Forum

Zamknięcie Krzekowa, otwarcie Pomorzan

W związku z pracami przy budowie przedłużenia ulicy Sosabowskiego 29 lipca (dla linii nocnych w nocy 29/30 lipca) nastąpi likwidacja pętli tramwajowo-autobusowej „Krzekowo”. Jednocześnie przywrócony zostanie ruch tramwajowy przez aleję Piastów do pętli „Pomorzany”.

wysłane przez Helionpl 0

Na Wawrzyniaka trójkątówanie czy zmiana czoła?
Helionpl napisał(a):
Na Wawrzyniaka trójkątówanie czy zmiana czoła?

Zmiana.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
2

wysłane przez N236 0

MlodyS53 napisał(a):
Zmiana.

Wg mnie nawrót. W tekście jest: "(...) (przez aleję Bohaterów Warszawy, ulicę Jagiellońską, aleję Piastów i aleję Wojska Polskiego). (...)" co uważam za ogromna stratę czasu, przy tak mizernej ilości wagonów dwukierunkowych.

wysłane przez man 128

N236 napisał(a):
W tekście jest: "(...) (przez aleję Bohaterów Warszawy, ulicę Jagiellońską, aleję Piastów i aleję Wojska Polskiego). (...)" co uważam za ogromna stratę czasu, przy tak mizernej ilości wagonów dwukierunkowych.

Tutaj chodzi o kurs zjazdowy do zajezdni Pogodno.
1

wysłane przez N236 0

man napisał(a):
Tutaj chodzi o kurs zjazdowy do zajezdni Pogodno.

Ok. Pomyliłem się. Natomiast co do częstotliwości 7, to do 31.08 ok. Ale później to już nie koniecznie.
1

wysłane przez mrstahuu 0

Czy ja dobrze rozumiem, że zjazdy będą realizowane poprzez zmianę na nakładce toru na "niewłaściwy", przejazd tymże torem - normalnie w stronę Wawrzyniaka do Placu Gałczyńskiego, tam zmiana czoła i "normalnie" przez Jagiellońską itd. zjazd na Pogodno? Jeśli tak to to "grozi" kolizją z 7 lub 9.
1

wysłane przez MlodyS53 78

mrstahuu napisał(a):
Czy ja dobrze rozumiem, że zjazdy będą realizowane poprzez zmianę na nakładce toru na "niewłaściwy", przejazd tymże torem - normalnie w stronę Wawrzyniaka do Placu Gałczyńskiego, tam zmiana czoła i "normalnie" przez Jagiellońską itd. zjazd na Pogodno? Jeśli tak to to "grozi" kolizją z 7 lub 9.

Dobrze i źle rozumiesz. Zjazdy będą tak skoordynowane że kolizji nie będzie ;)

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez mrstahuu 0

Niezrozumiałe jest według mnie, że kierują nocne linie do jakiś bezsensownych końcowych typu Wernyhory, Klonowica Zajezdnia, Zawadzkiego, gdzie w zasadzie w obecnej chwili nie ma się na co przesiąść. Tym bardziej ten przystanek Zawadzkiego to jest jakiś żart. A wystarczyło dać te linie do Osiedla Zawadzkiego. Szczególnie 529 które kończy na Zawadzkiego, zamiast już wydłużyć na Szafera,
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez MQ ?

mrstahuu napisał(a):
Niezrozumiałe jest według mnie, że kierują nocne linie do jakiś bezsensownych końcowych typu Wernyhory, Klonowica Zajezdnia, Zawadzkiego, gdzie w zasadzie w obecnej chwili nie ma się na co przesiąść. Tym bardziej ten przystanek Zawadzkiego to jest jakiś żart. A wystarczyło dać te linie do Osiedla Zawadzkiego. Szczególnie 529 które kończy na Zawadzkiego, zamiast już wydłużyć na Szafera,

Bo na Krzekowie to przecież w nocy hulało takie centrum przesiadkowe, że hej. I wcale te wszystkie linie nie spotykają się – tak jak do tej pory – na Klonowica Zajezdnia.

525 i 531 do osiedla Zawadzkiego? Czyli kierowcy SPAK nie dojadą do pracy, tak?
2

wysłane przez mrstahuu 0

MQ napisał(a):
Bo na Krzekowie to przecież w nocy hulało takie centrum przesiadkowe, że hej. I wcale te wszystkie linie nie spotykają się – tak jak do tej pory – na Klonowica Zajezdnia.

525 i 531 do osiedla Zawadzkiego? Czyli kierowcy SPAK nie dojadą do pracy, tak?

Ok. W takim razie ma to sens. Dzięki za wyprostowanie z błędu.

wysłane przez mrstahuu 0

Jestem pod wrażeniem tego, jak są oznakowane autobusy 60 jeżdżące po zmienionej trasie. Zamiast mieć na wyświetlaczach normalne - żólte napisy na czarnym tle, są napisy czarne na żółtym tle - tak jak linie na zmienionej trasie. Pierwszy raz widzę takie rozwiązanie i gratuluję ZDiTM i SPAK za pomysł.

wysłane przez Pepe 236

mrstahuu napisał(a):
Jestem pod wrażeniem tego, jak są oznakowane autobusy 60 jeżdżące po zmienionej trasie. Zamiast mieć na wyświetlaczach normalne - żólte napisy na czarnym tle, są napisy czarne na żółtym tle - tak jak linie na zmienionej trasie. Pierwszy raz widzę takie rozwiązanie i gratuluję ZDiTM i SPAK za pomysł.

To slabo obserwujesz lub masz nieduże doświadczenie. Oznaczanie w taki sposób trasy zmienionej było już w 2018, a chyba nawet i w 2016.
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez mrstahuu 0

Pepe napisał(a):
To slabo obserwujesz lub masz nieduże doświadczenie. Oznaczanie w taki sposób trasy zmienionej było już w 2018, a chyba nawet i w 2016.

Przyznaję, doświadczenie mam nieduże. Tak na poważnie obserwuję od 2 lat. Nie widziałem jeszcze tego rozwiązania.

wysłane przez bartez 336

mrstahuu napisał(a):
Przyznaję, doświadczenie mam nieduże. Tak na poważnie obserwuję od 2 lat. Nie widziałem jeszcze tego rozwiązania.

No to tym bardziej dziwne, bo w ostatnich dwóch latach to remontów i objazdów w Szczecinie jest bez liku.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez maciekos95 3

bartez napisał(a):
No to tym bardziej dziwne, bo w ostatnich dwóch latach to remontów i objazdów w Szczecinie jest bez liku.

Ale przez ten czas wszystkie linie na zmienionych trasach miały tylko numer w negatywie, a nie cały wyświetlacz. Pewnie kolega tej wersji nie pamięta, bo jej już od kilku lat nie było.
1

wysłane przez mrstahuu 0

maciekos95 napisał(a):
Ale przez ten czas wszystkie linie na zmienionych trasach miały tylko numer w negatywie, a nie cały wyświetlacz. Pewnie kolega tej wersji nie pamięta, bo jej już od kilku lat nie było.

Dokładnie.
1

wysłane przez maciekos95 3

Pepe napisał(a):
To slabo obserwujesz lub masz nieduże doświadczenie. Oznaczanie w taki sposób trasy zmienionej było już w 2018, a chyba nawet i w 2016.

Z tego co pamiętam, to potem zmieniono ten sposób oznakowania, bo był średnio czytelny. Już od kilku lat linie na zmienionej trasie mają tylko numer wyświetlony w negatywie, a kierunek normalnie. Nie bardzo rozumiem, dlaczego w przypadku linii 60 SPAK wrócił do poprzedniego sposobu.
5

wysłane przez man 128

maciekos95 napisał(a):
Nie bardzo rozumiem, dlaczego w przypadku linii 60 SPAK wrócił do poprzedniego sposobu.

W ogóle w SPAK-owym Pixelu można znaleźć garstkę niezrozumiałych rzeczy.

Przykładowo w styczniu 2022 zmieniono w Pixelu nazwę przystanku „Bronowicka” na „Krakowska Uniwersytet”, kilka miesięcy później, nie wiedzieć czemu przywrócona została stara nazwa, która widnieje w autobusach do dziś.

Podobnie z nieznanych przyczyn, w ostatnich tygodniach kursowania linii 75 do Krzekowa, przystanek „Modra nż” w obu kierunkach zapisany był w Pixelu jako „Żyzna”. A 75 na przystanku o takiej nazwie nigdy się nie zatrzymywało, bo nie był nigdy na jego trasie.
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez mrstahuu 0

man napisał(a):
Podobnie z nieznanych przyczyn, w ostatnich tygodniach kursowania linii 75 do Krzekowa, przystanek „Modra nż” w obu kierunkach zapisany był w Pixelu jako „Żyzna”. A 75 na przystanku o takiej nazwie nigdy się nie zatrzymywało, bo nie był nigdy na jego trasie.

Tam była jakaś roszada z tego co kojarzę. Najpierw przystanek nazywał się Modra, później zmienili nazwę na Żyzna, a przystanek Modra przeniesiono w obecne miejsce. Co do ciągu przyczynowo-skutkowego pewności nie mam, ale na pewno zaszły takie zmiany w nazwach.

wysłane przez man 128

mrstahuu napisał(a):
Tam była jakaś roszada z tego co kojarzę.

Tak, od 2021 przystanek „Żyzna” znajduje się w ciągu ulicy prowadzącej do Bezrzecza, a „Modra nż” w ciągu ulicy Szerokiej. Siłą rzeczy na tym pierwszym 75 zatrzymywać się nie mogło.

Przez długi czas było dobrze, dopiero od niedawna ten przystanek z nieznanej przyczyny w Pixelu nazwano nieprawidłowo. Tak czy siak, wariant linii 75 do Krzekowa już nie istnieje, więc problem z błędem rozwiązał się sam.
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez maciekos95 3

man napisał(a):
W ogóle w SPAK-owym Pixelu można znaleźć garstkę niezrozumiałych rzeczy.

Mogę do tego dodać nazwę pętli "Podbórz", która przez wiele lat była wyświetlana nieco inną czcionką niż wszystkie pozostałe nazwy. Zawsze mnie zastanawiało z czego to wynika. Ale obecnie już chyba jest to ujednolicone.

wysłane przez MlodyS53 78

maciekos95 napisał(a):
Mogę do tego dodać nazwę pętli "Podbórz", która przez wiele lat była wyświetlana nieco inną czcionką niż wszystkie pozostałe nazwy. Zawsze mnie zastanawiało z czego to wynika. Ale obecnie już chyba jest to ujednolicone.

Z tego że ktoś tak to wprowadził :)

Ma być napis? Jest. Czyli jest ok.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez fan004 86

MlodyS53 napisał(a):
Ma być napis? Jest. Czyli jest ok.

Nie do końca. Jasne, podstawą jest to, żeby pasażer wiedział dokąd jedzie autobus, ale zachowanie spójności i estetyki w informacji pasażerskiej też jest ważne...

#TramwajemPoŚwiecie
4

wysłane przez lukaszenko 16

fan004 napisał(a):
Nie do końca. Jasne, podstawą jest to, żeby pasażer wiedział dokąd jedzie autobus, ale zachowanie spójności i estetyki w informacji pasażerskiej też jest ważne...

Akurat z tym ostatnimi czasy w SPAKu jest bardzo licho delikatnie określając...
6

wysłane przez MlodyS53 78

fan004 napisał(a):
Nie do końca. Jasne, podstawą jest to, żeby pasażer wiedział dokąd jedzie autobus, ale zachowanie spójności i estetyki w informacji pasażerskiej też jest ważne...

Kto poza MKMami na to zwróci uwagę?
Nie myśl jak osoba której zainteresowanie to pojazdy KM i wszystko z nimi związane. Pomyśl jak osoba która tam pracuje i pracę swoją wykonuje 0-1.
Jest napis, nie ma napisu. Napis poprawny i niepoprawny. Nikt z szarych ludzi nie patrzy że tu jest czcionka 17 a tu 19.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez fan004 86

MlodyS53 napisał(a):
Kto poza MKMami na to zwróci uwagę?

Może osoby ceniące sobie estetykę? Przyjezdni odwiedzający nasze miasto? Ludzie podświadomie odbierający takie rzeczy jak spójność wizualna? Bo inaczej po co nam cały projekt FG, po co kolory na tabliczkach przystankowych i rozkładach jazdy, po co spójne malowanie pojazdów KM? Jasne, najważniejsze żeby rozkład wisiał, a tramwaj czy autobus przyjechał, ale przy okazji może to nieźle wyglądać i dokładać do wizerunku miasta.

MlodyS53 napisał(a):
Pomyśl jak osoba która tam pracuje i pracę swoją wykonuje 0-1. Jest napis, nie ma napisu. Napis poprawny i niepoprawny.

Myślę, że w pracy jednak oczekuje się rzetelnego wykonania zadania. I ponownie - najważniejsze żeby było wiadomo gdzie pojazd jedzie, ale z drugiej strony dykty i filmy też to zadanie spełniały, a jednak zastąpiliśmy je lepszymi, praktyczniejszymi i nowoczesnymi wyświetlaczami. Ale jak już ma być nowocześnie, to niech będzie też porządnie i estetycznie.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez alekob1252 4

maciekos95 napisał(a):
Mogę do tego dodać nazwę pętli "Podbórz", która przez wiele lat była wyświetlana nieco inną czcionką niż wszystkie pozostałe nazwy. Zawsze mnie zastanawiało z czego to wynika. Ale obecnie już chyba jest to ujednolicone.

W ogóle był czas, że nowe linie/kierunki wyświetlały się w jakichś dziwacznych krojach. Pamiętam np. na 88 w czasach obsługi przez SPAK.
1

wysłane przez man 128

maciekos95 napisał(a):
Nie bardzo rozumiem, dlaczego w przypadku linii 60 SPAK wrócił do poprzedniego sposobu.

Od dziś w negatywie jest już tylko numer linii, reszta napisu wróciła do standardowego tła.
1

wysłane przez maciekos95 3

man napisał(a):
Od dziś w negatywie jest już tylko numer linii, reszta napisu wróciła do standardowego tła.

Zweryfikowałem na mieście i mogę potwierdzić - faktycznie tak jest. Teraz wreszcie to wygląda porządnie i czytelnie.

wysłane przez Michau 13

Mijając 1892 zauważyłem, że numer linii jest zbyt mały w porównaniu do tego jaki powinien być.
1

wysłane przez maciekos95 3

Michau napisał(a):
Mijając 1892 zauważyłem, że numer linii jest zbyt mały w porównaniu do tego jaki powinien być.

A nie jest taki za każdym razem jak jest w negatywie? W sensie, że taki jak w przypadku innych linii? Ja widziałem bodajże 1151 i nie zauważyłem nic nadzwyczajnego w tym numerze.

wysłane przez man 128

maciekos95 napisał(a):
A nie jest taki za każdym razem jak jest w negatywie?

Akurat w tej wersji (w sumie nie wiedzieć czemu) na białych wyświetlaczach numer wyszedł rzeczywiście bardzo niewielki i jest dużo mniejszy niż na pomarańczowych.
1

wysłane przez maciekos95 3

man napisał(a):
Akurat w tej wersji (w sumie nie wiedzieć czemu) na białych wyświetlaczach numer wyszedł rzeczywiście bardzo niewielki i jest dużo mniejszy niż na pomarańczowych.

To muszę w takim razie zwrócić uwagę na jakiś pojazd z białymi wyświetlaczami, bo wczoraj widziałem tylko ten jeden z pomarańczowymi.

wysłane przez man 128

Michau napisał(a):
Mijając 1892 zauważyłem, że numer linii jest zbyt mały w porównaniu do tego jaki powinien być.

Dziś zauważyłem, że na wyświetlaczach widnieje już prawidłowy rozmiar tych cyfr.