Forum

Już wkrótce uruchomienie docelowego układu przystanków w rejonie placu Rodła – policki Solaris testuje nowe relacje

zdjęcie
Już wkrótce uruchomienie docelowego układu przystanków w rejonie placu Rodła – policki Solaris testuje nowe relacje
A kierowcy już sobie zaanektowali przystanek na Roosevelta i elegancko omijają SPP.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1
bartez napisał(a):
A kierowcy już sobie zaanektowali przystanek na Roosevelta i elegancko omijają SPP.

Już niedługo te praktyki zostaną ukrócone.
2

wysłane przez mrstahuu 0

I jak wypadł przejazd? Udało się, nie trzeba poprawiać krawężników?

wysłane przez bartez 336

mrstahuu napisał(a):
I jak wypadł przejazd? Udało się, nie trzeba poprawiać krawężników?

W miejscu wykonania zdjęcia to 68 już przetestował.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez MQ ?

mrstahuu napisał(a):
I jak wypadł przejazd? Udało się, nie trzeba poprawiać krawężników?

Większym problemem jest sygnalizacja świetlna.
3

wysłane przez mrstahuu 0

MQ napisał(a):
Większym problemem jest sygnalizacja świetlna.

No właśnie, już wyobrażam sobie w szczycie autobusy i tramwaje w korkach. 30sek to za mało, i niepotrzebnie jest obcięta i kiedy jeszcze samochody mogą jechać to zbiorkom już nie. Poza tym jak np. 12 skręca to często się blokuje. Po to zamontowali osobne sygnalizatory dla każego pasa ruchu żeby była separacja na skręt w lewo, jazdę na wprost i w prawo. A tak żadnej różnicy niż przed remontem nie ma. Nie zdziwię się jeśli ZDiTM powie, że sterownik jest za głupi na takie rzeczy.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MQ ?

mrstahuu napisał(a):
Po to zamontowali osobne sygnalizatory dla każego pasa ruchu żeby była separacja na skręt w lewo, jazdę na wprost i w prawo.

To teraz wyobraź sobie, że każda relacja jest bezkolizyjna z innymi. Oznaczałoby to, że każda relacja dostałaby kilka, może kilkanaście sekund zielonego, bo przecież w cyklu trzeba obsłużyć wszystkie, a cykl nie może trwać wieczność. Dopiero zaczęłyby się korki.

Nie zdziwię się jeśli ZDiTM powie, że sterownik jest za głupi na takie rzeczy.

A co ma ZDiTM do tego? Ani nie przygotowuje zmian w programie sygnalizacji świetlnej (od tego jest projektant), ani go nie zatwierdza (to domena zarządzającego ruchem, czyli WGK UM).
3

wysłane przez mrstahuu 0

MQ napisał(a):
To teraz wyobraź sobie, że każda relacja jest bezkolizyjna z innymi. Oznaczałoby to, że każda relacja dostałaby kilka, może kilkanaście sekund zielonego, bo przecież w cyklu trzeba obsłużyć wszystkie, a cykl nie może trwać wieczność. Dopiero zaczęłyby się korki.

Niekoniecznie od razu bezkolizyjna. Po prostu jakoś sensowniej rozłożyć czas, np. jak na Bramie Portowej. Oczywiście nie 1:1 bo pl. Rodła jest pseudo-rondem ale jest wiele możliwości ustawienia tego lepiej niż jest obecnie. Ale wracając do bezkolizyjności - ja nigdzie nie stwierdziłem że ma być pełna. Po prostu można samochody wypuścić te 2-3 sekundy później, aby tramwaj nie musiał blokować połowy skrzyżowania. Z resztą nie raz już się przekonaliśmy o tych "sytuacjach patowych" gdy wszyscy się na siłę pchali i zablokowali.


A co ma ZDiTM do tego? Ani nie przygotowuje zmian w programie sygnalizacji świetlnej (od tego jest projektant), ani go nie zatwierdza (to domena zarządzającego ruchem, czyli WGK UM).

No dobrze, przepraszam. Oczywiście chodziło mi ogólnie o zarządcę drogi, czyli jak napisałeś wyżej WGK UM, o czym niestety nie wiedziałem. ZDiTM miało być skrótem myślowym na zarządcę drogi, którym z resztą myślałem, że jest. Jednak dzięki za wyporowadzenie z błędu :)
1

wysłane przez MQ ?

mrstahuu napisał(a):
Po prostu można samochody wypuścić te 2-3 sekundy później, aby tramwaj nie musiał blokować połowy skrzyżowania.

Zdaje się, że obecnie tak to właśnie działa, ale nie wiem, jakie jest przesunięcie.

No dobrze, przepraszam. Oczywiście chodziło mi ogólnie o zarządcę drogi, czyli jak napisałeś wyżej WGK UM, o czym niestety nie wiedziałem. ZDiTM miało być skrótem myślowym na zarządcę drogi, którym z resztą myślałem, że jest. Jednak dzięki za wyporowadzenie z błędu :)

ZDiTM jest zarządcą drogi, czyli zajmuje się utrzymaniem stanu technicznego, oznakowaniem itp. Drobne projekty organizacji ruchu (np. na jakiś przystanek) też się mieszczą w jego kompetencjach. Natomiast każda organizacja ruchu (zarówno stała, jak i czasowa), niezależnie od tego, przez kogo przygotowana, wymaga zatwierdzenia przez organ zarządzający ruchem, czyli Wydział Gospodarki Komunalnej (jest tam referat ds. organizacji ruchu). Bez zatwierdzenia nie ma prawa pojawić się żaden znak na drodze.
1

wysłane przez djdark  0

MQ napisał(a):
Zdaje się, że obecnie tak to właśnie działa, ale nie wiem, jakie jest przesunięcie.

Na kierunku od Niebuszewa 10 sekund wcześniej dostaje zbiorkom.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez matiaseek 0

mrstahuu napisał(a):

No dobrze, przepraszam. Oczywiście chodziło mi ogólnie o zarządcę drogi, czyli jak napisałeś wyżej WGK UM, o czym niestety nie wiedziałem. ZDiTM miało być skrótem myślowym na zarządcę drogi, którym z resztą myślałem, że jest. Jednak dzięki za wyporowadzenie z błędu :)

Szacun za przyznanie się do błędu! :)
2

wysłane przez blazej_mkm 0

Wiadomo już gdzie będą stawać wszystkie autobusy po zakończeniu prac na Rodła?

wysłane przez MQ ?

blazej_mkm napisał(a):
Wiadomo już gdzie będą stawać wszystkie autobusy po zakończeniu prac na Rodła?

Wiadomo, informacja pojawi się w stosownym czasie, po wydaniu komunikatu.
1

wysłane przez Fryga −1

MQ napisał(a):
Wiadomo, informacja pojawi się w stosownym czasie, po wydaniu komunikatu.

Stosowny czas na zakończenie inwestycji minął rok temu.

wysłane przez MQ ?

Fryga napisał(a):
Stosowny czas na zakończenie inwestycji minął rok temu.

To naprawdę straszne.
5