne szczecińskie linie. Przecież SPPK po wybudowaniu SST nie ucierpi w ogóle. To SPAD najbardziej przez SST za przeproszeniem dostanie "po dupie". Lepiej niech nowe A obsługuje tylko SPAD albo razem z SPAK :)

wysłane przez 333Wojtas333 15

PawlukBoss21 napisał(a):

> Moim zdaniem lepiej będzie, jak wszystkie brygady dostanie > SPAD. Po co SPPK kolejne szczecińskie linie. > Przecież SPPK po wybudowaniu SST nie ucierpi w ogóle. > To SPAD najbardziej przez SST za przeproszeniem dostanie "po > dupie". > Lepiej niech nowe A obsługuje tylko SPAD albo razem z SPAK :)

Po co mieszasz ten temat z SST, jak one nie mają ze sobą nic wspólnego? Po za tym lepiej ze zjazdami do zajezdni miałyby brygady z Polic, które zostaną wcielone do A.

wysłane przez Luke_Police  163

PawlukBoss21 napisał(a):

> Przecież SPPK po wybudowaniu SST nie ucierpi w ogóle.

SPPK wybudowania SST teoretycznie nie odczuje, ale zabranie trzech brygad linii F na rzecz SPAD byłoby dotkliwą stratą dla spółki z Polic.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez torwid  67

PawlukBoss21 napisał(a):

> Lepiej niech nowe A obsługuje tylko SPAD albo razem z SPAK :)

SPAK i tak już ma pustki na placu. Za niecały miesiąc rusza 86 i wydłużone 87. Czymś to trzeba obsłużyć i zlecenie dla Klonowica wydaje się najbardziej rozsądne.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez wolvo1565 24

torwid napisał(a):

> SPAK i tak już ma pustki na placu. Za niecały miesiąc rusza 86 > i wydłużone 87. Czymś to trzeba obsłużyć i zlecenie dla > Klonowica wydaje się najbardziej rozsądne.

Na A są potrzebne przeguby a na wydłużonym 87 mają jeździć też przeguby bo na 86 to raczej solówek można się spodziewać a także jeszcze SPAK ma dodatkowe 3 przegubowe brygady na 807 :) więc raczej na "nowym" A będą SPAD i SPPK chodź kto wie co tam wymyśli ZDiTM... po ostatnim skróceniu A nic mnie nie zdziwi :)

P.S. Pojawiły się pierwsze protesty dot. skrócenia A. Na prawobrzeżu pod petycją podpisało się już ponad 200 mieszkańców tamtejszych osiedli. Podpisy są zbierane m.in. w siedzibie spółdzielni mieszkaniowej "Dąb". ŹRÓDŁO i cały tekst: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,16417049,Pasazerowie_z_Bukowego_i_Slonecznego_protestuja__Chcemy.html#LokSznTxt#ixzz39G71C54h
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez DAWO

86 SPAK, 87 SPAK, A od września SPPK i SPAD. Bardzo dobrze, że zbierają podpisy.

wysłane przez PrzemekW

DAWO napisał(a):

> 86 SPAK, 87 SPAK, A od września SPPK i SPAD. Bardzo dobrze, że > zbierają podpisy.

Panie Darku, chyba czas najwyższy na to aby ZDiTM zaczął wyciągać wnioski z poczynionych do tej pory kroków i może na przyszłość warto byłoby takie sprawy oddawać pod głos mieszkańców/pasażerów? Obecnie wygląda to tak, że po skróceniu A do Rodła, ZDiTM nie miał się za bardzo jak wykręcić z tego i powrócić do starego ładu, więc na biegu wymyślono likwidację F i połączenie jej w szczycie z A. Co prawda już jakiś czas temu słyszałem plotki o tym, jakoby "efka" miała zniknąć, ale nie podejrzewałem że stanie się to w takich okolicznościach.

Jednocześnie chciałbym się odnieść do Pana wypowiedzi, pod artykułem dotyczącym skrócenia linii A, mianowicie na przyszłość dobrze by było aby kontrolował Pan to, co z Pańskich słów wybierają pismaki (dziennikarzami tych ludzi nazwać nie można), w przeciwnym wypadku jak sam Pan stwierdził - wychodzi kompromitacja i na prawdę realne złudzenie tego, że posiada Pan nikłą wiedzę na temat komunikacji miejskiej w naszym mieście. Niestety nie jestem zawodowo związany z komunikacją miejską, ale tak jak Pan wspomniał - wiele wpisów, złączonych "do kupy" może zaowocować poprawą jakości KM w naszym mieście. W zasadzie tylko ten portal, oraz ewentualnie Skyscrapercity daje nam możliwość takiego podsuwania pomysłów.

wysłane przez Czarny87

DAWO napisał(a):

> Bardzo dobrze, że > zbierają podpisy.

Rozumiem,że może w końcu dotrze do niektórych państwa iż A do Studziennej jest potrzebny przez cały dzień, miesiąc i rok. Czy znowu protesty i apele rozbiją się o zgorzkniały urzędniczy beton?

wysłane przez lukaszenko 16

Czarny87 napisał(a):

> Rozumiem,że może w końcu dotrze do niektórych państwa iż A do > Studziennej jest potrzebny przez cały dzień, miesiąc i rok. Czy > znowu protesty i apele rozbiją się o zgorzkniały urzędniczy beton?

Ostatnie zdanie jest odpowiedzią na twoje pytanie.

wysłane przez Czarny87

lukaszenko napisał(a):

> Ostatnie zdanie jest odpowiedzią na twoje pytanie.

I to jest niestety przykre, ale takie paranoje zawsze się w tym kraju zdarzają, się pytam czy to ludzie są dla komunikacji czy komunikacja dla ludzi?

wysłane przez Jasiek 36

Czarny87 napisał(a):

> Rozumiem,że może w końcu dotrze do niektórych państwa iż A do > Studziennej jest potrzebny przez cały dzień, miesiąc i rok.

Otóż nie musi się rozbijać, bo A na Studziennej już nie potrzeba. Mieszkańcy okolic Studziennej chcieli linii zwykłej do placu Rodła parę miesięcy temu, a więc mają. Coś za coś. Nie ma tam takich potoków i ośrodków generujących ruch, aby kursowała linia zwykła i pospieszna. Linia A potrzebna jest do Komuny Paryskiej tu się zgodzę, a gdzie dalej kwestia do uzgodnienia. Ja bym chętnie widział ją zamiast do Polic (do czasu reformy związanej z SST) to do Kormoranów przez cały dzień, w zamian za linię 68. Pieniądze na wydłużenie A w większości byłyby z likwidacji linii 68, a dodatkowo zwolniłoby się miejsce na peronie pętli plac Rodła. Mieszkańcy też mieliby wybór z przesiadką 57+107 lub 57+2/12. Czyli tak jak mieszkańcy np. Arkońskiego.

wysłane przez LinX 13

Jasiek napisał(a):

> (ciach)

Mam pewien pomysł, a mianowicie, A do Rodła z Bukowego jako pośpieszny, a dalej jako zwykły autobus po trasie linii 68. Ciekaw jestem, jak było realizacją takiego rozwiązania i czytelnością taryfy.

wysłane przez lukaszenko 16

LinX napisał(a):

> Mam pewien pomysł, a mianowicie, A do Rodła z Bukowego jako > pośpieszny, a dalej jako zwykły autobus po trasie linii 68. Ciekaw > jestem, jak było realizacją takiego rozwiązania i czytelnością > taryfy.

Po co kombinować skoro takie rozwiązanie funkcjonuje aktualnie. Poza tym byłby problem ze zmianą taryfy, z oznaczeniem linii i z ogólnym zrozumieniem zasady działania takiego czegoś. Lepiej już zostawić tak jak jest niż robić kolejny bubel.

wysłane przez LinX 13

lukaszenko napisał(a):

> (ciach)

Zostawienie tego tak jak jest, czyli A do Rodła, względnie do Polic w szczycie, też nie jest dobrym rozwiązaniem.

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> Otóż nie musi się rozbijać, bo A na Studziennej już nie potrzeba. > Mieszkańcy okolic Studziennej chcieli linii zwykłej do placu Rodła > parę miesięcy temu, a więc mają. Coś za coś. Nie ma tam takich > potoków i ośrodków generujących ruch, aby kursowała linia zwykła > i pospieszna. Linia A potrzebna jest do Komuny Paryskiej tu się > zgodzę, a gdzie dalej kwestia do uzgodnienia.

Popieram kolegę. "A" na Obotryckiej i Hożej stało się tzw. muchowozem. Codziennie tamtędy przejeżdżam, gwoli wyjaśnienia skąd te obserwacje. Z punktu widzenia potoku pasażerskiego najlepiej gdyby nawracał na skrzyżowaniu Wilcza / Komuny Paryskiej.

> ją zamiast do Polic (do czasu reformy związanej z SST) to do > Kormoranów przez cały dzień, w zamian za linię 68.

A cena razy 2.

-- W reklamach samochodów drogi zawsze są puste, a na parkingach jest pełno wolnych miejsc. To tak, jakby w reklamie prezerwatyw wystąpiła wielodzietna rodzina.

wysłane przez Maciej 4

DAWO napisał(a):

> A od września SPPK i SPAD. Bardzo dobrze, że zbierają podpisy.

Czy tak trudno było przyznać się do błędu i popełnionego falstartu z kombinowaniem z linią A przed zakończeniem 'konsultacji' i przywrócić ją po prostu do Studziennej? Na prawdę byłoby prościej niż takie wymyślanie na kolanie jakiegoś zastępczego wyjścia z kłopotliwej sytuacji. Bo sądzę, że nikt w ZDiTM nie zakładał jeszcze kilka dni temu takiego połączenia skoro ponoć SPPK i gminy Police nikt o tych planach nie poinformował i dowiedziały się o nich z gazety.

Co gorsza ZDiTM odwróci teraz kota ogonem i z pewnością w mediach będzie informował nie że sam popsuł połączenie i teraz musiał jakoś je naprawić, tylko, że wspaniałomyślnie wsłuchuje się w głos mieszkańców i wprowadza dalsze zmiany w siatce połączeń w tym rejonie. Tylko gdzie w tym wszystkim zapowiadane obserwowanie sytuacji po skróceniu A, hmm... czyżby zostało przeprowadzone jeszcze zanim uruchomiono nową trasę? :-)

Ciekawi mnie również jak to jest, że o skróceniu A mieszkańców poinformowano na tydzień przed (a byłoby jeszcze kilka dni później, gdyby informacja nie 'wyciekła'), mimo że zmiana była zaplanowana przynajmniej od końca czerwca, a o połączeniu A i F sam dyrektor 'trąbi' już teraz :-)

wysłane przez torwid  67

wolvo1565 napisał(a):

(...)

P.S. Pojawiły się pierwsze protesty dot. skrócenia A. Na > prawobrzeżu pod petycją podpisało się już ponad 200 > mieszkańców tamtejszych osiedli.

A ilu z nich jeździ dalej, niż na Rodła?

Żeby była jasność: prywatnie też mi to skrócenie A średnio się podoba, mimo, że jeździłem na zlikwidowanym odcinku 2-3 razy w roku. Podobnie z pewną dozą nieśmiałości podchodzę do autobusów na Jagiellońskiej i Wojska Polskiego. Prywatnie nie widzę sensu, ale patrząc obiektywnie dałbym czas na obserwacje i odczekał np. do końca roku, by zobaczyć, jak sprawdzi się A+F, 86 i nowe 87. ZDiTM można nie lubić i wiele tej firmie można zarzucić. Ale w ostatnich miesiącach jednak sporo się zmienia, zarówno w sieci tramwajowej i autobusowej. I czy mi się to podoba, czy nie, muszę przyznać, że widać elastyczność i w miarą szybką reakcję na uwagi pasażerów, czego w minionych latach po prostu nie było.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez bartez 336

torwid napisał(a):

> A ilu z nich jeździ dalej, niż na Rodła?

Nie wiem ilu z nich, ale na Komuny Paryskiej wysiadało dużo osób. Biorąc pod uwagę, że za bilet trzeba było płacić ekstra to chyba linia taka mieszkańcom odpowiadała.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Luke_Police  163

wolvo1565 napisał(a):

> SPAK ma dodatkowe 3 przegubowe brygady na 807 :) > więc raczej na "nowym" A będą SPAD i SPPK chodź kto wie co tam > wymyśli ZDiTM...

Spokojnie, od września wracają niektóre zadania szkolne i spółkom jeszcze bardziej będzie brakować taboru, więc na zatramwaje wejdzie najlepszy przewoźnik w mieście, czyli PKS Szczecin.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez bartez 336

PawlukBoss21 napisał(a):

> Moim zdaniem lepiej będzie, jak wszystkie brygady dostanie > SPAD. Po co SPPK kolejne szczecińskie linie. > Przecież SPPK po wybudowaniu SST nie ucierpi w ogóle. > To SPAD najbardziej przez SST za przeproszeniem dostanie "po > dupie". > Lepiej niech nowe A obsługuje tylko SPAD albo razem z SPAK :)

Sorry, ale kolejna Twoja wypowiedź jest bardzo dziecinna. Tu nie chodzi o to, żeby komuś zapewnić przewozy, tylko żeby linia jakoś sensownie kursowała. A jak będzie obsługiwał to tylko SPAD to ostatni autobus z Bukowego będzie musiał pojechać dosyć wcześnie do Polic.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Cbool3049

man napisał(a):

> Czyli można będzie na Bukowym spotkać autobus SPPK, a na > Chemiku autobus SPAD?

Najprawdopodobniej. Chociaż nie zdziwiłbym się gdyby pojawił się Mercedes z PKS-u. W SPPK w szczycie dużo przegubowych nie zostaje (z tego co widziałem to 2 ewentualnie 3), SPAD co prawda ma mały zapas, ale na godzinnym odcinku A+F co 12 minut potrzebne będzie conajmniej 11 pojazdów, i może ten zapas nie wystarczyć

-- Gdzie Solaris nie wjedzie, tam Volvo pośle

Gdzie Solaris nie wjedzie, tam Volvo pośle

wysłane przez Jasiek 36

Cbool3049 napisał(a):

> SPAD co prawda ma mały zapas, ale na godzinnym odcinku A+F > co 12 minut potrzebne będzie conajmniej 11 pojazdów, i może > ten zapas nie wystarczyć

Może w końcu Zditm zdejmie przeguby z takich niepotrzebnych brygad jak: 71/1, 65/4, 84/2 czy jedna brygada całodzienna na 56.

wysłane przez pioko17 38

Jasiek napisał(a):

> Może w końcu Zditm zdejmie przeguby z takich niepotrzebnych > brygad jak: 71/1, 65/4, 84/2 czy jedna brygada całodzienna na > 56.

84 dopiero jak zrobi się porządek z rozkładem na tej linii, bo ten obecny miszmasz powoduje, że jeden przegub jest potrzebny. Zgadzam się co do 71, można by też ograniczyć liczbę przegubów na D (w ogóle na D i E najlepiej by pasowały wozy, które u nas posiadają tylko Police, czyli 15tki).

wysłane przez bartez 336

pioko17 napisał(a):

> można by też ograniczyć liczbę > przegubów na D (w ogóle na D i E najlepiej by pasowały wozy, > które u nas posiadają tylko Police, czyli 15tki).

Coś mi się wydaje, że po wakacjach zmniejszy się liczba, ale do zera jakichkolwiek autobusów. E - do BG jest 65, od basenu 807 do BP, a na odcinku do SzSz mało kto jeździ i ZDiTM zapewni przechadzkę - i ciach linia znika. D - zbędne bo do Rodła jeździ już A. Tym sposobem ciach - dwie linie lecą czego bym nie chciał.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez pioko17 38

bartez napisał(a):

> Coś mi się wydaje, że po wakacjach zmniejszy się liczba, ale do > zera jakichkolwiek autobusów. > E - do BG jest 65, od basenu 807 do BP, a na odcinku do SzSz mało > kto jeździ i ZDiTM zapewni przechadzkę - i ciach linia znika. > D - zbędne bo do Rodła jeździ już A. > Tym sposobem ciach - dwie linie lecą czego bym nie chciał.

Chyba aż tak walnięci nie są. Nie potrafię sobie wyobrazić tego, co by się działo w porannym szczycie w A czy B gdyby w roku szkolnym pospiech z Bukowego/Słonecznego kursował co 12 minut.

wysłane przez Luke_Police  163

pioko17 napisał(a):

> Zgadzam się co do 71, można by też ograniczyć liczbę > przegubów na D (w ogóle na D i E najlepiej by pasowały wozy, > które u nas posiadają tylko Police, czyli 15tki).

No właśnie, ciekawe co teraz będą robić w SPPK autobusy 15-metrowe. Na F+A będą one za małe, a innych służb dla takich autobusów za wiele nie ma. Praktycznie tylko jedno 101 i jedno 63. No i jeszcze wakacyjne 106(+103).

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez bartez 336

Luke_Police napisał(a):

> Praktycznie tylko jedno 101 i jedno 63.

A więcej niż jedną "deskę" na te linie wysłać nie można?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez BatiX  14

bartez napisał(a):

> A więcej niż jedną "deskę" na te linie wysłać nie można?

A kto zapłaci za MEGA?

wysłane przez pioko17 38

Luke_Police napisał(a):

/ciach/

A jakby tak SPPK odsprzedało/wydzierżawiło swoje 15tki SPADowi? ;)

wysłane przez MlodyS53 78

Cbool3049 napisał(a):

> man napisał(a):

> > Czyli można będzie na Bukowym spotkać autobus SPPK, a na > > Chemiku autobus SPAD? >  > Najprawdopodobniej. Chociaż nie zdziwiłbym się gdyby > pojawił się Mercedes z PKS-u. W SPPK w szczycie dużo > przegubowych nie zostaje (z tego co widziałem to 2 ewentualnie > 3), SPAD co prawda ma mały zapas, ale na godzinnym odcinku A+F > co 12 minut potrzebne będzie conajmniej 11 pojazdów, i może > ten zapas nie wystarczyć

PKS kupil 8 MAN-ów więc mogliby dostać jedną, dwie A. Nie obrazilbym się....

-- SPPK Police - mimo wielu, wielu, trudów istnieje już 17 lat.SPA Klonowica - w tym roku 15-to lecie :)
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez PrzemekW

MlodyS53 napisał(a):

> PKS kupil 8 MAN-ów więc mogliby dostać jedną, dwie A. Nie > obrazilbym się....

A ja osobiście bym tego nie chciał. PKS już kilka razy pokazał, jak niski poziom obsługi prezentuje, więc lepiej niech pozostanie przy tych paru nockach które ma... choć i to można poddać dyskusji.

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):

> PKS kupil 8 MAN-ów więc mogliby dostać jedną, dwie A. Nie > obrazilbym się....

...8 przegubowych NG313 zakupił w ostatnich miesiącach, bo ogólnie, to PKS kupił znacznie więcej MAN-ów ;) PKS jest najtańszym przewoźnikiem w mieście i na dobrą sprawę miasto mogłoby szukać oszczędności w nakładach na komunikację miejską poprzez zastąpienie na niektórych liniach drogich przewoźników komunalnych przez tańszych operatorów prywatnych (jak PKS). Jednak w Szczecinie do tego nie dojdzie, a nawet jest parcie na to, by odebrać PKS-owi niektóre z jego najbardziej rentownych linii podmiejskich, oczywiście na rzecz droższych spółek komunalnych.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez PrzemekW

Luke_Police napisał(a):

  > ...8 przegubowych NG313 zakupił w ostatnich miesiącach, bo > ogólnie, to PKS kupił znacznie więcej MAN-ów ;) PKS jest > najtańszym przewoźnikiem w mieście i na dobrą sprawę miasto > mogłoby szukać oszczędności w nakładach na komunikację > miejską poprzez zastąpienie na niektórych liniach drogich > przewoźników komunalnych przez tańszych operatorów prywatnych > (jak PKS). Jednak w Szczecinie do tego nie dojdzie, a nawet jest > parcie na to, by odebrać PKS-owi niektóre z jego najbardziej > rentownych linii podmiejskich, oczywiście na rzecz droższych > spółek komunalnych.

Tylko jeśli chcemy budować porządną, spójną komunikację miejską, to nakłady na KM powinny rosnąć, a nie spadać toteż szukanie oszczędności mija się z celem. Również powinien rosnąć poziom przewozów, a z PKSem na liniach miejskich będzie o to ciężko (czyt. jakość usług na liniach zastępczych, z wyszczególnieniem na 812 podczas remontu Piastów). To, że Szczecin rozwija sieć połączeń do miejscowości ościennych to akurat jest dobra wiadomość, tylko trzeba to odpowiednio zgrać z istniejącymi już liniami miejskimi.

wysłane przez Luke_Police  163

PrzemekW napisał(a):

> Tylko jeśli chcemy budować porządną, spójną komunikację > miejską, to nakłady na KM powinny rosnąć, a nie spadać toteż > szukanie oszczędności mija się z celem.

Niekoniecznie. Jeśli PKS jeździ za 3zł, a SPAK za prawie 6zł (przykład), to jeśli organizator zmieni przewoźnika, będzie w stanie zorganizować prawie 2 razy więcej wozokilometrów za te same pieniądze, czyż nie? W efekcie np. linia A mogłaby jeździć do Studziennej przez cały rok, a z zaoszczędzonych pieniędzy na stawce za wozokm, można byłoby uruchomić nowe linie ;) Oczywiście mówię czysto teoretycznie dla zobrazowania idei.

> Również powinien > rosnąć poziom przewozów, a z PKSem na liniach miejskich będzie o > to ciężko (czyt. jakość usług na liniach zastępczych, z > wyszczególnieniem na 812 podczas remontu Piastów).

Jeśli przewoźnik jeździ za 3zł/km, to trudno oczekiwać od niego nowoczesnego taboru wyprodukowanego po 2010 roku i super jakości obsługi. Niemniej jednak liczne wpadki dotyczące niepełnego oznakowania pojazdów, jazdy z niesprawnymi drzwiami itd. przyczyniają się do niezbyt przychylnego postrzegania PKS-u jako operatora w sieci komunikacji miejskiej.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez bartez 336

Luke_Police napisał(a):

> Jeśli przewoźnik jeździ za 3zł/km, to trudno oczekiwać od niego > nowoczesnego taboru wyprodukowanego po 2010 roku i super jakości > obsługi.

Pytanie czy chcemy takiego przewoźnika, który schodzi do nierealnej ceny, bo oferując taką musi na wszystkim zaoszczędzić.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Luke_Police  163

bartez napisał(a):

> Pytanie czy chcemy takiego przewoźnika, który schodzi do nierealnej > ceny, bo oferując taką musi na wszystkim zaoszczędzić.

Czy lepszy jest komunalny moloch, który też musi na wszystkim zaoszczędzić, by wygospodarować jakiekolwiek środki na nowy lub używany tabor? A stawkę dostaje znacznie większą, bo inaczej musiałby zredukować zatrudnienie lub wynagrodzenia pracowników by się w ogóle utrzymać... Mamy tu dwie skrajności, a rozsądna jakość usług za możliwie niską cenę leży gdzieś po środku.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez PrzemekW

bartez napisał(a):

> Pytanie czy chcemy takiego przewoźnika, który schodzi do nierealnej > ceny, bo oferując taką musi na wszystkim zaoszczędzić.

w PKSie nie ma takiej biurokracji jak u innych przewoźników, ale mimo wszystko taka stawka wydaje mi się mało rentowna.

wysłane przez Jasiek 36

PrzemekW napisał(a):

> Tylko jeśli chcemy budować porządną, spójną komunikację > miejską, to nakłady na KM powinny rosnąć, a nie spadać toteż > szukanie oszczędności mija się z celem.

Ale nakłady na km w ilości wzkm, a szukanie oszczędności w stawce za wzkm to dwie różne sprawy. Szczecin jest dziwnym miastem, zamiast korzystać z tego co ma, to dobija przewoźnika PKS wchodząc na jego teren z innymi autobusami. A wystarczy wymagać odpowiednich standardów i wszyscy byliby zadowoleni. Ale tego trzeba chcieć i mieć ludzi w swoich jednostkach, którzy nie będą czekali tylko na wypłatę na swoim koncie. Na miejscu PKS odmówiłbym obsługi linii 807 od września i może w końcu zacznie się jakaś lawina na stanowiskach, bo SPAD rady sobie sam nie da, dodatkowo z D i E.

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> Ale nakłady na km w ilości wzkm, a szukanie oszczędności w stawce > za wzkm to dwie różne sprawy. Szczecin jest dziwnym miastem, zamiast > korzystać z tego co ma, to dobija przewoźnika PKS wchodząc na jego > teren z innymi autobusami. A wystarczy wymagać odpowiednich > standardów i wszyscy byliby zadowoleni.

No właśnie, a można byłoby znaleźć porozumienie z sąsiednimi gminami i przewoźnikiem i zrobić tak, aby w autobusach podmiejskich PKS-u honorowane były bilety ZDiTM, autobusy spełniać musiałyby wymogi narzucone przez organizatora (maksymalny wiek, wysokość podłogi, wyposażenie), oczywiście za rozsądną stawkę za wozokilometr.

> Na miejscu PKS odmówiłbym obsługi linii > 807 od września i może w końcu zacznie się jakaś lawina na > stanowiskach, bo SPAD rady sobie sam nie da, dodatkowo z D i E.

PKS nie odmówi, przecież to jest pieniądz do zgarnięcia. A autobusów brakuje we wszystkich spółkach odkąd GMV sobie przypomniało, że miało coś w nich pomontować ;)

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Jasiek 36

Luke_Police napisał(a):

> PKS nie odmówi, przecież to jest pieniądz do zgarnięcia. A > autobusów brakuje we wszystkich spółkach odkąd GMV sobie > przypomniało, że miało coś w nich pomontować ;)

Ja się dziwię, że oni montują to w takich gratach, które niedługo znikną i znowu będą mieć robotę, wymontowywanie.

wysłane przez jas59  ?

Jasiek napisał(a):

>  > Ja się dziwię, że oni montują to w takich gratach, które niedługo > znikną i znowu będą mieć robotę, wymontowywanie.

I właśnie tu o to chodzi. Pieniądz nie śmierdzi.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez Jasiek 36

jas59 napisał(a):

> I właśnie tu o to chodzi. Pieniądz nie śmierdzi.

Ale to nie jest normalne, nie mają co robić, to niech zajmą się wozami z I etapu, w których ten cały system już nie działa. Nie wiem czy we wszystkich ale na pewno w części wozów.

wysłane przez LagunaGrandtour 105

Luke_Police napisał(a):

> A autobusów brakuje we wszystkich spółkach odkąd GMV sobie > przypomniało, że miało coś w nich pomontować ;)

Trzeba wziąć pod uwagę również to, że w SPAD kilka wozów odpada ze względu na kolizje. Np. 2202, 2055.

wysłane przez PawlukBoss21

Jasiek napisał(a):

> Ale nakłady na km w ilości wzkm, a szukanie oszczędności w stawce > za wzkm to dwie różne sprawy. Szczecin jest dziwnym miastem, zamiast > korzystać z tego co ma, to dobija przewoźnika PKS wchodząc na jego > teren z innymi autobusami. A wystarczy wymagać odpowiednich > standardów i wszyscy byliby zadowoleni. Ale tego trzeba chcieć i > mieć ludzi w swoich jednostkach, którzy nie będą czekali tylko na > wypłatę na swoim koncie. Na miejscu PKS odmówiłbym obsługi linii > 807 od września i może w końcu zacznie się jakaś lawina na > stanowiskach, bo SPAD rady sobie sam nie da, dodatkowo z D i E.

Czy SPPK mają na stanie 20 aut przegubowych z których 14 jeździ na brygadach 107 i 2 brygady na 101 oraz na 807 i 63 jest w stanie przyjąć 1-2 brygady linii A ?? Moim zdaniem nie. Lepiej niech tu jeździ PKS. On nakupował teraz sporo Manów i na pewno je dobrze wykorzysta.

P.S Nie wiem czemu ale jakoś nie przepadam za SPPK, chyba przez posiadanie barw FG na SU18. Niech wreszcie zjednoczą swoje barwy.

wysłane przez man 128

PawlukBoss21 napisał(a):

CIACH!

Na "A" prawdopodobnie będzie jeździć SPPK i SPAD.

wysłane przez wsad123 6

PawlukBoss21 napisał(a):

> P.S Nie wiem czemu ale jakoś nie przepadam za SPPK, chyba przez > posiadanie barw FG na SU18. Niech wreszcie zjednoczą swoje barwy.

To w SPAK i SPAD mają takie same barwy na każdym wozie?

wysłane przez 333Wojtas333 15

PawlukBoss21 napisał(a):

> P.S Nie wiem czemu ale jakoś nie przepadam za SPPK, chyba przez > posiadanie barw FG na SU18. Niech wreszcie zjednoczą swoje barwy.

Gdyby SPPK mogło to z pewnością by przemalowało, ale jako, że Szczecin dorzucił pieniądze na ich zakup to taki postawił wymóg.

wysłane przez Luke_Police  163

PawlukBoss21 napisał(a):

> Czy SPPK mają na stanie 20 aut przegubowych z których 14 jeździ na > brygadach 107 i 2 brygady na 101 oraz na 807 i 63 jest w stanie > przyjąć 1-2 brygady linii A ?? Moim zdaniem nie.

SPPK ma 24 wozy przegubowe. Na jednej z brygad 101 klasy MEGA jeździ zawsze wóz 15-metrowy. Na "dużym" 63 też może jeździć NL313-15. Rezerwy taborowej jest zapas, mimo, że nie policzyłeś trzech brygad LS obsługiwanych autobusami przegubowymi.

> Lepiej niech tu jeździ PKS. On nakupował teraz sporo Manów i na > pewno je dobrze wykorzysta.

PKS to niech sobie jeździ na 807. Ma zajezdnię najbliżej trasy tej linii. Owszem, PKS sprowadził ostatnio kolejne 8 MAN-ów przegubowych, ale wycofał kilka Mercedesów O405G i O405GN.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Czarny87

A teraz tak z innej beczki, prezydent miasta właśnie przyznał nagrody za siedzenie za biurkiem czyli premie roczne dla prezesów spółek miejskich. I tak lekką ręką przyznał swoim wybrańcom ponad 300 000 złotych. Jeśli by ktoś szukał kasy na utrzymanie komunikacji to właśnie tam powinien zacząć...

wysłane przez pioko17 38

Jeśli ZDiTM chce wydłużyć A do Polic, to na Placu Rodła potrzebna będzie kolejna przystankowa rewolucja. Bo nie wyobrażam sobie, by w stronę Bukowego np. do godziny 17:24 autobusy A odjeżdżały z przystanku przy LOT, a od 17:36 z obecnego końcowego przy PZU. W sumie widzę tylko jedno rozwiązanie tej sytuacji, mianowicie: - linia C wraca tam, gdzie miała zawsze końcówkę, czyli przystanek przy PZU - linia D zawraca trasą obecnej C, czyli końcowy przy Radissonie, a potem jeszcze postój przy LOT - linia A bierze końcowy przy Społem (w miejscu zwolnionym przez D), potem jeszcze postój przy LOT - wydłużone kursy A zatrzymują się w stronę Polic przy Społem, a w stronę Bukowego przy LOT.

Wydaje mi się że to najlepsze rozwiązanie, choć ma swoje minusy - poza szczytem brak przesiadki d2d z A do 58/59, oraz rozrzucenie przystanków linii odjeżdżających do Polic.

wysłane przez man 128

Linia "F" przecież nie zatrzymywała się na "Ogrody Przyjaźń nż" i na "Bogumińska nż", więc "A" równie dobrze mogłaby jeździć przez Studzienną, Grzymińską, Robotniczą i trasą 59 do Pokoju.

wysłane przez ilm19

man napisał(a):

(ciach)

A kasę dasz? ;) Linia A była/jest potrzebna głównie do Komuny Paryskiej i w mniejszym stopniu do Hożej. W związku z tym nie ma potrzeby, żeby autobus kręcił niepotrzebne kółka, zwłaszcza po miejscach gdzie nie ma dużo potoków pasażerskich. Zresztą, wtedy to już z pośpiechem niewiele by miało wspólnego, bo dam sobie dowolną kończynę uciąć, że 107 byłoby szybsze.

Lepszy wydaje mi się (podkreślam to słowo ;) pomysł "połączenia" A z B i poprowadzenia tej linii z Komuny Paryskiej przez obwodnicę do osiedla Arkońskiego. Śmiem twierdzić, że bez postojów na obwodnicy czas przejazdu mógłby być co najmniej taki sam, jaki dziś osiąga B tłocząc się przez Niebuszewo.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez pioko17 38

Pojawił się nowy rozkład linii A http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady/A___0109.14/prz_A.htm

Pytanie brzmi, gdzie będą stawać autobusy na Placu Rodła?

wysłane przez bartez 336

pioko17 napisał(a):

> Pytanie brzmi, gdzie będą stawać autobusy na Placu Rodła?

Obstawiam, że pojadą jak 58/59 przez Matejki/Wyzwolenia i zatrzymają się tam gdzie skrócone A. Głupota z tym powrotem do bisów.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Czarny87

pioko17 napisał(a):

> Pojawił się nowy rozkład linii A > http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady/A___0109.14/prz_A.htm

Że tak powiem takie "przedłużenie" A to mogą sobie o kant wiadomo czego potłuc. Ani dojechać do centrum na 6 do roboty, ani na 14 do roboty, można tylko sobie wrócić po pracy na pierwszej zmianie. Jak dla mnie śmiech na sali i nieporozumienie.

wysłane przez bartez 336

Czarny87 napisał(a):

> Jak dla mnie śmiech na sali i nieporozumienie.

Nie każdy chodzi do roboty na 6, albo 14. Nie dogodzisz każdemu. Jak ktoś idzie np na 6:30 to może będzie szczęśliwy;) A czy to przedłużenie ma sens to się okaże we wrześniu po frekwencji na nowym odcinku.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D