Forum

Węzeł przesiadkowy w Policach

Węzeł przesiadkowy w Policach miał być gotowy już w październiku ubiegłego roku. Teraz mowa jest o przełomie maja i czerwca tego roku. Inwestycja jest już nie tylko spóźniona, ale też o ponad pół miliona droższa, niż wynikało z pierwszej umowy podpisanej z wykonawcą, który wygrał przetarg. Urzędników i wykonawcę zaskoczył... grunt.

wysłane przez Mati524

> "Po tym czasie powinny tam dojeżdżać autobusy, które teraz mają przystanki przy byłej „Kindze" (także przy ul. Wyszyńskiego) czyli: 107, F, 106 i 110. Zapewne z tego powodu będzie też potrzebna korekta rozkładów jazdy dla tych linii." > "- Te korekty zapewne nie będą duże - mówi Hanna Pieczyńska, rzeczniczka ZDiTM w Szczecinie."

Szkoda że wg. ZDiTM tylko z tego powodu będzie potrzebna zmiana rozkładów. Szkoda że nikt nie widzi dodanych przystanków na trasie 107 bez dodania czasu przejazdu. Szkoda że nikt nie widzi dodania świateł przy galaxy i zmiany cyklu świateł na skrzyżowaniu Wyzwolenia-Malczewskiego po dodaniu przejść dla pieszych. Jeżeli światła akurat się ustawią niekorzystnie to na Sczanieckiej autobus potrafi mieć do 5 minut opóźnienia, o szczycie nie wspominając.

Jeżeli zostanie dodana minuta do czasu przejazdu, będzie to żałosne. Mam szczerą nadzieje że ZDiTM dokładnie przeanalizuje sytuację na 107, gdyż takich bubli jest więcej. Przykłady: Jeżeli odjedzie się z przystanku Jana z Czarnolasu w stronę Rodła o czasie, to na Komuny Paryskiej robi się -2. Jeżeli z przystanku Palmowa w stronę Chemika odjedziemy o czasie, to na Chemiku również wychodzi -2.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mati524 napisał(a):

> Szkoda że wg. ZDiTM tylko z tego powodu będzie potrzebna > zmiana rozkładów. Szkoda że nikt nie widzi dodanych > przystanków na trasie 107 bez dodania czasu przejazdu.

Przecież może dodać czas, dodać autobusy. Police sobie budują, więc niech wystawiają dodatkowych ludzi i wozy. Już widzę jak przewoźnik biega z radości. Ale niestety, za to że Police budują sobie pętlę, większość kosztów i tak poniesie budżet Szczecina w związku z przedłużeniem (wynika ze skonstruowanego porozumienia międzygminnego).

> Szkoda że nikt nie widzi dodania świateł przy galaxy i > zmiany cyklu świateł na skrzyżowaniu > Wyzwolenia-Malczewskiego po dodaniu przejść dla pieszych. > Jeżeli światła akurat się ustawią niekorzystnie to na > Sczanieckiej autobus potrafi mieć do 5 minut opóźnienia, o > szczycie nie wspominając.

A jak się dobrze trafi?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mati524

Mareczek napisał(a):

> Przecież może dodać czas, dodać autobusy. Police sobie > budują, więc niech wystawiają dodatkowych ludzi i wozy. Już > widzę jak przewoźnik biega z radości. > Ale niestety, za to że Police budują sobie pętlę, > większość kosztów i tak poniesie budżet Szczecina w > związku z przedłużeniem (wynika ze skonstruowanego > porozumienia międzygminnego).

Niech dodają, myślę że Police sobie poradzą z jedną dodatkową brygadą w szczycie. Tylko niech ZDiTM najpierw zaproponuje normalną stawkę za wozokilometr, bo w chwili obecnej proponuje mniej niż dla SPAK czy SPAD.

> A jak się dobrze trafi?

Tam chodzi o to, że cykl nie jest stały, przesuwa się codziennie i rozjeżdża. Jednego dnia w miarę normalnie da radę przejechać, a następnego już zabraknie paru sekund. Raz na kilka dni faktycznie można trafić na wszystkie zielone i na Sczanieckiej być na 0, a na Komuny Paryskiej nawet tylko -2!

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)
Mati524 napisał(a):

> Niech dodają, myślę że Police sobie poradzą z jedną > dodatkową brygadą w szczycie. Tylko niech ZDiTM najpierw > zaproponuje normalną stawkę za wozokilometr, bo w chwili > obecnej proponuje mniej niż dla SPAK czy SPAD.

Stawka SPPK zależy też od wielkości dofinansowania Gminy Police.

> Tam chodzi o to, że cykl nie jest stały, przesuwa się > codziennie i rozjeżdża. Jednego dnia w miarę normalnie da > radę przejechać, a następnego już zabraknie paru sekund. Raz > na kilka dni faktycznie można trafić na wszystkie zielone i na > Sczanieckiej być na 0, a na Komuny Paryskiej nawet tylko -2!

I co, jak teraz ZDiTM ma ułożyć rozkład?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mati524

Mareczek napisał(a):

> I co, jak teraz ZDiTM ma ułożyć rozkład?

Czyli wg. Ciebie rozkład ma zostać taki sam bo raz na kilka dni uda się przyjechać o czasie?

Pozdrawiam :)

wysłane przez Jasiek 36

Mati524 napisał(a):

> Czyli wg. Ciebie rozkład ma zostać taki sam bo raz na kilka dni uda > się przyjechać o czasie?

Najlepiej będzie jak SPPK będzie miało swój udział w układaniu czasów przejazdu. Wtedy trochę Zditm i trochę SPPK i uda się znaleźć kompromis tak sądzę.
Mati524 napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > I co, jak teraz ZDiTM ma ułożyć rozkład? >  > Czyli wg. Ciebie rozkład ma zostać taki sam bo raz na kilka dni uda > się przyjechać o czasie?

A ma ładować czas w rozkład, bo raz na jakiś czas nie podpasuje światło? A jak go właduje, a światło podpasuje to stoimy na PIERWSZYM przystanku pośrednim na dzień dobry 2 minuty? Od tego jest postój wyrównawczy na pętli.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mati524

Mareczek napisał(a):

> A ma ładować czas w rozkład, bo raz na jakiś czas nie podpasuje > światło? A jak go właduje, a światło podpasuje to stoimy na > PIERWSZYM przystanku pośrednim na dzień dobry 2 minuty? Od tego jest > postój wyrównawczy na pętli.

Myślę że lepiej postać raz na kilka dni minutkę na Matejki, niż jeździć po -4 czy -5 w pozostałe dni. Postój wyrównawczy na pętli? A kierowcy to przepraszam bardzo nie mogą w spokoju odetchnąć te 5 minut czy pójść do toalety? Nie dość że warunki są jakie są, kasa jaka jest każdy wie to jeszcze mają być karani za to że ktoś pewnie "mądrzejszy" niż ja wymyślił sobie nowe przejścia dla pieszych, zmianę cyklu świateł i dodatkowe przystanki na trasie, a nie ma w planach dodania tych dwóch czy trzech minut do czasu przejazdu? Przeraża mnie twój tok myślenia.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)
Mati524 napisał(a):

> Myślę że lepiej postać raz na kilka dni minutkę na Matejki, niż > jeździć po -4 czy -5 w pozostałe dni. Postój wyrównawczy na > pętli? A kierowcy to przepraszam bardzo nie mogą w spokoju > odetchnąć te 5 minut czy pójść do toalety? Nie dość że warunki > są jakie są, kasa jaka jest każdy wie to jeszcze mają być karani > za to że ktoś pewnie "mądrzejszy" niż ja wymyślił sobie nowe > przejścia dla pieszych, zmianę cyklu świateł i dodatkowe przystanki > na trasie, a nie ma w planach dodania tych dwóch czy trzech minut do > czasu przejazdu? Przeraża mnie twój tok myślenia.

A mnie przeraża Twój. Taka stójka to zachęta pasażera do... kupna własnego samochodu. Skoro Twoim tokiem myślenia w czasie 5 minut przejadę 2 przystanki, to pasażer swoim samochodem będzie dojeżdżał do Komuny Paryskiej. A w Policach będzie za następne 12-15 minut. A autobus będzie dojeżdżał gdzieś do Hożej żeby sobie odstać kolejne minutki.

Ale powiem Ci jedno - ani ZDiTM, ani kierowcy ani przewoźnik nie są tego winni. Winnych już wskazałeś. Ja dodam o braku myślenia Szczecina o jakiejkolwiek infrastrukturze pętlowej w mieście (w sumie Police też za wiele nie zrobiły poza budową Chemika). Gdyby pętle były odpowiednio pojemne, a stawki rozsądne to byś miał co kółko 20 minut postoju a nie jak teraz 5. I rozkład byłby bez zbędnych "wydłużanek", pasażer by jechał, a kierowca by wiedział, że nawet jak złapie te 5 minut opóźnienia, to ma postój wyrównawczy na odpoczynek czy toaletę.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mati524

Mareczek napisał(a):

> A mnie przeraża Twój. Taka stójka to zachęta pasażera do... kupna > własnego samochodu. Skoro Twoim tokiem myślenia w czasie 5 minut > przejadę 2 przystanki, to pasażer swoim samochodem będzie > dojeżdżał do Komuny Paryskiej. A w Policach będzie za następne > 12-15 minut. A autobus będzie dojeżdżał gdzieś do Hożej żeby > sobie odstać kolejne minutki.

Zbyt wyolbrzymiasz to co powiedziałem, jak sobie jednym kursem na kilkadziesiąt autobus odczeka minutkę, to myślę że nikt nie stwierdzi nagle że woli auto. Mówisz że 2 przystanki w czasie 5 minut? Przecież teraz teoretycznie tak jest(2 przystanki w 4 minuty, 3 w 6 minut). Tylko co z tego? Rozkładowo może i tak jest, ale tłumaczę że w rzeczywistości to jest fikcja. Obecny rozkład powoduję że 107 często jeździ jedno za drugim, pierwszy pełny drugi pusty. Czy tędy droga? Jak myślisz, co wybierze pasażer mając do wyboru jechać płynnie i w tłoku ale być spóźnionym lub raz odstać minutkę czy nawet i te półtorej, ale jechać o czasie i mieć jako taką pewność że dojedzie do celu o czasie, w miarę komfortowych warunkach czy też zdąży na przesiadkę?

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)

wysłane przez t105n  49

Mati524 napisał(a):

> Zbyt wyolbrzymiasz to co powiedziałem, jak sobie jednym kursem na > kilkadziesiąt autobus odczeka minutkę, to myślę że nikt nie > stwierdzi nagle że woli auto.

Najpierw odczekamy minutkę, a potem zrobi się opóźnienie, bo światła, bo tłok na drodze itp. I jeśli ta minutka zabraknie mi na przesiadce i zrobi się z tego już 12 minut, to będę wnerwiony i rozważę auto.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")

wysłane przez Mati524

t105n napisał(a):

> Najpierw odczekamy minutkę, a potem zrobi się opóźnienie, bo > światła, bo tłok na drodze itp. I jeśli ta minutka zabraknie mi na > przesiadce i zrobi się z tego już 12 minut, to będę wnerwiony i > rozważę auto.

Przecież i tak przy obecnym rozkładzie jazda o czasie w stronę Polic jest czymś niewykonalnym, i tak ten minus będzie i tak.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)
Mati524 napisał(a):

> Przecież i tak przy obecnym rozkładzie jazda o czasie w stronę Polic > jest czymś niewykonalnym, i tak ten minus będzie i tak.

Kilka postów wcześniej pisałeś że raz światła opóźniają a raz podpasują i planowo. A teraz już na wszystkich kursach jest źle i spóźnione. Szkoda dyskutować.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mati524

Mareczek napisał(a):

> Kilka postów wcześniej pisałeś że raz światła opóźniają a raz > podpasują i planowo. A teraz już na wszystkich kursach jest źle i > spóźnione. Szkoda dyskutować.

Ehh... Już tłumaczę, RAZ na KILKA DNI to jest taka marginalna ilość przy ilości kursów, że darowałem sobie już wstawianie tego samego zdania do posta dziesiąty raz. Dlatego napisałem tak a nie inaczej.

I jeszcze odnosząc się do twoich słów z innego posta że prędzej dołożył byś minutę przy Stawie Brodowskim - takie rozwiązanie też może być, oby tylko gdzieś ta dodatkowa minuta lub dwie się znalazły, żeby chociaż z Komuny Paryskiej odjeżdżać w miarę planowo.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)

wysłane przez Luke_Police  163

Mareczek napisał(a):

> Ale powiem Ci jedno - ani ZDiTM, ani kierowcy ani przewoźnik nie są > tego winni. Winnych już wskazałeś. Ja dodam o braku myślenia > Szczecina o jakiejkolwiek infrastrukturze pętlowej w mieście (w sumie > Police też za wiele nie zrobiły poza budową Chemika). Gdyby pętle > były odpowiednio pojemne, a stawki rozsądne to byś miał co kółko > 20 minut postoju a nie jak teraz 5. I rozkład byłby bez zbędnych > "wydłużanek", pasażer by jechał, a kierowca by wiedział, że nawet > jak złapie te 5 minut opóźnienia, to ma postój wyrównawczy na > odpoczynek czy toaletę.

A ja myślę, że powinien zostać znaleziony kompromis w tej sprawie. Skoro w minionych latach dołożono w sumie 2,5 przystanku (3 w kierunku Polic, 2 w kierunku Rodła), a czas rozkładowy przejazdu nie był zmieniany, dodatkowo cykle świateł ułożono w sposób niekorzystny dla jadących trasą 107, to należałoby przynajmniej minutę do czasu przejazdu dodać, a w szczycie może nawet dwie. Nikt nie mówi, że nagle rozkładowy czas przejazdu trasy 107 ma się wydłużyć o 5 minut, ale jedną lub dwie minuty, zwłaszcza w szczycie, należałoby dodać.

Taka mała dygresja: kiedy linie 58 i 59 jeździły przez Hożą, w godzinach szczytu autobusy zawsze były spóźnione. Teraz, kiedy obowiązuje objazd, jest luźniejszy rozkład, dłuższe przerwy i większa liczba autobusów na trasie, to punktualność jest znacznie lepsza.

Tak poza tym, to sam jestem ciekawy jak zmieni się rozkład jazdy, kiedy trasa 107 wydłuży się o jeszcze jeden przystanek w Policach po oddaniu do użytku nowej pętli.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> A ja myślę, że powinien zostać znaleziony kompromis w tej sprawie. > Skoro w minionych latach dołożono w sumie 2,5 przystanku (3 w > kierunku Polic, 2 w kierunku Rodła), a czas rozkładowy przejazdu nie > był zmieniany, dodatkowo cykle świateł ułożono w sposób > niekorzystny dla jadących trasą 107, to należałoby przynajmniej > minutę do czasu przejazdu dodać, a w szczycie może nawet dwie. Nikt > nie mówi, że nagle rozkładowy czas przejazdu trasy 107 ma się > wydłużyć o 5 minut, ale jedną lub dwie minuty, zwłaszcza w > szczycie, należałoby dodać.

Gadamy o odcinku Rodła - Malczewskiego. Raz światła pasują, raz nie. Dokładać tam minutę, czy nie? Osobiście wolałbym ją dołożyć np. Staw Brdowski - Komuny bo tam większa szansa że się nazbiera, a jak światło podpasuje to się nadmiarową zbije. Ale nie walić czasu na dzień dobry, na pierwszy odcinek, gdzie jednak światło pasuje i 2 minuty starczają (czasami).

> Tak poza tym, to sam jestem ciekawy jak zmieni się rozkład jazdy, > kiedy trasa 107 wydłuży się o jeszcze jeden przystanek w Policach po > oddaniu do użytku nowej pętli.

Po minutce na kierunku. Jak Police dadzą wóz to w szczycie wypadałoby dołożyć. I w specjalnych chyba też lepiej dać na 5 wozów (przynajmniej 8-19, a nie tylko na posiłki).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Luke_Police  163

Mareczek napisał(a):

> Gadamy o odcinku Rodła - Malczewskiego. Raz światła pasują, raz > nie. Dokładać tam minutę, czy nie? Osobiście wolałbym ją > dołożyć np. Staw Brdowski - Komuny bo tam większa szansa że się > nazbiera, a jak światło podpasuje to się nadmiarową zbije. Ale nie > walić czasu na dzień dobry, na pierwszy odcinek, gdzie jednak > światło pasuje i 2 minuty starczają (czasami).

No więc właśnie, tam gdzie doszedł przystanek, powinna dojść minuta na obsługę jego.

> Po minutce na kierunku. Jak Police dadzą wóz to w szczycie > wypadałoby dołożyć.

A bez dołożenia wozu nie da rady? Przecież na Kindze (aktualnie galerii Hosso) jest rozkładowo troszkę postoju nawet w szczycie.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> > Po minutce na kierunku. Jak Police dadzą wóz to w szczycie > > wypadałoby dołożyć. >  > A bez dołożenia wozu nie da rady? Przecież na Kindze (aktualnie > galerii Hosso) jest rozkładowo troszkę postoju nawet w szczycie.

3 na Rodła i średnio 5 na Chemiku. Dołożysz minutki o których mówimy, dołożysz czas na dojazd na nową pętle i zaraz wyjdzie, że na obieg 1,5 godziny masz łącznie 5-6 minut postoju. Trochę za mało wg mnie.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Jasiek 36

Mareczek napisał(a):

> 3 na Rodła i średnio 5 na Chemiku. Dołożysz minutki o których > mówimy, dołożysz czas na dojazd na nową pętle i zaraz wyjdzie, że > na obieg 1,5 godziny masz łącznie 5-6 minut postoju. Trochę za mało > wg mnie.

To trzeba dołożyć brygadę. Chyba proste.
Mareczek napisał(a):

> Mati524 napisał(a):

> Przecież może dodać czas, dodać autobusy. Police sobie > budują, więc niech wystawiają dodatkowych ludzi i wozy. Już > widzę jak przewoźnik biega z radości.

Wiemy kto może wystawić jeszcze jedną brygadę. :) Tak ma kierowców z Polic.

--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Mati524

MlodyS53 napisał(a):

> Wiemy kto może wystawić jeszcze jedną brygadę. :) > Tak ma kierowców z Polic.

Wiadomo że mogą ale NIKT tego nie chcę, myślę że ludzie mają już dosyć głębokiego PRL-u ;). Kierowców zza naszej wschodniej granicy powoli też. Mam nadzieję że w ciągu paru lat ZDiTM zmieni myślenie i PKS zostanie zastąpiony przez Arrive lub inną tego typu firmę.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)
Mati524 napisał(a):

> Wiadomo że mogą ale NIKT tego nie chcę,

Mów za siebie!!! Chętnie bym pojeździł takie 107.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez t105n  49

Może ktoś mi wyjaśnić z czego na co mają być przesiadki, skoro nową pętlę szumnie nazywa się węzłem przesiadkowym? Bo przesiadki między liniami autobusowymi są możliwe i nieskomplikowane w wielu innych miejscach. Dla mnie to jest zwykła duża pętla.

-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")

wysłane przez Mati524

t105n napisał(a):

> Może ktoś mi wyjaśnić z czego na co mają być > przesiadki, skoro nową pętlę szumnie nazywa się węzłem > przesiadkowym? Bo przesiadki między liniami autobusowymi są > możliwe i nieskomplikowane w wielu innych miejscach. > Dla mnie to jest zwykła duża pętla.

Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o pieniądze. Na "węzeł przesiadkowy" unia dawała kasę więc tak to się nazywa.

-- Pozdrawiam :)

Pozdrawiam :)

wysłane przez MQ ?

t105n napisał(a):

> Może ktoś mi wyjaśnić z czego na co mają być > przesiadki, skoro nową pętlę szumnie nazywa się węzłem > przesiadkowym?

Będzie tam P+R, więc niby przesiadka z autobusu do samochodu (choć to bez sensu, wiem).