Forum
Jadą nówki
wysłane przez konjo 4
So never mind the darkness.
wysłane przez volvo
wysłane przez PawlukBoss21
> Tuż za Urbino 18, przyjechały 2 sztuki Urbino 12.
Wreszcie :) Komplet to będzie, jak przyjadą jeszcze 3 SU 12 :)
wysłane przez Jasiek 36
> Komplet to będzie, jak przyjadą jeszcze 3 SU 12 :)
Ale to nie w tym tygodniu.
wysłane przez PawlukBoss21
> Tuż za Urbino 18, przyjechały 2 sztuki Urbino 12.
Ciekawe czy 12-stki odziedziczą numery po starych Neoplanach, a 18-stki dostaną numery 2751-2752 :)
wysłane przez Błażej 3
> Ciekawe czy 12-stki odziedziczą >numery po starych Neoplanach,
Nie, bo jeszcze został Manik 2704. Dlatego będzie 2721-2725.
> a 18-stki dostaną numery 2751-2752 :)
Tu tak.
wysłane przez Sebek821 1
-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez elewator991
> Nie wiem czy ktoś jeszcze widział te SU IV w SPAD'zie, ale > powiem tylko jedno. Oni cofają się w rozwoju. Malowanie > jest tak skopane, że aż na pawia się zbiera, poręcze w > środku są STALOWE(!), okna są przesuwane jak w ex MAN'ach > ITS Warszawa (np. #1751 - jak dobrze pamiętam)
Jak dla mnie to dobrze, że okna są przesuwne. To plus ich duża ilość sprawią, że jak padnie klima to w środku nie będzie piekarnika. Poręcze stalowe może dlatego, że w tych malowanych odchodzi farba i nieestetycznie to wygląda.
wysłane przez BatiX 14
> Jak dla mnie to dobrze, że okna są przesuwne. To plus ich > duża ilość sprawią, że jak padnie klima to w środku nie > będzie piekarnika.
Też uważam, że przesuwane okna dużo lepiej się sprawdzają, przy uchylnych wymiana powietrza nawet w czasie jazdy nie jest powalająca.
wysłane przez Jasiek 36
> Rozumiem, koszty wymiany są mniejsze gdy > wymieniane jest tylko "pół". No ale...
No właśnie to już wszystko wiesz, a mamy drogi jakie mamy z podbudowami z płyt betonowych, po których powinny jeździć tylko wywrotki z piaskiem. I efekt to pękanie szyb czołowych od szczecińskich wertepów. I nie jest tak jak piszą radośnie szczecińscy urzędnicy, że wszędzie są dziury. U nas to jest napierdzielanie autobusem po drogach nawet bez dziur, jadąc nawet te 30-40 km/h, przykład Chłopska, Kolorowych Domów, Kniewska, Kablowa. Ale UM problemu nie widzi, bo przecież przewoźnik płaci.
wysłane przez man1995 55
Dokładnie. Stan niektórych dróg w tym mieście jest katastrofalny. Ja to się dziwię, że SPAD jeszcze wysyła na niektóre trasy nowsze auta. Taka Kniewska to katastrofa. A odcinek Goleniowskiej między wspomnianą wyżej Kniewską a przystankiem "Załom" też jest fatalny. Droga jest zapadnięta. Jak mi się uda to nagram filmik jadąc za autobusem po tej trasie. Wygina się na wszystkie strony. Przeguby autobusów dostają ostro w kość. A później stuka, puka, nap...
wysłane przez Jasiek 36
> Dokładnie. Stan niektórych dróg w tym mieście jest > katastrofalny.
A zapomniałem o Jasnej, to samo podbudowa z płyt betonowych na odcinku Jasna Osiedle - Jasna.
wysłane przez elewator991
> No właśnie to już wszystko wiesz, a mamy drogi jakie mamy z > podbudowami z płyt betonowych, po których powinny jeździć > tylko wywrotki z piaskiem. I efekt to pękanie szyb czołowych > od szczecińskich wertepów. I nie jest tak jak piszą > radośnie szczecińscy urzędnicy, że wszędzie są dziury. U > nas to jest napierdzielanie autobusem po drogach nawet bez > dziur, jadąc nawet te 30-40 km/h, przykład Chłopska, > Kolorowych Domów, Kniewska, Kablowa. Ale UM problemu nie > widzi, bo przecież przewoźnik płaci.
Betonowe płyty i przypomina mi się trasa 73 i 93. Ja dziwię się, że SPAD na 73/93, 77, 896 i C nie wysyła jak najwięcej starszych autobusów. Każdego dnia jeżdżę Kniewską, Lubczynską i Kablową. Czasami to aż serce boli jak te nowe autobusy są tam katowane. Na szczęście Kablowa w tym roku będzie remontowana. Niedługo nastąpi też budowa kanalizacji na ulicy Goleniowskiej, Kniewskiej i Lubczynskiej. W związku z tym, droga również będzie przebudowana.
wysłane przez Jasiek 36
> Niedługo nastąpi też budowa kanalizacji > na ulicy Goleniowskiej, Kniewskiej i Lubczynskiej. W związku z > tym, droga również będzie przebudowana.
Zależy co się kryję pod tą budową kanalizacji. Jakiś czas temu w Sławocieszach też kładli kanalizację, ale na ulicy Przylesie od Zdunowo Dworzec do Lutyków położono nowy asfalt nie ruszając podbudowy drogi, czyli najpierw wykopy zasypano, prowizorycznie połatano, a potem na to warstwa nowego asfaltu, ale gruntowną przebudową drogi bym tego nie nazwał. Owszem na jakiś czas będzie fajnie i gładko, ale wątpię aby to dłużej wytrzymało.
wysłane przez elewator991
> Zależy co się kryję pod tą budową kanalizacji.
Będzie Pan zadowolony;)między innymi będą podnosić nośność dwóch małych mostków.
wysłane przez PrzemekW
> Nie wiem czy ktoś jeszcze widział te SU IV w SPAD'zie, ale > powiem tylko jedno. Oni cofają się w rozwoju. Malowanie > jest tak skopane, że aż na pawia się zbiera, poręcze w > środku są STALOWE(!), okna są przesuwane jak w ex MAN'ach > ITS Warszawa (np. #1751 - jak dobrze pamiętam), standardowo > zamontowano zielone klapkowe wyświetlacze (które już się > sypią >.< ). I do tego wszystkiego jeszcze... Dzielona > przednia szyba. Rozumiem, koszty wymiany są mniejsze gdy > wymieniane jest tylko "pół". No ale...
Jedyne z czym mogę się w Twoim poście zgodzić to malowanie i ewentualnie flip-dot'y. Znów robi się bajzel w schemacie, ale to dotyczy wszystkich spółek i wszystkich pojazdów - a nie tylko tej partii. Większe przesuwane okna to akurat świetna sprawa, bo u nas z działaniem klimy jest różnie. Stalowe szczotkowane poręcze to strzał w 10, bo wyglądają o niebo estetyczniej, a farba na nich nie blaknie i nie łuszczy się (minus taki że mają zielone wstawki, ale to wymóg). Dzielona przednia szyba? No cóż, sprawdź ile taka kosztuje i jak będziesz chętny pokrywać koszt jej wymiany, to spoko. A widoczność jakoś diametralnie się nie pogarsza przez ten słupek.
wysłane przez Luke_Police 163
> standardowo > zamontowano zielone klapkowe wyświetlacze (które już się > sypią >.< ).
Po czym wnioskujesz, że już się sypią? Bo jeden miał wyświetlony tylko końcowy fragment napisu (zarówno z przodu, jak i z tyłu autobusu)? Jak ktoś wyłączył zasilanie w autobusie akurat w momencie kasowania treści wyświetlaczy, to tak mu już zostało, że część się skasowała, a końcówka została. Wyświetlacze typu flip-dot nie potrzebują zasilania aby podtrzymać treść(a w tym przypadku końcowy fragment), magnetyzm szczątkowy rdzeni cewek pozostaje na dłuuuugo utrzymując zadane wcześniej wysterowanie pikseli.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez Mariusz_W
> [...] poręcze w środku są STALOWE(!) [...].
Bez znaczenia, i tak nie będą myte.
wysłane przez elewator991
> Mają przygotowaną instalację pod urządzenia produkcji GMV.
A wiesz może czy zostaną wyposażone w nie przed rozpoczęciem eksploatacji? Na przykład Solarisy z SPAK grubo ponad rok jeżdżą bez osprzętu, a używki już go posiadają. Kwestia gwarancji?
> A wiesz może czy zostaną wyposażone w nie przed rozpoczęciem > eksploatacji? Na przykład Solarisy z SPAK grubo ponad rok > jeżdżą bez osprzętu, a używki już go posiadają. Kwestia > gwarancji?
Nie mam pojęcia jak to z gwarancją. Musiałby się ktoś z administracji wypowiedzieć.
wysłane przez maciekos95 3
> https://i.imgbox.com/mEK8Mtfl.jpg > https://i.imgbox.com/tk77yNQI.jpg
Rzeczywiście, schemat malowania pozostawia wiele do życzenia. I nie chodzi mi nawet o zgodność z księgą, tylko po prostu mało estetycznie to wygląda (mam na myśli pasy nad oknami po bokach).
> Rzeczywiście, schemat malowania pozostawia wiele do życzenia. > I nie chodzi mi nawet o zgodność z księgą, tylko po prostu > mało estetycznie to wygląda (mam na myśli pasy nad oknami po > bokach).
To POWINNO być zrobione w ten sposób. Raz nie psuje to estetycznie autobusu i nie wygląda jak zrobione na odpierdziel, a dwa jest zachowany "ciąg" pasów oraz "pełnego schematu" malowań dla Szczecina
https://s27.postimg.org/fdybpcsz7/16651123_1547500465290027_777326754_o.jpg
Fotka otrzymana od Blake96
-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez maciekos95 3
> To POWINNO być zrobione w ten sposób. [...]
Zgadza się, taki schemat wyglądałby naprawdę dobrze. Pasowałby idealnie do designu autobusu i nie psułby go wizualnie. Ale jak znam życie, nie ma co liczyć na jakiekolwiek poprawki... Miejmy nadzieję, że chociaż na kolejnych wozach tego typu będzie to wyglądało w ten sposób.
> To POWINNO być zrobione w ten sposób. Raz nie psuje to > estetycznie autobusu i nie wygląda jak zrobione na odpierdziel, > a dwa jest zachowany "ciąg" pasów oraz "pełnego schematu" > malowań dla Szczecina > > https://s27.postimg.org/fdybpcsz7/16651123_1547500465290027_777326754_o.jpg > > Fotka otrzymana od Blake96
Malowanie na zdjęciu faktycznie lepsze z wyłączeniem przodu. Dla mnie obecnie przód wygląda idealnie. Nie wiem po co pchać niebieski nad wyświetlacz. Wygląda to nieestetycznie, dziwnie, obciachowo. Od zawsze jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania.
-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez pioko17 38
wysłane przez torwid 67
> Czy wie ktoś coś na temat ewentualnej prezentacji nowego > taboru?
Czwartek, godz. 11 dla mediów.
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez pioko17 38
> Czwartek, godz. 11 dla mediów.
A to taka prezentacja z wiadomych względów mnie nie interesuje. ;)
wysłane przez wiktor2115 0