Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pospieszny (częściowo) uratowany
Skrócenie linii pospiesznej A staje się faktem. Jak już pisał "Kurier" od 1 sierpnia autobusy będą kursować na trasie os. Bukowe-pl. Rodła. To jednak nie koniec zmian - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ujawnił kolejne plany.
wysłane przez Luke_Police 163
PrzemekW napisał(a):
> Tylko jeśli chcemy budować porządną, spójną komunikację > miejską, to nakłady na KM powinny rosnąć, a nie spadać toteż > szukanie oszczędności mija się z celem.
Niekoniecznie. Jeśli PKS jeździ za 3zł, a SPAK za prawie 6zł (przykład), to jeśli organizator zmieni przewoźnika, będzie w stanie zorganizować prawie 2 razy więcej wozokilometrów za te same pieniądze, czyż nie? W efekcie np. linia A mogłaby jeździć do Studziennej przez cały rok, a z zaoszczędzonych pieniędzy na stawce za wozokm, można byłoby uruchomić nowe linie ;) Oczywiście mówię czysto teoretycznie dla zobrazowania idei.
> Również powinien > rosnąć poziom przewozów, a z PKSem na liniach miejskich będzie o > to ciężko (czyt. jakość usług na liniach zastępczych, z > wyszczególnieniem na 812 podczas remontu Piastów).
Jeśli przewoźnik jeździ za 3zł/km, to trudno oczekiwać od niego nowoczesnego taboru wyprodukowanego po 2010 roku i super jakości obsługi. Niemniej jednak liczne wpadki dotyczące niepełnego oznakowania pojazdów, jazdy z niesprawnymi drzwiami itd. przyczyniają się do niezbyt przychylnego postrzegania PKS-u jako operatora w sieci komunikacji miejskiej.
-- Technik serwisu :)
> Tylko jeśli chcemy budować porządną, spójną komunikację > miejską, to nakłady na KM powinny rosnąć, a nie spadać toteż > szukanie oszczędności mija się z celem.
Niekoniecznie. Jeśli PKS jeździ za 3zł, a SPAK za prawie 6zł (przykład), to jeśli organizator zmieni przewoźnika, będzie w stanie zorganizować prawie 2 razy więcej wozokilometrów za te same pieniądze, czyż nie? W efekcie np. linia A mogłaby jeździć do Studziennej przez cały rok, a z zaoszczędzonych pieniędzy na stawce za wozokm, można byłoby uruchomić nowe linie ;) Oczywiście mówię czysto teoretycznie dla zobrazowania idei.
> Również powinien > rosnąć poziom przewozów, a z PKSem na liniach miejskich będzie o > to ciężko (czyt. jakość usług na liniach zastępczych, z > wyszczególnieniem na 812 podczas remontu Piastów).
Jeśli przewoźnik jeździ za 3zł/km, to trudno oczekiwać od niego nowoczesnego taboru wyprodukowanego po 2010 roku i super jakości obsługi. Niemniej jednak liczne wpadki dotyczące niepełnego oznakowania pojazdów, jazdy z niesprawnymi drzwiami itd. przyczyniają się do niezbyt przychylnego postrzegania PKS-u jako operatora w sieci komunikacji miejskiej.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)