Forum

Nówki na placu

Dziś około godziny 10:00 na placu zajezdni SPAD zauważono 3 nowe Solarisy Urbino 12 IV. Autobusy przyjechały do zajezdni w nocy z poniedziałku na wtorek.

wysłane przez PrzemekW

Pikej na FB pisze, że dotarły 4 sztuki. Ktoś potwierdzi?

wysłane przez man 128

PrzemekW napisał(a):

ciach

Czwórka już w domku, pozostałe sześć już niedługo. ;p Swoją drogą jakie wyświetlacze mają? Pixele czy jakaś inna firma?

wysłane przez PrzemekW

man napisał(a):

> Czwórka już w domku, pozostałe sześć już niedługo. ;p > Swoją drogą jakie wyświetlacze mają? Pixele czy jakaś inna > firma?

Niezmiennie Pixel.

wysłane przez man 128

PrzemekW napisał(a):

ciach

A z numeracją jak? 2805/2821? Swoją drogą, Dąbie strasznie odmłodniało taborowo, z jeżdżących jedynie #2876 ma 20 lat.

wysłane przez PawlukBoss21

man napisał(a):

> PrzemekW napisał(a):

> ciach >  > A z numeracją jak? 2805/2821? Swoją drogą, Dąbie strasznie > odmłodniało taborowo, z jeżdżących jedynie #2876 ma 20 lat.

Pewnie od 2811 do 2820. No odmłodniało :)20 lat ma jeszcze jedyny MAN 2893 i 19 lat ma Mercedes 2999.

wysłane przez t105n  49

PawlukBoss21 napisał(a):

> Pewnie od 2811 do 2820.

Dla mnie najlogiczniejsze byłoby 2841-2850 dla solówek i 2851-2860 dla przegubów.

wysłane przez Tatra108 10

man napisał(a):

> jedynie #2876 ma 20 lat.

Wraz z bratem 2873 :)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez man 128

Tatra108 napisał(a):

> Wraz z bratem 2873 :)

Tego woziku to już nie widziałem, że huhuhu. Jeździ jeszcze?

wysłane przez Jasiek 36

man napisał(a):

> Tego woziku to już nie widziałem, że huhuhu. Jeździ jeszcze?

#2873 odstawiony z powodu jakieś awarii i już robić nie będą. #2999 też miał zderzenie z sarną i już też nie wyjedzie raczej. #2893 także odstawiony.

wysłane przez kasper1 50

Należy też dopisać, że na zajezdni odstawione są także wozy MAN NL263 2100 (odstawiony po najechaniu przez 2514) i Neoplan N4411 2401, który raczej nie wyjedzie. Ale możliwe, że jeszcze w tym roku pożegnamy MAN-y NG313 2451-2453 i 2151.

-- Moim największym marzeniem jest pojawienie się wagonów tramwajowych CAF Urbos AXL w TS i pojawienie się na trasie SKM piętrowych EZT Alstom MI09 typu RER.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez Jasiek 36

man napisał(a):

> Czwórka już w domku,

Dzisiaj po północy dotarł piąty.

wysłane przez volvo

Jasiek napisał(a):

> man napisał(a):

> > Czwórka już w domku, >  > Dzisiaj po północy dotarł piąty.

Kilka minut po 1 w nocy dwa kolejne mijały Gryfino na s3 ;)

wysłane przez volvo1571

volvo napisał(a):

> Kilka minut po 1 w nocy dwa kolejne mijały Gryfino na s3 ;)

Czy może znana jest data wyjazdu autobusów na linie?
volvo1571 napisał(a):

> Czy może znana jest data wyjazdu autobusów na linie?

Nie jest znana. Nie ma jeszcze GMV.

wysłane przez PawlukBoss21

Jasiek napisał(a):

> Nie jest znana. Nie ma jeszcze GMV.

Nie ma potrzeby. 1590 i 1591 dalej jeżdżą bez jakichkolwiek urządzeń GMV :)

wysłane przez Luke_Police  163

PawlukBoss21 napisał(a):

> Nie ma potrzeby. 1590 i 1591 dalej jeżdżą bez jakichkolwiek > urządzeń GMV :)

Dla odmiany wszystkie polickie Solarisy dostarczone w 2017 roku już w grudniu miały zamontowane i podłączone urządzenia GMV. Można? Można - tylko trzeba zawrzeć w specyfikacji przetargowej zapis o konieczności wykonania instalacji wiązek kablowych na potrzebę podłączenia urządzeń GMV przy produkcji autobusu. To znacznie przyspiesza proces montażu i uruchomienia systemu.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Dla odmiany wszystkie polickie Solarisy dostarczone w 2017 roku już w > grudniu miały zamontowane i podłączone urządzenia GMV. Można?

I taki zapis w SIWZ był. Okablowanie jest poprowadzone, brakuje urządzeń.

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> I taki zapis w SIWZ był. Okablowanie jest poprowadzone, brakuje > urządzeń.

Zatem brawo dla SPAD. Natomiast SPAK przy dostawie 1590 i 1591 najwyraźniej tego zapisu nie zawarł...

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez man 128

Luke_Police napisał(a):

> Dla odmiany wszystkie polickie Solarisy dostarczone w 2017 roku już w > grudniu miały zamontowane i podłączone urządzenia GMV. Można? > Można - tylko trzeba zawrzeć w specyfikacji przetargowej zapis o > konieczności wykonania instalacji wiązek kablowych na potrzebę > podłączenia urządzeń GMV przy produkcji autobusu. To znacznie > przyspiesza proces montażu i uruchomienia systemu.

1655 i 1753 jeżdżą po Szczecinie już dobre pół roku i w końcu od kilku dni mają GMV jednak bez kamer.

wysłane przez volvo

man napisał(a):

  > 1655 i 1753 jeżdżą po Szczecinie już dobre pół roku i w końcu od > kilku dni mają GMV jednak bez kamer.

To i tak dużo nie tracą. Ile tam jest, jedna klatka na 3 sekundy? I jakość kalkulatora..

wysłane przez Mati524

volvo napisał(a):

> To i tak dużo nie tracą. Ile tam jest, jedna klatka na 3 sekundy? I > jakość kalkulatora..

Na monitorze w autobusie tak jest, ale słyszałem że w centrali ZDiTMu obraz jest normalny i płynny.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)
W chwili obecnej na Prawobrzeżu zostały dwa wysokopodłogowe Volvo. Z dyskusji powyżej wynika, że jedno już nie wyjedzie. Pozostałe też zapewne niebawem zakończy swój żywot. Spodziewałem się, że po uruchomieniu nowej siatki połączeń wszystkie kursy na Prawobrzeżu zostaną oznaczone jako obsługiwane taborem niskopodłogowym, bo tak de facto jest, a co najmniej wszystkie brygady MAXI. Tak się jednak nie stało, czy wiadomo dlaczego?
Mar321 napisał(a):

> W chwili obecnej na Prawobrzeżu zostały dwa > wysokopodłogowe Volvo. Z dyskusji powyżej wynika, że jedno > już nie wyjedzie. Pozostałe też zapewne niebawem zakończy > swój żywot. Spodziewałem się, że po uruchomieniu nowej > siatki połączeń wszystkie kursy na Prawobrzeżu zostaną > oznaczone jako obsługiwane taborem niskopodłogowym, bo tak > de facto jest, a co najmniej wszystkie brygady MAXI. Tak się > jednak nie stało, czy wiadomo dlaczego?

Kanarki ćwierkają, że przewoźnik wynalazł super okazję na zakup wysokopodłogowych autobusów z rocznika 2010.

--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):

> Kanarki ćwierkają, że przewoźnik wynalazł super okazję na > zakup wysokopodłogowych autobusów z rocznika 2010.

Przecież licząc tegoroczną partię Solniczek, mają 27 nowych fabrycznie wozów. Po co im kolejne (w tym wysokie), od których zresztą się odchodzi?

wysłane przez PawlukBoss21

MlodyS53 napisał(a):

>  > Kanarki ćwierkają, że przewoźnik wynalazł super okazję na > zakup wysokopodłogowych autobusów z rocznika 2010.

Pewnie jakaś plotka. Nie ma takich wozów już na rynku( najmłodsze wysokie podłogi to czeskie Irisbusy ex Karosa z roku 2005 w Wałbrzychu) A i skoro nie dawno można było wprowadzić na monitory znaczki o biletomatach, to i za chwile będzie można skasować znaki wózka inwalidzkiego, gdyż 100% aut w Dąbiu będzie niskopodłogowa.
PawlukBoss21 napisał(a):

> A i skoro nie dawno można było wprowadzić na monitory znaczki > o biletomatach, to i za chwile będzie można skasować znaki > wózka inwalidzkiego, gdyż 100% aut w Dąbiu będzie > niskopodłogowa.

Nie. Nie będzie można bo przypomnę tylko iż w SPAKu dalej są wysokopodłogowe Volvo oraz mamy dużo wysokopodłogowych tramwajów :)

-- Pozdrawiam SPAD!

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.
Kacpi napisał(a):

> Nie. Nie będzie można bo przypomnę tylko iż w SPAKu dalej są > wysokopodłogowe Volvo

Które też wylecą w tym roku po dostawie hybryd. Zostają tylko turki w SPPK. Nie zmienia to faktu, że na liniach obsługiwanych przez SPAD można zrezygnować z tego znaczka, bo każdy autobus będzie niskopodłogowy.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
t105n napisał(a):

> Kacpi napisał(a):

> > 

> Nie zmienia to faktu, że na liniach obsługiwanych przez SPAD można > zrezygnować z tego znaczka, bo każdy autobus będzie > niskopodłogowy.

Gdyby pasażerowie jeszcze ogarniali, że autobus SPAKu, SPADu, SPPK lub PKSu :) Dla sporej grupy wszystkie to autobusy ZDiTM ;) Jak przy tramwaju zobaczą ten znaczek, to zobaczą, że niskopodłogowy, a przy autobusie go nie zobaczą i pomyślą, że to wysoka :)

-- Pozdrawiam SPAD!

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.
Kacpi napisał(a):

> Gdyby pasażerowie jeszcze ogarniali, że autobus SPAKu, SPADu, SPPK > lub PKSu :) Dla sporej grupy wszystkie to autobusy ZDiTM ;) > Jak przy tramwaju zobaczą ten znaczek, to zobaczą, że > niskopodłogowy, a przy autobusie go nie zobaczą i pomyślą, że to > wysoka :)

Na rozkładach jazdy niektórych linii widziałem napis "wszystkie kursy realizowane są taborem niskopodłogowym". Moim zdaniem, to wystarczy.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
t105n napisał(a):

> Kacpi napisał(a):

> > 

> Na rozkładach jazdy niektórych linii widziałem napis "wszystkie > kursy realizowane są taborem niskopodłogowym". Moim zdaniem, to > wystarczy.

Teraz mając tablicę nie sprawdzają już co pisze na rozkładzie ;P

-- Pozdrawiam SPAD!

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.
Kacpi napisał(a):

> Teraz mając tablicę nie sprawdzają już co pisze na rozkładzie ;P

Weź się już uspokój. Wszędzie są tablice? Nie. Na tablicach jest oznaczony pojazd niskopodłogowy? Tak. Skończ waść.
man1995 napisał(a):

> Kacpi napisał(a):

> > Teraz mając tablicę nie sprawdzają już co pisze na rozkładzie > ;P >  > Weź się już uspokój. > Wszędzie są tablice? Nie. > Na tablicach jest oznaczony pojazd niskopodłogowy? Tak. > Skończ waść.

Jedynie przedstawiam co mówią pasażerowie ;)

-- Pozdrawiam SPAD!

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.
A mi chodziło o to, że skoro niemal wszystkie autobusy są niskopodłogowe, to oznaczanie kursów niskopodłogowych powoli staje się bezcelowe. W Dąbiu lada dzień znikną wysokopodłogowce, na Klonowica jest 5 sztuk, które poza szczytem trudno spotkać na mieście, jedynie w SPPK są stosunkowo młode (w porównaniu do B10MA) wysokopodłogowce, które w zasadzie poza linią 107 się nie pojawiają.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
t105n napisał(a):

> A mi chodziło o to, że skoro niemal wszystkie autobusy są > niskopodłogowe, to oznaczanie kursów niskopodłogowych powoli staje > się bezcelowe. W Dąbiu lada dzień znikną wysokopodłogowce, na > Klonowica jest 5 sztuk, które poza szczytem trudno spotkać na > mieście, jedynie w SPPK są stosunkowo młode (w porównaniu do B10MA) > wysokopodłogowce, które w zasadzie poza linią 107 się nie > pojawiają.

Ale nadal są takie jak #2620, który nie ma przyklęku i za w pełni niskopodłogowca postrzegany być nie może.
Jasiek napisał(a):

> Ale nadal są takie jak #2620, który nie ma przyklęku i za w pełni > niskopodłogowca postrzegany być nie może.

A to ma mieć przyklęk czy klapę?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> A to ma mieć przyklęk czy klapę?

No chyba aby był przydatny dla osób na wózku musi mieć przyklęk i rampę?
Jasiek napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > A to ma mieć przyklęk czy klapę? >  > No chyba aby był przydatny dla osób na wózku musi mieć przyklęk i > rampę?

Słyszałem tylko o rampie, ale może się zapisy pozmieniały.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Słyszałem tylko o rampie, ale może się zapisy pozmieniały.

A ja tak piszę tylko z logicznego punktu widzenia.
Jasiek napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > Słyszałem tylko o rampie, ale może się zapisy pozmieniały. >  > A ja tak piszę tylko z logicznego punktu widzenia.

A to w rozkładzie jazdy opisuje się kursy niskopodłogowe na podstawie umowy, czy Jaśkowego punktu widzenia?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> A to w rozkładzie jazdy opisuje się kursy niskopodłogowe na > podstawie umowy, czy Jaśkowego punktu widzenia?

No na podstawie umowy, ale dla mnie autobus niskopodłogowy bez przyklęku raczej takowym nie jest, mimo że według umowy jest.
Jasiek napisał(a):

> No na podstawie umowy, ale dla mnie autobus niskopodłogowy bez > przyklęku raczej takowym nie jest, mimo że według umowy jest.

Dodam, że przyklęk musi być na prawą stronę. Już przerabiałem wsiadanie do wozu, który przyklęknął na przystanku, ale na lewą stronę. Sam miałem problem wsiąść, a co dopiero mniej sprawni.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
t105n napisał(a):

> Dodam, że przyklęk musi być na prawą stronę. Już przerabiałem > wsiadanie do wozu, który przyklęknął na przystanku, ale na lewą > stronę. Sam miałem problem wsiąść, a co dopiero mniej sprawni.

A to podobno wina modułu ECAS, gdzie tzw. odświeżanie pozycji pojazdu na podstawie czujników ECAS jest za rzadko (nie pamiętam co ile sekund), oczywiście w starszych pojazdach Solarisa, czyli prawie wszystkich szczecińskich solniczkach. I dlatego wchodząc w zakręt pojazd przechyla się na lewą stronę, kierowca ma możliwość reakcji na to, ale musi wcisnąć odpowiedni przycisk, gdy autobus jest jeszcze w ruchu.
Jasiek napisał(a):

> (...) > pojazd przechyla się na lewą stronę, kierowca ma możliwość > reakcji na to, ale musi wcisnąć odpowiedni przycisk, gdy autobus jest > jeszcze w ruchu.

Na postoju też można poziomować, a jak nie to przyklęk - i po sprawie ;)

-- Specjalista ds. transportu Follow me! ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Cezar007 napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> > (...) > > pojazd przechyla się na lewą stronę, kierowca ma możliwość > > reakcji na to, ale musi wcisnąć odpowiedni przycisk, gdy autobus > jest > > jeszcze w ruchu. >  > Na postoju też można poziomować, a jak nie to przyklęk - i po > sprawie ;)

Nie w każdym....

--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
t105n napisał(a):

> Nie zmienia to faktu, że na liniach obsługiwanych przez SPAD można > zrezygnować z tego znaczka, bo każdy autobus będzie > niskopodłogowy.

Ale nie każdy ma przyklęk.
PawlukBoss21 napisał(a):

> Pewnie jakaś plotka. Nie ma takich wozów już na rynku( > najmłodsze wysokie podłogi to czeskie Irisbusy ex Karosa z roku > 2005 w Wałbrzychu)

No jak, miejskich może nie ma wiele (np. średniopodłogowe MAN-y ELxx3 Lion's City), ale podmiejskie jak najbardziej są produkowane do dziś i dostępne na rynku wtórnym. Choćby Setra S415UL - są w sieci oferty sprzedaży takich autobusów wyprodukowanych w 2010 roku.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Małe sprostowanie. MAN-y ELxx3 wogóle nie są średniopodłogowe, bo mają niską podłogę w pierwszych i drugich drzwiach,a za drugimi drzwiami ma część wysokopodłogową, na którą trzeba pokonać dwa schodki. Takie autobusy nazywamy niskowejściowymi. A ostatnie autobusy miejskie wysokopodłogowe w roku 2010 produkował między innymi:

- serbski Ikarbus czyli dawny Ikarus-Zemun z modelami 12-metrowymi modele IK103 i 18-metrowymi modele IK206 (coś w stylu MAN-a SG313), - rosyjski LiAZ z 12-metrowymi modelami 5256 i 18-metrowymi modelami 6212, - białoruski MAZ z przegubowym modelem 105 - tureckie BMC z modelami BMC Belde.

-- Moim największym marzeniem jest pojawienie się wagonów tramwajowych CAF Urbos AXL w TS i pojawienie się na trasie SKM piętrowych EZT Alstom MI09 typu RER.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.